התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה מנועים



רועי חנסב
09-01-2010, 18:58:25
שוב שלום
אני חוזר לתחום בימים אלו ומתלבט לגבי מנוע....

שמתי לב שמנועי OS מאוד נפוצים-הרבה יותר משאר היצרנים
רוב החניות ואתרי האינטרנט מחזיקים נתח ניכבד של מנועי OS לעומת שאר החברות והיצרנים
השאלה שלי היא למה?

מה שעלה בדעתי עד כה:
1)אפקט העדר הישראלי (כולם קונים..)
2)המחיר
3)או שהם באמת כאלה טובים ביחס לשאר

קייימת אפשרות רביעית שאני בכלל טועה אבל זה כבר סיפור אחר...:)

albzeh
09-01-2010, 19:51:38
רועי היקר
מנועי O.S על סוגיהם הם אכן מנועים מצויינים
אתה מקבל מנוע באיכות מעולה , אמינות וחשוב לא פחות - אבא ואמא למקרה שמשהו משתבש
אלו מנועים שהוכיחו את עצמם לאורך שנים וקיימים במגוון רחב של דגמים - 2 פעימות , 4 פעימות
בנפחים שונים , ועכשיו גם בבנזין .

לא ציינת מהו סוג המנוע שאתה מחפש , ולאיזה טיסן אתה מייעד אותו , אם תספק קצת יותר מידע , ניתן יהיה לעזור יותר .
בהצלחה וברוך שובך !

Asaf197seven
09-01-2010, 20:55:51
באמת השאלה מהו סוג המנוע אותו אתה מחפש--או אס אלה הם "הסובארו" של המנועים

היו כל מיני יצרנים אחרים וטובים לא פחות כגון אניה רוסי וכולי---

על ווברה אני בכלל לא מדבר כבר כי הם נהיו מנועים לא אמינים

אין כמו או אס--השאלה איזה מנוע אתה לוקח............

טיסני אילת
10-01-2010, 12:09:54
על ווברה אני בכלל לא מדבר כבר כי הם נהיו מנועים לא אמינים

אין כמו או אס--השאלה איזה מנוע אתה לוקח............

איך בדיוק הגעת למסקנה הזו ?
הרצה נכונה ושימוש נכון יתנו לך ווברה אמין יותר מכל OS באשר הוא. בטח ובטח לעומת הפאשלה המתקראת AX...

אנחנו מטיסים באילת, וגם כאן קיים אפקט העדר... המטיס מגיע לשטח עם מאזדה, מוציא T34 שמונע עם OS ונשלט ע"י פוטאבה...

אבל... אני מטיס עם ווברות ורוסי (שעברו הרצה נכונה, לא "ישראלית") והם אמינים יותר מכל הOS פה בכל מזג אוויר. (קיץ, 45 מעלות בצל, ואין צל).
אני כל הזמן שומע הערות כמו, "ווברה, זבל של מנוע" או "רוסי, אשפה, לא מתאים למז"א הישראלי".
ועדיין, אין קאטים, ההספקים יותר גבוהים, והסאונד... אין מה להשוות.
אחרי שנים של שימוש בהם, עדיין אפשר להרגיש את "הצביטה" של הבוכנה בסוף המהלך, דבר שכלל לא קיים במנועים עם טולרנס נמוך כמו OS.

רק בשמחות.

גבי א
10-01-2010, 12:31:49
אסף צודק חלקית בקשר לאמינות של מנועי WEBRA , מנועי ה WEBRA האמינים והטובים שאנחנו מכירים מזמן אלו הם המנועים מתוצרת AUSTRIA , לפני כמה שנים הגיעו לארץ מנועי WEBRA מתוצרת גרמניה הסתבר שלא כל מה שבא מגרמניה הוא מוצר טוב, והם היו באמת לא איכותיים ולא אמינים. אסף פשוט תשים לב אם אתה קונה WEBRA שיהיה מוטבע עליו בצד AUSTRIA ולא GERMANI .

ofir123
10-01-2010, 12:33:41
שאלה למטיסיי אילת:
השבוע הזמנתי מהסיני מנועASP 52 (אילוץ כלכלי).
איך אני מבצע הרצה נכונה למנוע זה שיחזיק מעמד זמן ממושך?
תודה מראש.

טיסני אילת
10-01-2010, 13:44:32
תתחדש, מנוע מצויין.


אני בד"כ מריץ מנועים על סטנד נפרד, ולא על הטיסן.
ככלל, אני מעדיף דלק ללא ניטרו (שיקול כלכלי בלבד) ואני מוסיף עוד 2% שמן קיק להרצה במידה ומדובר במנוע שמכוון לביצועים.

