PDA

צפייה בגרסה מלאה : ס.ל.ד ראש מומלץ למסוק 450 ?



צחי ניצני
24-01-2010, 17:23:19
שלום לכולם,
מהו הס.ל.ד המומלץ (בראש) למסוק 450 בריחוף ובטיסות 3D?
גם שיטות למדידת העניין יתקבלו בברכה.
שבוע טוב,

26112611
24-01-2010, 19:04:36
אני לא בקיא אך אם אני לא טועה זה 3500~4000

ואני לא חושב שיש דרך למדוד את זה, זה תלוי במנוע

hai
24-01-2010, 19:15:10
תלוי איזה מסוק, תבדוק את המלצת היצרן של המסוק, זוהי הדרך לדעת.
יש הבדלים בין מסוק למסוק, לדוגמא ראש פלסטיק יעמוד בסל"ד נמוך מאשר ראש מתכת בד"כ ראש הפלסטיק לא יחזיק מעמד בסלד גבוה כמו מתכת.
עוד היום שיש כ"כ הרבה חומרים...

bendisar
24-01-2010, 19:28:03
סל"ד הוא דבר מאוד אובייקטיבי לכל מטיס ולכל מסוק בנפרד בעקרון הסל"ד המינימלי שמסוק צריך הוא מספיק כדי שהמסוק יהיה יציב ולא יתנדנד למעלה למטה (תופעה שנקראת BOBBING ונובעת מסל"ד נמוך) הסל"ד גם קשור לשיכוך שיש לראש המסוק וכמובן למטרת המטיס (מתחיל מרחף, או מתקדם 3D)
בעיקרון טווח הסל"ד למסוקי 450 הוא 2600-3300 (אבל גם יש מטיסים שמטיסים ב-4000, הכלתלוי במטיס), אבל הדרך למדוד את הסל"ד היא ע"י מכשיר שנקרא טכומטר, אבל רוב המטיסים בכלל לא טורחים להשתמש במכשיר זה אלא פשוט מטיסים לפי התחושה והצליל, מטיס מתחיל כדאי שיטיס בסל"ד נמוך אבל לא נמוך מידי כך שהמסוק עדיין יהיה יציב , סלד נמוך וזווית גבוהה בלהבים בריחוף יגרמו למסוק "לשבת" יותר טוב על הלהבים וכך יגרמו למסוק להיות יותר יציב בריחוף בנוסף בסל"ד נמוך יש פחות נזק בריסוקים
בהטסת 3D מומלץ להשתמש בסל"ד גבוה על מנת לקבל מסוק חריף יותר ובנוסף לקבל פחות דעיכה של מהירות הראש במהלך תרגילים שונים. כשמטיסים בסל"ד גבוה חשוב להשקיע בסט להבים טובים מקארבון מכיוון שלהבי עץ ופיברגלס אינם בטוחים במהירויות ראש גבוהות במיוחד
את הסל"ד ניתן להעריך על ידי תוכנות שונות לחישוב מהירות הראש בהן אתה מכניס פרטי המנוע, גלגל השיניים הראשי והפיניון להלן קישור למחשבון כזה (http://www.readyheli.com/Online_Headspeed_Calculator_s/81.htm)
מקווה שעזרתי ואל תהסס לשאול משהוא במקרה ולא מובן לך

galoz
07-02-2010, 20:10:29
תודה אלעד, עזרת מאוד!! , אגב האם התכוונת ל bogging ?
אשמח אם תסביר מה הערך Motor efficiency אומר..

