צפייה בגרסה מלאה : עזרה! סוללה ל-TREX 600
עומר בנימיני
05-12-2009, 13:11:07
שלום,
יש לי מסוק TREX 600 PRO ועליו סוללת נייקל 4200. אני רוצה לשים עליו סוללת ליטיום 2 תאים (ללא ריגולטור) בהנחה שאחרי כל טיסה אחת אני אטען אותה.
זאת הסוללה שחשבתי עליה - http://flying-hobby.com/catalog/product_info.php?cPath=1_91&products_id=3519
יש לי כמה שאלות:
1. על הסוללה רשום שאסור לרדת ממתח של 3.4 וולט, מצד שני (אני לא זוכר בדיוק, אבל אני חושב) אמרו פעם שעם שלטי 2.4 אסור לרדת ממתח עבודה של 4.8 וולט, האם הכוונה ש-4.8 וולט של נייקל זה 3.4 (בערך) של ליטיום, או שמותר לרדת עם סוללת ליטיום עד 3.4 וולט?
2. סוללה עם 25C זה בסדר או שאסור יותר מ-18C למקלט?
3. אם אני מתקין את הסוללה הזאת ללא ריגולטור ואני מעביר לסרוואים סאבוקס מתח ישיר של 7.4 וולט, מה עושים עם הג'ירו, הסרוו זנב והסרוו מצערת? יש לי ג'ירו 401 וסרוו 9254, צריך לשים לשיניהם סט אם דאונים? ומה לגבי הסרוו מצערת DS820? מישהו פעם עבד עם הסרוו הזה עם מתח ישיר של 7.4 וולט?
4. האם סוללה של 2150 מילי אמפר תספיק לטיסה של 8 דקות בערך ולא תרד ממתח העבודה שלה?
5. הסוללות מקלט של אליין איכותיות?
תודה מראש!
guyro
05-12-2009, 16:10:25
שלום,
יש לי מסוק TREX 600 PRO ועליו סוללת נייקל 4200. אני רוצה לשים עליו סוללת ליטיום 2 תאים (ללא ריגולטור) בהנחה שאחרי כל טיסה אחת אני אטען אותה.
זאת הסוללה שחשבתי עליה - http://flying-hobby.com/catalog/product_info.php?cPath=1_91&products_id=3519
יש לי כמה שאלות:
1. על הסוללה רשום שאסור לרדת ממתח של 3.4 וולט, מצד שני (אני לא זוכר בדיוק, אבל אני חושב) אמרו פעם שעם שלטי 2.4 אסור לרדת ממתח עבודה של 4.8 וולט, האם הכוונה ש-4.8 וולט של נייקל זה 3.4 (בערך) של ליטיום, או שמותר לרדת עם סוללת ליטיום עד 3.4 וולט?
2. סוללה עם 25C זה בסדר או שאסור יותר מ-18C למקלט?
3. אם אני מתקין את הסוללה הזאת ללא ריגולטור ואני מעביר לסרוואים סאבוקס מתח ישיר של 7.4 וולט, מה עושים עם הג'ירו, הסרוו זנב והסרוו מצערת? יש לי ג'ירו 401 וסרוו 9254, צריך לשים לשיניהם סט אם דאונים? ומה לגבי הסרוו מצערת DS820? מישהו פעם עבד עם הסרוו הזה עם מתח ישיר של 7.4 וולט?
4. האם סוללה של 2150 מילי אמפר תספיק לטיסה של 8 דקות בערך ולא תרד ממתח העבודה שלה?
5. הסוללות מקלט של אליין איכותיות?
תודה מראש!
