צפייה בגרסה מלאה : עזרה! מתחיל לאבד גובה...
אייל שפירא
13-12-2009, 12:01:57
אני לא מהאנשים שמתלהבים ממשהו למשך 3 דקות ואז זונחים אותו ועוברים להתלהב בטירוף ממשהו אחר, אבל יש לי תחושה שכדי להינות מהטסת מסוק אני צריך להסכים להינות ממשהו רק כי כולם אוהבים אותו. 3D.
זה משונה בעיניי שמכשיר שמתקדם טכנולוגית בכל כך הרבה תחומים לא מיושם ליותר מ"צעצוע לפעלולים". זה כמו לחשוב שסקייטבורד יכול רק לעשות סלטות על כל מעקה בשכונה, כשלדוגמא המשיכה שלי לסקייטבורד תהיה דווקא לעובדה שהוא יכול לקחת אותי לעבודה מהרכבת במאמץ מועט, שאפשר לעמוד עליו עם מצלמת וידאו ולעשות אחלה "דולי", והוא אפילו יכול לסייע בהעברת חפצים כבדים או ארגז קניות מהסופר.
לא נוח לי שמשהו כל כך גמיש מעוצב אוטומטית לצורה הפופולרית שלו.
ורק שיהיה ברור - אני הכי מעריך ומתרשם מהיכולות של הפעלולנים, אני מבין את עומק הסוויץ' שצריך לעשות במוח כדי להגיע לשליטה ב(4 פאי כפול ריבוע הרדיוס (http://mathforum.org/library/drmath/view/55358.html)) מעלות אפשריות של כיוון האף, והפעלולנים שפגשתי הם בעיני פנומנים ואני מקנא ביכולות המנטאליות שלהם, אבל אני לא רואה את עצמי נהנה מזה.
אני מתחיל לחשוב על נטישת התחום, וזה מעציב אותי.
אני טוב בדברים טכניים וויזואליים, אני אוהב לבנות ולחתוך ולהרכיב ולצבוע... השקעתי בוכטה של כסף על מסוק וכל מה שנלווה, שיפצרתי את האמא שלו, למדתי כל מה שיכולתי על כל בורג שלו, ראיתי כל סרטון וקראתי כל דיון לגביו, ואפילו מצאתי שני שטחים נוחים לרחף איתו לא רחוק מהבית, אבל אני חושב שבסופו של דבר הרבה יותר כיף לי להרכיב אותו מאשר להטיס אותו.
מישהו בכלל מבין על מה אני מדבר?
lior_bar_ami
13-12-2009, 12:07:44
האמת שלא ממש :(
אבל אני אוהב את הסגנון כתיבה שלך :)
dvireini
13-12-2009, 12:22:06
זה לא נשמע כמו ירידה מהתחום אלה כמו בן אדם שמתיאש לדעתי
תחכה קצת תלמד
ד"א אתה לא חייב לאהוב סגנון טיסה של אנשים שאתה מכיר אלה לפתח אחד משלך;)
Ashaman
13-12-2009, 12:49:18
האמת, גם אני לא בראש שלך.
מבחינתי, אם היה כפתור שמאפשר לקבל מסוק חדש פיקס בשניה ואוטומטית יירד מחשבון הבנק שלי אותו הסכום שיעלו חלפיו - אני קופץ על המציאה.
אבל, בדיוק כמו שאני מצד אחד של הספקטרום לא אוהב להתעסק בפרטים הטכניים (למעט החלק בהם שנותן לי העשרה ואפשרות לעזור לאחרים שאינם בקיאים) אלא רק בהטסה עצמה - ברור מאליו שיהיו אנשים בצד השני של הספקטרום שייהנו רק מהבנייה, התכנון, התיקון והשיפור ולא כל כך מההטסה.
הטסת מסוקים אינה 3D, מבחינתי להרכיב על המסוק איזה סקייל חביב ולהשתמש בו בכדי לגרור מפרשיות שלט רחוק שנתקעו באמצע האגם כיף בדיוק באותה המידה (אם לא יותר, שכן אני עוזר למישהו ולא סתם 'עושה רוח') כמו לטקטק אותו בגובה מטר וחצי מהרצפה כשהוא בכלל עם האף לאספלט.
מה שכן - אני מאוד מאוד אוהב לראות פתאום שעברתי לשלב הבא. סופ"ש שעבר בקושי העזתי לעשות חצי הקפה ולפתע בום שלוש הקפות בשרשרת. נותן לי להרגיש שהתקדמתי לאנשהו. לכן אני חושב שה 3D הוא תחום שמרתק אנשים - הם אוהבים לראות שיש לאן להתקדם ולנסות להגיע לשם בעצמם.
יכול להיות שאתה מאמין שהתקדמת עד לאן שיש להתקדם בתחום הטכני של המסוקים, והגיע הזמן לעבור הלאה - אבל לדעתי בתחום האווירונאוטיקה יש תמיד לאן להתקדם, מה ללמוד ואיך להשתפר.
אל תתייאש - ובהצלחה! :)
דניאל דקל
13-12-2009, 13:36:14
אני חושב שהבעה שלך פשוטה - פשוט לעבור לטיסנים
חדוות הבניה והיצירה שם גדולה הרבה יותר מאשר במסוקים
בינינו, אין למעשה "בניה" בתחום המסוקים אלא "הרכבה"
לאחר שהמסוק מורכב, כל ריסוקון הקל ביותר מצריך החלפת חלקים
ובד"כ הם לא זולים
בטיסן, עם מספיק סבלנות ניתן לתקן כל דבר (חוץ מתושבת מנוע והמנוע עצמו)
אתה יכול להתמקד למשל בבנית דגמי SCALE עתיקים ולהעביר שם את מיטב זמנך
wonderd
13-12-2009, 13:39:49
אני דווקא כן מבין, למרות שאני לא חושב לנטוש את התחום אלא להתקדם הלאה, גם אני כמוך חושב שיכול להיות יותר מאשר 3D.