אשמח גם להבהרה במינוח של תוצאות המחשבון :

Voltage for this calculation (avg):3,33/cell with a total of 9,99
Nominal voltage: Spoolup RPM 100% throttle no governor (11,1v): 3093
Avg RPM you will see with 100% throttle and no governor: 2792

Max normal bogging applied you will see RPM at: 2366
(this number should be the minimum if your motor & battery is up for the challenge)

זה המנוע שקניתי ל 450se v2 שלי (פיניון 11T ):
http://cgi.ebay.com/ESKY-Belt-Cp-Parts-EK5-0006-3800KV-Brushless-Motor-10T_W0QQitemZ140375799871QQcmdZViewItemQQptZRadio_ Control_Parts_Accessories?hash=item20af0cb83f


תודה מראש

bendisar
07-02-2010, 20:55:43
תודה אלעד, עזרת מאוד!! , אגב האם התכוונת ל bogging ? כן
אשמח אם תסביר מה הערך Motor efficiency אומר..
הערך הזה אומר בעצם כמה המנוע שלך יעיל , כמה מהאנרגיה החשמלית שמושקעת במנוע הופכת לתנע, והשאר מתבזבז על חום(בעיקר) וחיכוך. במנוע בראשלס ממוצע ערך זה נע בין 75-85%

אשמח גם להבהרה במינוח של תוצאות המחשבון :

Voltage for this calculation (avg):3,33/cell with a total of 9,99
זהו המתח שיהיה בסוללת הליפו שלך תחת עומס (תלוי באיזה מצב קיבולת וקצב פריקה הזנת למחשבון) כאשר סוללה עומדת בעומס (צרכן חשמלי צורך ממנה חשמל) מתח ההדקים של הסוללה יורד
Nominal voltage: Spoolup RPM 100% throttle no governor (11,1v): 3093
זוהי מהירות הראש שתראה כשהמסוק נמצא על הרצפה שהמצערת ב- 100% וזווית הלהבים היא 0, כלאמר שאין עומס על המנוע
Avg RPM you will see with 100% throttle and no governor: 2792
זהו ערך מהירות הראש שתראה במציאות, קרי שהמסוק טס ויש עומס על המנוע
Max normal bogging applied you will see RPM at: 2366
(this number should be the minimum if your motor & battery is up for the challenge)
כשאתה מטיס את המסוק ומגדיל את הזווית (פסיעה) של הלהבים בזמן טיסה, ככל שתגדיל יותר את זווית הלהבים כך יופעל יותר עומס על המנוע וכתוצאה מכך מהירות הראש שלך תרד, הערך שמוצג ממלמעלה הוא הערך המינימלי אליו תרד מהירות הראש שלך כאשר מופעל עומס כבד על המנוע
זה המנוע שקניתי ל 450se v2 שלי (פיניון 11T ):
http://cgi.ebay.com/ESKY-Belt-Cp-Parts-EK5-0006-3800KV-Brushless-Motor-10T_W0QQitemZ140375799871QQcmdZViewItemQQptZRadio_ Control_Parts_Accessories?hash=item20af0cb83f

ביחד עם המנוע שצירפת ופיניון 11 שיניים תקבל מהירות ראש גבוהה, המנוע שבחרת אומנם אינו מצויין, אבל יספק אותך בתור מתחיל להרבה זמן, כשתגיע לרמה שאתה רוצה יותר כוח תיצור קשר איתי כי אצל החנות HOBBYCITY יש מנוע שעולה רק 10$ והוא חזק מאוד ויעיל מאוד

תודה מראש- על לא דבר;)
מקווה שעזרתי, ואל תהסס לשאול מה שבא לך, בשביל זה יש את הפורום
:)

wonderd
07-02-2010, 21:04:57
ל 450 קח את ה X500 4000KV של טורניגי שנמכר אצל הסיני, אצלי הוא עובד חזק מאוד על הקופטר ואני מוצא את עצמי כל הזמן 'מרסן' אותו..

galoz
07-02-2010, 21:25:27
תודה על ההסברים, אכן עכשיו ברור יותר :)
אשמח לקבל קישור למנוע חזק..

bendisar
07-02-2010, 21:32:39
תודה על ההסברים, אכן עכשיו ברור יותר :)
אשמח לקבל קישור למנוע חזק..

