PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה טיסן מהיר



szgal
03-01-2010, 14:19:34
מבקש המלצה לטיסן מהיר,
מנוע 46
תודה.

flatspin
03-01-2010, 16:12:03
קבל תמונה של טיסן מהיר.
קל לבניה וטס כחץ מקשת. שמו בישראל diamond duster
מתאים בדיוק למנוע 46

GA02
03-01-2010, 18:02:20
2 שאלות של מתחילים :)
לאיזה מהירות הטיסן הזה מגיע ?
ומה נותן האגזוז הזה שעליו ?
תודה רבה ,
גל

DarZeelon
03-01-2010, 21:17:14
זו באמת שאלה אופיינית למתחיל....:rolleyes:

צינור-תהודה (tuned-pipe) משתמש באנרגיה של גזי-הפליטה ובתזמון המעברים, כדי ליצור תהודה, היוצרת גידוש בכמות התערובת בצילינדר, לפני הדחיסה.

לחץ התערובת בצילינדר, כאשר המנוע מצויד בצינור-תהודה ובתחום הסל"ד האפקטיבי שלו, הוא על-אטמוספרי.

יש מסת אויר ודלק בצילינדר, שהיא יותר גדולה מנִפחוֹ. כתוצאה מהגידוש, מפיק המנוע יותר הספק, בהשוואה למה שהוא יכול להפיק עם המשתיק הסטנדרטי.
צינור-תהודה כמו זה שבצילום יכול להוסיף להספק המנוע בין 20% לבין 45%. בסל"ד פירושו הגברה של 1,500-3,000.

חוץ מזה, לטיסן הזה קוראים Diamond Dust; כלומר 'אבק יהלומים' (לא Duster).


לענייננו, בועז, הטיסן הזה עובר את ה-225 קמ"ש, עם מנוע טוב ומדחף מתאים. מנוע טוב פירושו Rossi R.40 Pylon, או R.45 חמישה מעברים, או West Eurotech, או Jett ודומיהם.
שום OS הנמכר כיום לא יעשה את זה...

flatspin
03-01-2010, 23:33:26
הטיסן המסוים הזה שבתמונה, Diamond Dust (תודה לדר צאלון על התיקון בשם הטיסן), מצויד במנוע mvvs 45 pylon. הוא מגיע למהירויות בלתי נתפסות. לדעתי אפילו מעבר ל225 קמ"ש. ציידתי אותו בפרופלור 8X9 או משהו דומה (אינני זוכר במדויק. בניתו והטסתו היו לפני 5 שנים) והוא הסתובב בסל"ד גבוה מאד.
אבל כמו שציין קודמי, זה בפירוש לא טיסן למתחיל. אולי עם מנוע o.s. 46 ללא צינור תהודה הוא יטוס במהירות גבוהה, אבל עדיין אפשרית למטיס ברמת ביניים.
בכל מקרה, ביקשת המלצה לטיסן מהיר - קיבלת.

izzy
04-01-2010, 03:04:33
למי שרוצה - ישלי קיט של DIAMOND DUST חדש וגם קיט נוסף שבניתי ולא סיימתי

הטיסן כבר הוכח שמגיע ל 300קמ"ש עם מנוע מתאים
הוא יציב מאוד גם במהירות נמוכה כך שלטיסן מהיר הוא מאוד סלחן בנחיתה

אבל למי שרוצה מהירות באמת - טיסן Q40 אם מנוע נלסון ללא שליטה על המצערת מייצר אדרנאלין בגוף
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:mypkI8unzJH5PM:http://www.bigbruceracing.com/images/jan-07-loki.jpg

flatspin
04-01-2010, 11:01:02
משהו לא ברור לי בתגובתך
ה-DIAMOND DUST מגיע, לדבריך, למהירות של 300 קמ"ש. אין ספק שזו מהירות ממש בלתי רגילה לטיסן מכל סוג שהוא. "אבל למי שרוצה מהירות באמת - טיסן Q40 עם מנוע נלסון ללא שליטה על המצערת מייצר אדרנאלין בגוף"
אז לאיזו מהירות עשוי טיסן זה להגיע ????

Or B
04-01-2010, 14:41:55
לגבי הטיסן הנ"ל (diamond duster) יש לכם מושג אם ניתן להשיג בארץ?

flatspin
04-01-2010, 16:04:45
קרא הודעה אחת לפני האחרונה שלי. ציטטתי אותה במלואה עבורך:

"למי שרוצה - ישלי קיט של DIAMOND DUST חדש וגם קיט נוסף שבניתי ולא סיימתי
הטיסן כבר הוכח שמגיע ל 300קמ"ש עם מנוע מתאים
הוא יציב מאוד גם במהירות נמוכה כך שלטיסן מהיר הוא מאוד סלחן בנחיתה
אבל למי שרוצה מהירות באמת - טיסן Q40 אם מנוע נלסון ללא שליטה על המצערת מייצר אדרנאלין בגוף"

לא נראה לי שאפשר ברור מזה
צור קשר עם חבר הפורום וסגור איתו עסקה.

הטיסן שאני בניתי נעשה יש מאין, מתוכנית.

izzy
04-01-2010, 23:09:45
משהו לא ברור לי בתגובתך
ה-DIAMOND DUST מגיע, לדבריך, למהירות של 300 קמ"ש. אין ספק שזו מהירות ממש בלתי רגילה לטיסן מכל סוג שהוא. "אבל למי שרוצה מהירות באמת - טיסן Q40 עם מנוע נלסון ללא שליטה על המצערת מייצר אדרנאלין בגוף"
אז לאיזו מהירות עשוי טיסן זה להגיע ????