העניין הוא שזה תלוי רק בך! אם אתה רואה צורך/רצון לפתח את התחום, לפחות אצלך, לכיוונים אחרים אז רק אתה יכול לקבוע מה, איך ולאן.
אם תמצא/יעלה לך רעיון נחמד (ומעשי כמובן) לשימוש במסוק, ספר לי ואולי גם אני אצטרף.
הנה דוגמה אחת למה שאנשים עושים, אמנם ברמה יותר גבוהה אבל עדיין נחמד למדי:
http://www.prweb.com/releases/VECPAV/Draganflyer/prweb570799.htm
אני גם חושב שחלק מהעניין הוא החבר'ה שמטיסים איתך (מסוקים!), ואם אין איתך כאלה שנמצאים איתך ודוחפים אותך (וצריך יותר מאחד..) אז לאחר ההתלהבות הראשונית החשק קצת דועך.
אני לא יודע אם אתה מטיס עם חבר'ה אחרים שגם מטיסים מסוקים ולא רק מטוסים, אבל אם לא, נסה להתחבר עם חבר'ה בשטח הטסה קרוב, זה יהפוך את החוויה להרבה יותר טובה לדעתי.
אלעד.
wonderd
13-12-2009, 13:42:05
אני חושב שהבעה שלך פשוטה - פשוט לעבור לטיסנים
חדוות הבניה והיצירה שם גדולה הרבה יותר מאשר במסוקים
בינינו, אין למעשה "בניה" בתחום המסוקים אלא "הרכבה"
...
אתה יכול להתמקד למשל בבנית דגמי SCALE עתיקים ולהעביר שם את מיטב זמנך
על מה אתה מדבר - אם כבר מדברים על סקיילים - אתה ראית אנשים שבונים סקיילים של מסוקים? ראית איזה 'יצורים' מדהימים הם מוציאים לאויר?
פה אני בטוח שתמצא רעיונות לסקיילים:
http://www.scalerchelis.com/phpBB2/index.php
נח נח
13-12-2009, 13:44:08
אני חושב שהבעה שלך פשוטה - פשוט לעבור לטיסנים
חדוות הבניה והיצירה שם גדולה הרבה יותר מאשר במסוקים
בינינו, אין למעשה "בניה" בתחום המסוקים אלא "הרכבה"
לאחר שהמסוק מורכב, כל ריסוקון הקל ביותר מצריך החלפת חלקים
ובד"כ הם לא זולים
בטיסן, עם מספיק סבלנות ניתן לתקן כל דבר (חוץ מתושבת מנוע והמנוע עצמו)
אתה יכול להתמקד למשל בבנית דגמי SCALE עתיקים ולהעביר שם את מיטב זמנך
מתקנים ה-כ-ל !
wind556
13-12-2009, 14:18:42
אני דווקא מאד מבין אותך ואת הרגשתך
יהיה עליל לעבור סף יכולת מסויים, ואז תחווה את הטיסה כמחוברת וכמשך ישיר של היצירה.
אין תחושה טובה יותר מלהצליח לגרום למעשה ידיך לטוס כהלכה...
ואם אתה זקוק לתוספת מוטיבציה, אתה מכיר את הכתובת....
אריה הלפרין
13-12-2009, 14:35:48
יש חוץ מ 3D עוד תחום שזה אירובטיקה
שכולל לופים רולים ועוד כמה פעלולים
לא כולם מסוגלים ל3D
ואתה לא חייב 3D
ואפשר להנות מאד
צחי ניצני
13-12-2009, 14:38:03
מבין אותך לחלוטין, לפני כ 11 שנים התחלתי להטיס מסוקים.
ולאחר כ 3 שנים עזבתי לטובת הפסקה ארוכה והטסת טיסנים.
לאחרונה נכנס לי ג'וק חדש לראש ורכשתי לי קופטרX על מנת לחזור ולראות האם משהו השתנה אצלי.
תמיד ריתקו אותי הביצועים המרהיבים שהיו מבצעים עם המסוקים (אז היה רק את קסטיאל שהעיז בכלל לעשות משהו), ותמיד שאפתי להגיע לשם, אבל מעולם לא הצלחתי להגיע ליותר מאיזה רול, לופ ואולי איזה משהו שנראה כמו פליפ.
בקרוב כשיגיעו בשעה טובה החלקים של הקופטר, נראה מה השתנה...
אייל האם הבעיה שאתה יותר מצליח בצדדים הטכניים ופחות בהטסה?? או שמתסכל אותך לחכות לחלקים שהזמנת יותר מחודש?
נראה לי שרק לפני זמן קצר קנית את ה mCX ונהנת ממנו הנאה צרופה. ועכשיו אתה עם ה Gaui 550 ואולי לא נהנה ממנו כי כבר זה מסוק גדול שפחות זמין להטסה כמו ה mCX.
אולי אתה צריך לחזור צעד אחד אחורה ולקנות mSR (או משהו דומה) כמו שעשה Aviv123.
אולי אחרי שתהנה מה mSR שדורש יותר מיומנות הטסה מה mCX "תדלק שוב על הענין".
:):):)
אליקופטר
13-12-2009, 14:45:02
חבר,
קודם אתה צריך לדעת מה תוצאות בדיקת הדם שלך :
אם יצא לך חיובי אל תמכור כלום כי מהר מאוד תגלה שאתה מכור ולא יכול בלי הכל תקופתי.
ואם יצא לך הפוך אתה באמת צריך לחשוב על דילול או רגיעה בתחום עד שתגיע להחלטה.
אני לא חושב שכל מי שמטיס צריך לדעת לכוון עד המיל' או לא יודע מה .יש את "המושלם" שיודע הכל מהכל ויש את אילו שלא.
