PDA

צפייה בגרסה מלאה : זמזם או מד מתח או אולי טיימר?



yaron78
01-01-2010, 15:15:33
.. להפעם זה כבר לא משנה כי מאוחר מדיי........
היום הטסתי את הקופטר בסוללה השלישית כשבעצם היו לי עוד 2 בארגז.......
הטסתי עליתי ירדתי עליתי קיבלתי טלפון שוב הורדתי את המסוק מדבר בטלפון ומאמין שיש לי עוד כמה דקות בסוללה......של המסוק לא של הפלאפון כמובן......
שוב פעם עולה ברוח קרבית במיוחד חותך את האויר עולה לגבהים והופ....נגמרה לה הסוללה...
:eek:
הנזק.....סוללה גמורה... ליטיום 3 תאים 2300 דיי חדשה...שאיבדה צורה ופחדתי לנסות לישר אותה בכל זאת זה לא פלסטלינה....
ומסוק שגם הוא התעוות מנוע שלוחצ על הגלגל שיניים וכו וכו...הנה כמה תמונות שלו במיטבו
ובימים קשים :)

yaron78
01-01-2010, 15:35:33
בימים טובים

its
01-01-2010, 16:07:26
כמה חבל, אבל בתחביב הזה זה קורה. טוב שלא יישרת את הסוללה אין טעם וגם מסוכן.

זמזם ב 3$ יעשה את העבודה.

דניאל דקל
01-01-2010, 19:11:23
מצטרף להמלצה

זמזם

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7223&Product_Name=Hobby_King_Battery_Monitor_3S

לא מעלה לאוויר אף טיסן חשמלי ללא אביזר זה..

wind556
01-01-2010, 19:17:02
רוב המטיסים הוותיקים מטיסים עם טיימר
מעטים בלבד עם זמזם
אבל הכי חשוב זו הטסה אחראית ועם ריכוז, ובלי שיחות טלפון באמצע,במיוחד שאין לך שום בקרה על הזמנים.
ודבר נוסף, תמיד ניתן לחוש חולשה בסוללה לפני שהיא שובקת חיים לגמרי, קשה לי להאמין שסתם כך היא פשוט התרוקנה באויר, גם חולשת סוללה אינה בריאה, אבל יש הבדל בין חולשה לבין מוות קליני באויר, אז או שהסוללה שלך היתה פגומה, או שלא שמת לב לחולשה והמשכת ללחוץ עליה עד הסוף

yaron78
01-01-2010, 19:54:23
וכך הוא נראה היום...לא טוב לפתוח שנה ככה אה :D..אני מוכן להישבע שעליתי איתו לגובה ממש רציני ובשנייה הוא צנח.....
הבעייה בזמזם שהוא מצפצף מאוחר מדיי.רק ב 3 וולט לתא ...אני מחכה למד מתח קטן שממש מראה את המתח שהזמנתי דיי מזמן..
ואולי כל נחיתה תתן לי מעקב...
התחושה שלי היא שהייתה בעייה בסוללה......כי להגיע לכזה גובה ולקבל קאט לא הגיוני
צריכה ליהיות היחלשות או דעיכה מסויימת ולא כמו שהיה ....לצערי זרקתי את הסוללה ולא בדקתי מה היה המתח בה .....
טוב נקווה שלא יקרה שוב ועכשיו למלאכת התיקון והכיוון........נקווה שנסתדר
תודה ושנה טובה

chen_shriki
02-01-2010, 14:23:35
ואו אחי הנזק לא נראה טוב אבל מאחל בריאות רבה חח
ודרך אגב עודד. הזכרת את הטיימר שרוב הוותיקים מטיסים?
אוי תוכל בבקשה לחלוק פה לינק לטיימר מומלץ?

yaron78
02-01-2010, 14:39:48
כן הנזק והעייוות גדול ממה שרואים בתמונה שלא נדבר על הסוללה....
אבל לא נורא....נחליפ מה שצריך ומקווה להגיע לאיכות כיוונון של עודד...:) טוב נו לפחות קרוב...
לא לשכוח שזאת לא התרסקות בזוית מנוע פועל וכו .....אלא צניחה חופשית ...בלי מצנח ובלי סיבובי הלהבים שאם היו נחלשים או יכלו להסתובב עוד קצת רגע לפני הקרקע...הכל היה נראה אחרת....
:cool:
מה דעתכם הלהבים לא חטפו שום שריטה....או מכה שנראת...לעין ...להשתמש או לזרוק..?

liran
02-01-2010, 15:14:36
ודרך אגב עודד. הזכרת את הטיימר שרוב הוותיקים מטיסים?
אוי תוכל בבקשה לחלוק פה לינק לטיימר מומלץ?