1) 3.4 זה לכל תא, מכיון שיש לך 2 תאים זה יוצא 6.8 שזה הרבה מעל 4.8
2)25C זה בסדר
3)כל רכיב שאינו יכול לעבוד עם מתח ישר גבוה כזה יצתרך רגולטור או סוג של מוריד מתח , כולל המקלט, אם אני לא טועה גם השומר סל"ד
4)שאלה לא ברורה ...אם התכוונת לסוללת מקלט הרי שטיסה 3D מאסיבית תצרוך ~300 מילי לזמן שכזה (משוערך),השאלה שלך צריכה להיות: לכמה טיסות (בסגנון הטסה X) תספיק סוללה שכזו
5)בינוניות - יש כאלה שמרוצים ויש כאלה שלא
עומר בנימיני
05-12-2009, 16:30:35
1) 3.4 זה לכל תא, מכיון שיש לך 2 תאים זה יוצא 6.8 שזה הרבה מעל 4.8
2)25C זה בסדר
3)כל רכיב שאינו יכול לעבוד עם מתח ישר גבוה כזה יצתרך רגולטור או סוג של מוריד מתח , כולל המקלט, אם אני לא טועה גם השומר סל"ד
4)שאלה לא ברורה ...אם התכוונת לסוללת מקלט הרי שטיסה 3D מאסיבית תצרוך ~300 מילי לזמן שכזה (משוערך),השאלה שלך צריכה להיות: לכמה טיסות (בסגנון הטסה X) תספיק סוללה שכזו
5)בינוניות - יש כאלה שמרוצים ויש כאלה שלא
תודה על העזרה!
בקשר לשאלה 4, נגיד שאני מטיס בינוני, עושה תרגילים אבל לא 3D עצבני, גם אז זה לוקח 300 מילי אמפר? אני גם מתייחס לכל הקטע הזה של האיבוד מתח של הסוללה עם הזמן, וזה שאסור לטעון אותה ביותר מ-95%, זה מוריד לה את הקיבולת, לא?
תודה.
guyro
05-12-2009, 16:52:07
תודה על העזרה!
בקשר לשאלה 4, נגיד שאני מטיס בינוני, עושה תרגילים אבל לא 3D עצבני, גם אז זה לוקח 300 מילי אמפר? אני גם מתייחס לכל הקטע הזה של האיבוד מתח של הסוללה עם הזמן, וזה שאסור לטעון אותה ביותר מ-95%, זה מוריד לה את הקיבולת, לא?
תודה.
זה יקח פחות, בערך ~200 מילי, אבל הכי טוב לבדוק אחרי כל טיסה עם מד מתח מצב סוללה,
עוד נקודה, סוללה 200 מילי קצת מגבילה את מספר הטיסות , אני מניח שאחרי 3-4 טיסות תרצה לטעון אותה, נסה לחפש משהו מעל 2500 מילי, כך תהיה רגוע יותר למצב סוללה ותוכל להטיס יותר,
אני אישית משתשמ בסוללתו האזור ה3500- מילי.
תודה על העזרה!
בקשר לשאלה 4, נגיד שאני מטיס בינוני, עושה תרגילים אבל לא 3D עצבני, גם אז זה לוקח 300 מילי אמפר? אני גם מתייחס לכל הקטע הזה של האיבוד מתח של הסוללה עם הזמן, וזה שאסור לטעון אותה ביותר מ-95%, זה מוריד לה את הקיבולת, לא?
תודה.
צריכת הזרם מהסוללה קשורה גם לאופן שבו אתה מטיס אבל קודם כל ליחידות האלקטרוניות שהרכבת על המסוק.
לצורך העניין, סרוואים דיגיטליים יצרכו יותר זרם מאנלוגים.
בכל מקרה, צריכת הזרם עבור מערכת על מסוק 600 נעה בין 250mah למטיס רגוע לבין 400mah בסטאפ כבד למטיס 3D עצבני.
על מנת לבדוק את צריכת הזרם המדוייקת לפי סגנון ההטסה שלך בצע טיסה אחת כאשר הסוללה טעונה במלואה (נניח 10 דקות טיסה) ואחריה טען את הסוללה ובדוק כמה קיבולת חזרה לסוללה
מכאן תעשה את החישוב בעצמך ותווכח שסוללת 2100 2 תאים 25C תספיק לך לפחות ל 4 טיסות כולל ספייר מסוים כמקדם ביטחון.
ככלל לא מומלץ לפרוק סוללת ליתיום ליותר מ 80% מהקיבולת שלה כלומר עבור סוללה כזו יש להתייחס לקיבולת 1700mah.
בקשר לנושא איבוד המתח, הדבר קשור לשני גורמים בלבד:
1.סוג הסוללה.
2.יכולת אספקת הזרם שלה.
סוללות ניקל מטל מאופיינות בעקומת פריקה כזו שלאורך הפריקה בעת איבוד הקיבולת הם מאבדות מתח באופן לינארי יחסית לליפו דבר שמאופיין בירידת מתח מתונה לאורך הפריקה.
