צפייה בגרסה מלאה : זהירות! זהירות!! בעלי TREX700 להתפקד....
lior_bar_ami
17-01-2010, 18:33:44
מקרה שקרה לי ביום שישי האחרון עם הטירקס 700, ואני מעוניין לשתף אתכם...
ביום שישי במהלך טיסת 3D אופיינית (שנייה שלי באותו יום) עם המסוק, אני מבצע תמרון זנב כשהמסוק הפוך ומעט בזווית, ופתאום הזנב מאבד שליטה ומתחיל להסתחרר...
אני מתעשת מהר ומצליח לתקן את הזווית של המסוק כדי שלא ינטה על הצד ומוריד קולקטיב (אני ב IDLE כמובן) לשלילי ע"מ לטפס בגובה - תוך כדי שהמסוק מסתחרר לו במהירות שיא....
כשהגעתי לגובה שהוא בטוח מבחינתי העברתי את המסוק ל HOLD (ע"מ לבטל את טורק המנוע), נתתי לו מעט זווית טיסה קדימה - זרימת האוויר על החופה עוצרת את הסיבסוב גם ללא זנב, בהיעדר הטורק מהמנוע, וביצעתי אוטורוטציה הפוכה ללא זנב עד לגובה ביטחון שם הפכתי את המסוק ונחתתי בשלום... פפפפווווו.....
בבדיקת המסוק על הקרקע התגלה הממצא הבא:
HUB הזנב (אני משתמש בשיפור של QUICK-UK) נעול על ציר הזנב באמצעות שני ברגי אלן קטנטנים. במהלך הטיסה מסיבה לא ברורה נפתח האלן שנועל את ה HUB על השגם המתאים בציר הזנב - מה שגרם להחלקתו על הציר ובעצם ביטול תיפקוד הזנב.
הבורג נסגר כראוי בבניית המסוק (לפני כ- 3 חודשים, זה מסוק חדש) והשתמשתי ב LOCTITE 242 ע"מ לנעול את הבורג - ובכ"ז עדיין הוא נפתח.
אני בודק כרגע האם ה LOCTITE בו השתמשתי הוא פג תוקף וזו הסיבה שהבורג נפתח - ובכל מקרה, לאור הניסיון שלי אני ממליץ לכם - משתמשי השידרוג זנב של Q-UK, לבצע את הבדיקה הקצרה הזו ולוודא שהזנב שלכם סגור על הציר כמו שצריך.
מקרה זה אמנם נגמר בצורה טובה - והמסוק כבר טס באותו היום עוד 3 טיסות מוצלחות, אך בקלות אני יכול לחשוב על סוף פחות שמח...
לידעתכם / ערנותכם
wonderd
17-01-2010, 18:48:12
אני מבין איך זה נפתח - זה קרה גם לי פעם במסוק 450, מה שאני לא מבין זה איך הצלחת להנחית אותו!!:eek::eek:
ליאור כל הכבוד אחינו !!!!
אני כמעט בטוח שאם לי זה היה קורה הייתי צריך לקנות קיט חדש !
מצאתי דרך לתרגל את מה שקרה לך בסימולטור ואני יודע כמה זה קשה !!!
שוב כל הכבוד אחינו !!!
שחר לזרוב
17-01-2010, 19:01:52
ליאור, לפני כחודש וחצי חוויתי את אותה הבעיה עם ה-700 שלי. הבורג שמחזיק את ה-HUB השתחרר וכל ה-HUB התנתק מהמקום ונשאר תלוי באויר. (אני משתמש ב-HUB המקורי ולא בשדרוג).
גם אני הייתי הפוך, מייד כשזיהיתי הכנסתי להולד, חצי פירו-פליפ והמסוק נחת בשלום עם נזק מינורי בלבד של כן-נסע אחד שבור.
אחרי המקרה לסגירת הבורג הזה הזתמשתי בלוקטייט הירוק (רק כי לא היה לי אדום) ואין שום בעיה.
אני שמח לשמוע שגם אצלך הכל עבר בשלום.
:)
lior_bar_ami
17-01-2010, 19:08:14
שחר,
גם אני שמח לשמוע שאצלך העסק נגמר בכי טוב (פחות מגלש - כסף קטן ;)), חשבתי לנעול את העסק עם 638 - שזה LOCTITE ירוק לקיבוע מיסבים.
הבעיה תהיה אחרת, האלן שבשימוש שם הוא גם ככה קטן (מברג 1.5MM) ואם אקבע אותו עם LOCTITE ירוק, תהיה בעיה קשה לפתוח את ה HUB באם הוא - או הציר זנב יתעקמו ותידרש החלפה שלהם...
אם הברגים יפתחו בשנית (אבדוק ברמת הטיסה), אשקול שימוש במשהו שהוא בין ה 242 ל 638 מבחינת מומנט הנעילה... בוא נקווה שהבדיקה תהיה מיותרת... :rolleyes:
asafsee
17-01-2010, 19:51:17
הי ליאור,
שמח לשמוע שנגמר בשלום
גם לי יש את השיפור הזה של QUICK - מראש שמתי לוקטייט ירוק, וגם לא הייתה בעיה לפתוח....רק בעדינות :) כדי לא להרוס את הראש אלן
אסף
עד היום תפסתי את הבעיה הזו פעמיים עוד על הקרקע
אני חושב שבדיקה של ה HUB לפני כל טיסה תמנע את הבעיה ב 99.9% (-:
זה קורה בעיקר במסוקי דלק, הדלק מחליש את ה - LOCTITE ולאט לאט הבורג משתחרר
ב 700 יש ברגים שבאופן קבוע משתחררים לא משנה כמה LOCTITE שמתי וכמה חזק סגרתי - פשוט צריך לבדוק!
