התחברות

צפייה בגרסה מלאה : זנב רועד לא ברצף



בילי
07-11-2009, 22:16:20
הטירקס שלי מכוון וטס יפה בתחילת הטיסה ובשלב מסוים מתחיל הזנב לקבל רעידות שמפסיקות וחוזרות
ויותר משמעותי שהזנב פונה ימינה
תוך כדי שאני מרחף ומנסה להבין מה הבעיה ניקרעה לי הרצועה והמסוק נחת נחיתת אונס
החלפתי רצועה חדשה אבל הרעידות עדין קימות
מה יכול ליגרום לרעידות?

ori_lavee
07-11-2009, 22:26:10
האם אלה "רעידות" ימינה/שמאלה או למעלה/למטה ?

אם ימינה/שמאלה הורדה של רגישות הג'ירו (Gain) תפתור את זה.
אם למעלה/למטה תוסיף סיבובי ראש (גרף מנוע).

אורי

edoman
07-11-2009, 22:42:22
תבדוק את הסוללות שלך ... אני יודע שזה נשמע לא כל כך קשור אבל תבדוק אצלי זה גם היה

בילי
07-11-2009, 22:49:06
רעידות לצדדים ניראה יותר כמו ימינה שמאלה
יש לי גירו 401 ששומר על הזנב יפה אבל יש גם לצין שלאחר שהחלפתי רצועה הרמתי
את המסוק והוא היתרומם ישר ויציב אבל כשאני נותן גז קצת חזק הזנב זורק קצת ימינה
מה שלא היה ליפני כן

edoman
08-11-2009, 05:08:00
אז תבדוק סוללה כמו שאמרתי לך זה ניראה ככה
תקח סוללה חדשה אם יש לך או שתקח ממישו בשטח סוללה חדשה רק כדי לבדוק את העיניין
ותראה אם הזנב רועד

ori_lavee
08-11-2009, 05:53:28
"זריקות הזנב ימינה" הם תוצאה של שינוי טורק (פתחית כוח), ב Idle זה לא כמעט יקרה כי הסל"ד קבוע.
הנדנודים הללו בזנב הם תוצאה של רגישות יתר בג'ירו, תוריד רגישות ב 5% ובדוק שוב.
האם הג'ירו אצלך על ערוץ ה Gear ?
באיזה מערכת רדיו מדובר ?

אורי

dvireini
08-11-2009, 06:48:18
לדעתי אתה לא במצב נועל זנב בשלט גם לי זה היה ככה

ziki
08-11-2009, 08:55:28
"זריקות הזנב ימינה" הם תוצאה של שינוי טורק (פתחית כוח), ב Idle זה לא כמעט יקרה כי הסל"ד קבוע.
הנדנודים הללו בזנב הם תוצאה של רגישות יתר בג'ירו, תוריד רגישות ב 5% ובדוק שוב.
האם הג'ירו אצלך על ערוץ ה Gear ?
באיזה מערכת רדיו מדובר ?

אורי

אורי, לא מדוייק
אם הזריקות הם ימינה שמאלה ללא הפסקה אז סביר מאד שיש רגישות יתר בג'ירו.
אם זריקת הזנב היא חד פעמית בעקבות פתיחת מצערת פיתאומית אז סביר להניח שרגישות הג'ירו נמוכה מידי או שהג'ירו אינו במוד שומר זנב וזה ייקרה גם באיידל.
ציקי

lior_bar_ami
08-11-2009, 09:10:49
ציקי לא מדוייק גם כן ;)
התשובה המדוייקת היא הרכב של דבריך עם דבריו של אורי.
לא מעט ג'יירואים ובכללם ה- 401 המדובר אינם יודעים להתמודד עם שינוי הטורק החזק והפתאומי שנובע מפתיחת מצערת במצב טיסה NORMAL, התופעה שתקרה הינה תופעה דומה למה שצויין כשהעלאת ההגבר (GAIN), תמזער את התופעה אך תגרום ל HUNTING.
במצב טיסה IDLE UP בו שינוי המצערת לא גורר שינוי טורק חזק - הדבר לא מורגש.
עם זאת גם מה שאתה רשמת נכון מאוד, אך אני מסב את תשומת לב כל העונים לעובדה שהבעיה התחילה לבילי רק אחרי החלפת הרצועה.
לא מן הנמנע שיש שם בעיה מיכאנית / התקנה לקויה שגורמת לעומס על המיכלולים וגורמת לתופעה המדוברת.