חיסרון עיקרי בהם הוא הפריקה העצמית הגבוה שלהם דבר המחייב טעינה לפני יום הטסה במידה ואתה מטיס משבת לשבת.
כמו כן הם מיועדות בד"כ לצריכות זרמים נמוכות יחסית לליפו.
סוללות ליתיום לעומת זאת מאופינות בעקומת פריקה בצורת ברך, הסוללות שומרות מתח בפריקתם ורק לקראת סוף הקיבולת מתחילות להפיל מתח אבל באופן מהיר ומסוכן לכן לא רצוי לפרוק אותן עד לסוף הקיבולת.
סוללות אלו פורקות בעקומת פריקה מתונה יותר מהניקל מטל לאורך כ 70% מהקיבולת שלהן, יכולת אספקת זרם גבוה יותר תוך שמירה על מתח יציב יותר, משקל נמוך יותר ביחס לקיבולת ופריקה עצמית נמוכה מאד.
לסיום:
טעינת הליפו ל 95% מהקיבולת שלה רק תאריך את חייה מבחינת מספר מחזורי טעינה ולא תהווה שום חיסרון מורגש למטיס במיוחד אם הסוללה משמשת למערכת קליטה ולא למערכת הינע (טיסן או מסוק חשמלי).
עומר בנימיני
05-12-2009, 16:57:14
זה יקח פחות, בערך ~200 מילי, אבל הכי טוב לבדוק אחרי כל טיסה עם מד מתח מצב סוללה,
עוד נקודה, סוללה 200 מילי קצת מגבילה את מספר הטיסות , אני מניח שאחרי 3-4 טיסות תרצה לטעון אותה, נסה לחפש משהו מעל 2500 מילי, כך תהיה רגוע יותר למצב סוללה ותוכל להטיס יותר,
אני אישית משתשמ בסוללתו האזור ה3500- מילי.
סבבה, תודה על העזרה.
האמת היא שאני רוצה שהיא תספיק רק ל- 1-2 טיסות בין כל טעינה, ואם אתה אומר שסוללה שבטיסה אחת אני צורך בערך 200 מילי אמפר, אז נראה לי שזה יספיק, לא?
guyro
05-12-2009, 17:30:10
סבבה, תודה על העזרה.
האמת היא שאני רוצה שהיא תספיק רק ל- 1-2 טיסות בין כל טעינה, ואם אתה אומר שסוללה שבטיסה אחת אני צורך בערך 200 מילי אמפר, אז נראה לי שזה יספיק, לא?
ללא ספק תספיק :)
עומר בנימיני
05-12-2009, 18:00:18
צריכת הזרם מהסוללה קשורה גם לאופן שבו אתה מטיס אבל קודם כל ליחידות האלקטרוניות שהרכבת על המסוק.
לצורך העניין, סרוואים דיגיטליים יצרכו יותר זרם מאנלוגים.
בכל מקרה, צריכת הזרם עבור מערכת על מסוק 600 נעה בין 250mah למטיס רגוע לבין 400mah בסטאפ כבד למטיס 3D עצבני.
על מנת לבדוק את צריכת הזרם המדוייקת לפי סגנון ההטסה שלך בצע טיסה אחת כאשר הסוללה טעונה במלואה (נניח 10 דקות טיסה) ואחריה טען את הסוללה ובדוק כמה קיבולת חזרה לסוללה
מכאן תעשה את החישוב בעצמך ותווכח שסוללת 2100 2 תאים 25C תספיק לך לפחות ל 4 טיסות כולל ספייר מסוים כמקדם ביטחון.
ככלל לא מומלץ לפרוק סוללת ליתיום ליותר מ 80% מהקיבולת שלה כלומר עבור סוללה כזו יש להתייחס לקיבולת 1700mah.
בקשר לנושא איבוד המתח, הדבר קשור לשני גורמים בלבד:
1.סוג הסוללה.
2.יכולת אספקת הזרם שלה.
סוללות ניקל מטל מאופיינות בעקומת פריקה כזו שלאורך הפריקה בעת איבוד הקיבולת הם מאבדות מתח באופן לינארי יחסית לליפו דבר שמאופיין בירידת מתח מתונה לאורך הפריקה.
חיסרון עיקרי בהם הוא הפריקה העצמית הגבוה שלהם דבר המחייב טעינה לפני יום הטסה במידה ואתה מטיס משבת לשבת.