אתה לא חייב להישתייך לאף אחד מהקבוצות למרות שיש לחץ כל שהוא שחייב לדעת 3D ואם לא אתה לא יודע להטיס או לכוון אתה פחות טוב? שטויות,אתה צריך להנות ממה שאתה עושה ומה שלא יהיה . יש שלא מבינים מה כייף בסקייל הוא יפה וכו' אבל לא עם כולם ניתן לעשות תרגילים שבלעדיהם אחרים משתעממים.
זה קו המחשבה שלי.
אייל שפירא
13-12-2009, 14:48:25
תודה לכולם על העידוד והעצות.
אולי אנסה לשחק קצת עם טיסנים (את הכתובת של עודד יש לי במועדפים בג'י פי אס)...
שוב תודה. כשיהיה מה להטיס אבוא לבקר בשטחי הסופש"ים.
AVIV123
13-12-2009, 15:39:35
תודה לכולם על העידוד והעצות.
אולי אנסה לשחק קצת עם טיסנים (את הכתובת של עודד יש לי במועדפים בג'י פי אס)...
שוב תודה. כשיהיה מה להטיס אבוא לבקר בשטחי הסופש"ים.
אייל שמע לחבר שעובר את מה שאתה עובר
אני ממליץ לך מכול הלב לנסות את ה MSR
לי אישית הוא החזיר את החיוך ואת אהבה לתחום לאחר שכמעט ונשברתי .
אתמול שרוןX אטיס את ה MSR בבית שלי שאל אותו איזה מסוק ענק .
דחוף את עצמך לצאת מהבית וללכת לשלט רחוק הוא לכול חנות שמחזיקה את ה MSR
אתה לא תצטער
המסוק מגיב כמו מסוק רגיל אך הרבה יותר יציב
הזוויות הפניות והתגובות ילמדו אותך הרבה ולשם שינוי גם תענה .
לאחר 100 !!!מכות נשבר לי מחזיק להבים של 3 דולר .
אני מתחייב לך שלאחר טיסה אחת אתה קונה לך MSR !!
עדכן אותי לאחר שתבדוק את הMSR תגיד לי אם צדקתי
AVIV123
13-12-2009, 15:44:30
במידה ותקנה עם שלט DX6I/7 אני ישמח להדריך אותך איך להפוך את המסוק לחיית אוויר!!
wonderd
13-12-2009, 16:09:51
אולי אני טועה אבל חלקכם ממש לא מבינים על מה הוא מדבר - לדעתי, זה לא קשור כ"כ ליכולת ההטסה. גם אצלי יש את אותה התופעה כמו שהוא מתאר אבל אני משתדל לא לחשוב על זה, פעם הייתי קם כל בוקר כדי להטיס ולא מפספס יום אחד, עכשיו לא הטסתי כבר מיום שבת שעבר ואני לא ממש מוטרד..
למרות זאת היתה לי התרגשות גדולה ביום שישי כשהבאתי הביתה את ESP 500 החדש שלי. אתמול בערב סיימתי להרכיב אותו (מלבד כמה חלקי אלקטרוניקה שעדיין לא הגיעו) ואני עדיין לא בלחץ להטיס.
מוזר.
אלעד.
wind556
13-12-2009, 16:22:08
אולי אני טועה אבל חלקכם ממש לא מבינים על מה הוא מדבר - לדעתי, זה לא קשור כ"כ ליכולת ההטסה. גם אצלי יש את אותה התופעה כמו שהוא מתאר אבל אני משתדל לא לחשוב על זה, פעם הייתי קם כל בוקר כדי להטיס ולא מפספס יום אחד, עכשיו לא הטסתי כבר מיום שבת שעבר ואני לא ממש מוטרד..
למרות זאת היתה לי התרגשות גדולה ביום שישי כשהבאתי הביתה את ESP 500 החדש שלי. אתמול בערב סיימתי להרכיב אותו (מלבד כמה חלקי אלקטרוניקה שעדיין לא הגיעו) ואני עדיין לא בלחץ להטיס.
מוזר.
אלעד.
אלעד, אתה הולך ונדבק במחלה מאד קשה ונדירה כאן, קוראים לה "שפיות"
כל הסימנים מראים בכיוון הזה.....ראה הוזהרת....אין כמו גילוי מוקדם לטפל היטב בבעייה
drgabbay
13-12-2009, 16:36:41
ביום שבת הייתי בגעש והטסתי
לצערי זה היה יום חורפי כך שמאט מאוד אנשים הגיעו
וזה פגע לי מאוד בהנאת ההטסה
לולה האנשים שמסביב, לתחביב הזה יש הרבה פחות משמהות בעניי
מצא לך מקום שבו תוכל להטיס עם עוד אנשים וחוויה ההטסה תשתפר
dani2002
13-12-2009, 17:09:15
אני לא מהאנשים שמתלהבים ממשהו למשך 3 דקות ואז זונחים אותו ועוברים להתלהב בטירוף ממשהו אחר, אבל יש לי תחושה שכדי להינות מהטסת מסוק אני צריך להסכים להינות ממשהו רק כי כולם אוהבים אותו. 3D.
זה משונה בעיניי שמכשיר שמתקדם טכנולוגית בכל כך הרבה תחומים לא מיושם ליותר מ"צעצוע לפעלולים". זה כמו לחשוב שסקייטבורד יכול רק לעשות סלטות על כל מעקה בשכונה, כשלדוגמא המשיכה שלי לסקייטבורד תהיה דווקא לעובדה שהוא יכול לקחת אותי לעבודה מהרכבת במאמץ מועט, שאפשר לעמוד עליו עם מצלמת וידאו ולעשות אחלה "דולי", והוא אפילו יכול לסייע בהעברת חפצים כבדים או ארגז קניות מהסופר.
