צפייה בגרסה מלאה : שאלה יש לי בעיונת...
יש לי בעייה עם הג'יירו, לאחר החלפת בום נתקלתי בבעיה של הנטינג מטורף!!!
שיחקתי קצת עם הגיין של הג'יירו (פוטאבה 601 וסרוו 9253) ולא עזר...
חזרתי הבייתה מבואס, ישבתי על הגיאומטריה, שימנתי הציר של להבי הזנב ועישיתי טסט
נוסף ביום שישי האחרון העניין סודר פחות או יותר
ההנטינג החריף ירד והותיר אחריו תנודות קלות....
נתונים: הגיין כרגע בשלט עומד על 51 אחוז, למיטב הבנתי אין ביכולתי לרדת מתחת ל50 אחוז מאחר
והג'יירו לא ישמור זנב...
כל הגיאומטריה מסודרת היטב!
נ.ב - הורדתי קצת סיבובי ראש בנקודת האמצע ומצאתי כי טוב... אך לא יכול להוריד יותר מידי...
מה אתם חושבים?
לתשובותיכם אודה!
MYHOBBY
06-12-2009, 14:33:37
אמיר אמיר אמיר...תנסה להוריד חור אחד בסרוו
orenoved
06-12-2009, 14:50:59
יש לי בעייה עם הג'יירו, לאחר החלפת בום נתקלתי בבעיה של הנטינג מטורף!!!
שיחקתי קצת עם הגיין של הג'יירו (פוטאבה 601 וסרוו 9253) ולא עזר...
חזרתי הבייתה מבואס, ישבתי על הגיאומטריה, שימנתי הציר של להבי הזנב ועישיתי טסט
נוסף ביום שישי האחרון העניין סודר פחות או יותר
ההנטינג החריף ירד והותיר אחריו תנודות קלות....
נתונים: הגיין כרגע בשלט עומד על 51 אחוז, למיטב הבנתי אין ביכולתי לרדת מתחת ל50 אחוז מאחר
והג'יירו לא ישמור זנב...
כל הגיאומטריה מסודרת היטב!
נ.ב - הורדתי קצת סיבובי ראש בנקודת האמצע ומצאתי כי טוב... אך לא יכול להוריד יותר מידי...
מה אתם חושבים?
לתשובותיכם אודה!
אמיר זה קרה גם לי בטירקס 500
אל תוריד גיין הבעיה שלי נפטרה כאשר ביטלתי בגי'רו את הנעילה וריחפתי בדוק שהזנב לא זז גם שאין ג'ירו בקיצור דבר איתי בפון :)
הבוררר
06-12-2009, 16:47:47
או לחילופין יכול להיות שבעין הגיאומטריה נראית עובדת טוב אבל בכל מקרה נסה לשחרר מראש הסרוו את הבול לינק ונסה בעצמך להזיז את הפושרוד וודא בעצם כך שהתנועה חלקה ונקיה ממכשולים.
הבעיה שאליה אני מתייחס מאוד מאפיינת את המקרה שלך במקרה שצריך לשמן את הציר או לבדוק אם אחד הגריפים השתחרר או לחילופין משהו אחר שאולי לא הזכרתי... מקווה שעזרתי בכל מקרה בהצלחה ואם יש צורך ביותר מכך הרם צילצול 0548087751 ישראל יותר מאשמח לעזור!
flyinglizard
06-12-2009, 16:54:04
אמיר אמיר אמיר...תנסה להוריד חור אחד בסרוו
בדיוק - אם הגיין בג'יירו נמוך מאוד ועדיין המערכת מתנהגת כאילו יש גיין יותר מדי גבוה, הבעיה היא בגיין מכאני, כלומר מיקום הבול על זרוע הסרבו. אתה צריך לקרב את הבול לסרבו, וכך להוריד את המנוף. גם הפעולה תהיה מרוסנת יותר, וגם מדוייקת יותר. אח"כ תעלה בחזרה את הגיין בג'יירו לערך סביר. בהצלחה.