הכוונה הייתה לטיימר המובנה שקיים בכל שלט.

ziki
02-01-2010, 16:25:49
רוב המטיסים הוותיקים מטיסים עם טיימר
מעטים בלבד עם זמזם
אבל הכי חשוב זו הטסה אחראית ועם ריכוז, ובלי שיחות טלפון באמצע,במיוחד שאין לך שום בקרה על הזמנים.
ודבר נוסף, תמיד ניתן לחוש חולשה בסוללה לפני שהיא שובקת חיים לגמרי, קשה לי להאמין שסתם כך היא פשוט התרוקנה באויר, גם חולשת סוללה אינה בריאה, אבל יש הבדל בין חולשה לבין מוות קליני באויר, אז או שהסוללה שלך היתה פגומה, או שלא שמת לב לחולשה והמשכת ללחוץ עליה עד הסוף

+1
לא ממליץ כלל על זמזם,כשעובדים נכון זה כלי מיותר לחלוטין ולא יעיל.
1.חשוב לדעת כמה הכלי שאתה מטיס צורך לדקת טיסה, לעשות את החישוב פעם אחת בהתאם לסטאפ שלך והסיגנון שלך ולהטיס עם טיימר מכוון בשלט לעד ריקון של 80% מהקיבולת של הסוללה ולא להטיס אף פעם מעבר.
כמו כן לוודא בטעינה שהקיבולת שחוזרת לסוללה תואמת את מה שצרכת בטיסה האחרונה על מנת לעקוב אחרי סוללות ישנות שמתחילות לאבד קיבולת ואם יש צורך לשנות את הטיימר בהתאם כאשר מטיסים עם אותן סוללות ישנות.
2.במידה וניתן אז לכוון נכון את הבקר שיתריע בעת ירידת מתח ע"י גימגום בפעולת המנוע או הורדת סל"ד, עוזר מאד במצב חירום ונותן זמן סביר לנחיתה בטוחה.
3. והכי חשוב 100% ריכוז על המסוק וההטסה בכלל כאשר עולים לאוויר, לא דיבורים ולא פלאפונים, הכל יכול לחכות מספר דקות, העולם לא ייחרב בזמן הזה המסוק לעומת זאת...

yaron78
02-01-2010, 16:40:54
הלוואי והיה אפשר לכוון משהו בבקר.לדעיכה...
אני בדרך כלל לא משאיר מכשיר טלפון בכיס דווקא הפעם יצא ככה......
אני ינסה לבחון את הבטריות האחרות ויבדוק את הקיבולת שלהם שוב ויפעיל לי סטופר או משהו
כי אני משתמש בשלט של הקופטר .שאין לו טיימר ....
בכל מקרה אני מחליף את הגוף של המסוק ....ינסה לישר במרוסק את כל החלקים
אבל יש לי קיט ae אלומניום של קופטר ונראה לי שאני פשוט יעביר את האלקטרוניקה אליו

wind556
02-01-2010, 16:45:22
+1
לא ממליץ כלל על זמזם,כשעובדים נכון זה כלי מיותר לחלוטין ולא יעיל.
1.חשוב לדעת כמה הכלי שאתה מטיס צורך לדקת טיסה, לעשות את החישוב פעם אחת בהתאם לסטאפ שלך והסיגנון שלך ולהטיס עם טיימר מכוון בשלט לעד ריקון של 80% מהקיבולת של הסוללה ולא להטיס אף פעם מעבר.
כמו כן לוודא בטעינה שהקיבולת שחוזרת לסוללה תואמת את מה שצרכת בטיסה האחרונה על מנת לעקוב אחרי סוללות ישנות שמתחילות לאבד קיבולת ואם יש צורך לשנות את הטיימר בהתאם כאשר מטיסים עם אותן סוללות ישנות.
2.במידה וניתן אז לכוון נכון את הבקר שיתריע בעת ירידת מתח ע"י גימגום בפעולת המנוע או הורדת סל"ד, עוזר מאד במצב חירום ונותן זמן סביר לנחיתה בטוחה.
3. והכי חשוב 100% ריכוז על המסוק וההטסה בכלל כאשר עולים לאוויר, לא דיבורים ולא פלאפונים, הכל יכול לחכות מספר דקות, העולם לא ייחרב בזמן הזה המסוק לעומת זאת...



