התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה על גוברנור



ניסן וצחי
19-12-2009, 17:56:02
האם מישהו יכול להסביר מדוע צריכים לכוון את גרף המצערת בכיוון הגוברנור?
הרי בקביעת ערך מסויים בשלט עבור ערוץ הגוברנר ישאף הגוברנור להגיע לערך זה ,שלמעשה
מתורגם לסיבובי ראש,בין אם הוא צריך לסגור את המצערת(ב OVER SPEED) ובין אם הוא צריך
לפתוח מצערת. מדוע לא לקבוע גרף של 100%?
נ.ב
היום ניסנו זאת בשטח ועובד בצורה הטובה ביותר!!!
צחי

ליאור זהבי
19-12-2009, 20:19:47
צחי,

הרעיון הוא "להקל" על המעבד שלו ע"י הבאת סרבו המצערת לנקודה ממנה התיקון בתנועת הסרבו לא יהיה גדול.

תחשוב למשל אילו היה אפשר לכוון גרף של 0% - הרי שהגוברנור היה צריך "לעבוד" הרבה יותר קשה ע"מ לשמור סל"ד גבוה.

ziki
19-12-2009, 20:53:10
צחי,

הרעיון הוא "להקל" על המעבד שלו ע"י הבאת סרבו המצערת לנקודה ממנה התיקון בתנועת הסרבו לא יהיה גדול.

תחשוב למשל אילו היה אפשר לכוון גרף של 0% - הרי שהגוברנור היה צריך "לעבוד" הרבה יותר קשה ע"מ לשמור סל"ד גבוה.

ליאור
איך הגעת למסקנה שאותו מעבד מתאמץ יותר בחישוב של הדלתא מ 0 מוחלט לתחום הסל"ד הרצוי מאשר חישוב דלתא משתנה בהתאם למצב הסטיק?
הרי ברגע שהסרבו מבצע תנועה ראשונית להבאת המנוע לסל"ד הרצוי המשחק של הגרוברנור עם הסרוו זהה בין שני המצבים לכן לדעתי אין משמעות אמיתית לעניין למעט העובדה שכאשר קובעים את הגרף על 0 יש להיזהר שבעתיים בעת ביטול הגרוברנור שיביא לכיבוי מנוע מידי מה שלא קיים כאשר גרף המנוע מכוון וזו הסיבה החשובה ביותר להשאיר גרף מנוע מכוון תמיד.

ליאור זהבי
19-12-2009, 20:55:28
התשובה שלי מתבססת על הגיון ונסיון, לא על מדע. מעולם לא פיתחתי גוברנור. :)

משה שמואלי
20-12-2009, 00:27:52
ליאור
איך הגעת למסקנה שאותו מעבד מתאמץ יותר בחישוב של הדלתא מ 0 מוחלט לתחום הסל"ד הרצוי מאשר חישוב דלתא משתנה בהתאם למצב הסטיק?
הרי ברגע שהסרבו מבצע תנועה ראשונית להבאת המנוע לסל"ד הרצוי המשחק של הגרוברנור עם הסרוו זהה בין שני המצבים לכן לדעתי אין משמעות אמיתית לעניין למעט העובדה שכאשר קובעים את הגרף על 0 יש להיזהר שבעתיים בעת ביטול הגרוברנור שיביא לכיבוי מנוע מידי מה שלא קיים כאשר גרף המנוע מכוון וזו הסיבה החשובה ביותר להשאיר גרף מנוע מכוון תמיד.


ציקי שלום

איך תסביר את זה ,שהיום אני וצחי ניסינו שני כיוונים שונים .

1. גרף מצערת 100.65.100 ערך בגוברנור 75%.

2. גרף מצערת 100.100.100 ערך בגוברנור 75%.

והמנוע עבד הרבה יותר טוב בתוכנית מספר 2 למרות כל ניסיונותי היה קשה מאוד לחנוק את המנוע.

זאת אומרת שיש חשיבות לגרף של המצערת.

נ.ב. יש חשיבות גם לשינוי כיוון הערוץ של הגוברנור לפחות בשני שלטים שכיוונו פוטאבה 10, dx7.
אם לא שינוי הערך של הגוברנור לא משפיע.(מדובר בגוברנור של אליין).

ניסן וצחי
20-12-2009, 07:55:50
ציקי שלום

איך תסביר את זה ,שהיום אני וצחי ניסינו שני כיוונים שונים .

1. גרף מצערת 100.65.100 ערך בגוברנור 75%.

2. גרף מצערת 100.100.100 ערך בגוברנור 75%.

והמנוע עבד הרבה יותר טוב בתוכנית מספר 2 למרות כל ניסיונותי היה קשה מאוד לחנוק את המנוע.

זאת אומרת שיש חשיבות לגרף של המצערת.

נ.ב. יש חשיבות גם לשינוי כיוון הערוץ של הגוברנור לפחות בשני שלטים שכיוונו פוטאבה 10, dx7.
אם לא שינוי הערך של הגוברנור לא משפיע.(מדובר בגוברנור של אליין).

משה ידידי, הרשה לי לחדד את הנושא עד כמה שאפשר דרך המקלדת.