כמו כן הם מיועדות בד"כ לצריכות זרמים נמוכות יחסית לליפו.
סוללות ליתיום לעומת זאת מאופינות בעקומת פריקה בצורת ברך, הסוללות שומרות מתח בפריקתם ורק לקראת סוף הקיבולת מתחילות להפיל מתח אבל באופן מהיר ומסוכן לכן לא רצוי לפרוק אותן עד לסוף הקיבולת.
סוללות אלו פורקות בעקומת פריקה מתונה יותר מהניקל מטל לאורך כ 70% מהקיבולת שלהן, יכולת אספקת זרם גבוה יותר תוך שמירה על מתח יציב יותר, משקל נמוך יותר ביחס לקיבולת ופריקה עצמית נמוכה מאד.
לסיום:
טעינת הליפו ל 95% מהקיבולת שלה רק תאריך את חייה מבחינת מספר מחזורי טעינה ולא תהווה שום חיסרון מורגש למטיס במיוחד אם הסוללה משמשת למערכת קליטה ולא למערכת הינע (טיסן או מסוק חשמלי).
אוקיי, תודה רבה על המידע. אבל איך זה הגיוני שסוללת 2100 מילי אמפר תספיק ל-4 טיסות אם אסור לרדת מ-6.8 וולט?
מישהו יכול להמליץ לי אולי על סוללת מקלט איכותית של 2000 מילי אמפר בערך?
אוקיי, תודה רבה על המידע. אבל איך זה הגיוני שסוללת 2100 מילי אמפר תספיק ל-4 טיסות אם אסור לרדת מ-6.8 וולט?
מישהו יכול להמליץ לי אולי על סוללת מקלט איכותית של 2000 מילי אמפר בערך?
תקרא שוב את התגובה ותבין, כל עוד אתה בתחום השימוש ב 70%-80% קיבולת עם ליפו המתח לא יגיע לרמות הללו וישאר יציב סביב 7.4 , מה לעשות זו עקומת הפריקה של ליפו.
בקשר לסוללה, בחר באתר של הסיני סוללה לפי מה שבמלאי 2100-2600 20-25C שני תאים של ZIPPY או RHINO.
יופי של סוללות.
בהצלחה
עומר בנימיני
05-12-2009, 18:26:54
תקרא שוב את התגובה ותבין, כל עוד אתה בתחום השימוש ב 70%-80% קיבולת עם ליפו המתח לא יגיע לרמות הללו וישאר יציב סביב 7.4 , מה לעשות זו עקומת הפריקה של ליפו.
בקשר לסוללה, בחר באתר של הסיני סוללה לפי מה שבמלאי 2100-2600 20-25C שני תאים של ZIPPY או RHINO.
יופי של סוללות.
בהצלחה
הבנתי את זה, אבל מה שאמרת זה שהסוללה צורכת 200 מילי אמפר לטיסה, כלומר 4 טיסות יורדות מה-70%, לכן איך זה הגיוני שהסוללה סביב ה-7.4 וולט?
או שלא הבנתי ואתה מתכוון שבסוללת ליתיום הפריקה היא יציבה *עד* ניצול של 80% מהקיבלות של הסוללה?
בסוללת ליתיום הפריקה היא יציבה *עד* ניצול של 80% מהקיבלות של הסוללה?
המשפט הנ"ל הוא הנכון בהנחה שבחרת ליתיום.
וזכור תמיד לבדוק פעם ראשונה כמה אתה באמת צורך.
יכול להיות שאתה מטיס רגוע אבל עם סטאפ של סרוואים חזקים שצורכים הרבה זרם.
בכל מקרה תמיד תהיה בתחום שבין 200-400mah לטיסה.
עומר בנימיני
05-12-2009, 19:35:34
המשפט הנ"ל הוא הנכון בהנחה שבחרת ליתיום.
וזכור תמיד לבדוק פעם ראשונה כמה אתה באמת צורך.
יכול להיות שאתה מטיס רגוע אבל עם סטאפ של סרוואים חזקים שצורכים הרבה זרם.
בכל מקרה תמיד תהיה בתחום שבין 200-400mah לטיסה.
מעולה, תודה על העזרה.