הבוררר
06-12-2009, 17:00:44
אתה צודק 100% כל עוד הוא שינה את מיקום הבול מאז החלפת הבום אבל הוא לא ציין זאת ומדבריו למיטב הבנתי הוא לא שינה כלום חוץ מלהחליף את הבום כך שאין סיבה שיהיה כל שוני במיקום הלינק
אמיר תקן אותי אם אני טועה...
בהצלחה:)
שחר לזרוב
06-12-2009, 18:47:43
למה החלפת את הבום ?
מה הוחלף חוץ מהבום ?
האם מדובר במערכת רצועה או דריישאפט?
איזה מסוק ?
הבוררר
06-12-2009, 18:51:16
כן צודק דילגנו על כמה פרטים חשובים :o
אני יעשה קצת סדר ואני בוטח שנגיע להבנות יחדיו...
מדובר בטירקס 600N.
המסוק טס לפני החלפת הבום מצויין!(הבום הוחלף מטעמי אסטטיקה בלבד!)
ככה:
1. מערכת ההנעה היא טורק טיוב.
2. החלפתי רק בום!
3. כל הגיאומטריה נעה חלק מאד ללא קשיים.
4. היה משחק עם הגיין בפנל של הג'יירו... לאחר שנתקלתי בהאנטינג חריף ומהיר מאד!!!
לאחר שסידרתי את הגיאומטריה התופעה נחלשה משמעותית!!!
עקב כמה עובדות חשובות אני חושב שמשהו בסטאפ שלי בזנב לא תקין,
המסוק עבד מצויין לפני החלפת הבום ולכן קשה לי לחשוב שלהוריד או להעלות את הבול חור יהווה
איזה שהיא עזרה, (מסיבה מאד פשוטה - הסרוו יושב על הפריים ולא על הבום)
שמתי לב שהורדת הגיין עזר לי ולכן אני חושב ללכת בכיוון הזה (ויותר מאשמח לקבל עזרה ממנוסים ממני) עכשיו חשבתי על עניין מסויים, הרי שהעלתי את הגיין בפנל של הג'יירו, ממה שאני מבין נוצרו לי שני נקודות רפרנס לגיין - האחת מהשלט והשנייה מהפנל של הג'יירו הלוגיקה שלי אומרת כך...
אם העלתי את הנקודה בפנל ובשלט עמדתי על 50 אחוז בג'יירו סנס והעלתי את הרגישות מהשלט
משמע שהעלתי מנקודה גבוהה מאד... כלומר שאם על הפנל הייתי ב65 אחוז ובשלט העלתי עוד 10
עכשיו הג'יירו סנס "נמצא על 75 אחוז...
הבנתם? מה הבנתם???? לא הבנתם....
:D
ישראל הבורר (מאיים משהו :D) אני ידבר איתך מחר וננסה להתגבר על זה יחד...
מקסימום ניפגש ואעזר בך בשמחה! שמעתי עליך טובות ורבות
אשמח לעזרת כולכם במציאת הבעייה, אני פתוח לכיוונים נוספים!
וכמובן... תודה לכולם!
עמיתפורת
06-12-2009, 23:10:12
הדו"צ שלך מקורי?
הבוררר
06-12-2009, 23:16:52
תודה על הפירגון... נדבר מחר ואעזור בשמחה אתה כבר מוזמן לכוס קולה על חשבונך אצלי בדירה....נשתמע.
הדו"צ שלך מקורי?
היי עמית מה המצב?
האמת שעל זה לא חשבתי ולא בדקתי...