לא נוח לי שמשהו כל כך גמיש מעוצב אוטומטית לצורה הפופולרית שלו.
ורק שיהיה ברור - אני הכי מעריך ומתרשם מהיכולות של הפעלולנים, אני מבין את עומק הסוויץ' שצריך לעשות במוח כדי להגיע לשליטה ב(4 פאי כפול ריבוע הרדיוס (http://mathforum.org/library/drmath/view/55358.html)) מעלות אפשריות של כיוון האף, והפעלולנים שפגשתי הם בעיני פנומנים ואני מקנא ביכולות המנטאליות שלהם, אבל אני לא רואה את עצמי נהנה מזה.
אני מתחיל לחשוב על נטישת התחום, וזה מעציב אותי.
אני טוב בדברים טכניים וויזואליים, אני אוהב לבנות ולחתוך ולהרכיב ולצבוע... השקעתי בוכטה של כסף על מסוק וכל מה שנלווה, שיפצרתי את האמא שלו, למדתי כל מה שיכולתי על כל בורג שלו, ראיתי כל סרטון וקראתי כל דיון לגביו, ואפילו מצאתי שני שטחים נוחים לרחף איתו לא רחוק מהבית, אבל אני חושב שבסופו של דבר הרבה יותר כיף לי להרכיב אותו מאשר להטיס אותו.
מישהו בכלל מבין על מה אני מדבר?
אני חושב שאני ממש מבין אותך ואפילו אוסיף ואומר שיש לי תחושה שקראת את תחושותי ומחשבותי.
אבל אצלי זה כבר ישן וזה גם כנ"ל עם טיסנים .
המסקנה שלי לאחר מליון שנה של הטסות היא: יש לקבל את עובדות החיים -לא כל אחד הוא סטרדיוואריוס
גם אני מצטיין ואוהב את הצד הטכני - ומה לעשות - בצד ההטסות אני חלש.
אבל פה באה מסקנה מאירה ובוהקת - עזוב את השמות 3D או לא משנה מה
תמיד יש לך לאן לשאוף ולהתקדם ע"פ היכולת והקצב האישי שלך.
כשהצלחתי לרחף - השתוללתי משמחה - כי זה היה לי מאוד קשה.
וזה בעצם כמעט כל יכולת ההטסה שלי היום.
ואני מתאמץ להתקדם עוד צעד קדימה - ואשתולל משמחה כשזה יקרה.
וכל זה נובע מההכרה והקבלה וההפנמה שאלוף בהטסה אני לא אהיה.
זה מצער אבל זה מה יש.
אני משער שאתה טוב יותר בבניה מרבים אחרים - תהנה
אנחנו נקנא ביכולת ההטסה שלהם והם יקנאו ביכולת ההבנה לעומק וביכולת הבניה.
yosi678
13-12-2009, 17:27:37
ביום שבת הייתי בגעש והטסתי
לצערי זה היה יום חורפי כך שמאט מאוד אנשים הגיעו
וזה פגע לי מאוד בהנאת ההטסה
לולה האנשים שמסביב, לתחביב הזה יש הרבה פחות משמהות בעניי
מצא לך מקום שבו תוכל להטיס עם עוד אנשים וחוויה ההטסה תשתפר
צודק ב 100%
גם אני אחרי שחרשו את ברנר וכבר הייתי בשטח הטסה ולא היה שם איש מלבדי
זה היה הרבה הרבה פחות כיף
ממליץ לך מאוד להטיס עם אנשים טובים ולהרגיש שמה כמו בבית;)
בהצלחה
יוסי
liran
13-12-2009, 18:36:31
"שלום קוראים לי לירן ואני לא מטיס 3D"
לטעמי, מטיס כזה או אחר לא נמדד עפ"י המהירות שבה הצליח להטיס 3D. כן, אפילו אם נראה לך שכולם משדרים שכך הדבר. אני עדיין מאמין שבחיים צריך לעבוד קשה בשביל להשיג, בניגוד גמור לתופעת ה"כוכב נולד" שכל זאטוט/ה צריך כבר להגיע לפיק שלו בגיל 10, "תבנה לי תכוון לי רק תן לי לתלות את השלט על הרצועה" ומהר מהר להטיס 3D. לא כל דבר צריך לקרות מהר מהר בחיים.
אני חושב שאם מצאת לך תחביב (כמו זה שכולנו שותפים לו) שגורם לך להנאה ויקח לך הרבה זמן למצות אותו הרי זה משובח. מה יהיה כל הכיף אם כולנו נשלוט מייד על ההתחלה בכל התרגילים שקיימים בספר? מה יאתגר אותנו להמשך? לכן, אם אתה נהנה מעצם העניין ולדעתי ההטסה זה עצם העניין, למרות שכפי שציינת יש גם את החלק המכאני שהוא מהנה לא פחות, אז תתרווח לך "בכורסה" ותנשום עמוק, כי יש לאן לשאוף ובמה להתנסות בתחביב הנפלא הזה. וגם אם לא תטיס אף פעם 3D, ואגב אני כבר 10 שנים בתחום ועדיין לא הגעתי לזה, אז לא קרה כלום. תהנה ותתגאה במה שכן תשיג, ומה שתשיג זה שלך לנצח. :) אם עצם ההטסה לא כל כך מהנה אותך זה כבר סיפור אחר.
דניאל דקל
13-12-2009, 19:01:03
מתקנים ה-כ-ל !
נוח, מה בדיוק מתקנים?
TAIL-BOOM מחליפים
גלגש - מחליפים
להבים ראשיות - מחליפים
להבי זנב - מחליפים
ספינדל - מחליפים
ציר ראשי - מחליפים
רצועה - מחליפים
שכחתי משהו? :D
yaron78
13-12-2009, 19:42:04
טוב אז ככה ....הרבה אנשים שמכירים אותי מקרוב שואלים האם לא חבל על הכסף?כמה בזבזת...
