צפייה בגרסה מלאה : מיואש...... צריך עזרה מקצועית למסוק (דחוףףףףף)
המסוק אצלי כחודשיים,מדובר בטירקס 600NP
מהטיסות הריאשונות שלי איתו יש לי רק תקלות, לא נהנתי ממנו בכלל!
תקלה מספר אחת: בטיסה השנייה-שלישית שלי איתו נשבר הקלץ'.
עבודה לא קשה , החלפתי את הקלצ' בחדש, על הדרך החלפתי גם ליינר של הפעמון! עקב שחיקה גבוהה של הליינר!
הליינר לצערי הודבק הפוך (או שאני כבר לא יודע...אם הפוך...) והפעמון הוחלף ביחידה חדשה קומפלט.
מאז אני נתקל בבעיה, התופעה: המנוע מגיב לעליית סטיק אך הלהבים לא צוברות סל"ד.
פירקתי את כל המכלולים הרלוונטים ומצאתי מן חומר שמנוני על הליינר ועל הקלץ', ניסיתי לחקור מהיכן
ומצאתי טונה גריז בבית מיסב, ניקיתי באלקוהול יבשתי היטב אותו הדבר בוצע ללינר ולקלצ'!!!
הרכבתי חזרה.
הסטטוס היום לאחר טיסת מבחן: התופעה עדיין קיימת, עדיין יש החלקה של הקלץ' והפעמון ובנוסף גם האנטינג לזנב!
אני לא ממחפש עיצות כי אני כבר אובד עיצות!
אני מחפש מישהו שיעזור לי להגיע לפתרון וליישם אותו.
ובברכת שבת שלום
אמיר
אופיר נחום
25-12-2009, 17:20:58
נקה את כל גוף המסוק עם לחץ אוויר ואלכוהול - אח"כ תן רק נגיעות של שמן מכונות תפירה במיסבים.
בדוק שציר ההינע לא עקום את יש לך מד ראנאאוט.
בדקתי.... הוא ישר...
יבוצע פירוק כללי,ניקיון והרכבה.
תודה אופיר
אמיר אתה צריך פסיכולוג !!!!!!
:) מת עליך אחי !!!! ואל תשכח כל התקלות זה חלק מההובי !
דבר איתי אולי נשכנע אותך לעבור לחשמלי :D
גם אם אני יצטרך לפרק ולהרכיב אותו כל היום אני יעדיף ניטרו :D
דיי אני לא נהנה מהמסוק הזה....
רק עסקנות והוא לא טס, אין לי בעיה עם תקלות... החלפתי 99 אחוז ממה שקשור לכל המכלול!
אני לא מצליח להבין מה המקור לתקלה הזו
אני כבר מתחיל להבין שכל המכלולים הרלונטים הולכים להתעופף
ולהתחלף בחדשים! אבל כולם!!! ואז אם המסוק לא יסתדר?....
א*** זה יהיה כיף... :rolleyes:
motti-74
26-12-2009, 11:49:42
המסוק אצלי כחודשיים,מדובר בטירקס 600NP
מהטיסות הריאשונות שלי איתו יש לי רק תקלות, לא נהנתי ממנו בכלל!
תקלה מספר אחת: בטיסה השנייה-שלישית שלי איתו נשבר הקלץ'.
עבודה לא קשה , החלפתי את הקלצ' בחדש, על הדרך החלפתי גם ליינר של הפעמון! עקב שחיקה גבוהה של הליינר!
הליינר לצערי הודבק הפוך (או שאני כבר לא יודע...אם הפוך...) והפעמון הוחלף ביחידה חדשה קומפלט.
מאז אני נתקל בבעיה, התופעה: המנוע מגיב לעליית סטיק אך הלהבים לא צוברות סל"ד.
פירקתי את כל המכלולים הרלוונטים ומצאתי מן חומר שמנוני על הליינר ועל הקלץ', ניסיתי לחקור מהיכן
ומצאתי טונה גריז בבית מיסב, ניקיתי באלקוהול יבשתי היטב אותו הדבר בוצע ללינר ולקלצ'!!!
הרכבתי חזרה.