כל מילה מדוייקת
במיוחד נושא הריכוז, לא מטיסים מסוק אם אתה לא במאה אחוז ריכוז,אתה מסכן רכוש ואפילו חיים.
לגבי הטיימר, הטיימר מובנה בשלט, אבל אם אין לך פשוט תקנה טיימר כלשהו ותתלה אותו על הצוואר או בכיס.
וההצעה הנוספת שלי אליך, אל תנסה בכלל לתקן, קנה לך קיט כזה חדש ותעביר לו את האלקטרוניקה, זה יעלה לך פחות מתיקון ויהיו לך ים של חלקים לעתיד.
עלותו של הקיט הזה נמוכה מאד , 80$ בהונג קונג לפני מכס ומע"מ ו480 ש"ח בארץ.
המלצה נוספת היא להחליף את הסרוואים, במיוחד אחרי מכה כזאת. הסרוואים האלו לא מספיק טובים עבור מסוק, המינימום שאתה צריך זה סרוואים מתכתיים ובלי זה גם לא תגיע לכיוונים מדוייקים מספיק.

wind556
02-01-2010, 16:48:04
הלוואי והיה אפשר לכוון משהו בבקר.לדעיכה...
אני בדרך כלל לא משאיר מכשיר טלפון בכיס דווקא הפעם יצא ככה......
אני ינסה לבחון את הבטריות האחרות ויבדוק את הקיבולת שלהם שוב ויפעיל לי סטופר או משהו
כי אני משתמש בשלט של הקופטר .שאין לו טיימר ....
בכל מקרה אני מחליף את הגוף של המסוק ....ינסה לישר במרוסק את כל החלקים
אבל יש לי קיט ae אלומניום של קופטר ונראה לי שאני פשוט יעביר את האלקטרוניקה אליו




רק עכשיו שמתי לב שכתבת את זה, זה הכי נכון והכי זול

AdieLL
02-01-2010, 17:00:02
שאלה של מתחיל, אין בשלט תצוגת מתח שעל המסוק?

yaron78
02-01-2010, 18:11:04
יש לי כבר קיט מוכן מראש ae שהתכוונתי להשתמש בו בעתיד במקרה של ריסוק או לשידרוג של ה me
במקרה הזה העדפתי לקנות בארץ במחיר שווה בהחלט ולקבל אותו אחרי יומיים עם מספר מעקב ופחות כאב ראש :)

בכל מקרה אני יתחיל בהרכבה השבוע...
יש לי שאלה לגבי סרוו
האם הסרווים הבאים טובים איכותיים ומשתלמים והאם מתאימים לקופטר מבחינת מידות מהירות חוזק
אני מתכוון להשתמש בהם לצלחת ניהוג - 3 סרוו .....בקשר לזנב כבר נראה
מה דעתכם??

http://cgi.ebay.com/4x-Metal-Gear-9g-RC-Servo-Futaba-Hitec-HS-55-GWS-MG90_W0QQitemZ300344041883QQcmdZViewItemQQptZRadio _Control_Parts_Accessories?hash=item45ede6619b

ziki
02-01-2010, 18:34:13
שאלה של מתחיל, אין בשלט תצוגת מתח שעל המסוק?

לא, ברוב השלטים הנפוצים בשוק אין.
על מנת שיהיה לך כזה חיווי אתה צריך לחפש אחר שלט התומך בטלמטריה כלומר המשדר הוא גם מקלט והמקלט הוא גם משדר, שלטי ה MULTIPLEX החדשים תומכים באופציה הזו.

ziki
02-01-2010, 18:39:17
כן הנזק והעייוות גדול ממה שרואים בתמונה שלא נדבר על הסוללה....
אבל לא נורא....נחליפ מה שצריך ומקווה להגיע לאיכות כיוונון של עודד...:) טוב נו לפחות קרוב...
לא לשכוח שזאת לא התרסקות בזוית מנוע פועל וכו .....אלא צניחה חופשית ...בלי מצנח ובלי סיבובי הלהבים שאם היו נחלשים או יכלו להסתובב עוד קצת רגע לפני הקרקע...הכל היה נראה אחרת....
:cool:
מה דעתכם הלהבים לא חטפו שום שריטה....או מכה שנראת...לעין ...להשתמש או לזרוק..?

אם הלהבים שלמות ובאמת ללא שום נזק אז ניתן להשתמש ללא כל בעיה.

yaron78
02-01-2010, 19:39:12
הלהבים שלמות בלי שריטה קלה. אפילו.....
בכל אופן מה אומרים על הסרוו בקישור ?

srdromy
03-01-2010, 14:14:17
לא לשכוח שזאת לא התרסקות בזוית מנוע פועל וכו .....אלא צניחה חופשית ...בלי מצנח ובלי סיבובי הלהבים שאם היו נחלשים או יכלו להסתובב עוד קצת רגע לפני הקרקע...הכל היה נראה אחרת....


אמרת שהמנוע הפסיק פתאום ללא דעיכה, תבדוק שתכנתת את הבקר ל NO BRAKE

yaron78
03-01-2010, 17:16:43
ככה קיבלתי אותו ולא ידעתי אם אפשר לתכנת וגם לא ממש התענינתי בזה...עד עכשיו
מדובר בבקר - מנוע של טיורנגי
יש למישהו הוראות או הדרכה מה אפשרויות התכנות בו כי כנראה ההגדרה שלו היא פשוט לחתוך...
תודה