לחץ כאן (http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9021) לקישור למנוע חייתי:D
להלן קישור לסרטון בו אני מטיס את הקופטר איקס שלי עם המנוע הנ"ל ופיניון 12 שיניים (מהירויות ראש וכוח מטורפים) המנוע הנ"ל הוא בעצם בעל 4000KV והוא מספק מומנט עצום
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/GX9cgJYMQFg&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/GX9cgJYMQFg&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

galoz
07-02-2010, 21:50:55
אלעד, גדול!!! מקצוען אמיתי :)
הלוואי עליי
עם איזה ESC המנוע הזה מורכב ? מה הסט אפ של הקופטר שלך ??

טוב אני הולך להתאמן קצת ב clearview ... כל פעם שאני עושה היפוך בסימולטור
הכיוונים מתבלבלים לי... :eek:

bendisar
07-02-2010, 22:16:48
אלעד, גדול!!! מקצוען אמיתי :)
הלוואי עליי
עם איזה ESC המנוע הזה מורכב ? מה הסט אפ של הקופטר שלך ??

טוב אני הולך להתאמן קצת ב clearview ... כל פעם שאני עושה היפוך בסימולטור
הכיוונים מתבלבלים לי... :eek:

מנוע- נתתי לך לינק TURNIGY TYPHOON 2215H
ESC- turnigy PLUSH 40A
סוללות RHINO 2250MA 25C- מומלץ לא לקנות אותן
ג'ירו- לוגיטק 2100T- לא משהו
סרבו- MKS480 עובד נוראי עם הלוגיטק
סרוואים HITEC HS-65MG
פדאלים ולהבים ראשיים ואחוריים מקארבון

wonderd
08-02-2010, 07:06:07
http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6316&Product_Name=Turnigy_E500_6T_4000Kv_200W_Heli_Moto r

זה 'ה'מנוע מבחינתי, חזק מאוד ולא נחנק באף מצב, רק צריך להיזהר עם הפיניון ולא לעבור את ה 11 שיניים - אני הייתי עם 13 שיניים והמסוק היה מכוון על 35%-40% ועדיין היה חזק מאוד.

דניאל דקל
08-02-2010, 08:19:58
זווית הפיטש הדרושה לקופטר במוד NORMAL כאשר הסטיק באמצע הינה 5 מעלות

תשתמש במד פיטש כדי לכוון את עקומת הפיטש

galoz
08-02-2010, 09:21:14
http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6316&Product_Name=Turnigy_E500_6T_4000Kv_200W_Heli_Moto r

זה 'ה'מנוע מבחינתי, חזק מאוד ולא נחנק באף מצב, רק צריך להיזהר עם הפיניון ולא לעבור את ה 11 שיניים - אני הייתי עם 13 שיניים והמסוק היה מכוון על 35%-40% ועדיין היה חזק מאוד.

מה הכוונה מכוון על 35%-40% ? (אגב רשום שהמנוע הזה בה עם הברגות של M3 ולא 2.5 כמו בתושבת של ה-450, היו לך בעיות בהרכבה ?)
דניאל תודה, האם ב idle קצוות הסטיק לכוון לפיטש 10 ו מינוס 10 ?
סליחה על חוסר ההבנה, אני חדש ב 6 ערוצים..

דניאל דקל
09-02-2010, 05:19:37
כן, ב IDLE UP יש לכוון 10- עד 10

כאשר באמצע סטיק זווית הפיטש צריכה להיות 0

wonderd
09-02-2010, 07:31:54
מה הכוונה מכוון על 35%-40% ? (אגב רשום שהמנוע הזה בה עם הברגות של M3 ולא 2.5 כמו בתושבת של ה-450, היו לך בעיות בהרכבה ?)
דניאל תודה, האם ב idle קצוות הסטיק לכוון לפיטש 10 ו מינוס 10 ?
סליחה על חוסר ההבנה, אני חדש ב 6 ערוצים..