הסטטוס היום לאחר טיסת מבחן: התופעה עדיין קיימת, עדיין יש החלקה של הקלץ' והפעמון ובנוסף גם האנטינג לזנב!
אני לא ממחפש עיצות כי אני כבר אובד עיצות!
אני מחפש מישהו שיעזור לי להגיע לפתרון וליישם אותו.
ובברכת שבת שלום
אמיר
גם לי היו לאחרונה בעיות שקשורות בקלאצ' לאחרונה שפתרתי דיי בקלות - מאיפה אתה?
דבר איתי מאמין שאוכל לעזור.
מוטי
057-8155034
תודה מוטי, אני אצור קשר ביום א'
לאחר שאבדוק ואבודד את התקלה
אם במיסב של הציר הראשי ואם בקלצ' והפעמון.
אעדכן בהמשך...
הבוררר
26-12-2009, 22:45:04
יש לי פתרון תתקשר!!!! מחר אני זמין רק בשבילך.
ליאור זהבי
27-12-2009, 02:42:28
אתה מוזמן להגיע איתו לבדיקה. מאמין שנאתר את הבעיה יחד תוך 2 דקות מקסימום.
עמיתפורת
27-12-2009, 04:59:43
אמיר אתה כבר הוזמנת יותר מפעם אחת חבר להגיע...
טוב.... תודה לכל ההצעות.
אתמול קיבלתי טלפון ממשה שמואלי ה-ג-ד-ו-ל שנתן לי את הנקודה למחשבה
ומה לבדוק (ואיך...)
מה שעשיתי בהנחיתו של משה היה לבודד את איזור התקלה, אם היא מגיעה מהקלץ'
כמו שחשבתי או... מהציר הראשי?
הנעתי את המסוק ונוחכתי לראות שאכן הקלץ' תקין ומגיב לעליות הסטיק.
עוד הוכחה לכך הייתה עלייה לריחוף וראיתי שהגג"ש של הציר הראשי אכן מסתובב כאשר
עדיין הלהבים לא צברו סל"ד!
המסקנה היא אחת ויחידה: חד משמעית המיסב חד כיווני ת-ק-ו-ל!
היום אני אפרק ויחליפו בחדש....
מחר הטסט ואדווח בהתאם.
תודה לכולם....
תקלה השנייה או שנובעת מסלד ראש נמוך... אני לא יודע לזהות אם זה הנטיג או וובלינג....
אחרי הטסט מחר אני אדווח גם לגבי התקלה הזו...
משה שמואלי
27-12-2009, 21:08:04
טוב.... תודה לכל ההצעות.
אתמול קיבלתי טלפון ממשה שמואלי ה-ג-ד-ו-ל שנתן לי את הנקודה למחשבה
ומה לבדוק (ואיך...)
מה שעשיתי בהנחיתו של משה היה לבודד את איזור התקלה, אם היא מגיעה מהקלץ'
כמו שחשבתי או... מהציר הראשי?
הנעתי את המסוק ונוחכתי לראות שאכן הקלץ' תקין ומגיב לעליות הסטיק.
עוד הוכחה לכך הייתה עלייה לריחוף וראיתי שהגג"ש של הציר הראשי אכן מסתובב כאשר
עדיין הלהבים לא צברו סל"ד!
המסקנה היא אחת ויחידה: חד משמעית המיסב חד כיווני ת-ק-ו-ל!
היום אני אפרק ויחליפו בחדש....
מחר הטסט ואדווח בהתאם.
תודה לכולם....
תקלה השנייה או שנובעת מסלד ראש נמוך... אני לא יודע לזהות אם זה הנטיג או וובלינג....
אחרי הטסט מחר אני אדווח גם לגבי התקלה הזו...
אחי בכייף שמח שעזרתי.
מתי רואים אותך כל החברה מתחילים לדאוג שנעלמתה :)
ניסן וצחי
27-12-2009, 21:36:49
אחי בכייף שמח שעזרתי.
מתי רואים אותך כל החברה מתחילים לדאוג שנעלמתה :)
למה לא?...
תהנה משה שמואלי ה ג ד ו ל.....
רק אל תשכח את הגומייה של האגזוז....:D
ניסן
ניסן וצחי
27-12-2009, 21:46:46
למה לא?...