יכולת לקנות את זה ואת זה...
בחורה אחת אמרה לי נו אז זה באויר ומה??? אז אתה עושה גלגול ככה וככה ומה ?
:rolleyes:
התחלתי עם טיסן דלק ועוד אחד..... ואז זנחתי את התחביב למספר שנים
לאחר תקופה חזרתי לטיסנים חשמליים שוב זנחתי לתקופה ...חזרתי ...זנחתי
לבסוף נכנסתי לתחום המסוקים
היו רגעים שהתייאשתי היו זמנים שהזמנתי טיסן אחת לשבוע..כי רציתי את הכל..כדי להתרגש מחדש..היו זמנים שממש לא התחשק כבר..
היו זמנים שמה שהיה לי בראש זה לצאת להטיס...וזה מה שהיה לי בראש כל השבוע...הייתי מתפלל שלא יהיו רוחות..שלא ירד גשם ..מחכה לרגע המיוחל....
אבל....מה שמחזיר אותי תמיד זה אותה אהבה לראות משהו באויר..:D אי אפשר להסביר את זה...
לא חייב ליהיות איש פעלולים או להתחרות...אני למשל אוהב לצאת לשטח לבד בלי הפרעות
ליהיות בשטח הפתוח ולהטיס משהו...כמובן יש את הצד הטכני שהוא חביב...ותיאוריה אבל לי הכי אהוב הצד המעשי ולא של הבנייה....של ההטסה
אז בעצם הכל תלוי בעניין של האם יש ניצוץ בעניים כשאתה רואה משהו באויר....ואם לא....:eek:
Ashaman
13-12-2009, 20:20:44
אוף, עשיתם לי חשק ללכת לתקן את הקופטר. :(
המרסק
13-12-2009, 22:27:27
אייל,
כמוך, גם אני. עניין ה3D לא ממש מושך אותי ,כנראה בגלל שאני טייס גרוע ובעיקר בגלל שהנושא הטכני מושך אותי הרבה יותר מהטיסה עצמה.
ולכן לקחתי את העניין למחוזות אחרים ואני לאחרונה מתעסק ,ברמה נמוכה (מטעמים כלכליים), בנושא של צילום אוירי.
הצילום מציב אתגרים מאד מיוחדים, כגון איך להרים את המסוק בעל המשל העודף מבלי להרוג את המנוע/בקר, לא - לא החלפתי מנוע למטרה, שיניתי את צורת הטיסה.
sharonx
14-12-2009, 02:18:55
הי אייל.
אני בשלב שאני מרגיש משהו דומה אבל לא זהה למה שאתה מרגיש.
בהתחלה מאוד התלהבתי מנושא ה 3D. התאמנתי הרבה בסימולטור והגעתי לרמה שנחשבת לדעת רבים כטובה. עברתי מ 450 ו 250 ל 500 כדי שואכל לנסות 3D בגובה ביטחון ועדיין לזהות מצב כמו שצריך.
יש לזה גם חיסרון - בגלל שיש לי מסוק יותר יקר אנינמנע מלנסות דברים חשדים ולכן רק מחדד את השליטה במה שאני כבר טוב בו (אני מרחף הפוך כמו ישר ב NOSE IN אבל נמנע מלנסות NOSE OUT). אני מרגיש שהשנייה הזו שבה אתה מנסה תרגיל חדש במציאות ואתה מאבד זיהוי והלב נופל לתחתונים, לא תמיד שווה את ההנאה שבלהצליח. אפילו אם היצלתי בזמן (מה שקורה ברוב הפעמים) זה מאוד מרתיע אותי מלנסות שוב. אני מסייג קצת את דברי כי את מה שאני יודע לעשות היום, כשהצלחתי בזה בפעמים הראשונות זה נתן הרבה סיפוק.
אני מרגיש שמבחינת כישרון כנראה שלא אוכל להגיע לרמת ה 3D של ליאור מבר-עמי למשל, וגם לא קרוב לזה. בכל זאת כנראה יש מרכיב מולד. או שאולי אני טועה ואם מספיק אימון ו $$ אגיע או אתקרב למה שאני מחפש.
אני יודע שיכול להיות שאני פשוט מפחד להעיז ולכן לא מתקדם. ככשאלתי את בר-עמי איך הוא למד 3D הוא אמר לי בפשטות "התחלתי להעיז".
כנראה צריך לחסוך כך שתמיד יהיה גב כלכלי לריסוק ואז אני אוכל להעיז יותר. זה מין טרייד-אוף כזה : מסוק גדול->יותר קל להטסה אבל יותר יקר-> פחות סיכוי לרסק אבל הריסוק יותר כואב (אפקט הפחד לא נח לרגע...).
וכנראה שעד שלא אשלים עם הקצב האישי שלי ואפסיק להסתכל איך אחרים מטיסים - לא אהנה מהתחביב כמו שצריך....
בינתיים אני שוקל לסגל לעצמתי סיגנון יותר אווירובטי.
בכל מקרה - אייל,
אני חושב שאתה לא נהנה כי אתה לא התחלת להצליח.
אני זוכר את ההתחלה - את ההקפה הראשונה המוצלחת, זו תחושה נהדרת לראות שאתה מתקדם.
יכול להיות שזה באמת לא בשבילך ולא תאהב את זה אבל תדע באמת רק אחרי שתצליח.
אני מציע עצמי בחינם ללמד אותך עם כבל טריינר מתי שתחפוץ. חבל שאתה לא עם פוטאבה אבל אם תשיג (או שנפש נחמדה בפורום תנדב) DX כלשהו, אני מוכן לעזור לך להטיס עם קצת יותר ביטחון.
בכל מקרה, יהיה חבל לי לאבד אותך כבר פורום. כמו שבר-עמי כתב, סגנון הכתיבה שלך מעניין וכשאני רואה שרשור שלך אני יודע שאמצא בו דברי טעם.