נכון נכון, התכוונתי האדרנלין שאתה מקבל בעת ההמראה בידיעה שאין לך שליטה על המצערת. גם בעת הנחיתה אתה צריך להיות מדויק, אין הזדמנות שניה לתקן את הנחיתה

בכל זאת זה שונה.......

flatspin
05-01-2010, 21:42:54
אני משער שעברתי כברת דרך ארוכה ממך בחיים. תמיד ידעתי שאין זה מספיק, בשיחותי עם אחרים, שאדע למה אני מתכוון. אם ברצוני להעביר את התרשמותי או את כוונותי במלואן, חשוב שאביא לידיעתם את הדברים באופן ברור מעבר לכל ספק.
הפעם שיפרת. אילו פירטת בהודעתך הקודמת, הכל היה ברור מלכתחילה והיית חוסך מעצמך התנצלות והסבר נוסף :) :) :)
הטיסן שהצגתי את תמונתו, אכן מצויד במנוע pylon 40 (לא 45 כפי שרשמתי בטעות קודם לכן. תודה לדר צאלון על התיקון) ללא מצערת. ענין האדרנלין הוא יחסי. באופן אישי, אצלי גם עם מנוע בעל מצערת כמות האדרנלין בטיסן מהיר, גבוהה למדי.

Shay
05-01-2010, 22:02:39
חבר'ה איזה פרופ צריך בשביל OS 46 בשביל טיסן מהיר(T-34[אולי לא כל כך מהיר...:o])
כרגע יש לי 9060 אולי אפשר לרדת ל8080?

flatspin
05-01-2010, 22:52:28
לדעתי פרופ. 9X6 קטן מידי למנוע 46. כנראה המנוע עובד בסל"ד גבוה, אבל בנצילות נמוכה. הייתי מנסה להשאר באותו קוטר ועולה בפסיעה, תוך כדי שמירה על סל"ד גבוה, מעל לרגיל (משהו בסביבות 12000 ומעלה). ההמלצה אינה יכולה להיות חד משמעית היות והיא תלויה במספר גורמים: איכות המנוע (בלאי), סוג הדלק, תיאום תערובת דלק/אויר במנוע, מבנה הטיסן, הגרר שהוא מייצר בטיסתו.
לכן פעל בצורה נסיונית. על בסיס מנוע מתואם היטב, נסה קודם עליה בפסיעה באותו קוטר וראה לאן זה מוביל אותך. אני מאמין שזו הדרך הנכונה. הייתי קופץ ישר ל-9X8 ומשם ממשיך ל-9X10, אם יהיה צורך.
בכל מקרה לא הייתי יורד לקוטר קטן מ-"9.

DarZeelon
06-01-2010, 21:04:57
לדעתי, פרופ. 9X6 קטן מידי למנוע 46. כנראה המנוע עובד בסל"ד גבוה, אבל בנצילות נמוכה. הייתי מנסה להשאר באותו קוטר ועולה בפסיעה, תוך כדי שמירה על סל"ד גבוה, מעל לרגיל (משהו בסביבות 12000 ומעלה). ההמלצה אינה יכולה להיות חד משמעית היות והיא תלויה במספר גורמים: איכות המנוע (בלאי), סוג הדלק, תיאום תערובת דלק/אויר במנוע, מבנה הטיסן, הגרר שהוא מייצר בטיסתו.
לכן פעל בצורה נסיונית. על בסיס מנוע מתואם היטב, נסה קודם עליה בפסיעה באותו קוטר וראה לאן זה מוביל אותך. אני מאמין שזו הדרך הנכונה. הייתי קופץ ישר ל-9X8 ומשם ממשיך ל-9X10, אם יהיה צורך.
בכל מקרה לא הייתי יורד לקוטר קטן מ-"9.

FS,


אני יכול להסכים איתך בחלק מהמקרים, אבל בוודאי שלא לקבוע כלל...

לרוב מנועי ה-45-46., זהו המדחף שיאפשר למנוע לפתח הספק מרבי בטיסה שמשמעותו, המהירות המוחלטת.
לרוב, כדבריך, המדחף העדיף הוא 11x5-11x6.
אבל יש מנועים שמעצם תכנונם, נועדו לסל"ד גבוהים.

כזה הוא למשל ה-Rossi .45 5-port. מדחף 'רגיל' של מנוע 45. לא יאפשר לו להתקרב לסל"ד של שיא ההספק בטיסה.
עליו, מדחפי 8x7 או 8.5x6.5, הם המתאימים ביותר.

והמפתח הוא הגעה להספק המרבי; לא בהכרח ליעילות מרבית.

flatspin
07-01-2010, 17:10:27
הכל מתחיל בשאלת תם.
השאלה מנוסחת יפה. איזה במנוע מדובר - את זה עלינו לנחש. חס וחלילה שסוג המנוע יהיה חלק מהשאלה. שאם לא כן, התשובה היתה פשוטה והשרשור היה משעמם. טוב, גם זו דרך.
היות והשאלה התכוונה למנוע 46, באופן טבעי התבייתתי על מנוע o.s. או מקביליו בשוק. עדיין אני חושב שבזה מדובר.