PDA

צפייה בגרסה מלאה : להבי זנב מפלסטיק - גם מחליפים?



אייל שפירא
11-11-2009, 16:15:29
אחרי ריחופון הבכורה שביצעתי ליד עודד בחושך כשסיימנו להרכיב את המסוק, עשיתי אחרי כמה ימים ריחוף סולו ליד הבית באור יום והוא עבר מצויין אבל היה קצר.
היום יצאתי קצת רחוק יותר ונסעתי לשטח כורכר לא רחוק מהבית כדי לנסות לרחף יותר מ5 דקות. היתה קצת רוח והתייחסתי לזה כיתרון בשלב הזה (בסימולטור אני מתאמן עם רוח די חזקה).

ריחפתי 5 דקות ברציפות והתמודדתי לא רע עם הרוח, והורדתי את המסוק כדי לבדוק את מצב הסוללות. להפתעתי הן הגיעו מ12.5V ל11.5V בלבד. הריחוף מתבצע כמעט על 50% סטיק אז החלטתי לצאת לעוד 5 דקות ריחוף, לנסות לפרוק את הסוללות יותר בכיוון ה10V... אחרי שתי דקות בערך שהמסוק עולה ויורד ברוח שמתזקת ונחלשת לסירוגין, הזנב פגע בתלולית קטנה, ונשבר הFIN הזרחני שלי...
הזנב עצמו לא חטף מכה, הוא פשוט טס לאחור ונגרר לתוך התלולית. כיביתי את המנוע וניגשתי לאמוד את המצב - מלבד הפלסטיק השבור גם עף מעט חול סביב מכלול הזנב והפינות של שני להבי הפלסטיק השתפשפו.

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=16246&stc=1&d=1257951928http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=16247&stc=1&d=1257951928
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=16249&stc=1&d=1257952233

עכשיו יש לי שלוש שאלות:
1. האם אני מודד נכון את מצב הסוללות? אני מחבר מולטימטר ומודד את הV של כל אחת מהן. (אני לא יודע איך מודדים אמפר)

2. האם להבי זנב מפלסטיק מחליפים אחרי כל נגיעה בקרקע, או שזה תקף ללהבים ראשיות מחומרים כמו עץ פיברגלאס וקרבון?

3. האם מעט החול (ממש מעט) שעף סביב הזנב עלול להרוס את המיסבים? אם כן - מה הטיפול המומלץ לגביהם מבחינת נקיון \ שימון \ החלפה ?

יש לי זוג סוללות מלאות ב50% וזוג סוללות מלאות לגמרי ואני לא יוצא להטיס עד שאקבל תשובות.
אתם אנשים על הכיפאק :D

ziki
11-11-2009, 17:18:56
1.לא אתה לא מודד נכון.
צריך להכניס סוללה טעונה, למדוד דקת ריחוף, להטעין שוב את הסוללה ולמדוד כמה קיבולת הוחזרה מדקת הריחוף, לחשב לפי קיבולת של 80% מהערך הכתוב על הסוללה כמה דקות ניתן להטיס ולכוון טיימר בשלט שיתריע (לרוב מדובר בכ 7 דקות אבל זה מאד תלוי בסוללה שברשותך).
2.לא מחליפים אם מדובר בשיפשוף קל בלבד, אם תרגיש חוסר איזון בהטסת המסוק (בזנב) אז תחליף.
3.יכול להרוס, דאג לנקות אותם טוב,לשמן מעט ולהרגיש שהם מסתובבים חלק ללא קושי או חיכוך כנ"ל לגבי כל מיכלול הזנב.

