התחברות

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! מסוק BLADE400 לא עולה למעלה כאשר הפוך 3D



omegaMIX
29-01-2010, 15:44:36
שבת שלום.
ברשותי מסוק BLADE400 + DX6I
מאוווד מרוצה מהמסוק והיכולות שלו..
התחלתי כבר לעבור למוד IDELUP ולהפוך את המסוק..
הבעיה היא שכאשר המסוק הפוך.. הוא לא עולה למטה (כלומר למעלה)
שהסטיק עד הסוף למטה..

בעבר כשקניתי אמרו לי שאפשר לשנות את זווית הפסיעה שתיהיה יותר חדה
איך עושים זאת ?
האם זה אפשרי??
כי ראיתי ביצועים מאוד יפים של המסוק בYOUTUBE גם שהוא הפוך..

תודה מראש

wind556
29-01-2010, 16:09:34
סביר להניח שזויות הרוטור לא מוגדרות נכון, ושהמסוק לא מכוון סימטרי
אם תרצה עזרה אל תהסס להתקשר

omegaMIX
29-01-2010, 16:33:45
אני לא רוצה להפריע.
זה לא פשוט לכוון איזה פרט מסויים בשלט?
או שזה תלוי גם במסוק?

omegaMIX
29-01-2010, 16:55:22
אוקי מצאתי את ההגדרה בשלט.
תחת Swash MIX
הפיטש שלי היה על + 70 .. ולכן זה היה מאט. עכשיו העלתי צריך לעבוד אבדוק מחר בבוקר.
(רואים על המטוס שיש שינוי בזווית.)

wonderd
29-01-2010, 16:55:45
אפשר דרך השלט, אבל הדרך הנכונה היא לוודא קודם שהזויות אצלך מכוונות מכאנית וסימטריות, צריך לוודא שבאיידל, בסטיק אמצע, זוית הלהבים היא 0, ובנוסף לבדוק מה הן זויות המינימום והמקסימום (סטיק למטה/למעלה).

wonderd
29-01-2010, 16:59:59
רק כדי שתבין שאתה טועה בגישה - אצלי הפיטצ' בסווש מיקס עומד על 42% במסוק 500 ו 60% ב 450, תבדוק עם מד זוית את הלהבים לפני שתגרום לעצמך ולמסוק נזק.

עומר בנימיני
29-01-2010, 17:08:45
רק כדי שתבין שאתה טועה בגישה - אצלי הפיטצ' בסווש מיקס עומד על 42% במסוק 500 ו 60% ב 450, תבדוק עם מד זוית את הלהבים לפני שתגרום לעצמך ולמסוק נזק.

למרות שבכל מסוק זה שונה אתה צודק, יכול להיות שהעלאת את תנועת הסייקליק יותר מדי כך שאתה עובר את גבול התנועה המיכאני ואתה יכול לגרום לסוואש להתחכך ב-Ring שמחוברת לציר (מתחת לסוואש) למרות ששתיהן מסתובבות, וגם יש סיכוי של התפרקות של המנופים במכלול, כדאי שקודם תכוון מכאנית את ראש המסוק על ידי שינוי אורכי הבול לינקים מהלינקים.

omegaMIX
29-01-2010, 17:10:07
תראה ההגדרות יצרן של המסוק הם 85%+ ואז שינתי ל70%+ כתוצאה מהסרטון וידיאו הבא
http://www.youtube.com/watch?v=PBXxAnSZWuc&feature=player_embedded

הסיפור הוא כזה.
קניתי את המסוק ועוד לא ידעתי להטיס, מהר מאוד הבנתי את הטריק אבל היה חסר לי אומץ
מאוד רציתי לחבר את השלט שלי הרציני למחשב DX6I כי עד עכשיו יש לי שלט אחר. וראיתי הגדרות שמשנים כדי להטיס בסימולטור. ההגדרות האלו עשו לי בעיות ועד שבכלל הבנתי מה קרה ואיך לסדר אותם.. הגעתי לסירטון למעלה .. בקיצור יצא מצב שהפעם הראשונה שטסתי הפוך היו עם ההגדרות בסרטון למעלה.
ועכשיו אני רוצה לחזור להגדרות היצרן וחוץ מזה למה לא?

