צפייה בגרסה מלאה : שאלה בהרכבת COPTER X
seadoo
27-01-2010, 19:43:38
הי
אני מרכיב קיט COPTER X 450 V2 שקניתי כקיט מחול
כל החלק של הרוטור הגיע כבר מורכב.
בהוראות שלהם הם מראים איך מרכיבים את כל החלקים ומראים שצריך לשים דבק.
האם יש צורך לפתוח הכל ולשים דבק ? או שהם הרכיבו את זה כבר למצב סופי ושמו כבר דבק?
בתודה
אמיר
wonderd
27-01-2010, 20:20:26
חובה לעבור על כל בורד ולשים טיפה של דבק (threadlock).
אחרת תזכה לראות דברים שמתפרקים באויר.
HeliDraco
27-01-2010, 20:23:14
הי
אני מרכיב קיט COPTER X 450 V2 שקניתי כקיט מחול
כל החלק של הרוטור הגיע כבר מורכב.
בהוראות שלהם הם מראים איך מרכיבים את כל החלקים ומראים שצריך לשים דבק.
האם יש צורך לפתוח הכל ולשים דבק ? או שהם הרכיבו את זה כבר למצב סופי ושמו כבר דבק?
בתודה
אמיר
הי אמיר
קודם כל תתחדש על המסוק :)
לגבי השאלה שלך - כל בורג הנכנס למתכת (בגוף, בראש הרוטור ובזנב) צריך לפתוח ולשים לוקטייט (לא דבק - לוקטייט).
hatul
27-01-2010, 21:21:55
חפש סרטון באינטרנט על איך למרוח לוקטיט על הבורג
צריך לשים ממש כמות קטנה בקצה ,ולנגב עודפים עם האצבע ,אם תשים יותר מדי יהיה לך קשה לפתוח בעתיד.
תבדוק האם הבורג מחוזק ומודבק ,אם כן לא חובה לפתוח אותו .
ברגים שחורים באים עם שאריות שמן עליהם ולכן צריך לנקות אותם באלכוהול ולשרוף עם מצית.
עמוס
wind556
27-01-2010, 21:46:25
ידידי היקר
כנגד כל הנאמר כאן (ובצדק) אל תשים לוקטייט (עדיין)
כרגיל כאן התשובות ניתנות מתוך מה שמתאים למשיב ולא מתוך מה שמתאים לשואל
אתה מטיס טרי לגמרי, טירון ומרכיב פעם ראשונה,ומין הסתם גם לומד לרחף בלבד.
סביר להניח שתגלה בעצמך או בעזרת אחרים שגיאות בהרכבה, דברים שלא כוונו נכון וכו',ואז יהיה עליך לפרק ולהרכיב שוב.
המסוק לא יתפרק לך בריחופים הראשונים וגם לא בהמשך, עד שתגיע ל3D לא תראה חלקים מעופפים באויר.
בנה את המסוק בלי לוקטייט, תרחף איתו טיסות ניסוי , תעבור על כל הברגים לאחר כל יום הטסה,תן לעצמך ולמסוק את הזמן הנכון, ורק כשתהיה בטוח שהכל יושב איפב שצריך לשבת, רק אז הגיע הזמן ללוקטייט.
יש ברגים שאם יפלו לך לא יקרה נזק, ויש ברגים שאם ישתחררו הנזק יהיה גדול מאד,במיוחד בחלקים המסתובבים .
קל מאד להוציא דברים מפרופורציה ומההקשר. ועם מעט שכל ישר עושים את מה שצריך מתי שצריך.
ושלא יובן לרגע אחד שאני שולל לוקטייט, נהפוך הוא, אבל כל דבר בזמנו.
lior_bar_ami
27-01-2010, 22:44:35
ידידי היקר
כנגד כל הנאמר כאן (ובצדק) אל תשים לוקטייט (עדיין)
כרגיל כאן התשובות ניתנות מתוך מה שמתאים למשיב ולא מתוך מה שמתאים לשואל
אתה מטיס טרי לגמרי, טירון ומרכיב פעם ראשונה,ומין הסתם גם לומד לרחף בלבד.
סביר להניח שתגלה בעצמך או בעזרת אחרים שגיאות בהרכבה, דברים שלא כוונו נכון וכו',ואז יהיה עליך לפרק ולהרכיב שוב.
המסוק לא יתפרק לך בריחופים הראשונים וגם לא בהמשך, עד שתגיע ל3D לא תראה חלקים מעופפים באויר.
בנה את המסוק בלי לוקטייט, תרחף איתו טיסות ניסוי , תעבור על כל הברגים לאחר כל יום הטסה,תן לעצמך ולמסוק את הזמן הנכון, ורק כשתהיה בטוח שהכל יושב איפב שצריך לשבת, רק אז הגיע הזמן ללוקטייט.
יש ברגים שאם יפלו לך לא יקרה נזק, ויש ברגים שאם ישתחררו הנזק יהיה גדול מאד,במיוחד בחלקים המסתובבים .
קל מאד להוציא דברים מפרופורציה ומההקשר. ועם מעט שכל ישר עושים את מה שצריך מתי שצריך.
ושלא יובן לרגע אחד שאני שולל לוקטייט, נהפוך הוא, אבל כל דבר בזמנו.
אתה טועה, מטעה ומסכן נפשות ובגדול....
אני מצטער - אני מנסה להגיב בצורה מעודנת, אבל איך שאני לא מסובב את זה, אתה פשוט מסכן את הבן אדם בצורה חסרת אחריות שאין כדוגמתה.
יש לי המון כבוד אליך, וגם רחשת לך מוניטין של אדם שעוזר לאנשים - אך כשאתה ממליץ ומייעץ עצת אחיתופל כ"כ חסרת אחריות, שאין בה ולו קמצוץ של היגיון, מישהו חייב להעמיד אותך על טעותך לפני שאיש מסכן כמו פותח השירשור יפגע מאיזו להב סוררת.
אני מנסה לפשפש במוחי ולהבין מה התכוונת ב "לבדוק אחרי כל יום טיסות", האם הכוונה היא לפרק להבים ולבדוק אם ברגי הספינדל נפתחו? האם אחרי טיסה אחת הם לא יכולים להיפתח?
רק השבוע מישהו הובהל לבי"ח עקב להב זנב שהתנתקה לה ממסוק (קופטר X) ופגעה בעינו...
לפותח השירשור - העצה הנכונה לך היא: אם החלטת לבנות את המסוק לבד, היצמד לחוברת ההוראות!!!
השתמש ב LOCTITE ע"מ לנעול ברגים במקומם!! - הנחיות אלו נכתבו בדם, ואי ציות להם שם אותך בקו האש, ומסכן אותך ואת הסובבים שלך באופן ישיר!!
אל תתפשר בלהטיס את המסוק ולגלות שמשהו לא הורכב כראוי - גש לאדם מקצועי שיבדוק לך את המסוק ואת הבנייה, תקן את הריג'קטים אם יהיו כאלו, ואז ורק אז גש לבצע את טיסת המבחן.
שיטה זו מנחה אותי בכל המסוקים שאני בונה ומכוון - ויעידו חברי הפורום הרבים כמה מסוקים עברו אצלי וטסו בצורה מושלמת עם עלייתם הראשונה לאוויר.
אם אתה לא מוצא מישהו מקצועי באיזורך שיבדוק לך את המסוק - צור איתי קשר ונפגש (אני גר ביבנה), אעשה זאת בשמחה.
wonderd
28-01-2010, 07:00:37
אני יכול להעיד מניסיון אישי שגם באמצע טיסת ריחוף רגילה ברגים נפתחים ולפעמים גם נעלמים..
חויתי היעלמות של ברגי תושבת סוללה, ברגי גוף משוחררים מעט, ברגי תומכי בום שמשתחררים להם ואז אתה 'תקוע' באויר עם תומך בום משתלשל מטה.., ברגי זנב שהשתחררו להם וגרמו לריסוק (שהרי לא כולנו מטיסים כמו מר בר עמי..) והכי מסוכן - ברגים בראש המסוק שמצאו משוחררים לא פעם.
עד שלא למדתי להפסיק להתעצל ולשים דבק (כן, גם לוקטייט וגם THREADLOCK הם סוגים של דבק) על כל בורג שאני מבריג במסוק, חויתי כל מיני דברים כאלה.
לכן, אני באופן אישי חושב שאם אתה לא עושה את זה אתה סתם מסכן את עצמך ואת המסוק.
ודרך אגב, לא מדובר רק על קופטרX אלא גם על טירקס ועל כל מסוק לדעתי.
אלעד.
wind556
28-01-2010, 07:12:24
אתה טועה, מטעה ומסכן נפשות ובגדול....
אני מצטער - אני מנסה להגיב בצורה מעודנת, אבל איך שאני לא מסובב את זה, אתה פשוט מסכן את הבן אדם בצורה חסרת אחריות שאין כדוגמתה.
יש לי המון כבוד אליך, וגם רחשת לך מוניטין של אדם שעוזר לאנשים - אך כשאתה ממליץ ומייעץ עצת אחיתופל כ"כ חסרת אחריות, שאין בה ולו קמצוץ של היגיון, מישהו חייב להעמיד אותך על טעותך לפני שאיש מסכן כמו פותח השירשור יפגע מאיזו להב סוררת.
אני מנסה לפשפש במוחי ולהבין מה התכוונת ב "לבדוק אחרי כל יום טיסות", האם הכוונה היא לפרק להבים ולבדוק אם ברגי הספינדל נפתחו? האם אחרי טיסה אחת הם לא יכולים להיפתח?