תהנה משה שמואלי ה ג ד ו ל.....
רק אל תשכח את הגומייה של האגזוז....:D
ניסן
אח שלי היקר: עעעענננננקקקקקק:D:D:eek:
צחי
משה שמואלי
27-12-2009, 22:04:21
למה לא?...
תהנה משה שמואלי ה ג ד ו ל.....
רק אל תשכח את הגומייה של האגזוז....:D
ניסן
אחי אתה עוד כועס על הגומיה .
טוב יום שיש אני יביא לך אותה לשטח:D:D:D:D:D:D
נ.ב. יש לה חור גם בצד מקסימום גם אתה וגם צחי תוכלו לחבר את האגזוזים ביחד.:D
שבוע הבא... אני איתכם ב"ה....
התגעגעתי...
יהיו קצת הפתעותתת
ניסן וצחי
27-12-2009, 22:35:42
שבוע הבא... אני איתכם ב"ה....
התגעגעתי...
יהיו קצת הפתעותתת
איזה הפתעות אתה מכין לשמואלי ה ג ד ו ל?....
אל תשאיר אותו סקרן.
ניסן
סטטוס היום....
לאחר שמתאמול תפסתי וירוס והתעוררת היום בבוקר עם חום
נשאר לי יום שלם לעבוד בבית!
מה שביצעתי היה:
1. פירוק גג"ש ראשי והחלפת מיסב חד כיווני.
2. החלפת כל הברגים והתבריגם+ חידוש לוקטייט.
3. החלפת רגולטור מדורלייט לאריזונה + קידוח והכנת חור לפין פלאג! (חולה על הפטנט הזה!!!)
כולל החלפת קונקטורים לדינס קונקטורס + הארכת חוטים שהיו לי קצרים למיקום הנדרש.
4. עטיפת כל חוטי החשמל החשופים שעברו בגוף המסוק! וחיווט מסודר וחדש של כל חוטי המסוק.
5. ניקיון המסוק עם לחץ אויר ומטליות אלכוהול.
6. ניקויי האגזוז בתרסיס קרבורטורים (לטובת הברקה!) ומריחת חומר דוחה שמן!
7. חידוש אטם האגזוז....
8. נקיון החופות שלי.
חסר למסוק הזה שלא יטוס כמו שאני רוצה בסופ"ש הקרוב!
:mad:
lior_bar_ami
28-12-2009, 17:47:18
:D:D:D
אחים שלי הרגתם אותי - אני בוכה מרוב צחוק!!!
אמיר אני שמח שעלית על הבעיה, אם הייתי בארץ הייתי עוזר לך - אבל אני בטוח שמשה יכול לעשות כל מה שאני יכול, וגם יותר ;)
החברה התגעגעו אליך - תקפוץ לביקור מולדת :p
TooLy
28-12-2009, 17:48:29
סטטוס היום....
לאחר שמתאמול תפסתי וירוס והתעוררת היום בבוקר עם חום
נשאר לי יום שלם לעבוד בבית!
מה שביצעתי היה:
1. פירוק גג"ש ראשי והחלפת מיסב חד כיווני.
2. החלפת כל הברגים והתבריגם+ חידוש לוקטייט.
3. החלפת רגולטור מדורלייט לאריזונה + קידוח והכנת חור לפין פלאג! (חולה על הפטנט הזה!!!)
כולל החלפת קונקטורים לדינס קונקטורס + הארכת חוטים שהיו לי קצרים למיקום הנדרש.
4. עטיפת כל חוטי החשמל החשופים שעברו בגוף המסוק! וחיווט מסודר וחדש של כל חוטי המסוק.
5. ניקיון המסוק עם לחץ אויר ומטליות אלכוהול.
6. ניקויי האגזוז בתרסיס קרבורטורים (לטובת הברקה!) ומריחת חומר דוחה שמן!
7. חידוש אטם האגזוז....
8. נקיון החופות שלי.
חסר למסוק הזה שלא יטוס כמו שאני רוצה בסופ"ש הקרוב!
:mad:
היי
מאיפה השגת בסוף מיסב חד כיווני ?
עוזי
א' כל ניסן הפתעות לא מגלים!!!