עד היום (שנה וחצי) למדתי שצריך לבדוק את:
הברגים ב HUB של הזנב
במחזיקי BOOM
ב control arm mounting bolt
בפדלים
ואפילו הברגים שמחזיקים את ה- Feathering shaft :eek:
עוז
נועם ג
17-01-2010, 20:40:55
עוז מה נשמע?
מה זה הברגים של הcontrol arm mounting bolt?
lior_bar_ami
17-01-2010, 20:49:35
הברגים שמחברים את הזרועות הבאות ל WASHOUT:
http://www.readyheli.com/v/vspfiles/photos/HN7011-2.jpg
ואם כבר בזרועות האלו, ובהצלות עסקינן...
למשה שמואלי הגדול היתה הצלה לא פחות גדולה לאחר שהבורג המדובר נפתח לו וזרוע אחת מהזרועות הללו עפה לו.... :eek:
עמיתפורת
17-01-2010, 21:12:32
ליאור.
זה ידוע, לא פעם ראשונה שההאב הזה מתפרק באויר זה קרה לחבר שלי פני יותר משנה והוא חזר למקורי של אליין.
mosheg
17-01-2010, 21:12:57
נוהל קבוע אצלי לאחר יום הטסה מעבר על ברגים. מדי פעם רואה ברגים משוחררים. יש לי סדר קבוע בבדיקה כך שמכל צד של המסוק יודע עם איזה מברג לבדוק וכמה ברגים של אותו המברג קיימים באותו הצד. סך הכל יש 4 מברגי הלן שצריך להתעסק אתם 1.5 2 2.5 ו 3. בדיקה מקיפה כזאת כולל נקיונות לוקחת כ 30 דקות. ..... טפו טפו ..... זה עובד בסדר.
שחר,
גם אני שמח לשמוע שאצלך העסק נגמר בכי טוב (פחות מגלש - כסף קטן ;)), חשבתי לנעול את העסק עם 638 - שזה LOCTITE ירוק לקיבוע מיסבים.
הבעיה תהיה אחרת, האלן שבשימוש שם הוא גם ככה קטן (מברג 1.5MM) ואם אקבע אותו עם LOCTITE ירוק, תהיה בעיה קשה לפתוח את ה HUB באם הוא - או הציר זנב יתעקמו ותידרש החלפה שלהם...
אם הברגים יפתחו בשנית (אבדוק ברמת הטיסה), אשקול שימוש במשהו שהוא בין ה 242 ל 638 מבחינת מומנט הנעילה... בוא נקווה שהבדיקה תהיה מיותרת... :rolleyes:
ליאור אחייי!
אתה מלך! רק אתה יכול לצאת ממצבים כאלה!
בנוגע לפתיחת לוקטייט ירוק!
בצבא תיחזקתי מל"טים, היו לי ברגים לאיזוק המנוע לתושבות עם לוקטייט אדום! (696 אם אני לא טועה...) בטורק יד לא יכולתי לפתוח את הברגים!
עם חימום והמסת הלוקטייט תוכל לפתוח את הבורג בקלות!
הנה הטיפ היומי שלי ממני אליך...
lior_bar_ami
17-01-2010, 22:39:46
אחינו אני יודע שלוקטייט נפתח בחימום - שכחת במה אני עובד ;)
עם זאת בחימום של האיזור, אתה מסתכן בחימום של כל הציר לרבות הגירים של הזנב...
אני אישית מעדיף להשתמש ב 638 כ LAST RESORT ורק כשלא תהיה לי ברירה נוספת.
motti-74
18-01-2010, 00:16:40
קרה לי גם בעבר פשוט השמשתי בבורג ארוך יותר בכ- 2 מ"מ עם לוקטייט כחול...ומאז החיים דבש.
ליאור זהבי
18-01-2010, 01:02:26
גם לי קרה מקרהה זהה עם תוצאה זהה, אבל בטירקס 600 עם האב מקורי של אליין.
לגבי 638, אני לא בטוח שהייתי משתמש ב- bearing retaining compound לברגים, גם אם הם משתחררים. בטוח יש אלטרנטיבות יותר טובות בין 242 לאדום 262, שגם מיודעות לברגים ולא למיסבים.
flyinglizard
18-01-2010, 04:07:34
ה262 נפתח די בקלות על ברגים קטנים. אני שם אותו בקביעות במכלולי זנב והוא עושה עבודה טובה מאוד. ה242 פשוט לא מספיק חזק לכאלה אפליקציות - הוא לא מיועד לברגים בגודל כזה.
TooLy
18-01-2010, 09:39:50
אני לא רואה בזה שום דבר חריג, גם אצלי האב הזה השתחרר פעם.
זה חלק מתחזוקה רגילה של המסוק שצריכה להעשות.
אגב, בהאב של QUICK, לרוב יש 2 ברגי אלן קטנים, בצד של המגרעת על הציר, החלפתי את האלן לארוך יותר כיוון שהקצר כמעט ויצא מהתבריג שלו.
איתי פרימן
18-01-2010, 21:27:43
אצלי גם מתי שאני מנסה להוציא את הHUB (אחרי ששחררתי את הברגים) הוא לא יוצא..:/
אבל לי מה שקרה לפני חודש בערך זה שאחד הברגים של הגריפים בזנב(גם אני עם השדרוג של QUICK) נגזר באוויר...
לי נפתח הבורג של הגריפ הראשי למרות שסמתי לוקטיט.
תבדקו טוב לפני שעולים לאוויר המכונה הזאת יכולה להיות קטלנית.
יום טוב
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.