רק השבוע מישהו הובהל לבי"ח עקב להב זנב שהתנתקה לה ממסוק (קופטר X) ופגעה בעינו...
לפותח השירשור - העצה הנכונה לך היא: אם החלטת לבנות את המסוק לבד, היצמד לחוברת ההוראות!!!
השתמש ב LOCTITE ע"מ לנעול ברגים במקומם!! - הנחיות אלו נכתבו בדם, ואי ציות להם שם אותך בקו האש, ומסכן אותך ואת הסובבים שלך באופן ישיר!!
אל תתפשר בלהטיס את המסוק ולגלות שמשהו לא הורכב כראוי - גש לאדם מקצועי שיבדוק לך את המסוק ואת הבנייה, תקן את הריג'קטים אם יהיו כאלו, ואז ורק אז גש לבצע את טיסת המבחן.
שיטה זו מנחה אותי בכל המסוקים שאני בונה ומכוון - ויעידו חברי הפורום הרבים כמה מסוקים עברו אצלי וטסו בצורה מושלמת עם עלייתם הראשונה לאוויר.
אם אתה לא מוצא מישהו מקצועי באיזורך שיבדוק לך את המסוק - צור איתי קשר ונפגש (אני גר ביבנה), אעשה זאת בשמחה.
אתה נותן כאן את הדבר המבדיל
לא ארחיב
והאיש שניתק לו חלק במסוק, היה לו לוקטייט ולא הלהב התנתקה....
והוצאת את דברי מהקשרם (כרגיל)
ידידי היקר
כנגד כל הנאמר כאן (ובצדק) אל תשים לוקטייט (עדיין)
כרגיל כאן התשובות ניתנות מתוך מה שמתאים למשיב ולא מתוך מה שמתאים לשואל
אתה מטיס טרי לגמרי, טירון ומרכיב פעם ראשונה,ומין הסתם גם לומד לרחף בלבד.
סביר להניח שתגלה בעצמך או בעזרת אחרים שגיאות בהרכבה, דברים שלא כוונו נכון וכו',ואז יהיה עליך לפרק ולהרכיב שוב.
המסוק לא יתפרק לך בריחופים הראשונים וגם לא בהמשך, עד שתגיע ל3D לא תראה חלקים מעופפים באויר.
בנה את המסוק בלי לוקטייט, תרחף איתו טיסות ניסוי , תעבור על כל הברגים לאחר כל יום הטסה,תן לעצמך ולמסוק את הזמן הנכון, ורק כשתהיה בטוח שהכל יושב איפב שצריך לשבת, רק אז הגיע הזמן ללוקטייט.
יש ברגים שאם יפלו לך לא יקרה נזק, ויש ברגים שאם ישתחררו הנזק יהיה גדול מאד,במיוחד בחלקים המסתובבים .
קל מאד להוציא דברים מפרופורציה ומההקשר. ועם מעט שכל ישר עושים את מה שצריך מתי שצריך.
ושלא יובן לרגע אחד שאני שולל לוקטייט, נהפוך הוא, אבל כל דבר בזמנו.
עודד
לוקטייט איננו המלצה אלא מוצר חובה לשימוש כאשר בונים מסוק על שלט, כל בורג מתכתי שמוברג להברגת מתכת במסוק חייב לוקטייט ואין קשר לרמת המטיס או אופן הטסת הכלי משום שמסוק מטבעו הוא כלי רועד ומשחרר ברגים.
אי שימוש בלוקטייט בבניית המסוק עלולה לסכן חיי אדם או להסתיים בפציעה לא נעימה גם אם מדובר בריחוף בלבד.
בנוסף, דווקא בגלל שמדובר במטיס מתחיל עדיף שיקנה לעצמו הרגלים נכונים מיומו הראשון בתחביב + זו הזדמנות פז להכיר את המסוק על כל תהליך בניתו הנכון ועל כל מכלוליו.
כאשר מרכיבים מסוק המגיע עם ראש מורכב יש לפחות לוודא שהברגים שכבר הוברגו במפעל נעולים כראוי על החלק (תופתע לגלות שלעיתים במפעל מפספסים) וכמי שמחמיר עם העניין ולא מתעצל יש לפרק כל חלק וחלק שהורכב ולהרכיבו מחדש עם לוקטייט לאחר ניקוי ההברגות.
אני לא מסכים עם הגישה שקודם לומדים להטיס ורק אח"כ לומדים לתחזק נכון, תחזוקה נכונה בתחום הזה הינה קריטית ומהווה חלק בלתי נפרד מהשימוש בכלי ללא קשר לרמת המטיס.
אישית, לא הייתי מרגיש בטוח לעמוד ליד מסוק שהורכב ללא לוקטייט גם אם המטיס הוא סופר מיומן וגם אם הוא מרחף בלבד.
עודד,
הפורום הזה נהיה יותר ויותר בלתי נסבל. הם אפילו לא מבינים את מה שכתבת. אבל קופצים ומתנפלים. כנראה שהטסטוסטרון דופק להם את המוח.
ליאור בר עמי גם עליך ועל הפורום החדש שלך והשטויות שאתם כותבים אפשר להתנפל .......
קצת דרך ארץ רבותי. תקראו, תפנימו תנסו להבין ואולי תמצאו שהאדם השני שהוא מנוסה יותר מכם (ולא רק במסוקים המחורבנים האלה) בעצם צודק.
עודד,
הפורום הזה נהיה יותר ויותר בלתי נסבל. הם אפילו לא מבינים את מה שכתבת. אבל קופצים ומתנפלים. כנראה שהטסטוסטרון דופק להם את המוח.
ליאור בר עמי גם עליך ועל הפורום החדש שלך והשטויות שאתם כותבים אפשר להתנפל .......
קצת דרך ארץ רבותי. תקראו, תפנימו תנסו להבין ואולי תמצאו שהאדם השני שהוא מנוסה יותר מכם (ולא רק במסוקים המחורבנים האלה) בעצם צודק.
???
???
מה לא הבנת Ziki??
אני יכול לכתוב באותיות גדולות שיהיה לך ברור
מה לא הבנת Ziki??
אני יכול לכתוב באותיות גדולות שיהיה לך ברור
אשמח אם תואיל לחדש לנו או להסביר לנו מה כל כך נכון והגיוני בהמלצות של עודד בקשר לעניין הלוקטייט.
אולי יצרן אחד או שניים בעולם ילמדו משהוא חדש מהשיטה החדשה לבניית מסוקים.
יש עצות מסוכנות שכדאי לחשוב טוב טוב לפני שנותנים אותם וזו בהחלט מסוכנת.
באופן כללי אני מאד מעריך את הידע והניסיון של עודד אבל לצערי במקרה הזה הוא טועה ובגדול.
אשמח אם תואיל לחדש לנו או להסביר לנו מה כל כך נכון והגיוני בהמלצות של עודד בקשר לעניין הלוקטייט.
אולי יצרן אחד או שניים בעולם ילמדו משהוא חדש מהשיטה החדשה לבניית מסוקים.
יש עצות מסוכנות שכדאי לחשוב טוב טוב לפני שנותנים אותם וזו בהחלט מסוכנת.
באופן כללי אני מאד מעריך את הידע והניסיון של עודד אבל לצערי במקרה הזה הוא טועה ובגדול.
אתה כאדם מנוסה כאשר אתה מרכיב מסוק יודע מה שאתה עושה ולכן הגיוני מבחינתך מיד לשים לוקטייט.
אדם שאינו מכיר לוקח חלק מורכב מפרק אותו שם לוקטייט ואז מתברר שנשארו לו ביד יותר חלקים או ברגים "מיותרים" או שהוא הרכיב בסדר לא נכון והוא צריך לפרק ולהרכיב שוב. אם הברגים מודבקים יתכן שהפתיחה תגרום להרס הברגים (זכור אדם שאינו מנוסה) ואז צריך לחפש ברגים או להזמין מהסיני ואז לחכות (תזכור האיש אינו מנוסה ואין לו עדיין מלא ברגים וכל סוגי הכלים).
מה שעודד אומר זה לעבור אם אני מבין אותו נכון תחזק את הברגים אחרי כל יום הטסה זה אומר גם לפני כל הטסה (כולל הראשונה) ואחרי זמן שהכל נראה מורכב נכון תשים לוקטייט.
מה לא הגיוני בזה??
TooLy
28-01-2010, 10:15:05
חובה לעבור על כל בורד ולשים טיפה של דבק (threadlock).
אחרת תזכה לראות דברים שמתפרקים באויר.
http://www.efly.co.il/forums/images/icons/icon14.gif
אתה כאדם מנוסה כאשר אתה מרכיב מסוק יודע מה שאתה עושה ולכן הגיוני מבחינתך מיד לשים לוקטייט.
אדם שאינו מכיר לוקח חלק מורכב מפרק אותו שם לוקטייט ואז מתברר שנשארו לו ביד יותר חלקים או ברגים "מיותרים" או שהוא הרכיב בסדר לא נכון והוא צריך לפרק ולהרכיב שוב. אם הברגים מודבקים יתכן שהפתיחה תגרום להרס הברגים (זכור אדם שאינו מנוסה) ואז צריך לחפש ברגים או להזמין מהסיני ואז לחכות (תזכור האיש אינו מנוסה ואין לו עדיין מלא ברגים וכל סוגי הכלים).