בילי ממליץ לך קודם כל לעבור על כל מכלול הזנב ובכללו התיבה, הפושרוד, הרצועה והסליידר - אם הכול תקין ישנן מס' שאלות מנחות שעליך לענות עליהן לפני שנוכל להמשיך בבידוד התקלה, ולא סתם להעלות ספקולציות.
תבדוק את הנושא וצור עימי קשר בפרטי אנסה להנחות אותך (אני בחו"ל).

ziki
08-11-2009, 09:12:54
רעידות לצדדים ניראה יותר כמו ימינה שמאלה
יש לי גירו 401 ששומר על הזנב יפה אבל יש גם לצין שלאחר שהחלפתי רצועה הרמתי
את המסוק והוא היתרומם ישר ויציב אבל כשאני נותן גז קצת חזק הזנב זורק קצת ימינה
מה שלא היה ליפני כן

בילי
החלפת רצועה גורמת לשינוי הלחץ המופעל על גיר הזנב בעקבות מתיחה שונה ולכן נדרש לעיתים לשחק מעט עם רגישות הג'ירו על מנת לתקן את השינוי שנגרם.
וודא שהרצועה שהחלפת איננה מתוחה או רפויה מידיי.
עוד דבר שהייתי בודק שהרצועה מונחת נכון בחצי סיבוב ולא סיבוב וחצי.
ציקי

wind556
08-11-2009, 10:53:00
מאד קשה לאתר בעייה כזאת בהתכתבות
כמו שליאור כתב לך, בדוק קודם כל את כל המכאניקה, את מתח הרצועה, את מצב הפושרוד לזנב ואת חלקות תנועתו, את מצב הסליידר על ציר הזנב, אפילו את מצב הנקיון של הציר.
רק לאחר שכל זה נבדק ונמצא תקין מתחילום המשחקים באחוז ההגבר (gain)
וכמובן שאתה מוזמן אם אתה בסביבה שאבדוק את זה יחד אתך...
או להרים טלפון ולנסות און ליין,כך אדע לכוון אותך על מה להסתכל ואת מה לבדוק
בצלחה

בילי
09-11-2009, 01:50:55
עברתי על מיכלול הזנב והרצועה יושבת טוב רק שמתחתי אותה יותר ושימנתי אותה טיפה
ויצאתי ליבדוק את הבעיה
המסוק שוב היתרומם יפה ללא רעידות שיחקתי בזנב ימינה שמאלה הבעיה של זריקת זנב ניחלשה
ושמתי לב שליקראת סוף הסוללה שהיא ניחלשה יותר הופיע המצב שהזנב מידי פעם רועד ומפסיק
ועוד משהוא שראיתי שבדקתי את המיכלול האחורי שציר הלהבים הקטנים לא מיסתובב פלס
אולי קיבל חופש טיפה או שעקום מסיבה לא ברורה
בבקר אני אבדוק שוב ואראה יותר טוב אים זה גורם לרעידות

בילי
15-11-2009, 00:36:35
לאחר ניסיון נוסף ליפטור את הבעיה הגעתי למסקנה שמכנית הכל תקין
המסוק מיתרומם יפה והכל עובד מושלם בתחילת הטיסה
אבל ליקראת סוף הטיסה הזנב מתחיל להיתנדנד לצדדים והמסקנה שלי שהגירו גורם למצב
ובמקביל גם יש יותר זריקת זנב
כרגע מידי פעם שימון הרצועה ממזער לי את התופעה אבל ניראה לי שזה לא פיתרון
לכן אני שואל אים כדאי לי לעשות משהוא עים הגירו?
או להשאיר את המצב כדי שתחילת הטיסה לא תיפגע
או שיש פיתרון אחר.?

אריה הלפרין
15-11-2009, 07:58:23
לקראת סוף הטיסה הסוללה נחלשה יותר מידי
וזה כנראה גורם לזנב לא יציב
חבל גם על הסוללות
אל תטיס עד שהסוללה מתרוקנת לגמרי