ישנם שני מצבים לגוברנור של אליין: מצב רגיל של ערוץ הגוברנר , ומצב הפיכת הערוץ של הגוברנור
(רוורס).
1)במצב הראשון הגוברנר מתפקד כלימטר כנגד גרף המיצערת שקבענו. ז"א שאם נקבע
גרף של : 100, 70, 100 מצערת המנוע תתפקד בדיוק לפי הגרף שקבענו ולעולם המסוק
לא יכנס לOVER SPEED!! כל שינוי ערך בערוץ הגוברנר פשוט לא ישפיע!!! אתם יכולים לנסות
זאת בשטח עם עזרה של אחד מחברכם, כאשר תקבעו את נקודת האמצע בגרף( לדוגמא 70) ומנגד
יעמוד חברכם ובעוד אתם מרחפים , החבר ינסה לשנות את ערך הערוץ של הגוברנור בשלט, אני
מבטיח שמ 0-140(תלוי איזה שלט) לא יקרה שום דבר!!! הגוברנור יעבוד אך ורק לפי הגרף!
2)לאחר שתהפכו את כיוון ערוץ הגוברנור, הגוברנור יכנס למצב "פעיל", ז"א שעכשיו אפשר לשחק
עם הערכים שלו!
לטעמיבמצב זה אין לגעת בגרף המצערת, יש לקבוע 100, 100,100 ואז בריחוף להתחיל
להוריד לאט לאט את ערך ערוץ הגוברנר עד לקבלת הסל"ד הרצוי. כאשר נגיע לסל"ד הרצוי לדוגמא:
עבור ערך של 75 בערוץ הגוברנור = ל1750 סל"ד, הגוברנור תמיד ישאף להגיע לסלד הנקבע!!
עם הוא צריך לסגור מיצערת כדי למנוע OVER SPEED, או לפתוח אותה כדי להגיע לסל"ד.
לדעתי במצב זה כל היתערבות שלנו בגרף רק תפגע בתיפקודו ובדיוקו של הגוברנור.

הדברים שכתבתי נבדקו בשטח בידי ובידיי משה שמואלי והם אינןחד משמעיים, אך המסוק
עובד בצורה הטובה, החזקה והחלקה ביותר בשלושת שנותיי כמטיס!! כל דעה/ניסיון אחר יתקבל
בברכה;)
צחי

ziki
20-12-2009, 08:38:23
ציקי שלום

איך תסביר את זה ,שהיום אני וצחי ניסינו שני כיוונים שונים .

1. גרף מצערת 100.65.100 ערך בגוברנור 75%.

2. גרף מצערת 100.100.100 ערך בגוברנור 75%.

והמנוע עבד הרבה יותר טוב בתוכנית מספר 2 למרות כל ניסיונותי היה קשה מאוד לחנוק את המנוע.

זאת אומרת שיש חשיבות לגרף של המצערת.

נ.ב. יש חשיבות גם לשינוי כיוון הערוץ של הגוברנור לפחות בשני שלטים שכיוונו פוטאבה 10, dx7.
אם לא שינוי הערך של הגוברנור לא משפיע.(מדובר בגוברנור של אליין).

משה, אין לי הסבר ואכן זה מוזר מאד משום שלא אמורה להיות השפעה בין גרף המנוע לערך שנקבע לגרוברנור שאמור להתעלם מהגרף הזה ולשמור על סל"ד קבוע כל עוד אתה במוד גרוברנור.
בכל מקרה תמיד כדאי שיהיה גרף מנוע מכוון כהלכה שלא יקרה מצב בטעות שמורידים גרוברנור ועובדים עם גרף לא מכוון.
נסה ערך 100,80,100 יתכן וליאור צודק והמעבד של הגרוברנור אכן מתייחס לדלתא בין מצב הסטיק לערך שנקבע לו וככל שזו קטנה הוא פחות מתאמץ למרות שבעיניי זה מוזר ולא אמור להיות רלוונטי בכלל.

משה שמואלי
20-12-2009, 11:02:45
לטעמיבמצב זה אין לגעת בגרף המצערת, יש לקבוע 100, 100,100 ואז בריחוף להתחיל
להוריד לאט לאט את ערך ערוץ הגוברנר עד לקבלת הסל"ד הרצוי. כאשר נגיע לסל"ד הרצוי לדוגמא:
עבור ערך של 75 בערוץ הגוברנור = ל1750 סל"ד, הגוברנור תמיד ישאף להגיע לסלד הנקבע!!
עם הוא צריך לסגור מיצערת כדי למנוע OVER SPEED, או לפתוח אותה כדי להגיע לסל"ד.
לדעתי במצב זה כל היתערבות שלנו בגרף רק תפגע בתיפקודו ובדיוקו של הגוברנור.

צחי

מעניין יהיה לבדוק שבמצב הזה שהערוץ של הגוברנור משפיע .האם שנוי גרף המצערת ישפיע.

טוב צחי יש לנו משהו חדש לבדוק ביום שישי הקרוב.

משה שמואלי
20-12-2009, 11:06:33
משה, אין לי הסבר ואכן זה מוזר מאד משום שלא אמורה להיות השפעה בין גרף המנוע לערך שנקבע לגרוברנור שאמור להתעלם מהגרף הזה ולשמור על סל"ד קבוע כל עוד אתה במוד גרוברנור.
בכל מקרה תמיד כדאי שיהיה גרף מנוע מכוון כהלכה שלא יקרה מצב בטעות שמורידים גרוברנור ועובדים עם גרף לא מכוון.
נסה ערך 100,80,100 יתכן וליאור צודק והמעבד של הגרוברנור אכן מתייחס לדלתא בין מצב הסטיק לערך שנקבע לו וככל שזו קטנה הוא פחות מתאמץ למרות שבעיניי זה מוזר ולא אמור להיות רלוונטי בכלל.

ננסה להוריד את גרף המנוע במהלך ריחוף ונראה אם זה משפיע על הסל"ד.