HeliDraco
23-01-2010, 20:16:25
היום בבוקר הלכתי להטיס.
סוללה ראשונה עברה בכיף. באמצע השנייה (04:02 מהמראה) - אובדן מוחלט של כוח למנוע (תחושתית - כאילו לחצתי על Hold). המסוק נחת מעט על הצד, כך שהלהבים נגעו מעט באדמה. למזלי, הייתי בסה"כ ריחוף די נמוך, כך שהנזק המכני למסוק לא משמעותי ככל הנראה - ממה שראיתי קצות הלהבים נדפקו.
בדיקת המנוע הראתה שציר המנוע נגזר לחלוטין, יחד עם הפיניון. בתמונות רואים את צורת המנוע עכשיו ואת קו הגזירה של הציר, מעט מעל המיסב בחלק העליון של המנוע.
די ברור למה איבדתי כוח ברוטור הראשי - המנוע הסתובב בלי הפיניון :mad:
המנוע הוא CX430XL 3550KVA של קופטר. בכל מקרה - התקלה הזויה, מה גם שהמנוע צבר קצת יותר משעתיים טיסה נטו (+ כמה הרצות קצרות על הקרקע) שבהן לא עשיתי שום דבר מעבר לריחוף ו-FF.:mad:
כבר היום שלחתי שאילתא לקופטר:
Hello
I'm flying a CopterX CX450AE V2 helicopter, using a CX430XL 3550KV motor.I have the heli for about a year and a half,during which it flew a little more than 2 hours in all.
Today, while flying a second pack, I experienced a power loss to the blades, resulting in crash landing with minor damage to the heli (in the time of the event, it was in a low hover).
Post flight check revealed that the motor shaft with the pinion sheared away from the motor (see links below for pictures):
[כאן צירפתי את הקישורים לאותן תמונות שיש כאן]
As I mentioned before, prior to the accident the heli flew about 2 hours on this motor, doing exclusively hover and forward flight.
I never heard about this kind of accidents happening to motors, especially not yours.
Do you happen to know about technical problems with this motor?
What can be done about it?
Will be glad to hear your answer shortly.
Regards
Vadim Menuhin
Israel
מחכה לתשובה שלהם ועכשיו השאלה המעניינת - מה לקנות במקום? אני צריך מנוע חדש. הדרישות - מחיר לא גבוה, זמינות (ועל זה אני מוכן לשלם - לא רוצה להשבית מסוק לחודש בגלל דואר הונג קונג :() ואמינות. אני לא צריך עכשיו ביצועים מטורפים, שכן אני עוד לא בקטע של טיסה אגרסיבית. דווקא זמן טיסה טוב יתקבל בברכה (עם סוללות 2200 mah בערכי 20C ו- 25C)
דעתכם?
הערה חשובה ואחרונה - השרשור הזה נועד (1) לשתף במה שקרה לי (2) לשתף את כולם בתשובה של קופטר (לכשתגיע:)) (3) לראות אם זה קרה לעוד מישהו ובעיקר (4) לשמוע עצות למנוע חדש. מבקש לא להפוך את השרשור הזה לדרך לחבוט בי, בקופטר, בחברי פורום אחרים ובכלל. אם בא לכם לכתוב משהו כמו "הגיע זמן להטיס...X" או משפט שכולל "חיקוי סיני", "עלוב" או "זריקת כסף" - פתחו שרשור נפרד ותעשו את זה שם. תודה.
סוללה ראשונה עברה בכיף. באמצע השנייה (04:02 מהמראה) - אובדן מוחלט של כוח למנוע (תחושתית - כאילו לחצתי על Hold). המסוק נחת מעט על הצד, כך שהלהבים נגעו מעט באדמה. למזלי, הייתי בסה"כ ריחוף די נמוך, כך שהנזק המכני למסוק לא משמעותי ככל הנראה - ממה שראיתי קצות הלהבים נדפקו.
בדיקת המנוע הראתה שציר המנוע נגזר לחלוטין, יחד עם הפיניון. בתמונות רואים את צורת המנוע עכשיו ואת קו הגזירה של הציר, מעט מעל המיסב בחלק העליון של המנוע.
די ברור למה איבדתי כוח ברוטור הראשי - המנוע הסתובב בלי הפיניון :mad:
המנוע הוא CX430XL 3550KVA של קופטר. בכל מקרה - התקלה הזויה, מה גם שהמנוע צבר קצת יותר משעתיים טיסה נטו (+ כמה הרצות קצרות על הקרקע) שבהן לא עשיתי שום דבר מעבר לריחוף ו-FF.:mad:
כבר היום שלחתי שאילתא לקופטר:
Hello
I'm flying a CopterX CX450AE V2 helicopter, using a CX430XL 3550KV motor.I have the heli for about a year and a half,during which it flew a little more than 2 hours in all.
Today, while flying a second pack, I experienced a power loss to the blades, resulting in crash landing with minor damage to the heli (in the time of the event, it was in a low hover).
Post flight check revealed that the motor shaft with the pinion sheared away from the motor (see links below for pictures):
[כאן צירפתי את הקישורים לאותן תמונות שיש כאן]
As I mentioned before, prior to the accident the heli flew about 2 hours on this motor, doing exclusively hover and forward flight.
I never heard about this kind of accidents happening to motors, especially not yours.
Do you happen to know about technical problems with this motor?
What can be done about it?
Will be glad to hear your answer shortly.
Regards
Vadim Menuhin
Israel
מחכה לתשובה שלהם ועכשיו השאלה המעניינת - מה לקנות במקום? אני צריך מנוע חדש. הדרישות - מחיר לא גבוה, זמינות (ועל זה אני מוכן לשלם - לא רוצה להשבית מסוק לחודש בגלל דואר הונג קונג :() ואמינות. אני לא צריך עכשיו ביצועים מטורפים, שכן אני עוד לא בקטע של טיסה אגרסיבית. דווקא זמן טיסה טוב יתקבל בברכה (עם סוללות 2200 mah בערכי 20C ו- 25C)
דעתכם?
הערה חשובה ואחרונה - השרשור הזה נועד (1) לשתף במה שקרה לי (2) לשתף את כולם בתשובה של קופטר (לכשתגיע:)) (3) לראות אם זה קרה לעוד מישהו ובעיקר (4) לשמוע עצות למנוע חדש. מבקש לא להפוך את השרשור הזה לדרך לחבוט בי, בקופטר, בחברי פורום אחרים ובכלל. אם בא לכם לכתוב משהו כמו "הגיע זמן להטיס...X" או משפט שכולל "חיקוי סיני", "עלוב" או "זריקת כסף" - פתחו שרשור נפרד ותעשו את זה שם. תודה.