ואת סנפיר הזנב תחליף לפני שאתה עולה שוב לאוויר, נחיתה עם הזנב מעט לאחור עלולה להרוס את כל מכלול הזנב ולגרום לנזק רב.
ציקי

wind556
11-11-2009, 18:27:05
1.לא אתה לא מודד נכון.
צריך להכניס סוללה טעונה, למדוד דקת ריחוף, להטעין שוב את הסוללה ולמדוד כמה קיבולת הוחזרה מדקת הריחוף, לחשב לפי קיבולת של 80% מהערך הכתוב על הסוללה כמה דקות ניתן להטיס ולכוון טיימר בשלט שיתריע (לרוב מדובר בכ 7 דקות אבל זה מאד תלוי בסוללה שברשותך).
2.לא מחליפים אם מדובר בשיפשוף קל בלבד, אם תרגיש חוסר איזון בהטסת המסוק (בזנב) אז תחליף.
3.יכול להרוס, דאג לנקות אותם טוב,לשמן מעט ולהרגיש שהם מסתובבים חלק ללא קושי או חיכוך כנ"ל לגבי כל מיכלול הזנב.

ואת סנפיר הזנב תחליף לפני שאתה עולה שוב לאוויר, נחיתה עם הזנב מעט לאחור עלולה להרוס את כל מכלול הזנב ולגרום לנזק רב.
ציקי




מסכים עם העיקרון, אבל לא דקת ריחוף אלא יותר לכיוון של 3 דקות, תקבל תוצאה מדוייקת יותר
הנפח של הסוללה אינו ביחס ישיר למתח, ועליך לאמת שאתה משתמש נכון בנפח הסוללה לפי החישוב שהוצע לך כאן.

לא מחליפים להבי זנב על כל נגיעה,הכל כמובן לפי העניין וחומרת הנגיעה, בדרך כלל הנזק הוא רק קוסמטי.
אם תזדקק ללהבי זנב, יש לי במלאי החלפים.
את הסנפיר האחורי תחליף או תתקן (יש דרך לתקן היטב)
אם המיכלול התמלא חול ואבק, נקה אותו היטב, רצוי לשטוף עם IPA (סוג של אלכוהול), ולשמן עם שמן סיליקון (ממש מעט)
כדאי מאד להחזיק בבית מיכלי אויר דחוס ולעבור גם על מכלולי הראש לאחר יום הטסה-הנה מיכל לדוגמה, לא חייבים דווקא את זה:
http://www.ivory.co.il/product.asp?productid=1927
וכמובן שאתה יכול להתקשר בכל עת ולקבל כל עזרה

lior_bar_ami
11-11-2009, 19:00:12
מסכים עם העיקרון, אבל לא דקת ריחוף אלא יותר לכיוון של 3 דקות, תקבל תוצאה מדוייקת יותר
הנפח של הסוללה אינו ביחס ישיר למתח, ועליך לאמת שאתה משתמש נכון בנפח הסוללה לפי החישוב שהוצע לך כאן.

לא מחליפים להבי זנב על כל נגיעה,הכל כמובן לפי העניין וחומרת הנגיעה, בדרך כלל הנזק הוא רק קוסמטי.
אם תזדקק ללהבי זנב, יש לי במלאי החלפים.
את הסנפיר האחורי תחליף או תתקן (יש דרך לתקן היטב)
אם המיכלול התמלא חול ואבק, נקה אותו היטב, רצוי לשטוף עם IPA (סוג של אלכוהול), ולשמן עם שמן סיליקון (ממש מעט)
כדאי מאד להחזיק בבית מיכלי אויר דחוס ולעבור גם על מכלולי הראש לאחר יום הטסה-הנה מיכל לדוגמה, לא חייבים דווקא את זה:
http://www.ivory.co.il/product.asp?productid=1927
וכמובן שאתה יכול להתקשר בכל עת ולקבל כל עזרה

http://www.efly.co.il/forums/images/icons/icon14.gif
מסכים עם כל מה שנאמר!