מה שעודד אומר זה לעבור אם אני מבין אותו נכון תחזק את הברגים אחרי כל יום הטסה זה אומר גם לפני כל הטסה (כולל הראשונה) ואחרי זמן שהכל נראה מורכב נכון תשים לוקטייט.
מה לא הגיוני בזה??
הבנתי מה עודד אומר אבל מה לעשות שהוא טועה והמלצתו מסוכנת ומסכנת.
מסוק מרכיבים עם לוקטייט מהיום הראשון, זו לא המלצה כי אם חובה בסיסית כחלק מתהליך ההרכבה הנכון.
מי שיש לו ידיים שמאליות או שאינו מנוסה שיפנה למישהו מנוסה שיעשה עבורו את העבודה או שידאג לקבל הדרכה בנושא על מנת לוודא שהוא עובד נכון ומטיס נכון ובטוח.
אני לא מכיר שיטה של הרכבת מסוק ללא לוקטייט והפיתרון התחליפי שהוצע של חיזוק ברגים אחרי כל הטסה פשוט לא נכון ויכול להיות גם מסוכן ביותר.
אם עובדים נכון, אז ניתן לפתוח את הברגים גם אחרי הדבקתם בלוקטייט ולהשתמש בהם שוב ובמידה ולא רוכשים חדשים, מה לעשות זה התחביב ובטח שעדיף על פני מסוק שמתפרק באוויר.
אני לא מכיר בתחום הזה קיצורי דרך ומי שנוהג כך מסכן את עצמו וגרוע מכך את הסובבים אותו.
מומלץ למטיס חדש להצמד לחוברת היצרן ולהרכיב לפי הספר על מנת להתרגל לעבוד מדוייק ונכון.
המסוק היחיד בעולם שטס טוב ללא לוקטייט וללא סיכון הוא זה שתטיס בסימולטור!
wonderd
28-01-2010, 10:54:34
אדם שאינו מכיר לוקח חלק מורכב מפרק אותו שם לוקטייט ואז מתברר שנשארו לו ביד יותר חלקים או ברגים "מיותרים" או שהוא הרכיב בסדר לא נכון והוא צריך לפרק ולהרכיב שוב. אם הברגים מודבקים יתכן שהפתיחה תגרום להרס הברגים (זכור אדם שאינו מנוסה) ואז צריך לחפש ברגים או להזמין מהסיני ואז לחכות (תזכור האיש אינו מנוסה ואין לו עדיין מלא ברגים וכל סוגי הכלים).
מה שעודד אומר זה לעבור אם אני מבין אותו נכון תחזק את הברגים אחרי כל יום הטסה זה אומר גם לפני כל הטסה (כולל הראשונה) ואחרי זמן שהכל נראה מורכב נכון תשים לוקטייט.
מה לא הגיוני בזה??
הסיפור לדעתי מאוד פשוט - תרכיב ותפרק כמה שאתה רוצה, אבל להעלות מסוק לאויר כשלא הכל מורכב כמו שצריך? ביד אחת השלט ובשנייה ברגים וחלקים שנשארו לך? נשמע לי כמו חוסר אחריות ממדרגה ראשונה.
נשמע לך הגיוני להעלות מסוק לאויר כשחלקי הראש לא מודבקים?
גם אם דברים לא מכוונים כמו שצריך בטיסות הראשונות, אין הרבהמה לעשות בעניין אם לא רוצים לקחת סיכון מיותר. גם אצלי נחרשו ברגים ולפעמים נתקעו דבוקים, זה חלק מההתמודדות ולדעתי צריך לקבל את זה. אם אין לך ברגים נוספים או כלים מתאימים, אולי פשוט כדאי שלא תבצע את ההרכבה ותיתן למישהו אחר לבצע את זה בשבילך.
לסיום 2דוגמאות קטנות:
1. לפני כמה שבועות מסוק אצלנו התרסק לתוך האספלט וכולו נשבר.
ישבנו (בשטח!) והרכבנו את כל המסוק מחדש כולל הגוף. הבחור שהרכיב את הברגים כנראה התקמצן קצת או סתם התעצל ולא שם דבק על כל הברגים כמתבקש. אני לא התעקשתי איתו.
התוצאה לא איחרה לבוא: לאחר כשתי דקות ריחוף, במרחק של כ 15 מטרים מאיתנו כשאני מטיס את המסוק, הבחנו במשהו משתלשל מגוף המסוק. קירבתי את המסוק אליי ואחד מתומכי הבום פשוט השתחרר מהחלק האחורי ונשאר תלוי מגוף המסוק. עכשיו לך תנחית אותו אם אתה מטיס מתחיל, נראה אותך..
לשמחתי אני הטסתי אותו ולכן הצלחתי להנחית, מיד עברנו על כל הברגים שוב וכל אחד ש'הרחנו' עליו את הרצון לצאת לחפשי הדבקנו מחדש עם לוקטייט.
2. בחור שאני מכיר (לא, לא אני..) הרכיב עוד מסוק 450, בספינדל הוא לא שם דבק כי "עוד מעט נשים, קודם נבדוק שהוא טס..ואל תדאג, חיזקתי את הברגים טוב..", ריחוף ראשון עבר יפה, הנחתה, החלפת סוללה ולריחוף שני. המסוק לא הספיק להתרומם מהקרקע ושני הספינדלים עפו עם הלהבים. מזל שהוא לא עמד קרוב למסוק.
לפותח השירשור, בהצלחה בכל דרך שתבחר, רק אם אתה לא מדביק הכל מחדש, נא לא להטיס לידי.
אלעד.
הסיפור לדעתי מאוד פשוט - תרכיב ותפרק כמה שאתה רוצה, אבל להעלות מסוק לאויר כשלא הכל מורכב כמו שצריך? ביד אחת השלט ובשנייה ברגים וחלקים שנשארו לך? נשמע לי כמו חוסר אחריות ממדרגה ראשונה.
נשמע לך הגיוני להעלות מסוק לאויר כשחלקי הראש לא מודבקים?
גם אם דברים לא מכוונים כמו שצריך בטיסות הראשונות, אין הרבהמה לעשות בעניין אם לא רוצים לקחת סיכון מיותר. גם אצלי נחרשו ברגים ולפעמים נתקעו דבוקים, זה חלק מההתמודדות ולדעתי צריך לקבל את זה. אם אין לך ברגים נוספים או כלים מתאימים, אולי פשוט כדאי שלא תבצע את ההרכבה ותיתן למישהו אחר לבצע את זה בשבילך.
לסיום 2דוגמאות קטנות:
1. לפני כמה שבועות מסוק אצלנו התרסק לתוך האספלט וכולו נשבר.
ישבנו (בשטח!) והרכבנו את כל המסוק מחדש כולל הגוף. הבחור שהרכיב את הברגים כנראה התקמצן קצת או סתם התעצל ולא שם דבק על כל הברגים כמתבקש. אני לא התעקשתי איתו.
התוצאה לא איחרה לבוא: לאחר כשתי דקות ריחוף, במרחק של כ 15 מטרים מאיתנו כשאני מטיס את המסוק, הבחנו במשהו משתלשל מגוף המסוק. קירבתי את המסוק אליי ואחד מתומכי הבום פשוט השתחרר מהחלק האחורי ונשאר תלוי מגוף המסוק. עכשיו לך תנחית אותו אם אתה מטיס מתחיל, נראה אותך..
לשמחתי אני הטסתי אותו ולכן הצלחתי להנחית, מיד עברנו על כל הברגים שוב וכל אחד ש'הרחנו' עליו את הרצון לצאת לחפשי הדבקנו מחדש עם לוקטייט.
2. בחור שאני מכיר (לא, לא אני..) הרכיב עוד מסוק 450, בספינדל הוא לא שם דבק כי "עוד מעט נשים, קודם נבדוק שהוא טס..ואל תדאג, חיזקתי את הברגים טוב..", ריחוף ראשון עבר יפה, הנחתה, החלפת סוללה ולריחוף שני. המסוק לא הספיק להתרומם מהקרקע ושני הספינדלים עפו עם הלהבים. מזל שהוא לא עמד קרוב למסוק.
לפותח השירשור, בהצלחה בכל דרך שתבחר, רק אם אתה לא מדביק הכל מחדש, נא לא להטיס לידי.
אלעד.
אלעד עצה קטנה, אל תיגע במסוק שאתה יודע שהברגים לא מאובטחים, ויותר מזה נסה למנוע ממטיס כזה להמצות באיזורך.
הסיפור לדעתי מאוד פשוט - תרכיב ותפרק כמה שאתה רוצה, אבל להעלות מסוק לאויר כשלא הכל מורכב כמו שצריך? ביד אחת השלט ובשנייה ברגים וחלקים שנשארו לך? נשמע לי כמו חוסר אחריות ממדרגה ראשונה.
נשמע לך הגיוני להעלות מסוק לאויר כשחלקי הראש לא מודבקים?
גם אם דברים לא מכוונים כמו שצריך בטיסות הראשונות, אין הרבהמה לעשות בעניין אם לא רוצים לקחת סיכון מיותר. גם אצלי נחרשו ברגים ולפעמים נתקעו דבוקים, זה חלק מההתמודדות ולדעתי צריך לקבל את זה. אם אין לך ברגים נוספים או כלים מתאימים, אולי פשוט כדאי שלא תבצע את ההרכבה ותיתן למישהו אחר לבצע את זה בשבילך.
לסיום 2דוגמאות קטנות:
1. לפני כמה שבועות מסוק אצלנו התרסק לתוך האספלט וכולו נשבר.