ולאחר בדיקה הדו"צ מקורי ומודבק היטב.
flyinglizard
07-12-2009, 01:32:40
אולי יש לך איזו בעיה עם המחזיקים של הtail rod על הזנב? (הפלסטיקים האלו, שניים ב600). אולי שכחת להדביק אותם, או הדבקת אותם בזווית לא טובה, או משהו כזה? אם לא מסדרים אותם מחדש בזהירות אחרי שמחליפים בום, אתה משנה את הlimits ולינאריות התנועה של הסרבו מה שבטח לא עוזר.
גם הם בסדר גמור...
התנועה חלקה לאורך כל הגיאומטריה
שחר לזרוב
07-12-2009, 09:32:38
הייתי ממליץ לך לבדוק את הטורק טיוב (מיסב ובית המיסב) ולהוציא בערך מילימטר אחד או שניים את הבום מתוך הגוף או מתוך מכלול הזנב. יתכן והכנסת את הבום בכוח ובלחץ וכך יצרת לחץ על הטורק טיוב. לחץ כזה גורם לעיוות של הטורק טיוב, לרעידות, לחיכוך גדול וגם לבעיות בכיוון הג'יירו.
רעיון נוסף - לינקים.
תודה שחר, שווה בדיקה!
החלפתי ללינקים חדשים.
את נושא הלחץ אבדוק היום בערב ואעדכן!
תודה על הרעיון...
הבוררר
07-12-2009, 10:02:50
מסכים עם כל מילה בהחלט ייתכן...
בעייה נפתרה,
לאחר שעינו החדה מתער של GYRO הבנתי כי שמי שבנה את המסוק לפניי (אני יד שניה)
הרכיב את הבול כלפי פנים ההורן של הסרוו זנב...
מה שיצר זוית זעומה לחלוטין בגיאומטריה! הבעייה הסתדרה!
guyro
14-12-2009, 18:44:08
GUYRO בשבילך...:D
האם גיירו 601 לא אמור לעבוד רק עם סרוו 9251?
עמיתפורת
14-12-2009, 19:40:46
לא, ניתן להגדיר סרבו עם רוחב פס שידור שונה ולהטיס עם 9253/4 לדוגמא
lior_bar_ami
14-12-2009, 19:44:45
601 יכול לעבוד עם כל סרוו 760us (דוגמאת 9251, 9256 וכו'), אך עם שינוי פרמטר קטן במסך "אפשרויות מתקדמות" ניתן לגרום לו לעבוד גם עם סרוואים סטנדרטים (דוגמאת 9254, 8900 וכו').
האם גיירו 601 לא אמור לעבוד רק עם סרוו 9251?
כן זה אפשרי,הסברים הם כאן:
http://rc.runryder.com/helicopter/t104812p1/
http://rc.runryder.com/helicopter/t187764p1/
גרג
lior_bar_ami
15-12-2009, 09:07:19
כן זה אפשרי,הסברים הם כאן:
http://rc.runryder.com/helicopter/t104812p1/
http://rc.runryder.com/helicopter/t187764p1/
גרג
למה ללכת אל הגויים כשהכול נכתב כאן בארץ ובעברית (אני מכיר את הכותב אישית ;)):
http://www.efly.co.il/forums/showpost.php?p=39295&postcount=4
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?p=39295#post39295
אשמח לעזור בפעולה הפשוטה הזו לכל מען דבעי, ביצעתי אותה בהצלחה מרובה מס' פעמים על ג'יירואים 601 ו 611 - עובד מצויין.
wonderd
12-01-2010, 09:09:44
בעייה נפתרה,
לאחר שעינו החדה מתער של GYRO הבנתי כי שמי שבנה את המסוק לפניי (אני יד שניה)
הרכיב את הבול כלפי פנים ההורן של הסרוו זנב...
מה שיצר זוית זעומה לחלוטין בגיאומטריה! הבעייה הסתדרה!
לא ממש הבנתי מה היתה הבעיה פה, גם לי יש בעיה כזו אבל במסוק 450 עם רצועה.
אם יש תמונה להמחשה אני אשמח לראות.
אלעד.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.