אייל שפירא
11-11-2009, 19:38:33
טוב אני לא מבין אם ככה מה אני מודד. כשאני מחבר את הסוללה למטען יש שלוש אופציות - לטעון, לפרוק ולעשות בלאנס. בשלושת המצבים התצוגה מראה לי את הוולט, את האמפר של הטעינה, את זמן הטעינה, ועוד משהו שנקרא Charged Capacity שמיוצג ע"י מספר שמתחיל מ0 ועולה.
זה הmAh ? אני צריך שהוא לא יעלה על 80% מ2200 ?

lior_bar_ami
11-11-2009, 19:40:19
ב-ד-י-ו-ק

אייל שפירא
11-11-2009, 20:01:24
אוקיי אוקיי
עכשיו אני מבין גם מה אומרים המספרים האלה בפינה של המטען, וגם איך לא לזרוק לפח סוללות חדשות לגמרי.

תודה תודה תודה.

דרך אגב, ככה זה נראה בטורניג'י:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=16253&stc=1&d=1257965877


הרסתי ספק כח ישן של מחשב בשביל מקור מתח בשביל הטורניג'י, אבל הוא כל הזמן התלונן שיש בעיה באינפוט וולט, אז נזכרתי שיש לי ספק כח של לפ טופ. 5A 16V יציב ובלי רעש מאווררים, עובד בינתיים כמו גדול.

wind556
11-11-2009, 21:42:49
אתמצת פעם נוספת את ההסבר בקצרה:
טוענים סוללה על הסוף
מטיסים 3-4 דקות (זמן מדוד במדוייק)
שוב מטענים את הסוללה עד הסוף ומחשבים כמה אחוז מהנפח שווה כל דקת טיסה
מחשבים כמה דקות זה 80% ולוקחים בחשבון שזה רק בריחוף
מכוונים את הטיימר במשדר על הזמן הנ" ואפילו על טיפה פחות אם עוברים ליותר מריחוף.

אייל שפירא
12-11-2009, 06:32:23
סבבה. אני אמדוד שלוש דקות בדיוק בשני הסטים כדי לעשות ממוצע.

אגב, אחרי יותר מ7 דקות ריחופים הסוללות נטענו בחזרה בקצת יותר מ1300 mAh. אני יכול להגיע ל1760 מקסימום.

אריה הלפרין
12-11-2009, 07:05:54
אגב טעינה
צריך להדגיש שחייבים לטעון במצב של BALANCE
ןלא CHARGE

אייל שפירא
12-11-2009, 07:14:16
אה, טוב לדעת! :rolleyes:

גם הגיע הפטנט הסיני (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6569)לטעינה של שתי סוללות 3 תאים כסוללה אחת של 6, אני אנסה אותו בסופש.

אריה הלפרין
12-11-2009, 07:16:38
אה, טוב לדעת! :rolleyes:

גם הגיע הפטנט הסיני (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6569)לטעינה של שתי סוללות 3 תאים כסוללה אחת של 6, אני אנסה אותו בסופש.

שמע יש לך מסוק מדהים:)
נראה לי שחסר לך הרבה מידע מסביב
כדאי שתשלים אותו עם מישהו שמבין
כי חבל על הציוד (כסף)

אייל שפירא
12-11-2009, 09:44:35
שמע יש לך מסוק מדהים:)
נראה לי שחסר לך הרבה מידע מסביב
כדאי שתשלים אותו עם מישהו שמבין
כי חבל על הציוד (כסף)

המסוק הזה באמת מדהים, ותעיד העובדה שהוא ירד מהשולחן של עודד אחרי כיוונים בסיסיים ומיד טס בצורה כמעט מושלמת. (טוב, גם כי זה עודד)
לא חסר לי הרבה מידע, חסר לי בעיקר הגישור בין התיאוריה לפרקטיקה, ובשביל להשלים אותו יש את הפורום, לא?

אני מאוד זהיר ומאוד נודניק, אני לא מהמר ולא ממהר. אם יש לי מעל 300 הודעות בפורום, תהיה בטוח ש290 מהן זה שאלות קיטבג.

wonderd
12-11-2009, 20:54:44
אגב טעינה
צריך להדגיש שחייבים לטעון במצב של BALANCE
ןלא CHARGE

מה הבעיה עם מצב charge? במטען הנ"ל הטעינה מבצעת גם איזון בצורה אוטומטית