ישבנו (בשטח!) והרכבנו את כל המסוק מחדש כולל הגוף. הבחור שהרכיב את הברגים כנראה התקמצן קצת או סתם התעצל ולא שם דבק על כל הברגים כמתבקש. אני לא התעקשתי איתו.
התוצאה לא איחרה לבוא: לאחר כשתי דקות ריחוף, במרחק של כ 15 מטרים מאיתנו כשאני מטיס את המסוק, הבחנו במשהו משתלשל מגוף המסוק. קירבתי את המסוק אליי ואחד מתומכי הבום פשוט השתחרר מהחלק האחורי ונשאר תלוי מגוף המסוק. עכשיו לך תנחית אותו אם אתה מטיס מתחיל, נראה אותך..
לשמחתי אני הטסתי אותו ולכן הצלחתי להנחית, מיד עברנו על כל הברגים שוב וכל אחד ש'הרחנו' עליו את הרצון לצאת לחפשי הדבקנו מחדש עם לוקטייט.
2. בחור שאני מכיר (לא, לא אני..) הרכיב עוד מסוק 450, בספינדל הוא לא שם דבק כי "עוד מעט נשים, קודם נבדוק שהוא טס..ואל תדאג, חיזקתי את הברגים טוב..", ריחוף ראשון עבר יפה, הנחתה, החלפת סוללה ולריחוף שני. המסוק לא הספיק להתרומם מהקרקע ושני הספינדלים עפו עם הלהבים. מזל שהוא לא עמד קרוב למסוק.
לפותח השירשור, בהצלחה בכל דרך שתבחר, רק אם אתה לא מדביק הכל מחדש, נא לא להטיס לידי.
אלעד.
אלעד - זה פשוט נהדר. איפה ראית שכתבתי "...........להעלות מסוק כשלא הכל מורכב כמו שצריך? ביד אחת השלט ובשנייה ברגים וחלקים שנשארו לך? נשמע לי כמו חוסר אחריות ממדרגה ראשונה."
כרגיל קוראים ועונים על דברים שלא נאמרו ולא נשאלו וגם נותנים דוגמאות, מוזר לא??
wind556
28-01-2010, 11:42:29
בין אם הבנתם אותי או לא, אני עומד על דעתי,כל ההתלהמות הזאת היתה צפויה מראש, ואפילו הנפשות הפועלות לא מפתיעות בהופעתם כאן לצורך תגובה
נתקלתי בעשרות רבות של מסוקים שהורכבו שלא כהלכה על ידי מטיסים מתחילים, והברגים נטחנו בנסיונות התיקון.
מה לעשות שלא כולם יודעים להרכיב...
זאת טעות לשים לוקטייט בהרכבה ראשונה בחיים,הסיכוי לפירוק והרכבה מחדש גדול ביותר.
ומי שחושש, שיפנה למישהו מנוסה ויעזר בו לפני ההרכבה.
מצד שני, כשהכל התברר כמורכב כהלכה, אין ספק ואין שאלה בנושא הלוקטייט.למרות כמה הסתייגויות כמו שילדת אלומיניום שבידיים של מטיס מתחיל נוטה להתעקם עקב ריסוקים רבים ויש צורך תכוף לפרק כדי ליישר-להחליף וכו'
ולאחר שעברו תחת ידי כמה מאות מסוקים, הסטטיסטיקה שלי מבוססת, ולא על מקרים בודדים.
אבל מי שמודאג, שיצא לשטח עם קסדה, מסכת אב"כ, שכפ"ץ, כפפות קוולר, מגיני ברכיים מפלדה ולא יצא מהאוטו (המשוריין) שלו.
מצד שני, צודק זה שטען שלא צריך לגעת במסוק שברגיו לא מאובטחים,לוקטייט זו רק דרך אחת לאבטח,יש עוד אפשרויות.
קצת שכל ישר מעולם לא הזיק לאיש...
בזה סיימתי את תגובותי בפוסט הזה
עודד,
מוזר שאתה ממליץ להשתמש בשכל ישר!
קודם הם צריכים לקרוא ולהבין זה שלב ראשון.
wind556
28-01-2010, 12:02:03
עודד,
מוזר שאתה ממליץ להשתמש בשכל ישר!
קודם הם צריכים לקרוא ולהבין זה שלב ראשון.
אולי הלוקטייט חסם אם הדרך לשם.....;)
asafh1
28-01-2010, 12:17:56
שלום
תסלחו לי שאני פורץ לדלת פתוחה .
לי יש קיט של EP100 (של הסיני ) , אני יתחיל את תהחיך ההרכבה מחר
האם אני צריך להשתמש גם ב לוקטייט ? (אני שואל בשיא הרצינות)
תודה
Shanti
28-01-2010, 12:39:57
הי
Zvok/עודד - אתם ממליצים למתחילים שמתקשים בהרכבת המסוק לא לשים לוקטייט מחשש שבעת פירוק הם יטחנו את הברגים :confused:. גם אם נתעלם מהעובדה שלא ניתן להגיע לחלק מהברגים ללא פירוק (גריפ לספינדל וכו), אתם סומכים על מתחילים שידעו אלו ברגים צריך לבדוק וגם שיבצעו את הבדיקה בצורה יסודית אחרי כל טיסה.
המסוקים הינם כלים מסוכנים גם כאשר הם בנויים ומתוחזקים היטב. לא נראה לי שכדאי להגדיל את הסיכון.
Shanti
שלום
תסלחו לי שאני פורץ לדלת פתוחה .
לי יש קיט של EP100 (של הסיני ) , אני יתחיל את תהחיך ההרכבה מחר
האם אני צריך להשתמש גם ב לוקטייט ? (אני שואל בשיא הרצינות)
תודה
אסף,
תתחדש על המסוק החדש אתה ענק. תכף יגידו לך שזה לא מסוק זה צעצוע. חוץ מזה יש לך וולקירה רחמנא לצלן אז בכלל לא ברור מה קורה אתך.:rolleyes::rolleyes:
שכל ישר זאת התשובה........
בהצלחה :)
wonderd
28-01-2010, 12:47:57
אלעד - זה פשוט נהדר. איפה ראית שכתבתי "...........להעלות מסוק כשלא הכל מורכב כמו שצריך? ביד אחת השלט ובשנייה ברגים וחלקים שנשארו לך? נשמע לי כמו חוסר אחריות ממדרגה ראשונה."
כרגיל קוראים ועונים על דברים שלא נאמרו ולא נשאלו וגם נותנים דוגמאות, מוזר לא??
אתה כנראה לא מבין מה שאתה כותב, השחצנות שלך קצת מוגזמת והעובדה שאתה מתעלם מהדוגמאות שהבאתי מראה שאתה לא באמת מנסה לעזור לדיון אלא לעזור לעודד להתגבר על חוסר ההסכמה בעניין הנ"ל.
אולי אתה רואה את הדברים בצורה אחרת, אבל בין לפרק ולהרכיב כמה פעמים עד שיוצא לך כמו שצריך לבין להטיס כמה פעמים ללא לוקטייט יש הבדל גדול, מצידי אפשר להרכיב הכל ללא לוקטייט אם רוצים וכשהכל מורכב כמו שצריך לפרק בורג בורג ולהרכיב שוב עם לוקטייט.
אחרי הניסיון הקצר שהיה לי אני לא הייתי מנסה אפילו להטיס ללא לוקטייט, מלבד הסכנה אין לי כסף מיותר או זמן מיותר לתיקונים.
בכל מקרה השירשור הופך להיות מגעיל ולכן גם אני מפסיק להגיב פה. (עוד תגובה אחת ודי..:))
אולי הלוקטייט חסם אם הדרך לשם.....;)
עודד
אין בעיה שזו דעתך, יש בעיה שהיא שגוייה ובנוסף עלולה לסכן את המטיס שמחליט ללכת בדרך זו או הסובבים אותו.
זו לא הדרך לעבוד וכדאי למי שרוצה ללמוד לעבוד נכון להפנים זאת.
עם כל הכבוד אין קשר לכמות המסוקים שעברו דרכך ודי במקרה אחד בודד שיסתיים רע בכדי לבטל את כל "הצלחות" העבר שלך.
אין כאן מקום להפעלת השכל הישר אלא לקרוא ולעבוד לפי המלצות יצרן המסוק ולהרכיב את המסוק לפי ההוראות.
מסוק מטבעו כלי תעופה מסוכן וההמלצה שלך רק הופכת אותו למסוכן יותר.
אתה כנראה לא מבין מה שאתה כותב, השחצנות שלך קצת מוגזמת והעובדה שאתה מתעלם מהדוגמאות שהבאתי מראה שאתה לא באמת מנסה לעזור לדיון אלא לעזור לעודד להתגבר על חוסר ההסכמה בעניין הנ"ל.
אולי אתה רואה את הדברים בצורה אחרת, אבל בין לפרק ולהרכיב כמה פעמים עד שיוצא לך כמו שצריך לבין להטיס כמה פעמים ללא לוקטייט יש הבדל גדול, מצידי אפשר להרכיב הכל ללא לוקטייט אם רוצים וכשהכל מורכב כמו שצריך לפרק בורג בורג ולהרכיב שוב עם לוקטייט.
אחרי הניסיון הקצר שהיה לי אני לא הייתי מנסה אפילו להטיס ללא לוקטייט, מלבד הסכנה אין לי כסף מיותר או זמן מיותר לתיקונים.