בעבר, דר צאלון פרסם שירשור ב-RC UNIVERS שקלע בדיוק למטרה.
פה: http://www.rcuniverse.com/forum/m_1850473/tm.htm

כך אני מריץ מנועי ABC עוד מימי OS FSR העליזים... (אצלי התהליך יותר ארוך, אבל זה מספיק בהחלט)

אם אתה לא מסתדר עם האנגלית, אני אשלח לך בפרטי תרגום לעברית.

ותמיד תזכור: הרצה נכונה זה הבסיס לעתיד של המנוע מבחינת אמינות וביצועים.

ofir123
10-01-2010, 16:59:03
אני מכיר את השרשור אבל לצערי אורך הטקסט והמונחים המקצועיים באנגלית קצת כבדים עליי,
אשמח לתירגום קצר.
תודה,אופיר.

Roni_Ron
10-01-2010, 18:36:08
יצא המרצע מן השק...

גם מי שהטיף שורות רבות נגד OS ובעד ווברה מודה

כי הריץ מנועי OS FSR
לכן חנסב היקר אל תתבלבל ואל תהסס קנה או אס
וזה אומר לך אחד שיש לו WEBRA 61 שלשה WEBRA SPEED 40 ואחד WEBRA 28

albzeh
10-01-2010, 19:10:26
רועי
מנועי O.S הם טובים ואמינים , בזה אין ספק בכלל.
מנועי ווברה ורוסי דורשים הרצה ארוכה וקפדנית יותר , שבסופה תקבל מנוע חזק , אמין ומאוד מוצלח .
תמיד יהיו מי שיפסלו את ווברה , רוסי ודומיהם כי פשוט צריך להשקיע בהם יותר , ולא לכולם יש את הסבלנות לכך . התמורה למתמידים , לעומת זאת , פשוט יוצאת מן הכלל .
עדיין לא אמרת לאיזה טיסן מיועד המנוע ?!

DarZeelon
10-01-2010, 21:49:22
רועי היקר
מנועי O.S על סוגיהם הם אכן מנועים מצויינים
אתה מקבל מנוע באיכות מעולה , אמינות וחשוב לא פחות - אבא ואמא למקרה שמשהו משתבש
אלו מנועים שהוכיחו את עצמם לאורך שנים וקיימים במגוון רחב של דגמים - 2 פעימות , 4 פעימות
בנפחים שונים , ועכשיו גם בבנזין .

לא ציינת מהו סוג המנוע שאתה מחפש , ולאיזה טיסן אתה מייעד אותו , אם תספק קצת יותר מידע , ניתן יהיה לעזור יותר .
בהצלחה וברוך שובך !





Albzeh,


אתה נשמע ממש כמו פרסומת למנועי OS...:confused::eek:


צודק אסף במידת מה... OS הם לא הכי חזקים, אבל הרושם הראשוני המתקבל מהם הוא של קלות הפעלה ושל אמינות.

אבל אם תחפש ב-RC Universe, תגלה שמנועי ABN ו-ABL שלהם הם היחידים שסובלים מצילינדרים מתקלפים בשיעור ניכר (נתקלתי בווברה 50. יחיד שעשה זאת...).

כמו-כן, הסיכוי לכך שמסביהם ידרשו להחלפה, גדול מהותית מזה של מנועים מתוצרת אחרת... משהו שמזכיר קצת את הצורך בהחלפה תכופה של הציריות בְּסוּבָּרוּ, בשנות השבעים והשמונים של המאה שעברה...:rolleyes:


העניין הוא שרושם ראשוני עושה 'הרבה יותר רושם' (במיוחד על דרדסים זבי-חוטם), מאורך-חיים גדול פי שמונה, המאפיין מנועים אחרים, כמו MVVS, Rossi, Thunder Tiger ו-Enya, למשל...

גם OS יודעים את זה...


אז, האם יותר טוב להיות מרוצה מהר, או להיות מרוצה לאורך זמן?

DarZeelon
10-01-2010, 21:59:05
שאלה למטיסיי אילת:
השבוע הזמנתי מהסיני מנועASP 52 (אילוץ כלכלי).
איך אני מבצע הרצה נכונה למנוע זה שיחזיק מעמד זמן ממושך?
תודה מראש.

אופיר (Ophir),


על האופן הנכון להרצת מנוע מסוג זה (tapered-bore), תוכל ללמוד מקריאת ת'רד זה (http://www.rcuniverse.com/forum/m_1850473/tm.htm) (כן, זה באנגלית. תצטרך להסתדר...). אני כתבתי את זה ומעל 18,000 כבר קראו. קרא והַבֶן למה זו הדרך היחידה.