ליאור.. משה ממלא את מקומך נאמנה! יאלה תחזור.... אל תשכח יום הטסות
כשאתה חוזר!!!
עוזי השגתי את המיסב מגיא רוגלית! חבר ואח יקר!
מנסיון שלי לך לזהבי תאמין לי תהיה מרוצה.
הבחור אומן.
עמיתפורת
28-12-2009, 22:38:59
נו ופתרת את הבעיה?
עמית אחי נפתרה הבעייה....
לאחר שהחלפתי את המיסב חד כיווני ראיתי שהוא מחליק!
גם את ההאנטיג בזנב פתרתי.... אחד ממובילי הפושרוג על הבום לא הודבק טוב...:mad:
בדקתי טרקינג- יש טרקינג.
בדקתי זויות... שי מקצה שיפורים ויטופל מחר.
מנוע- אני רוצה לכוון אותו לנקודה האופטימלית שלו.
בכללי הכל נראה טוב עכשיו. עוד קצת עבודה והוא יהיה מוכן לשישי הקרוב.
עמיתפורת
29-12-2009, 00:06:42
אמיר.
אשמח לשמוע שזו היתה התקלה ומצאת את הפתרון אך לצערי אינני חושב שזוהי התקלה.
כשהיטסנו את המסוק אלה לא היו הסימפטומים של מייסב חד כיווני.
מייסב חד כיווני שהולך נשמע כשהסל"ד יציב ונשמעות החלקות או עליית סל"ד פתאומית במנוע ואיבוד מהירות ראש שנראית ומורגשת.
אצלך לא כך העניין והבעיה נובעת ממערכת הקלאטצ' כנראה איפה שהוא ולו רק מהסיבה שאין החלקה כלל אלא חוסר חיבור בין הקלאטצ' למערכת ההנעה של המסוק.
בנוסף בעיין בטח שלא תוכל לראות החלקה אלא אם זיהית משהו אחר.
בהצלחה בכל אופן.
עמית הבדיקה התתבצעה באופן הבא:
1. הנעת המסוק, החזקת הלהבים והרמת סטיק מצערת.
זיהיתי התנגדות של הגריפים, כלומר שהקלץ' נתפס בפעמון.
2. בידוד איזור התקלה, התרחקתי מהמסוק והתחלי לנסות לצבור סל"ד
מה שחיזק את הבדיקה הקודמתה זה בעצם שראיתי שלאורך כל הדרך
הגג"ש הראשי מסתובב וצובר סל"ד אבל הציר הראשי לא מקבל את התנועה
עד שהמנוע כבר צורח...
כל המערכת שמעבירה את סיבוב המנוע לרוטור זה מהקלץ' (שמחובר למנוע) לפעמון
על הפעמון מוברג הפיניון שמעביר את תנועת הסיבוב לגג"ש הראשי! המיסב החד כיווני
שומר על כיוון תנועה אך אם איננו תקין והוא מחליק? נקבל בדיוק את אותה התופעה שראיתי....
גם אני מקווה שנפתרה הבעיייה!
עמיתפורת
29-12-2009, 09:36:57
אמיר החד כיווני הוא לא הבעיה שלך לדעתי.
כדי לדעת אם מיסב חד כיווני תקין לא חייבים להניע מנוע, ניתן לסובב ביד את הגג"ש ולהרגיש אם ההתנגדות בציר תקינה וללא החלקות.
משה שמואלי
29-12-2009, 11:11:17
כדי לדעת אם מיסב חד כיווני תקין לא חייבים להניע מנוע, ניתן לסובב ביד את הגג"ש ולהרגיש אם ההתנגדות בציר תקינה וללא החלקות.
לא מחייב.
יש מצב שהוא יראה תקין בסיבוב ביד,וברגע שמניעים את המסוק מהויברציות שיוצר במנוע הוא מחליק.
טוב אחר הנעה ובדיקה מחודשת
המסוק מצויין!!!
ליאור זהבי
29-12-2009, 14:18:00
אמיר - שמחתי לעזור בהליך הסטאפ והבדיקות. מקווה שתיהנה ממנו מעתה !
תודה רבה ליאור!!!
היה נהדר!
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.