בכל מקרה השירשור הופך להיות מגעיל ולכן גם אני מפסיק להגיב פה.
אין לי כל ענין להגן על עודד ומי שהפך את השרשור למגעיל זה אתה. הדוגמאות שלך הם לא דוגמאות כיוון שהם נתנו על דברים שלא אמרתי. כאנקדוטות הם מאוד מענינות אבל הן עדיין אנקדוטות.
אף אחד לא אמר שלא לשים Loctite אז מה אתה קופץ שאין לך זמן ואין לך כסף.......
תתאפב על עצמך חבוב
הי
Zvok/עודד - אתם ממליצים למתחילים שמתקשים בהרכבת המסוק לא לשים לוקטייט מחשש שבעת פירוק הם יטחנו את הברגים :confused:. גם אם נתעלם מהעובדה שלא ניתן להגיע לחלק מהברגים ללא פירוק (גריפ לספינדל וכו), אתם סומכים על מתחילים שידעו אלו ברגים צריך לבדוק וגם שיבצעו את הבדיקה בצורה יסודית אחרי כל טיסה.
המסוקים הינם כלים מסוכנים גם כאשר הם בנויים ומתוחזקים היטב. לא נראה לי שכדאי להגדיל את הסיכון.
Shanti
זה לא מה שנאמר תקרא טוב
Shanti
28-01-2010, 13:10:35
הי ZVOK
ידידי היקר
בנה את המסוק בלי לוקטייט, תרחף איתו טיסות ניסוי ....
Shanti
הי ZVOK
Shanti
Shanti
התשובה שאתה מצטט של עודד היא לאסף. נראה לך שאסף מתחיל??
wind556
28-01-2010, 13:29:38
הי ZVOK
Shanti
אתה מזכיר לי בדיחה עתיקה:
מישהו פנה לחברו ושאל אותו:"תגיד לי במילה אחת איך אתה מרגיש"
חברו ענה: "במילה אחת: טוב"
שאל החבר שוב: "ובשתי מילים?"
ענה הנשאל: "לא טוב".
לזכותך יאמר ששברת שיאים בלהוציא דברים מהקשרם
wind556
28-01-2010, 13:30:58
עודד
אין בעיה שזו דעתך, יש בעיה שהיא שגוייה ובנוסף עלולה לסכן את המטיס שמחליט ללכת בדרך זו או הסובבים אותו.
זו לא הדרך לעבוד וכדאי למי שרוצה ללמוד לעבוד נכון להפנים זאת.
עם כל הכבוד אין קשר לכמות המסוקים שעברו דרכך ודי במקרה אחד בודד שיסתיים רע בכדי לבטל את כל "הצלחות" העבר שלך.
אין כאן מקום להפעלת השכל הישר אלא לקרוא ולעבוד לפי המלצות יצרן המסוק ולהרכיב את המסוק לפי ההוראות.
מסוק מטבעו כלי תעופה מסוכן וההמלצה שלך רק הופכת אותו למסוכן יותר.
אין יותר חמור מאי הפעלת שכל ישר....
Shanti
28-01-2010, 13:43:03
הי
לזכותך יאמר ששברת שיאים בלהוציא דברים מהקשרם
להלן הציטוט המלא. לא נראה ששברתי שיא או שהוצאתי משהו ממישהו. אבל אם אתה לא ממליץ לבנות ולהטיס טיסות ניסוי ללא לוקטייט יש לך דרך מוזרה להביע זאת.
ידידי היקר
כנגד כל הנאמר כאן (ובצדק) אל תשים לוקטייט (עדיין)
כרגיל כאן התשובות ניתנות מתוך מה שמתאים למשיב ולא מתוך מה שמתאים לשואל
אתה מטיס טרי לגמרי, טירון ומרכיב פעם ראשונה,ומין הסתם גם לומד לרחף בלבד.
סביר להניח שתגלה בעצמך או בעזרת אחרים שגיאות בהרכבה, דברים שלא כוונו נכון וכו',ואז יהיה עליך לפרק ולהרכיב שוב.
המסוק לא יתפרק לך בריחופים הראשונים וגם לא בהמשך, עד שתגיע ל3D לא תראה חלקים מעופפים באויר.
בנה את המסוק בלי לוקטייט, תרחף איתו טיסות ניסוי , תעבור על כל הברגים לאחר כל יום הטסה,תן לעצמך ולמסוק את הזמן הנכון, ורק כשתהיה בטוח שהכל יושב איפב שצריך לשבת, רק אז הגיע הזמן ללוקטייט.
יש ברגים שאם יפלו לך לא יקרה נזק, ויש ברגים שאם ישתחררו הנזק יהיה גדול מאד,במיוחד בחלקים המסתובבים .
קל מאד להוציא דברים מפרופורציה ומההקשר. ועם מעט שכל ישר עושים את מה שצריך מתי שצריך.
ושלא יובן לרגע אחד שאני שולל לוקטייט, נהפוך הוא, אבל כל דבר בזמנו.
Shanti
אין יותר חמור מאי הפעלת שכל ישר....
למי שאין שכל ישר נצמד למה שיש לו...................
wonderd
28-01-2010, 13:48:00
ידידי היקר
כנגד כל הנאמר כאן (ובצדק) אל תשים לוקטייט (עדיין)
כרגיל כאן התשובות ניתנות מתוך מה שמתאים למשיב ולא מתוך מה שמתאים לשואל
אתה מטיס טרי לגמרי, טירון ומרכיב פעם ראשונה,ומין הסתם גם לומד לרחף בלבד.
סביר להניח שתגלה בעצמך או בעזרת אחרים שגיאות בהרכבה, דברים שלא כוונו נכון וכו',ואז יהיה עליך לפרק ולהרכיב שוב.
המסוק לא יתפרק לך בריחופים הראשונים וגם לא בהמשך, עד שתגיע ל3D לא תראה חלקים מעופפים באויר.
בנה את המסוק בלי לוקטייט, תרחף איתו טיסות ניסוי , תעבור על כל הברגים לאחר כל יום הטסה,תן לעצמך ולמסוק את הזמן הנכון, ורק כשתהיה בטוח שהכל יושב איפב שצריך לשבת, רק אז הגיע הזמן ללוקטייט.
יש ברגים שאם יפלו לך לא יקרה נזק, ויש ברגים שאם ישתחררו הנזק יהיה גדול מאד,במיוחד בחלקים המסתובבים .
קל מאד להוציא דברים מפרופורציה ומההקשר. ועם מעט שכל ישר עושים את מה שצריך מתי שצריך.
ושלא יובן לרגע אחד שאני שולל לוקטייט, נהפוך הוא, אבל כל דבר בזמנו.
שמישהו יעזור לי להבין מה כתוב כאן בבקשה, אני קצת מאותגר..
מר ZVOK היקר, אני מציע שתתחיל לקרוא את מה שכתוב בשירשור מההתחלה ואח"כ תסתכל במראה, אולי תגלה דברים חדשים..
ואווו לאן גלשתם !
בצורה מאוד פשוטה בכל החוברות של הרכבת מסוקים
שנתקלתי עד היום היה מודגש ומצוין שחובה לשים לוקטייט !!!
ואם קצת יותר בהרחבה אז אם לא תשים תהיה בטוח שיעוף לך
בורג או לחלופין אם תסגור בורג חזק מדי אתה תהרוס את ההברגה !!!
ובהסבר מאוד פשוט הלוקטייט נועל את הבורג בתבריג בכדי שלא תהרוס
הבורג או את התבריג ולמנוע פתיחתו של הבורג כתוצאה מרעידות תמידיות
שקימות במסוק גם ברמה של מתחיל ! לגבי הניסוים של להמריא לבד....
זה כבר שיקול שלך ולידיעתך אם אתה יודע לשלוט בו או לא רק תוודא
שאתה לא מסכן אף אחד סביבך !
בהצלחה !
אין יותר חמור מאי הפעלת שכל ישר....
ידידי
אפשר להמשיך לכיוון של תגובות ציניות וחידודי לשון בנושא אבל כמי שיודע דבר אחד או שניים בתחום הזה העובדה הפשוטה היא שאתה טועה וחמור מכך מטעה ולא משנה איך תנסה להפוך את זה.
פשוט תלמד לקבל ביקורת בונה ואל תקח אותה לכיוון ציני, ההערה האחרונה שלר לא במקום ומיותרת לחלוטין.
כנ"ל לגבי ZVOK
שמישהו יעזור לי להבין מה כתוב כאן בבקשה, אני קצת מאותגר..
מר ZVOK היקר, אני מציע שתתחיל לקרוא את מה שכתוב בשירשור מההתחלה ואח"כ תסתכל במראה, אולי תגלה דברים חדשים..
קודם כל לא אני כתבתי אלא עודד ואולי תסתכל אתה בראי ואז באמת תהיה מאותגר.
ידידי
אפשר להמשיך לכיוון של תגובות ציניות וחידודי לשון בנושא אבל כמי שיודע דבר אחד או שניים בתחום הזה העובדה הפשוטה היא שאתה טועה וחמור מכך מטעה ולא משנה איך תנסה להפוך את זה.
פשוט תלמד לקבל ביקורת בונה ואל תקח אותה לכיוון ציני, ההערה האחרונה שלר לא במקום ומיותרת לחלוטין.
כנ"ל לגבי ZVOK
הבנתי, זאת דעתך ואתה תומך בה.
הבנתי, זאת דעתך ואתה תומך בה.