עזבו את זה שאני לא ממש יודע איך מכוונים זוויות . ולא יודע בכלל את המטרה .. לא אכפת לי ללמוד להפך אני מאווד רוצה, אבל חושב שבמקרה שלי הגדרות זה הבעיה ולא מעבר.

omegaMIX
29-01-2010, 17:14:34
למרות שבכל מסוק זה שונה אתה צודק, יכול להיות שהעלאת את תנועת הסייקליק יותר מדי כך שאתה עובר את גבול התנועה המיכאני ואתה יכול לגרום לסוואש להתחכך ב-Ring שמחוברת לציר (מתחת לסוואש) למרות ששתיהן מסתובבות, וגם יש סיכוי של התפרקות של המנופים במכלול, כדאי שקודם תכוון מכאנית את ראש המסוק על ידי שינוי אורכי הבול לינקים מהלינקים.

לגבי מה שרשמת.. אני עם המסוק לידי.. הזזתי בידיים כרגע את הדיסקה עד למטה והיא אפילו לא נוגעת ברינג גם אם אני משתמש בכוח ומנסה ... זה לא הולך.
אז לא נראה לי שזה יקרה..
מאיפה הבאת את זה?!

חוץ מזה אם יש הגדרה בשלט לזה.. אז זה צריך להיות! ואם יש אפשרות להגיע ל125%+ אז נגיע גם לזה.
הזמן עושה את שלו.

wonderd
29-01-2010, 17:26:48
או שאתה לא שומע/קורא מה שכתבנו או שאתה עושה בכוונה, בכל מקרה, אני מציע שתלמד קודם כיוון מסוק מה הוא ואח"כ תתעסק עם ההגדרות. איך זה שאתה מטיס הפוך ולא יודע מה זה זויות להבים??

בהצלחה,

אלעד.

עומר בנימיני
29-01-2010, 17:33:51
לגבי מה שרשמת.. אני עם המסוק לידי.. הזזתי בידיים כרגע את הדיסקה עד למטה והיא אפילו לא נוגעת ברינג גם אם אני משתמש בכוח ומנסה ... זה לא הולך.
אז לא נראה לי שזה יקרה..
מאיפה הבאת את זה?!

חוץ מזה אם יש הגדרה בשלט לזה.. אז זה צריך להיות! ואם יש אפשרות להגיע ל125%+ אז נגיע גם לזה.
הזמן עושה את שלו.

הבאתי את זה מהפעם הקודמת שהטסתי כשכמעט ריסקתי את הטירקס 600 בגלל שחנקתי את המנוע והיה לי קאט, וזה בגלל שהוא לא היה מכוון אז המסוק לא טס כמו שצריך.

וזה שיש הגדרה בשלט לא אומר הרבה, הפונקציה הזו באה בכל השלטים וב-DX6I בפרט, אולי בגלל שהמסוק שלך בא RTF ומכוון יחסית אז אתה יכול לנצל את כל תנועת הסרוואים, אבל זה שיש לך 125% לא אומר שאתה צריך לנצל את הכל, עדיף לכוון אותו כמו שצריך במכלול הראש ורק אחר כך לקזז עם טרימים ואיפוס אלקטרוני.

ואמרתי שרק יכול לקרות מצב שתפגע במכלול בגלל טווח תנועה אלקטרוני גדול מדי, לכן צריך לסנרכן ביניהם, כדאי שתתן למישהו שיודע לכוון.

wind556
29-01-2010, 17:48:22
אוקי מצאתי את ההגדרה בשלט.
תחת Swash MIX
הפיטש שלי היה על + 70 .. ולכן זה היה מאט. עכשיו העלתי צריך לעבוד אבדוק מחר בבוקר.
(רואים על המטוס שיש שינוי בזווית.)