וסליחה על ההתקרצצות, אבל יש לך אולי מושג בסט אפ דאונים? הסט אפ דאון הזה http://www.readyheli.com/K10381A_5_1V_Two_way_Step_down_Voltage_Regulator_p/k10381a.htm יודע להתמודד עם מתח של 7.4 וולט? מה זאת אומרת Two-Way? ג'ירו 401 יכול להתמודד עם 5.1 וולט? ואם גם המקלט צריך סט אפ דאון אז איך אני מעביר מתח ישיר לסרוואים על הסייקליק?
מעולה, תודה על העזרה.
וסליחה על ההתקרצצות, אבל יש לך אולי מושג בסט אפ דאונים? הסט אפ דאון הזה http://www.readyheli.com/K10381A_5_1V_Two_way_Step_down_Voltage_Regulator_p/k10381a.htm יודע להתמודד עם מתח של 7.4 וולט? מה זאת אומרת Two-Way? ג'ירו 401 יכול להתמודד עם 5.1 וולט? ואם גם המקלט צריך סט אפ דאון אז איך אני מעביר מתח ישיר לסרוואים על הסייקליק?
למה התקרצצות? הכל בכייף
יש לי מושג בסטאפ לדאונים אבל מלפני כ25 ולכן אינו רלוונטי (החברה מהדאונים והטיסנים החופשיים יעזרו יותר).
ג'ירו 401 יודע להתמודד עם 5.1V וגם עם מתח גבוה יותר, שים לב שאם אתה מעביר דרכו יותר מ 5Vאתה משתמש בסרוו זנב שמתאים למתח גבוה יותר.
כנ"ל לגבי המקלט, רוב המקלטים יודעים לקבל מתח בטווח 9.6V-3.5V אבל חשוב שתציין את הדגם על מנת לוודא בדיוק לאיזה טווח מתחים המקלט מתאים כנ"ל לגבי הסרוואים.
מה שנהוג בד"כ לעשות זה לחבר את סוללת הליפו למייצב מתח שמוריד את המתח מ 7.4 ל 6V.
כך המקלט, הסרוואים של הסייקליק והג'ירו מקבלים 6V.
בנוסף מחברים STEP DOWN שהוא מעין מאריך לחוט סרוו עליו מורכבת דיודה בין הג'ירו לסרוו הזנב על מנת לתת לסרוו 5.3V במידה והסרוו אינו עומד במתח של 6V מפני ש 0.7V נופלים על הדיודה.
עומר בנימיני
05-12-2009, 21:59:34
למה התקרצצות? הכל בכייף
יש לי מושג בסטאפ לדאונים אבל מלפני כ25 ולכן אינו רלוונטי (החברה מהדאונים והטיסנים החופשיים יעזרו יותר).
ג'ירו 401 יודע להתמודד עם 5.1V וגם עם מתח גבוה יותר, שים לב שאם אתה מעביר דרכו יותר מ 5Vאתה משתמש בסרוו זנב שמתאים למתח גבוה יותר.
כנ"ל לגבי המקלט, רוב המקלטים יודעים לקבל מתח בטווח 9.6V-3.5V אבל חשוב שתציין את הדגם על מנת לוודא בדיוק לאיזה טווח מתחים המקלט מתאים כנ"ל לגבי הסרוואים.
מה שנהוג בד"כ לעשות זה לחבר את סוללת הליפו למייצב מתח שמוריד את המתח מ 7.4 ל 6V.
כך המקלט, הסרוואים של הסייקליק והג'ירו מקבלים 6V.
בנוסף מחברים STEP DOWN שהוא מעין מאריך לחוט סרוו עליו מורכבת דיודה בין הג'ירו לסרוו הזנב על מנת לתת לסרוו 5.3V במידה והסרוו אינו עומד במתח של 6V מפני ש 0.7V נופלים על הדיודה.
הסט אפ הוא:
3 savox 1258 על הסייקליק
מקלט 7 ערוצים של spektrum (לפי מה שבדקתי הוא גם בין טווח המתחים 3.5-9.6 וולט)
ג'ירו 401
סרוו זנב 9254
סרוו מצערת DS821
אם אסור להשתמש ביותר מ-4.8 וולט בסרוו 9254 יש סט אפ דאונים שהם יותר מ-0.7V?
ואם שמים על המקלט ריגולטור שמוריד את המתח ל-6V אז איך יש כאלה שמעבירים לסרוואים על הסייקליק מתח ישיר של 7.4V?