יותר בכיוון של עובדה מאשר דעה אבל חד משמעית כן !
lior_bar_ami
28-01-2010, 19:20:55
Zvok היקר,
לא משנה כמה תנסה לסובב את זה, או כמה תנסה להגן בחירוף נפשך על עודד, אתה טועה מטעה ומוריד את רמת השיח לרמת גנון - רחוק רחוק מגופו של העניין...
מעציב אותי שמתחיל כמוך בתחום שמטיס וולקרות, בליידים ולאמות למינהן - לוקח צד ללא בסיס, ועוד נלחם עליו כשאין לך את הידע או הניסיון לשם כך..
שני פרופסורים ללשון העברית והבנת השפה היקרים שלי (עודד וזבוק):
אין הרבה מה להבין בדבריכם, ואין בדבריו של עודד יותר מידי כדי להוציא מהקשרם (כרגיל) - זה חד וחלק ואפילו די פשוט.
פותח השירשור קיבל המלצה חד משמעית להמריא את המסוק ללא לוקטייט.
פותח השירשור קיבל המלצה חד משמעית להמריא את המסוק ולבצע לו "טיסות ניסוי (בתור מתחיל)".
פותח השירשור קיבל המלצה חד משמעית להמריא את המסוק גם אם אינו בטוח "שהכל יושב איפה שצריך לשבת".
פותח השירשור קיבל המלצה חד משמעית לבדוק את המסוק פעם ביום לאחר הטיסות מתוך הנחה שרק אז יכולים דברים להשתחרר - ובין טיסות אין מצב כזה...
בקיצור שורת עצות אחיתופל - שלא ניתן לפרש לשתי פנים.
לפותח השירשור, תנסה לא להיכנס לאינטריגות של אלו שמשום מה מתעקשים להמליץ לך להחזיק פצצת זמן מתקתקת שמסכנת אותך ואת הסובבים אליך ותתרכז בעובדה הבאה:
LOCTITE חובה בחיזוק ברגי מתכת לתבריגי מתכת!!
אין פה בכלל עניין של המלצה - חובה!
TooLy
28-01-2010, 19:22:23
Zvok היקר,
לא משנה כמה תנסה לסובב את זה, או כמה תנסה להגן בחירוף נפשך על עודד, אתה טועה מטעה ומוריד את רמת השיח לרמת גנון - רחוק רחוק מגופו של העניין...
מעציב אותי שמתחיל כמוך בתחום שמטיס וולקרות, בליידים ולאמות למינהן - לוקח צד ללא בסיס, ועוד נלחם עליו כשאין לך את הידע או הניסיון לשם כך..
שני פרופסורים ללשון העברית והבנת השפה היקרים שלי (עודד וזבוק):
אין הרבה מה להבין בדבריכם, ואין בדבריו של עודד יותר מידי כדי להוציא מהקשרם (כרגיל) - זה חד וחלק ואפילו די פשוט.
פותח השירשור קיבל המלצה חד משמעית להמריא את המסוק ללא לוקטייט.
פותח השירשור קיבל המלצה חד משמעית להמריא את המסוק ולבצע לו "טיסות ניסוי (בתור מתחיל)".
פותח השירשור קיבל המלצה חד משמעית להמריא את המסוק גם אם אינו בטוח "שהכל יושב איפה שצריך לשבת".
פותח השירשור קיבל המלצה חד משמעית לבדוק את המסוק פעם ביום לאחר הטיסות מתוך הנחה שרק אז יכולים דברים להשתחרר - ובין טיסות אין מצב כזה...
בקיצור שורת עצות אחיתופל - שלא ניתן לפרש לשתי פנים.
לפותח השירשור, תנסה לא להיכנס לאינטריגות של אלו שמשום מה מתעקשים להמליץ לך להחזיק פצצת זמן מתקתקת שמסכנת אותך ואת הסובבים אליך ותתרכז בעובדה הבאה:
LOCTITE חובה בחיזוק ברגי מתכת לתבריגי מתכת!!
אין פה בכלל עניין של המלצה - חובה!
http://www.efly.co.il/forums/images/icons/icon14.gif
Zvok היקר,
לא משנה כמה תנסה לסובב את זה, או כמה תנסה להגן בחירוף נפשך על עודד, אתה טועה מטעה ומוריד את רמת השיח לרמת גנון - רחוק רחוק מגופו של העניין...
מעציב אותי שמתחיל כמוך בתחום שמטיס וולקרות, בליידים ולאמות למינהן - לוקח צד ללא בסיס, ועוד נלחם עליו כשאין לך את הידע או הניסיון לשם כך..
שני פרופסורים ללשון העברית והבנת השפה היקרים שלי (עודד וזבוק):
אין הרבה מה להבין בדבריכם, ואין בדבריו של עודד יותר מידי כדי להוציא מהקשרם (כרגיל) - זה חד וחלק ואפילו די פשוט.
פותח השירשור קיבל המלצה חד משמעית להמריא את המסוק ללא לוקטייט.
פותח השירשור קיבל המלצה חד משמעית להמריא את המסוק ולבצע לו "טיסות ניסוי (בתור מתחיל)".
פותח השירשור קיבל המלצה חד משמעית להמריא את המסוק גם אם אינו בטוח "שהכל יושב איפה שצריך לשבת".
פותח השירשור קיבל המלצה חד משמעית לבדוק את המסוק פעם ביום לאחר הטיסות מתוך הנחה שרק אז יכולים דברים להשתחרר - ובין טיסות אין מצב כזה...
בקיצור שורת עצות אחיתופל - שלא ניתן לפרש לשתי פנים.
לפותח השירשור, תנסה לא להיכנס לאינטריגות של אלו שמשום מה מתעקשים להמליץ לך להחזיק פצצת זמן מתקתקת שמסכנת אותך ואת הסובבים אליך ותתרכז בעובדה הבאה:
LOCTITE חובה בחיזוק ברגי מתכת לתבריגי מתכת!!
אין פה בכלל עניין של המלצה - חובה!
+++++++++++++++++++1
וכל מילה נוספת מיותרת !!!
HeliDraco
28-01-2010, 19:33:49
Zvok היקר,
לא משנה כמה תנסה לסובב את זה, או כמה תנסה להגן בחירוף נפשך על עודד, אתה טועה מטעה ומוריד את רמת השיח לרמת גנון - רחוק רחוק מגופו של העניין...
מעציב אותי שמתחיל כמוך בתחום שמטיס וולקרות, בליידים ולאמות למינהן - לוקח צד ללא בסיס, ועוד נלחם עליו כשאין לך את הידע או הניסיון לשם כך..
שני פרופסורים ללשון העברית והבנת השפה היקרים שלי (עודד וזבוק):
אין הרבה מה להבין בדבריכם, ואין בדבריו של עודד יותר מידי כדי להוציא מהקשרם (כרגיל) - זה חד וחלק ואפילו די פשוט.
פותח השירשור קיבל המלצה חד משמעית להמריא את המסוק ללא לוקטייט.
פותח השירשור קיבל המלצה חד משמעית להמריא את המסוק ולבצע לו "טיסות ניסוי (בתור מתחיל)".
פותח השירשור קיבל המלצה חד משמעית להמריא את המסוק גם אם אינו בטוח "שהכל יושב איפה שצריך לשבת".
פותח השירשור קיבל המלצה חד משמעית לבדוק את המסוק פעם ביום לאחר הטיסות מתוך הנחה שרק אז יכולים דברים להשתחרר - ובין טיסות אין מצב כזה...
בקיצור שורת עצות אחיתופל - שלא ניתן לפרש לשתי פנים.
לפותח השירשור, תנסה לא להיכנס לאינטריגות של אלו שמשום מה מתעקשים להמליץ לך להחזיק פצצת זמן מתקתקת שמסכנת אותך ואת הסובבים אליך ותתרכז בעובדה הבאה:
LOCTITE חובה בחיזוק ברגי מתכת לתבריגי מתכת!!
אין פה בכלל עניין של המלצה - חובה!
+1
ליאור - חבל רק שאתה מתייחס לדגמים של מסוקים בתשובה שלך. סתם לוקח התנגחות מיותרת אחת להתנגחות מיותרת אחרת ;)
לא משנה מה דעתך על "בליידים, לאמות וולקירות" (או על מי שמטיס אותן) - לעניין הלוקטייט זה לא קשור :)
sharonx
28-01-2010, 19:42:31
חפש סרטון באינטרנט על איך למרוח לוקטיט על הבורג
צריך לשים ממש כמות קטנה בקצה ,ולנגב עודפים עם האצבע ,אם תשים יותר מדי יהיה לך קשה לפתוח בעתיד.
תבדוק האם הבורג מחוזק ומודבק ,אם כן לא חובה לפתוח אותו .
ברגים שחורים באים עם שאריות שמן עליהם ולכן צריך לנקות אותם באלכוהול ולשרוף עם מצית.
עמוס
איך בודקים מבלי לשבור את הלוקטייט ?
blacksea
28-01-2010, 19:59:47
מעולם לא הייתה לי בעיה לפתוח בורג שהודבק עם לוקטייט שנמרח כמו שצריך.
ולאמיר היקר :
צור לך חשבון ב www.helifreak.com
צפה בסרטיו של בוב פילנס על הרכבת מסוק 450 (http://www.helifreak.com/showthread.php?t=11373)ובסרטים של טיפים לבנית מסוקים היצמד מהוראות ולא תצטרך כנראה לפרק כלום.
שים לוקטייט על המ"מ האחרון בכל בורג בלבד.