שמור על קשר בכל מקרה,
שרון
נ.ב
יש לי רעיון מעולה בשבילך. משהו שלדעתי הוא היחיד בתחום שמעלה על מסוקים - הטסת צוקים (בשילוב עם קרבות).
אני מזמין אותך לסיבוב על הוויזל שלי (עם כבל טריינר - תוכל להשתולל כאוות נפשך).
נמשיך בטלפון מחר...
sharonx
14-12-2009, 02:29:45
אולי אני טועה אבל חלקכם ממש לא מבינים על מה הוא מדבר - לדעתי, זה לא קשור כ"כ ליכולת ההטסה. גם אצלי יש את אותה התופעה כמו שהוא מתאר אבל אני משתדל לא לחשוב על זה, פעם הייתי קם כל בוקר כדי להטיס ולא מפספס יום אחד, עכשיו לא הטסתי כבר מיום שבת שעבר ואני לא ממש מוטרד..
למרות זאת היתה לי התרגשות גדולה ביום שישי כשהבאתי הביתה את ESP 500 החדש שלי. אתמול בערב סיימתי להרכיב אותו (מלבד כמה חלקי אלקטרוניקה שעדיין לא הגיעו) ואני עדיין לא בלחץ להטיס.
מוזר.
אלעד.
אני מתחבר גם לזה. הרבה מטיסים ותיקים מרגישים ככה. בשנה הראשונה כל שעה פנויה היינו רצים להטיס, ועכשיו זה כבר יותר טכני ופחות מרגש (למרות שאנחנו עושים כבר תרגילים בקלות)...
באמת אחד השרשורים העמוקים בשנראו במחוזותינו. אני מוריד בפני הכותבים את הכובע.
wonderd
14-12-2009, 07:12:06
שרון, עכשיו עניינת גם אותי, מה זה הוויזל הזה?
הי אייל.
אני בשלב שאני מרגיש משהו דומה אבל לא זהה למה שאתה מרגיש.
בהתחלה מאוד התלהבתי מנושא ה 3D. התאמנתי הרבה בסימולטור והגעתי לרמה שנחשבת לדעת רבים כטובה. עברתי מ 450 ו 250 ל 500 כדי שואכל לנסות 3D בגובה ביטחון ועדיין לזהות מצב כמו שצריך.
יש לזה גם חיסרון - בגלל שיש לי מסוק יותר יקר אנינמנע מלנסות דברים חשדים ולכן רק מחדד את השליטה במה שאני כבר טוב בו (אני מרחף הפוך כמו ישר ב NOSE IN אבל נמנע מלנסות NOSE OUT). אני מרגיש שהשנייה הזו שבה אתה מנסה תרגיל חדש במציאות ואתה מאבד זיהוי והלב נופל לתחתונים, לא תמיד שווה את ההנאה שבלהצליח. אפילו אם היצלתי בזמן (מה שקורה ברוב הפעמים) זה מאוד מרתיע אותי מלנסות שוב. אני מסייג קצת את דברי כי את מה שאני יודע לעשות היום, כשהצלחתי בזה בפעמים הראשונות זה נתן הרבה סיפוק.
אני מרגיש שמבחינת כישרון כנראה שלא אוכל להגיע לרמת ה 3D של ליאור מבר-עמי למשל, וגם לא קרוב לזה. בכל זאת כנראה יש מרכיב מולד. או שאולי אני טועה ואם מספיק אימון ו $$ אגיע או אתקרב למה שאני מחפש.
אני יודע שיכול להיות שאני פשוט מפחד להעיז ולכן לא מתקדם. ככשאלתי את בר-עמי איך הוא למד 3D הוא אמר לי בפשטות "התחלתי להעיז".
כנראה צריך לחסוך כך שתמיד יהיה גב כלכלי לריסוק ואז אני אוכל להעיז יותר. זה מין טרייד-אוף כזה : מסוק גדול->יותר קל להטסה אבל יותר יקר-> פחות סיכוי לרסק אבל הריסוק יותר כואב (אפקט הפחד לא נח לרגע...).
וכנראה שעד שלא אשלים עם הקצב האישי שלי ואפסיק להסתכל איך אחרים מטיסים - לא אהנה מהתחביב כמו שצריך....
בינתיים אני שוקל לסגל לעצמתי סיגנון יותר אווירובטי.
בכל מקרה - אייל,
אני חושב שאתה לא נהנה כי אתה לא התחלת להצליח.
אני זוכר את ההתחלה - את ההקפה הראשונה המוצלחת, זו תחושה נהדרת לראות שאתה מתקדם.
יכול להיות שזה באמת לא בשבילך ולא תאהב את זה אבל תדע באמת רק אחרי שתצליח.
אני מציע עצמי בחינם ללמד אותך עם כבל טריינר מתי שתחפוץ. חבל שאתה לא עם פוטאבה אבל אם תשיג (או שנפש נחמדה בפורום תנדב) DX כלשהו, אני מוכן לעזור לך להטיס עם קצת יותר ביטחון.
בכל מקרה, יהיה חבל לי לאבד אותך כבר פורום. כמו שבר-עמי כתב, סגנון הכתיבה שלך מעניין וכשאני רואה שרשור שלך אני יודע שאמצא בו דברי טעם.
שמור על קשר בכל מקרה,
שרון
נ.ב
יש לי רעיון מעולה בשבילך. משהו שלדעתי הוא היחיד בתחום שמעלה על מסוקים - הטסת צוקים (בשילוב עם קרבות).
אני מזמין אותך לסיבוב על הוויזל שלי (עם כבל טריינר - תוכל להשתולל כאוות נפשך).
נמשיך בטלפון מחר...
