התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מבחן לרדיו 2.4



leetal
19-11-2009, 18:59:22
כאן רואים איך מערכות רדיו שונות משדרות:
http://www.rcgroups.com/forums/showatt.php?attachmentid=2882616&stc=1
השידור שרואים בפוטאבה זהה לסנוואה להיטק ולעוד יצרנים שמשדרים בטכנולוגיה העילית FHSS.
השידור שרואים ב-ASSAN הוא היום (בגרסה V2) בקפיצה בין 2 תדרים DSSS, כמו בספקטרום, ולא כמו בתמונה בתדר אחד.
השידור בקורונה החדשה (בגרסה V2) הוא בקפיצה בין 3 תדרים, ולא כמו בתמונה.

b1yossi
19-11-2009, 20:08:35
והתמונה ?

leetal
19-11-2009, 20:19:19
אצלי בכרום רואים תמונה ובאקספלורר באמת לא רואים
כאן התמונה בדרך הרגילה

b1yossi
19-11-2009, 20:29:29
אבל אני בכלל עם FF :rolleyes:

ziki
19-11-2009, 20:34:52
ליטל
יפה מאד וגם פרסומת קטנה ל AGILENT :)
מסקרן אותי לדעת האם יצא לך לבדוק גם את רמת ההרמוניות שכל משדר מייצר סביב התדר המרכזי? דבר שיכול להעיד במידה מסויימת על איכות המשדר.

דניאל דקל
19-11-2009, 20:38:52
אני לא חושב שיש טעם להתעמק בפרטים הטכניים כגון גרפים במקרה זה

בתיאוריה הכל יפה, המציאות אכזרית ושונה...

בסופו של דבר, אמינות לא נגזרת מגרפים, אלא מניסיון של שנים

אני חושב שכל מי שעבר ל 2.4 משמש שפן ניסיונות

לטכנולוגיה שעדיין לא בשלה

כבר פגשתי הרבה טיסנאים ותיקים שהסכימו איתי

שיש טעם לעבור ל 2.4 רק בטיסנים חשמליים, בגלל ההשראות שיוצר המנוע על האנטנה של המקלט...

AMIR
19-11-2009, 21:31:41
אצלי בכרום רואים תמונה ובאקספלורר באמת לא רואים
כאן התמונה בדרך הרגילה
אשמח אם תסביר לי מה אתה רואה ומבין מהספקטרום אנלייזר הנחמד הזה....

ziki
20-11-2009, 07:42:06
אני לא חושב שיש טעם להתעמק בפרטים הטכניים כגון גרפים במקרה זה

בתיאוריה הכל יפה, המציאות אכזרית ושונה...

בסופו של דבר, אמינות לא נגזרת מגרפים, אלא מניסיון של שנים

אני חושב שכל מי שעבר ל 2.4 משמש שפן ניסיונות

לטכנולוגיה שעדיין לא בשלה

כבר פגשתי הרבה טיסנאים ותיקים שהסכימו איתי

שיש טעם לעבור ל 2.4 רק בטיסנים חשמליים, בגלל ההשראות שיוצר המנוע על האנטנה של המקלט...

דניאל
הטכנולוגיה הזו קיימת מעל 15 שנה ובאה מכיוון תקני הסלולר הישנים (TDMA למי שזוכר) לכן לומר שאיננה בשלה זה קצת מוגזם לדעתי.
גם אני פגשתי לא פעם טיסנאים שנרתעים מלעבור למערכות אלו אבל מהתרשמות שלי הדבר נובע יותר מהרגל או חוסר ידע מאשר מסיבות טכניות.
אין מה לעשות, העולם זז קדימה ויתרונות הטכנולוגיה עולים על החסרונות, ידוע לי שבעבר היה לך נסיון רע עם מערכת 2.4 אבל זה לא אומר שהטכנולוגיה גרועה.
ישנם המון אנשים שמשתמשים בה בשנים האחרונות ומרוצים מאד כולל אני.

דניאל דקל
20-11-2009, 09:18:50
יתכן ונחשפתי לטכנולוגיה הלא נכונה

אני מעביר חוג טיסנאות בישוב שלי עם טיסן חשמלי של EFLITE המגיע עם מערכת DX5

אחת התופעות שאני שונא, שלעיתים לאחר ההדלקה המנוע לא פעיל יש לכבות את השלט ולהדליק שוב

אחד השלטים של החניכים היה תקול ונאלצתי להחליף אותו. כמעט איבדנו טיסן בגלל זה.