השתמש במברגי אלן איכותיים סגור את הברגים ב"טורק" סביר ולא בעודף כוח
ראשי הברגים יהיו תקינים.
sharonx
28-01-2010, 20:01:13
Zvok היקר,
לא משנה כמה תנסה לסובב את זה, או כמה תנסה להגן בחירוף נפשך על עודד, אתה טועה מטעה ומוריד את רמת השיח לרמת גנון - רחוק רחוק מגופו של העניין...
מעציב אותי שמתחיל כמוך בתחום שמטיס וולקרות, בליידים ולאמות למינהן - לוקח צד ללא בסיס, ועוד נלחם עליו כשאין לך את הידע או הניסיון לשם כך..
שני פרופסורים ללשון העברית והבנת השפה היקרים שלי (עודד וזבוק):
אין הרבה מה להבין בדבריכם, ואין בדבריו של עודד יותר מידי כדי להוציא מהקשרם (כרגיל) - זה חד וחלק ואפילו די פשוט.
פותח השירשור קיבל המלצה חד משמעית להמריא את המסוק ללא לוקטייט.
פותח השירשור קיבל המלצה חד משמעית להמריא את המסוק ולבצע לו "טיסות ניסוי (בתור מתחיל)".
פותח השירשור קיבל המלצה חד משמעית להמריא את המסוק גם אם אינו בטוח "שהכל יושב איפה שצריך לשבת".
פותח השירשור קיבל המלצה חד משמעית לבדוק את המסוק פעם ביום לאחר הטיסות מתוך הנחה שרק אז יכולים דברים להשתחרר - ובין טיסות אין מצב כזה...
בקיצור שורת עצות אחיתופל - שלא ניתן לפרש לשתי פנים.
לפותח השירשור, תנסה לא להיכנס לאינטריגות של אלו שמשום מה מתעקשים להמליץ לך להחזיק פצצת זמן מתקתקת שמסכנת אותך ואת הסובבים אליך ותתרכז בעובדה הבאה:
LOCTITE חובה בחיזוק ברגי מתכת לתבריגי מתכת!!
אין פה בכלל עניין של המלצה - חובה!
+1
דעתי האוביקטיבית היא שעליך להקשיב לליאור בר-עמי, ziki ושאר הממליצים על הרכבה נכונה ובטיחותית עם לוקטייט. אל תיקח סיכונים מיותרים כי תמיד יש את האחד לאלף שהמריא, ריחף, ועפה לו להב ראשית לעין והשאירה אותו עם מום לכל החיים.
אם אתה לא בטוח בהרכבה לך למישהו מנוסה שיעבור על המסוק לאחר שאתה הרכבת אותו.
בהצלחה ואל תתפשר על בטיחות.
orendar181
28-01-2010, 20:51:13
ערב טוב לכולם
אני יושב וקורא את השרשור הזה ...ואני פשוט בשוק טוטאלי
zvok אתה פשוט חסר ידע בסיסי שמנסה לצאת להגנתו של מיסטר עודד שטועה ובגדול.....גם אנשים שנחשבים למומחים טועים לפעמים....וזה מה שקרה כאן.
עודד אני בהחלט מצטרף לנאמר ע"י ליאור בר עמי שאלה עצות אחיטופל....הרי שהייתי אצלך בפעם הראשונה אתה בפירוש אמרת לי שלא מטיסים מסוקים ולא מרכיבים אותם ללא לוקטייט...(חכם בלילה אתה)...לגבי ליאור בר עמי והפורום שלו יש לך ול-zvok עוד הרבה מה ללמוד...בכל התחומים הן בתחום הטכני והן בחום ההטסה בכלל.
לסיום חברים יקרים..הרי כל "חמור" יודע שמסוק מרכיבים עם לוקטייט שכן גם בחוברות ההדרכה ובסירטונים .לא ממליצים אלא מחייבים לשים לוקטייט.ולכן הדברים של מיסטר wind556 בכלל לא הוצאו מהקשרם...ולכן כולם התלהמו כאן עליו....(טעית חביבי..שמע למוכשרים יותר ממך)
אחלה ערב לכולם
אורן
ערב טוב לכולם
אני יושב וקורא את השרשור הזה ...ואני פשוט בשוק טוטאלי
zvok אתה פשוט חסר ידע בסיסי שמנסה לצאת להגנתו של מיסטר עודד שטועה ובגדול.....גם אנשים שנחשבים למומחים טועים לפעמים....וזה מה שקרה כאן.
עודד אני בהחלט מצטרף לנאמר ע"י ליאור בר עמי שאלה עצות אחיטופל....הרי שהייתי אצלך בפעם הראשונה אתה בפירוש אמרת לי שלא מטיסים מסוקים ולא מרכיבים אותם ללא לוקטייט...(חכם בלילה אתה)...לגבי ליאור בר עמי והפורום שלו יש לך ול-zvok עוד הרבה מה ללמוד...בכל התחומים הן בתחום הטכני והן בחום ההטסה בכלל.
לסיום חברים יקרים..הרי כל "חמור" יודע שמסוק מרכיבים עם לוקטייט שכן גם בחוברות ההדרכה ובסירטונים .לא ממליצים אלא מחייבים לשים לוקטייט.ולכן הדברים של מיסטר wind556 בכלל לא הוצאו מהקשרם...ולכן כולם התלהמו כאן עליו....(טעית חביבי..שמע למוכשרים יותר ממך)
אחלה ערב לכולם
אורן
אין ספק שיש לי הרבה מה ללמוד בכל תחום בנושא המסוקים טכנית ובהטסה. השאלה שאני שואל ואתה וכל המגיבים המכובדים כבר יודעים הכל??
דבר אחד אינכם יודעים הוא דרך ארץ. אולי כדאי שתמרחו לוקטייט על הלשון כך שלשונכם תדבק לחככם ולא תלהגו כל כך הרבה.
לסכם את הענין - לא נאמר לא לשים לוקטייט נאמר להשתמש בשכל ישר למי שיש.
אין ספק שיש לי הרבה מה ללמוד בכל תחום בנושא המסוקים טכנית ובהטסה. השאלה שאני שואל ואתה וכל המגיבים המכובדים כבר יודעים הכל??
דבר אחד אינכם יודעים הוא דרך ארץ. אולי כדאי שתמרחו לוקטייט על הלשון כך שלשונכם תדבק לחככם ולא תלהגו כל כך הרבה.
לסכם את הענין - לא נאמר לא לשים לוקטייט נאמר להשתמש בשכל ישר למי שיש.
מכובדי
אני ממליץ לך לקרוא את השירשור שוב מתחילתו ותווכח בעצמך מה היתה המלצתו של עודד, צר לי ידידי אבל בהבנת הנקרא איננו יכולים לעזור יותר ממה שליאור כבר ניסה.
דבר שני וחשוב יותר, ניסיתי לחלוק על דעתו של עודד מספר פעמים באופן תרבותי ביותר אבל אתה ועודד לקחם את התגובות לכיוון ציני וחידודי לשון.
אתה אומר שאין לך ניסיון ויש לך מה ללמוד אז עשה לעצמך טובה, אל תכנס לפינות שאינך בקיא בהם, שב ותלמד מאלו שיודעים דבר או שניים בתחום הזה במקום לצדד ברעיונות שאין להם בסיס.
תאמין לי שרוצים כאן רק לטובתך ולטובת כולנו.
הנושא הזה לא היה כל כך עקרוני לי אם חיי אדם או פציעה לא היתה יכולה להתרחש בעקבות מי שיחליט לאמץ את המלצתו של עודד.
אמנם אנחנו מדברים כאן על תחביב אבל תחביב שאין להקל בו ראש, אפילו לא לרגע.
חלק נכבד מהמטיסים הינם בעלי משפחות ובשטח גם ניתן למצוא מספר לא מבוטל של אנשים וילדים שסובבים את המטיס אז רצוי מאד שהכלים שאנחנו מעלים לאוויר מהקטן לגדול יהיו לפחות מתוחזקים כהלכה ובנויים ברמה הגבוה ביותר שניתן על מנת למזער את הסיכויים לכשל כלשהו שגם כך תמיד קיים.
אני מקווה שתתחיל להפנים את חשיבות הנושא.
בקשר לעניין השכל הישר אחסוך לך התלבטויות, לכל מסוק יש חוברת הרכבה המכילה הוראות הרכבה והמלצות הרכבה, שימוש בלוקטייט הינו בקטגוריה של הוראות הרכבה!
sharonx
29-01-2010, 09:37:20
ziki - לדעתי חבל על המילים שלך. ברור שיש לנו כאן עסק עם בחור (zvok) שלא מנסה להבין מה כותבים לו ומקובע במחשבתו, גם אם ההסברים נאמרים בצורה יפה ושקולה.
שמור את האנרגיות שלך לדברים יותר פרודקטיביים, ולדעתי אם כולנו נתעלם זה יחלוף ונוכל לחזור לדון בנושאים מקצועיים ומעיינים....
אבל כל הכבוד על הסבלנות שלך :)
ziki - לדעתי חבל על המילים שלך. ברור שיש לנו כאן עסק עם בחור (zvok) שלא מנסה להבין מה כותבים לו ומקובע במחשבתו, גם אם ההסברים נאמרים בצורה יפה ושקולה.
שמור את האנרגיות שלך לדברים יותר פרודקטיביים, ולדעתי אם כולנו נתעלם זה יחלוף ונוכל לחזור לדון בנושאים מקצועיים ומעיינים....