תודה
עומר בנימיני
06-12-2009, 13:52:13
לפני קנייה ויש לי שאלה - מישהו יודע אם יש אפשרות להשתמש פעמיים בסט אפ דאון כדי להכפיל את הורדת הזרם או שאולי יש סט אפ דאונים של יותר מ-0.8V?
תודה מראש.
לפני קנייה ויש לי שאלה - מישהו יודע אם יש אפשרות להשתמש פעמיים בסט אפ דאון כדי להכפיל את הורדת הזרם או שאולי יש סט אפ דאונים של יותר מ-0.8V?
תודה מראש.
יש אפשרות להשתמש ב 2 סטפ דאונים, לא חושב שזה פתרון טוב
סוללה 2 תאים מלאה מספקת 8.4V
אז אתה מקבל 7V אחרי הסטפ דאונים
עומר בנימיני
06-12-2009, 14:15:47
יש אפשרות להשתמש ב 2 סטפ דאונים, לא חושב שזה פתרון טוב
סוללה 2 תאים מלאה מספקת 8.4V
אז אתה מקבל 7V אחרי הסטפ דאונים
אהה, אוקיי. אז נגיד אני שם ריגולטור בין הסוללה למקלט, איך אני מעביר אחר כך מתח ישיר לסרוואים?
אהה, אוקיי. אז נגיד אני שם ריגולטור בין הסוללה למקלט, איך אני מעביר אחר כך מתח ישיר לסרוואים?
מחבר את ה + של הסרוואים ישירות לסוללה (אני לא הייתי עושה את זה)
עדיף להשתמש ברגולטור טוב
כמו זה
http://fromeco.org/Products/02FRCKIW-240/Default.aspx
עומר בנימיני
06-12-2009, 14:26:35
מחבר את ה + של הסרוואים ישירות לסוללה (אני לא הייתי עושה את זה)
עדיף להשתמש ברגולטור טוב
כמו זה
http://fromeco.org/Products/02FRCKIW-240/Default.aspx
זאת אומרת שלריגולטור מחברים רק את הרכיבים שאני רוצה להוריד להם את המתח, ואם נגיד אני רוצה שהסרוואים של הסייקליק יעבדו במתח ישיר אני צריך לחבר אותם ישר לסוללה בחיבור משני (לפי מה שבדקתי ה-Savox 1258 כן עובדים עם 7.4 וולט)?
זאת אומרת שלריגולטור מחברים רק את הרכיבים שאני רוצה להוריד להם את המתח, ואם נגיד אני רוצה שהסרוואים של הסייקליק יעבדו במתח ישיר אני צריך לחבר אותם ישר לסוללה בחיבור משני (לפי מה שבדקתי ה-Savox 1258 כן עובדים עם 7.4 וולט)?
כן הכל מחובר רגיל דרך רגולטור
חוץ מ ה + של הסרוואים, אותם מחברים ישירות
(הכל בתאוריה, אני אישית לא בדקתי את החיבור הנ"ל)
לא יודע לגבי ה SAVOX
עומר בנימיני
06-12-2009, 15:32:48
כן הכל מחובר רגיל דרך רגולטור
חוץ מ ה + של הסרוואים, אותם מחברים ישירות
(הכל בתאוריה, אני אישית לא בדקתי את החיבור הנ"ל)
לא יודע לגבי ה SAVOX
אוקיי, תודה.
הבוררר
06-12-2009, 16:53:15
אני רק חייב להוסיף הערה וחשוב לי להבהיר שאיני חולק על אף אחד אבל לפי המדידה שלי כל טיסה ממוצעת של 8 דק טיסה תצרוך באיזור ה500mah כמובן בטיסה אגרסיבית מאוד עם מסוק 50
הבוררר
06-12-2009, 16:54:47
ואני בא עם קבלות :p
עומר בנימיני
06-12-2009, 18:24:35
אז בסופו של דבר הסוללה הזאת תספיק לשתי טיסות מלאות? http://www.rctoys.com/rc-toys-and-parts/TP-1350-2SPL2/RC-PARTS-THUNDER-POWER-PRO-LITE-LI-POLY-BATTERY.html
הבוררר
06-12-2009, 18:27:58
אכן אבל זה גבולי אני ממליץ על סוללה בכיוון 2000mah
עומר בנימיני
06-12-2009, 18:39:35
אכן אבל זה גבולי אני ממליץ על סוללה בכיוון 2000mah
אם זה גבולי אז למה אי אפשר להשתמש ב-1500-1600mah? אם עדיף שלא אז סבבה, הקטע הוא שלמסוק שלי אין ביצועים מי יודע מה ואני רק רוצה לשפר אותם על ידי החלפת סוללה לליתיום ולהוריד משקל, ובדקתי שאם אני מוסיף סוללת 2100 + ריגולטור + גוברנור + כנראה גם סט אפ דאון זה כבר שוקל הרבה יותר מאשר הסוללת נייקל, לכן אני מעדיף להוריד את המשקל של הסוללה משמעותית ופשוט לטעון כל שתי טיסות.