כמו כן, רק כ 5 שניות לאחר ההדלקה הסרוואים נהיים פעילים (מתבצע סנכרון על התדר)

בטכנולוגיה הישנה כל התופעות האלו לא מוכרות לי

ziki
20-11-2009, 09:38:48
דניאל, אם זכור לי נכון אז בעבר כבר התכתבנו על הנושא והסיפור שלך ידוע לי.
לצערי לא יצא לי להתנסות ב DX5 אבל עם DX6I, DX7 מערכות של JR ו פוטאבה ב 2.4 כן ושם האמינות גבוה מאד וגם הזיהוי בהדלקה לוקח לא יותר משניה עד שתי שניות בלבד.
תקלות מתרחשות גם בשידור הדיגיטלי וגם באנלוגי ולכל טכנולוגיה יש את היתרונות והחסרונות שלה מבלי להכנס לפרטים שאני בטוח שהם ידועים לכולם למרות שלדעתי היתרונות של השידור הדיגיטלי עולות על החסרונות בעיקר בהטסה בשטחים עם עוד מטיסים או רועשים (הכוונה להפרעות RF בשטחים עירוניים).
אם לא כך היה הדבר הרי שכל עולם התקשורת (סלולר,טלפונים אלחוטיים וכו...) לא היה פונה לכיוון הדיגיטלי והיה נשאר באנלוגי.
בכל מקרה אני בטוח שאם תתנסה במערכת 2.4 תקינה ואיכותית ללא קשר למותג כזה או אחר לא תתאכזב.

dani2002
20-11-2009, 13:32:51
דניאל
הטכנולוגיה הזו קיימת מעל 15 שנה ובאה מכיוון תקני הסלולר הישנים (TDMA למי שזוכר) לכן לומר שאיננה בשלה זה קצת מוגזם לדעתי.
גם אני פגשתי לא פעם טיסנאים שנרתעים מלעבור למערכות אלו אבל מהתרשמות שלי הדבר נובע יותר מהרגל או חוסר ידע מאשר מסיבות טכניות.
אין מה לעשות, העולם זז קדימה ויתרונות הטכנולוגיה עולים על החסרונות, ידוע לי שבעבר היה לך נסיון רע עם מערכת 2.4 אבל זה לא אומר שהטכנולוגיה גרועה.
ישנם המון אנשים שמשתמשים בה בשנים האחרונות ומרוצים מאד כולל אני.
ציקי - אני מעריץ את עדינותך

דניאל דקל
20-11-2009, 19:20:15
ראשית, תסכימו איתי שאין טעם להשוות בין סלולריים לשלט של טיסן

זה בדיוק העניין!!!

להטיס עם 2.4 זה כמו לדבר עם מישהו בסלולרי

להטיס עם 72 זה כמו לדבר עם מישהו באוקי-טוקי על תדר קבוע וידוע מראש, מה עדיף?

אולי חלקכם לא התנסתם בהטסה של ריבוי טיסנים

הנה חדשות טריות מהיום - אחד החניכים לקח בטעות שלט של מישהו אחר

חשבנו שאיבדנו BINDING וביצענו מחדש

כאשר באנו להטיס, מישהו הדליק את הטיסן שבאמת שייך לשלט הנוכחי, וגם הוא התחיל לעבוד - כמעט קרה אסון

במקרה של 72/27 וכו', לכל אחד היה גביש אחר ומקרה כזה לא היה בכלל אפשרי

אני עובד כבר 10 שנים עם פוטאבה 8 UAPS בתדר 72 MHZ

אני מטיס לפחות שעה בשבוע. מדובר על הרבה שעות, הרבה טיסנים, הרבה שטחי הטסה

מ ע ו ל ם לא חוויתי גליש/גליטשון ובודאי שלא הפרעה כלשהי

איני רואה שום סיבה בעולם לעבור ל 2.4, מי שיש לו ומרוצה, שיבושם לו...

לפחות לא אצטרך לשאול אותו בשטח על תדר

ziki
20-11-2009, 21:20:02
דניאל
לא יודע איך כל הניסים והנפלאות עם 2.4 מתרחשים אצלך וחבל שכך הדבר.
טוב לך ונוח לך המשך לעבוד בצורה אנלוגית בתדר 72 או איזה תדר שיש לך.
כל מה שאני בא לומר כאן שזו טעות גדולה להשמיץ את השידור הדיגיטלי בתדר 2.4 על סמך ניסיונך האישי ולדעתי אתה טועה בבחירתך אבל זו דעתי האישית בלבד.
בכל מקרה מה שיפה בתחביב הזה שכל אחד יכול לבחור עם איזו טכנולוגיה לעבוד :)

דניאל דקל
20-11-2009, 21:41:56
ציקי

דעה זו גיבשתי בחודשים האחרונים

האמת, השתדלתי לא להגיב בשרשורים הנוגעים ל 2.4, למרות שקראתי בחודשים האחרונים על בעיות רבות

גם בפורומים אחרים (במיוחד ספקטרום)

ביום שבת האחרון פגשתי מספר תותחים בדלתון עם כלים מרשימים ביותר

וכולם, היו מצויידים בטכנולוגיה "הישנה" - ותאמין לי, לפי הכלים שהם הביאו, הם יכולים לרכוש מספר מערכות 2.4 מבלי להניד עפעף...

sharonx
20-11-2009, 21:42:12
אצלי בכרום לא רואים תמונה בהודעה הראשונה. מוזר.