אבל כל הכבוד על הסבלנות שלך :)
תודה שרון
העניין הוא שמדובר בנושא בטיחותי ממדרגה ראשונה ולכן ההיתעקשות.
ממש לא הייתי מעוניין שמישהו שיישם את ההמלצות הללו יטיס לידי.
lior_bar_ami
29-01-2010, 10:55:17
ממש לא הייתי מעוניין שמישהו שיישם את ההמלצות הללו יטיס לידי.
x2
סכנת נפשות...
guyro
29-01-2010, 11:25:40
לכל המסוקאים צריך להיות ברור שטיפול ותחזוקת מסוק בצורה נכונה יכולה למנוע סיכון גבוה מאוד של פגיעה פיזית והרת אסון במטיס והסובבים אותו.
המסוק הוא לא צעצוע וכל מי שחדש בתחום חייב להעזר באנשים מנוסים הן בהרכבה, כיוונים , טיסות ותחזוקה שוטפת
עודד - WIND556, אני לא מכיר את רמת המקצועיות שלך בנושא , הדבר היחיד שאני רואה זה הודעותיך בפורום ומילות התודה שאתה מקבל, אבל, וזה אבל גדול : חייבים לשים LOCTITE בכל הברגים שבמסוק ברזל אל ברזל וחייבים לבדוק בתדירות סבירה שההדבקה לא נשברה ואם כן יש לפתוח שוב לנקות את שאריות הדבק ולהדביק מחדש.זוהי סכנת נפשות להרים מסוק ללא LOCTITE ואפילו אם זה רק לריחוף.אל תחכה למקרה הראשון שתגיד טעיתי....
תאמץ את המילים הללו ואל תהפוך אותם למאבק.
גיא
lior_bar_ami
29-01-2010, 11:34:29
תאמץ את המילים הללו ואל תהפוך אותם למאבק.
גיא
לא יכולתי לנסח את זה טוב יותר!
Ziki
אולי אני לא טייס מסוקים ומומחה כמוך אבל בהברגות ותנודות אני אולי מבין לא רק דבר או שניים אלא יותר מדבר או שניים.
בחוברות ההדרכה של היצרנים נמצאים עוד דברי אזהרה שאני מסופק אם אתה וכל עדת הצווחנים שרוממות הבטיחות בגרונם מישמים. אם אתם מטיסים בסביבת ילדים ואנשים אחרים אתם פשוט מתחסדים חסרי אחריות
במידה רבה חלק מהוראות הבטיחות מהוות "כסוי תחת" של היצרנים כדי לנסות להבטיח שאיזה טמבל שאין לו שכל ישר ויגרום נזק לעצמו או לאחר לא יתבע אותם על נזקים.
אם למשל תקרא את כל ההסתייגויות שיש למשל על אקמול לעולם לא תקח אקמול.
אם הברגים משתחררים בכזאת קלות ייתכן שהברגים לא מתאימים או שהמסוק לא מכוון או שהמסוק מחורבן.
לכן אני מציע לליאור בר עמי ולכל הידענים שיודעים דבר או שניים לקנות לעצמם walkera 4G6 מכיון שהוא:
- לא מסוכן.
-לא צריך לוקטייט מכיון ששום דבר לא רוטט ולא משתחרר.
-מאתגר בהטסה יותר ממה שאתם מטיסים. בעצם אחרי שאראה משהו מכם מטיס את ה4G6 אוכל שהוא יודע דבר או שניים על הטסה.
וכמו שכבר אמרתי כבר עשר פעמים: לוקטייט כן אבל עם שכל ישר.
העקר שתהיו בריאים ותמרחו הרבה לוקטייט:):)
eagle701
29-01-2010, 16:13:41
WOW מדהים....
אנשים לא לימדו אותכם לא להתווכח עם טיפשים?
שימו לב איך ZVOK ועודד התעלמו יפה מאוד מכל ההוכחות והסיבות למה כן לשים לוקטיט על הברגים
וענו בכוונה לפחות ZVOK תגובות שרק יעצבנו אותכם וינסו להוציא אותכם מטומטמים.
כמו שהם התעלמו מהתגובות שלכם ככה גם אתם צרכים להתעלם מהתגובות שלהם
הם מסכנים חיים? אולי ככה הם ילמדו את הלקח
פותח השירור הבין טוב מאוד עוד בעמוד הראשון שצריך לשים לוקטיט, אלה אם הוא גם טיפש. כמו הצמד השני.
lior_bar_ami
29-01-2010, 17:01:08
Zvok אתה מוזמן להגיע עם ה walkera 4G6 שמאתגר אותך כל כך, ואראה לך שאני מדבר על הלוקטייט ממקום של אחד שיודע דבר או שניים על הטסה :D
אני עם התגובות אליך סיימתי, זה מזכיר לי ביטוי ישן:
Never argue with an idiot - he will drag you down to his level and then beat you with experience...
פשוט קלאסי לשירשור הזה.
Zvok אתה מוזמן להגיע עם ה walkera 4G6 שמאתגר אותך כל כך, ואראה לך שאני מדבר על הלוקטייט ממקום של אחד שיודע דבר או שניים על הטסה :D
אני עם התגובות אליך סיימתי, זה מזכיר לי ביטוי ישן:
Never argue with an idiot - he will drag you down to his level and then beat you with experience...
פשוט קלאסי לשירשור הזה.
אתה צודק בהחלט לרמת האידיוטיות הבכירה שלך אי אפשר להגיע..........
אני חושב ששני שירשורים בנושא מיצו את עצמם, שכל אחד ילך לסימולטור להטיס קצת ,כל המסוקים שם
מהיצרן עם לוקטייט, או שלא :D
WOW מדהים....
אנשים לא לימדו אותכם לא להתווכח עם טיפשים?
שימו לב איך ZVOK ועודד התעלמו יפה מאוד מכל ההוכחות והסיבות למה כן לשים לוקטיט על הברגים
וענו בכוונה לפחות ZVOK תגובות שרק יעצבנו אותכם וינסו להוציא אותכם מטומטמים.
כמו שהם התעלמו מהתגובות שלכם ככה גם אתם צרכים להתעלם מהתגובות שלהם
הם מסכנים חיים? אולי ככה הם ילמדו את הלקח
פותח השירור הבין טוב מאוד עוד בעמוד הראשון שצריך לשים לוקטיט, אלה אם הוא גם טיפש. כמו הצמד השני.
תגיד, עוז זה לא שם של כלב??
Ziki
אולי אני לא טייס מסוקים ומומחה כמוך אבל בהברגות ותנודות אני אולי מבין לא רק דבר או שניים אלא יותר מדבר או שניים.
בחוברות ההדרכה של היצרנים נמצאים עוד דברי אזהרה שאני מסופק אם אתה וכל עדת הצווחנים שרוממות הבטיחות בגרונם מישמים. אם אתם מטיסים בסביבת ילדים ואנשים אחרים אתם פשוט מתחסדים חסרי אחריות
במידה רבה חלק מהוראות הבטיחות מהוות "כסוי תחת" של היצרנים כדי לנסות להבטיח שאיזה טמבל שאין לו שכל ישר ויגרום נזק לעצמו או לאחר לא יתבע אותם על נזקים.
אם למשל תקרא את כל ההסתייגויות שיש למשל על אקמול לעולם לא תקח אקמול.
אם הברגים משתחררים בכזאת קלות ייתכן שהברגים לא מתאימים או שהמסוק לא מכוון או שהמסוק מחורבן.
לכן אני מציע לליאור בר עמי ולכל הידענים שיודעים דבר או שניים לקנות לעצמם walkera 4G6 מכיון שהוא:
- לא מסוכן.
-לא צריך לוקטייט מכיון ששום דבר לא רוטט ולא משתחרר.
-מאתגר בהטסה יותר ממה שאתם מטיסים. בעצם אחרי שאראה משהו מכם מטיס את ה4G6 אוכל שהוא יודע דבר או שניים על הטסה.
וכמו שכבר אמרתי כבר עשר פעמים: לוקטייט כן אבל עם שכל ישר.
העקר שתהיו בריאים ותמרחו הרבה לוקטייט:):)
תגיד, אתה אמיתי או שמדובר בבדיחה לא מוצלחת?
איפה המצלמה ?
sharonx
29-01-2010, 20:05:16
Zvok אתה מוזמן להגיע עם ה walkera 4G6 שמאתגר אותך כל כך, ואראה לך שאני מדבר על הלוקטייט ממקום של אחד שיודע דבר או שניים על הטסה :D
אני עם התגובות אליך סיימתי, זה מזכיר לי ביטוי ישן:
Never argue with an idiot - he will drag you down to his level and then beat you with experience...
פשוט קלאסי לשירשור הזה.
אהבתי :)
ציקי - אתה צודק. חשוב שלא התעלמנו והרמנו קול מאוחד של אנשים שהבטיחות בראש מעיינם. ככה פותח השרשור ומתחילים אחרים ידעו שיש עוד דעות והן מבוססות ושל אנשים רבים, בניגוד לדעה של עודד והZVOK ההזוי הזה.
ZVOK סתם מנסה להדליק פה שרפות אבל שימו לב : המצית של ZVOK היא מכשיר שבצד אחד שלו יש אש ובצד השני טיפש :D
נראה לי שזה סתם ילד שמנסה להרגיז את כולנו בשביל השעשוע.
חבר'ה לכו כבר להטיס אתם פשוט נפלתם על הראש:):)
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.