כשהפיניון היה 13 שיניים אז המנוע היה מסתובב מהר מדי, הייתי חייב להוריד את עקומת הTHROTTLE לאיזור ה 40%. אח"כ החלפתי את הפיניון ל 11 שיניים והמסוק אמנם 'עצבני' אבל עכשיו אפשר להטיס גם באיידל בלי חשש לסל"ד יתר, והגרף מנוע עלה ל 65%.
לא, אין בכלל בעיות בהרכבה, הכל חלק.
קצוות הפיטצ' יכולים להיות 10 מעלות או 11 מעלות, לא ממש משנה, העיקר שזה יהיה סימטרי.

Shanti
09-02-2010, 10:42:36
הי


כשהפיניון היה 13 שיניים אז המנוע היה מסתובב מהר מדי, הייתי חייב להוריד את עקומת הTHROTTLE לאיזור ה 40%. אח"כ החלפתי את הפיניון ל 11 שיניים והמסוק אמנם 'עצבני' אבל עכשיו אפשר להטיס גם באיידל בלי חשש לסל"ד יתר, והגרף מנוע עלה ל 65%.

זוהי טעות קלאסית בבחירת מנוע/פיניון. יעילות מנוע חשמלי עולה עם ה- RPM. היעילות מתקרבת ליעילות המקסימלית של המנוע ב- 80%-90% מה- RPM המקסימלי. לכן כדאי להטיס קרוב למצערת מלאה ולשלוט על העילוי בעזרת ה- Pitch (ולא בעזרת המצערת).

Shanti

דניאל דקל
09-02-2010, 17:52:01
הי



זוהי טעות קלאסית בבחירת מנוע/פיניון. יעילות מנוע חשמלי עולה עם ה- RPM. היעילות מתקרבת ליעילות המקסימלית של המנוע ב- 80%-90% מה- RPM המקסימלי. לכן כדאי להטיס קרוב למצערת מלאה ולשלוט על העילוי בעזרת ה- Pitch (ולא בעזרת המצערת).

Shanti

להטיס במצערת מלאה זה יעיל? באיזה מובן? אולי ל 3D, לא לזמן שהייה...

טיסה במוד NORMAL, כאשר הסטיק רוב הזמן בחצי מצערת (בערך בחצי סל"ד מקסימלי) תארך כ 10 דקות

בעוד טיסה דומה במוד IDLE UP תארך לכל היותר 5 דקות

אז מי יותר יעיל כאן? עבודה בסל"ד מקסימלי ופיטש נמוך כמוה כטחינת מיים, אבל מי שצריך תגובות מהירות (3D) אין לו ברירה אלא לעבוד במוד זה...

Roi
09-02-2010, 22:02:51
Shanti צודק, המנוע נותן יעילות מקסימאלית בטווח של 80% - 90% סלד ובקר המהירות יעיל ביותר במצערת מלאה. אך צריכת הזרם תהיה מקסימאלית במצב זה ולכן צריך למצוא את האיזון הנכון לאופי ההטסה.

דניאל דקל
10-02-2010, 07:39:26
כל אחד רואה יעילות באופן אחר

בעיני יעילות זה מקסימום זמן הטסה :D

כלומר צריכת זרם מינימלית, המתקבלת מן הסתם במוד NORMAL...

wonderd
10-02-2010, 10:12:45
אני חושב שכולם מסכימים שעבודת מנוע ב 40% זה מעט נמוך גם בשביל ריחופים לא?
בכל מקרה כשקניתי את הנוע לא ממש בחרתי פיניון ולא הבנתי מה בדיוק אני עושה - קיבלתי את המנוע עם הפיניון מורכב עליו ואפילו לא בדקתי כמה שיניים יש עליו. רק לאחר זמן כשהתחלתי להבין קצת על מה מדובר הבנתי את הבעיה והחלפתי פיניון.