הוצאת לי את המילים מהפה, אלו הם חלק מסיבות שעברתי מ450 ל250
szgal
14-12-2009, 08:06:42
הוצאת לי את המילים מהפה, אלו הם חלק מסיבות שעברתי מ450 ל250
יש לך רעיון למי שמטיס 600N ?
:)
יש לך רעיון למי שמטיס 600N ?
:)
כן, גם וגם
Nlackrif
14-12-2009, 09:38:49
אנחנו חייבים פסיכולוג לפורום הזה דחוף:)
שרון - כל הכבוד!
לכל השאר - אכתוב מנסיוני האישי, אני מטיס קרוב ל-15 שנה וכל התופעות פה לדעתי קורות לכל מטיס (או יקרו) זה פשוט עניין של תקופות בחיים. יש תקופה שהאש בוערת ואז משקיעים וקונים והכי חשוב נהנים ויש תקופה שקונים כי רגילים אבל כבר פחות נהנים...
אני מסכים מאוד עם שרון שאולי שווה לזלוג לתחום אחר אבל בטוח לא לשבור את הכלים בגלל ניסיון אחד מר.
אגב, אני מטיס הכל (מסוקים, טיסנים גדולים וFPV) אתה מוזמן להתרשם בשטח אולי משהו אחר יעניין אותך.
בהצלחה.
סוף סוף שרשור אמיתי ובלי פוזות.
כמו כל דבר אחר מותר לנסות ולא קרה כלום אם בסוף זה לא מהנה כמו שחושבים גם לא קרה אסון אם ניסיתם ועזבתם.
מה שמתאים לאחד לא חייב להתאים לאחר.
הבעיה ב EFly היא שבגדול ללכותבים המובילים אותה דעה עם ניואנסים. אין באמת מגוון דעות.
ב EFly כל חדש שנכנס לתחום ישר מקבל הדרכה מלאת רצון טוב (בלי ציניות) ובדרך כלל ההדרכה היא לכוון זה Trex 450 או CopterX 450 או חיקוי אחר אבל אם אלקטרוניקה סופר דופר ולהבים חבל על הזמן.......:):confused:
כדי לראות אם נהנים מהענין לא חייבים להתחיל עם Trex 450 עם ה setup הטוב ביותר ושלט DX7 בהשקעה של 4000-5000 ש"ח ועם מחסן חלפים ב 2000 ש"ח. כמו שהרבה חברים מנוסים מציעים פה למצטרפים חדשים.
העירוניים שביננו בדרך כלל גרים יחסית רחוק ממקום שנתן להטיס בו Trex 450. לי למשל לוקח 25-30 דקות לכל כוון. רק המחשבה לסוע שעה בשביל להטיס 30 דקות נטו לא נראית מושכת. לרובנו יש עוד דברים לעסוק בהם שדורשים תשומת לב. לא תמיד התנאים מאפשרים הטסה בייחוד מתחילים, ובדיוק ביום שיש לך זמן יש גשם ורוח או שמחכים לחלקים שיגיעו מהונג קונג ואז פיספסת.
לכן כמו שאני מציע כאן כמעט לבד רצוי להתחיל בצעדים קטנים ומדודים:
לקנות סימולטור ב 40 דולר ולא ב 200 דולר. או להשתמש בחינמי ויש לפחות אחד טוב בשביל הדברים הבסיסיים.
לקנות מסוק RTF קטן mSR ב150 דולר או וולקירה 4#3b שנתן להטיס בבית מתי שרוצים ונתן ללמוד להטיס אותו את כל מה שצריך לדעת עד ל 3D. ללמוד גם לתקן אותו ולכוון אותו.ואז לעבור לשלבים הבאים. יש היום גם מסוקי CP קטנים ב 300 דולר RTF או BNF ב 200 דולר.
גם אם בשלב הזה מחליטים מכל סיבה על פרישה לא צריך למכור משהו שעלה לך לפני חודש 5000 ש"ח ב 2500 ש"ח. כמו שקרה פה לרבים וטובים.
אריה הלפרין
14-12-2009, 13:27:42
שרון כל הכבוד על התגובה - אני חושב בדיוק כמוך
ואכן אחד השירשורים המענינים בתחום
orenoved
14-12-2009, 15:14:59
אייל גם אני עברתי את זה יותר מפעם 1 אתה לא נהנה מהטסה ביגלל כמה דברים
1.הפחד זה יעבור (אני אישית אוהב את הפחד כמו לקפוץ צניחה חופשית זה מפחיד אבל כייף:))
2.עם הזמן אתה תשתפר בטיסה ואז אתה יותר תהנה פחות לחץ פחות מלחמות עם המסוק ויותר תרגילים
בקיצור תן למסוק מנוחה חודש וגם לתקציב ושב בסימולטור
אחרי חודש של סימולטור אתה כבר תראה שהרבה יותר תהנה מהמסוק ....
s.mario
14-12-2009, 19:24:08
וכנראה שעד שלא אשלים עם הקצב האישי שלי ואפסיק להסתכל איך אחרים מטיסים - לא אהנה מהתחביב כמו שצריך....
.
משפט מפתח!
- יפה מאד.
אייל שפירא
15-12-2009, 10:26:46
אני רוצה להודות לכולכם על התמיכה, עכשיו ותמיד.
אולי אני אשאיר את ההוריקאן לנוח איזה כמה שבועות ואתמקד בחיתוך קאפה סאטר, ובריסוקים משעשעים בסימולטור.
יש לי שאלה חשובה - את הסוללות חיברתי לטורניג'י Accucel 6 ושמתי על מצב "STORE", והוא פרק אותן למשהו בסביבות 22V, זו הדרך לשמור אותן לתקופה הקרובה?
ושאלה שניה (קצת מוזרה אבל אם לא אתכם את מי אשאל?) -
אם אני אקנה רכב חשמלי על שלט, אפשר לתפעל אותו עם מקלט ספקטרום ו-DX7 או שאני חייב את האקדח הזה שלהם? פשוט נראה לי שיהיה מגניב לנסות להסיע כזה דבר (http://paperinside.com/batman/tumbler/)...