הרצה קרה ו'עדינה' רק תקצר את חיי המנוע. אל תשמע ל'מבינים' למיניהם שינסו לבלשט אותך...


תודה רבה, טיסני אילת!

רועי חנסב
10-01-2010, 23:54:31
ממש תודה לכל מי שענה וחלק איתי ידע-קראתי את התגובות והמאמרים.
לגבי יצרן המנוע עוד לא החלטתי אבל הרצה כבר למדתי לעשות בעזרתכם.
ממש עזרתם לי.אגב הטיסן הוא T34 המוכר....ניתראה בשטח-אחרי תקופת הבחינות(סטודנט)

אבי סירוטה
11-01-2010, 08:54:48
הדברים שנאמרו ע"י דר צאלון וטיסני אילת-נכונים וחשובים. דבר נוסף שצריך להקפיד עליו הוא בחירת פרופ' נכון להרצה, קוטר ופסיעה, לפי המלצת יצרן המנוע הספציפי שתבחר. ההרצה צריכה להתבצע עם פרופ' שיפעיל עומס נכון על המנוע הבתול. אם יהיה עומס גבוה מידי(פרופ גדול מידי) ייגרם נזק שיבוא לידי ביטוי בהמשך. אם יהיה עומס נמוך מידי(פרופ קטן מידי)-ייתכן והנזק יהיה מהיר וכואב.

בהצלחה!

Asaf197seven
11-01-2010, 16:24:50
מנועי mvvs מעולים כבר ראיתי כאלה בעבר......רק שאני לא יודע איפה ניתן לקנות אותם--וגם מנועי רוסי- לגבי חברת או אס-המנועים היחידים לדעתי שהם באמת ראויים לשבח הם מנועי סדרת האף איקס 61 ו 91 רינג לדוגמה..........שאותם כבר לא מייצרים יותר--בסדרת האיי איקס שהיא בעלת חיים קצרים יחסית ישנו ציפוי מניקל במקום הכרום שנוטה להנזק בטרם עת--בחברת או אס טוענים שהם עברו לסדרת האיי איקס הטעמים של שמירה על הסביבה--שזו שטות גמורה--מה שהם עושים זה בדיוק מה שיצרנים אחרים עשו--את המוצרים המעולים של פעם , שהיו מגיעים לאורך חיים מופלג הפסיקו לייצר---ככה הם חושבים להגדיל את אחוז המכירות שלהם.......ממש חבל-רק מה שמרתיע בלקנות מנוע רוסי למשל הוא המחיר........אחרי מה שראיתי בחיי בכל מה שקשור למנועי או אס- אני יכול לומר שהם התקדמו אחורה - וזה עוד במילים עדינות - היו להם מנועים שהיו לאגדות- והיום מיוצרים על ידם מגוון רחב של מנועים שמותם ידוע לאחר פרק זמן שנקצב מראש..........

טיסני אילת
11-01-2010, 19:09:57
הי אסף,

תיקון קטן. סדרת FX היתה טובה, אבל הסדרות הטובות ביותר ונחשבות כך עד היום הן ה- SF וה- FSR. (דעתי הצנועה בלבד).

בכל מקרה, היום כמעט כל מנוע יהיה טוב יותר מ-OS, שוב, דעתי בלבד.
כמובן ש-OS עדיין מיצרים מנועים נפלאים כדוגמת 46VR-DF, 140RX, 91VR-DF ועוד.

Asaf197seven
11-01-2010, 19:27:42
אס אף ואף אס אר מוכרות לי ויותר טובות-- אבל ניתן להשיג להן חלקי חילוף? זה נדיר--אני מדבר פחות או יותר על מנועים שמייצרים או יוצרו במקביל לשנים האחרונות......

Asaf197seven
11-01-2010, 20:05:05
מישהו כאן יודע מהיכן ניתן לרכוש מנוע rossi 60 ?

טיסני אילת
11-01-2010, 20:28:12
המקור הטוב ביותר למנועי רוסי לדעתי: http://shop.vendio.com/RossiEnginesUSA/

ואפילו אין מכס על מנוע ששוקל עד 750 גרם. (פה באילת גם אין מע"מ :D )

metzik
11-01-2010, 22:54:15
לכל מנוע עד 750 גרם אין מכס?
הכוונה היא למשקל חבילה או למשקל המנוע עצמו?

טיסני אילת
11-01-2010, 23:40:27
משקל המנוע.