הבוררר
06-12-2009, 18:49:53
לי אישית יש סוללת 1600 ואני מטיס גג שלוש טיסות כבר גיליתי באחת הפעמים שקצת יותר משלוש זה כבר יותר מדי אתה יכול להטיס 2 טיסות ולטעון מייד-איך שנוח לך אני לא אוהב את הגבול הדק בין זה שהמסוק טס לבין זה שהוא לא, שלא נדבר על בטיחות שזה הרבה יותר חשוב-תחשוב על זה...:confused:
עומר בנימיני
06-12-2009, 18:52:49
לי אישית יש סוללת 1600 ואני מטיס גג שלוש טיסות כבר גיליתי באחת הפעמים שקצת יותר משלוש זה כבר יותר מדי אתה יכול להטיס 2 טיסות ולטעון מייד-איך שנוח לך אני לא אוהב את הגבול הדק בין זה שהמסוק טס לבין זה שהוא לא, שלא נדבר על בטיחות שזה הרבה יותר חשוב-תחשוב על זה...:confused:
אוקיי אז 1600 זה בסדר לשתי טיסות?
שלומי לוי
06-12-2009, 19:01:39
אם זה גבולי אז למה אי אפשר להשתמש ב-1500-1600mah? אם עדיף שלא אז סבבה, הקטע הוא שלמסוק שלי אין ביצועים מי יודע מה ואני רק רוצה לשפר אותם על ידי החלפת סוללה לליתיום ולהוריד משקל, ובדקתי שאם אני מוסיף סוללת 2100 + ריגולטור + גוברנור + כנראה גם סט אפ דאון זה כבר שוקל הרבה יותר מאשר הסוללת נייקל, לכן אני מעדיף להוריד את המשקל של הסוללה משמעותית ופשוט לטעון כל שתי טיסות.
מה קשור גוברנור?:confused: ואם אתה מוסיף רגולטור למה צריך סטפדאון?
flyinglizard
06-12-2009, 19:04:23
אוקיי אז 1600 זה בסדר לשתי טיסות?
ידידי, מה לכל הרוחות אתה מנסה לעשות בדיוק? :D
ברצינות, אם לא מעניין אותך זמן טיסה, הדבר הנכון ביותר לעשות הוא:
1) למלא חצי מיכל בדלק
2) לתפוס את המסוק מהראש עם הלהבים פתוחים לצדדים (או בעצם לפרק אותם - יותר נוח)
3) להוסיף משקל מקדימה עד שהמסוק מתאזן מעצמו
ואז תקנה סוללה שתתאים לפי המשקל. לשים סוללה קלה מדי זה טעות בדיוק כמו לשים סוללה כבדה מדי, אתה הרי לא יכול לתקן בעיות איזון עם טרים (אתה יכול באוריינטציה אחת, אבל תהפוך את המסוק והבעיה רק מחריפה).
אני מטיס עם LiFe 3600mah ששוקלות בערך 200 גרם, אם אני לא טועה. זה הרבה יותר ממה שהמסוקים האלה צריכים, ומשפיע לרעה על חלוקת המשקל, אבל אני מעדיף את זה על ליפו משיקולים בטיחות ויכולת להריץ את כל האלקטרוניקה בלי רגולטורים (למרות שאני בנתיים עם). יש גרסאות 2300 שאולי יהיו עדיפות במקרה שלך.
בהצלחה :)
עומר בנימיני
06-12-2009, 19:04:24
מה קשור גוברנור?:confused: ואם אתה מוסיף רגולטור למה צריך סטפדאון?