AVIV123
15-12-2009, 10:46:33
אני רוצה להודות לכולכם על התמיכה, עכשיו ותמיד.
אולי אני אשאיר את ההוריקאן לנוח איזה כמה שבועות ואתמקד בחיתוך קאפה סאטר, ובריסוקים משעשעים בסימולטור.
יש לי שאלה חשובה - את הסוללות חיברתי לטורניג'י Accucel 6 ושמתי על מצב "STORE", והוא פרק אותן למשהו בסביבות 22V, זו הדרך לשמור אותן לתקופה הקרובה?
ושאלה שניה (קצת מוזרה אבל אם לא אתכם את מי אשאל?) -
אם אני אקנה רכב חשמלי על שלט, אפשר לתפעל אותו עם מקלט ספקטרום ו-DX7 או שאני חייב את האקדח הזה שלהם? פשוט נראה לי שיהיה מגניב לנסות להסיע כזה דבר (http://paperinside.com/batman/tumbler/)...
לגבי הסוללה כן
לגבי הרכב גם כן פשוט יותר נוח להסיע עם שלט אקדח
אייל ידידי...
גם אני לא תמיד נהנה לראות (אפילו לראות!) הטסת 3D....
אני יותר נמשך להטסה המדוייקת והחדה....
לטוס בקו ישר, לבצע לופ ישר פרפקט, רולים רחבים, רולים קצרים,חדים ומדוייקים!
ואז נפתח לי התיאבון לעוד קצת מהיכולות של הכלי שלי... רק שחבל שאין לי טיפת אומץ לבצע אותם!
אני חושב שהיום אני הולך לשטח לא רק כדי להטיס וליהנות מההטסה עצמה!
אלא לחבר'ה, לשתות קפה עם החברים, לצחוקים, לשטויות!
זה מה שעושה כל הטסה ליותר ויותר כיפית!
אם אתה מטיס לבד או שלא בקבוצה? אני בטוח שהשתתפות שלך במפגש כזה
תשנה לך את הפרספקטיבה...
אייל,
לפי מה שאני רואה על פי מה שנכתב, החברים עושים מאמצים גדולים לשכנע אותך שלא תעזוב את ההובי.
אני חושב שזו כמחמאה גדולה עבורך שבזמן כה קצר הצלחת להתחבב על כל כך הרבה אנשים.
הנה כבר זכית במשהו טוב מזה שעסקת ואולי עוד תעסוק בהובי הזה.
בכל אשר תחליט לעשות שיהיה לך בהצלחה.......:):):)
liran
15-12-2009, 12:00:14
אם יורשה לי לומר, אני מזה זמן רב מרגיש שהפורום כאן "מתחיל לאבד גובה" והרבה בגלל כמות שרשורי תגובות הסרק והריבים שנכתבו, ודווקא כאן בשירשור הזה התחלתי להרגיש שהפורום ממריא שוב בחזרה למה שהיה אמור להיות מלכתכילה: מקום מפגש של אנשים בעלי דעות וחוויות שמתבטאים ברמה גבוהה תוך מחשבה, רגישות וכבוד הדדי.
אולי בסופו של יום אייל יחליט שהוא עוזב את המסוקים, אבל אני מקווה שנשכיל כולנו לשמר את רוח הדברים בה נכתבו בשירשור זה ונוכל ליישמה גם ביתר השירשורים העתידים לבוא עליינו לטובה.
gillb
15-12-2009, 12:37:05
אני ממש לא מבין מה אתה רוצה (אבל אני שמח ששיתפת אותנו). בסך הכל סיפרת לנו, שאתה נהנה יותר מתהליך הבניה, הרכבה, תכנון, שפצור וכו.. מאשר מההטסה.
סלח לי, אבל, לא חידשת דבר. אתה לא היחיד.
במקום להיות עצוב, תהנה ממה שעושה לך טוב. שים את המסוק בצד (תהיה בטוח שבחלוף הזמן תרצה שוב להטיס אותו גם אם יהיה מדובר בסתם ריחופים בחצר), קח לך פרויקט חדש, זה יכול להיות כל דבר (יקר, זול, פשוט, מורכב וכו..) ותתחיל שוב להנות.
בהצלחה
גיל ברקאי
אריה הלפרין
15-12-2009, 18:48:02
תבוא לגעש שוב שב איתנו לקפה
תראה שם חברה בדיוק במצבך
ותאמין לי יהיה טוב
רק סבלנות
sharonx
16-12-2009, 00:50:03
בהתחלה אהבתי להטיס לבד. מי שמכיר אותי יודע שקשה לי להתרכז בהטסה ובדיבורים באותו זמן.
עם הזמן, שההטסה כבר לא בערה בי, נהיה משעמם והיום החבר'ה והצחוקים זה העיקר.
עדיין - אני אוהב מדי פעם ללכת לבד עם עצמי והשקיע נטו בהטסה (אז חושבים ומתכננים מה רוצים לעשות ולללמוד ולא סטם מחזיקים את הטיסן באוויר).
מזדהים ?
בכל מקרה - הצעתי זאת לניסים ואני מציע שוב לך - אם תתארגן על שלט (או שתבואו שניכם כי לשניכים יש ספקטרום ואז יהיה שלט טריינר זמין) אני מלמד אותך בחינם.
הסיכוי שתרסק מריחוף+טעות שלי בהצלה הוא אפסי.
כשההטסה תהיה מורכבת מרכיב הסיכון יגדל, אבל עד IDLE UP אני לא דואג.
מעוניין ? ניסים כבר מזמן הסכים, רק שהלו"זים שלנו עוד לא נפגשו....
דרך אגב -מדובר על הספורטכיף בראשון בערבים
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.