הגוברנור קשור כי עוד אין לי גוברנור ואני מתכנן להוסיף, וסט אפ דאון כנראה צריך כי ראיתי שהריגולטור מוציא 6 וולט.
אוקיי, תודה לכולם.
עומר בנימיני
06-12-2009, 21:24:37
שאלה אחרונה -
לריגולטור הזה יש שתי יציאות - http://www.helidirect.com/arizona-regulator-deans-p-14158.hdx האם אפשר לחבר אליו רק את המקלט ואז כל הרכיבים מקבלים מתח של 5 וולט?
אם זה אפשרי, מה עדיף מבין השניים (עולים אותו דבר) -
http://www.helidirect.com/arizona-regulator-deans-p-14158.hdx
או
http://www.helidirect.com/kiwi-pass-through-regulator-deans-input-p-14163.hdx
והאם הם מספקים את כל הזרם הדרוש לכל הרכיבים על המסוק?
תודה מראש!
האריזונה נותן 5.1V לג'יירו ו 6V-8V לכל המערכת (ניתן לכוון)
הקיווי יותר מתאים לחיבור סוללה ישירות לסרוואים
יש לו 4 ערוצים בהם הוא נותן 5V למערכת וחיבור לסרוואים שרוצים לחבר ישר לסוללה
עומר בנימיני
07-12-2009, 13:08:22
האריזונה נותן 5.1V לג'יירו ו 6V-8V לכל המערכת (ניתן לכוון)
הקיווי יותר מתאים לחיבור סוללה ישירות לסרוואים
יש לו 4 ערוצים בהם הוא נותן 5V למערכת וחיבור לסרוואים שרוצים לחבר ישר לסוללה
על הקיווי יש חיבור של הסרוואים לסוללה במתח ישיר או שפשוט אם הקיווי באה גם האפשרות לחבר בנפרד את הסרוואים לסוללה?
ובמידה ואני צריך הורדת מתח לג'ירו, סרוו זנב וסרוו מצערת, האריזונה יספיק או שג'ירו והסרוו שלו לוקחים שתי יציאות?
תודה
על הקיווי יש חיבור של הסרוואים לסוללה במתח ישיר או שפשוט אם הקיווי באה גם האפשרות לחבר בנפרד את הסרוואים לסוללה?
יש חיבור על הקיווי
ובמידה ואני צריך הורדת מתח לג'ירו, סרוו זנב וסרוו מצערת, האריזונה יספיק או שג'ירו והסרוו שלו לוקחים שתי יציאות?
תודה
אם אתה בטוח שאתה רוצה לעבוד ב 8V לסרוואים, הקיווי זה הפתרון
עומר בנימיני
07-12-2009, 13:44:52
אם אתה בטוח שאתה רוצה לעבוד ב 8V לסרוואים, הקיווי זה הפתרון
עוד שאלה אחרונה לפני קנייה - אמרת שבאריזונה אפשר לכוון את המתח של המערכת, כלומר המתח יהיה באמת בין 6-8 וולט או לפי המתח של הסוללה, נגיד כיוונתי את המתח בריגולטור ל-6V אז עם סוללה מלאה זה יהיה 7.4 וולט, או שזה ישאר 6V?
ואם אני צריך הורדת מתח גם לסרוו מצערת אז יש אפשרות לחבר נגיד את כל המערכת לחיבור של המתח 6-8 וולט ומשם לחבר לאותו סרוו סט אפ דאון כדי להוריד אותו ב-0.8 וולט?
תודה רבה
עוד שאלה אחרונה לפני קנייה - אמרת שבאריזונה אפשר לכוון את המתח של המערכת, כלומר המתח יהיה באמת בין 6-8 וולט או לפי המתח של הסוללה, נגיד כיוונתי את המתח בריגולטור ל-6V אז עם סוללה מלאה זה יהיה 7.4 וולט, או שזה ישאר 6V?
ישאר 6V
ואם אני צריך הורדת מתח גם לסרוו מצערת אז יש אפשרות לחבר נגיד את כל המערכת לחיבור של המתח 6-8 וולט ומשם לחבר לאותו סרוו סט אפ דאון כדי להוריד אותו ב-0.8 וולט?
כן
תודה רבה
.
עומר בנימיני
07-12-2009, 14:06:54
אוקיי, תודה רבה לכל מי שעזר, נבחרו סוללה וריגולטור (TP 2100mah וריגולטור אריזונה)!
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.