אל תטיס כך,כיוון מסוק זו אינטרגציה בין תוכנה למכאניקה,אין "כיוון אחד"
כל שינוי מצריך התייחסות כוללת והתאמה של כל שאר המיכלולים.
זה לא רק הגדרות על השלט,והמספרים שאתה רואה אינם אומרים הרבה אם אינם בהתאמה לשאר חלקי המסוק.
בלתי אפשרי להעביר כאן סדנת כיוון מסוקים,ועושה רושם שאינך בקיא בנושא, ולכן עדיף שתתייעץ,ולא מעל דפי הפורום

omegaMIX
30-01-2010, 12:46:32
תגידו אתם רצינים??
קודם כל מי שאין לו BLADE400 אז שלא ינסה לקשר בין מסוק זה למסוק אחר
תסכימו איתי שכל מסוק איניוידואלי ואישי עם התכונות שלו.
ואצטט: "...אצלי הפיטצ' בסווש מיקס עומד על 42% במסוק 500 ו 60% ב 450,.. " wonderd
בוא נגיד שאם לא הייתי משנה את ההגדרות היצרן!!! שקיבלתי עם המסוק בהייתו RTF
ההגדרות היו 85%+ וכנראה שהכל היה עובד בסדר.. ולא הייתי צריך את עזרתכם ..

בכל מקרה מר.wonderd אני לא יודע מי אתה וכמה זמן אתה מטיס וכו'.. אני יכול להגיד לך דבר אחד. הגישה שלך היא מעצבנת ולא נכונה..
יש אפשרות להמליץ/להסביר לי על שינוי זוויות ומה זה עושה ולמה
ויש פשוט לעשות אותי טמבל שלא מבין כלום. ואצטט: "איך זה שאתה מטיס הפוך ולא יודע מה זה זויות להבים??" .. אז בבקשה אל תעשה אותי טמבל .. יכול להיות שאני מבין על מה אתה מדבר פשוט לא בשפה שלך! וגם אם לא .. אני יכול ללמוד ושמח ללמוד.
בכל מקרה בוא נגיד מר. wonderd שהזוויות בסדר מה עלי לעשות אחרכך???!!!
תשובה נכונה: לשנות בשלט את ההגדרה..

היום אני יוצא להטיס .. אתן תשובה בסוף אם עזרו ההגדרות ה"חדשות"..

שתיהיה לכולנו שבת שלום.

ותודה לעוזרים.

wind556
30-01-2010, 13:32:28
תגידו אתם רצינים??
קודם כל מי שאין לו BLADE400 אז שלא ינסה לקשר בין מסוק זה למסוק אחר
תסכימו איתי שכל מסוק איניוידואלי ואישי עם התכונות שלו. נכון ולא נכון, בעיקרון הפעולה והכיוון כל המסוקים זהים, אבל יש הבדלים בין מסוק למסוק בתכונות ובערכים
[/COLOR]
ואצטט: "...אצלי הפיטצ' בסווש מיקס עומד על 42% במסוק 500 ו 60% ב 450,.. " wonderd
בוא נגיד שאם לא הייתי משנה את ההגדרות היצרן!!! שקיבלתי עם המסוק בהייתו RTF
ההגדרות היו 85%+ וכנראה שהכל היה עובד בסדר.. ולא הייתי צריך את עזרתכם ..טעות ענקית-הגדרות המסוק כפי שהוא בא ברוב המקרים לא מדוייקות ולא נכונות


בכל מקרה מר.wonderd אני לא יודע מי אתה וכמה זמן אתה מטיס וכו'.. אני יכול להגיד לך דבר אחד. הגישה שלך היא מעצבנת ולא נכונה..
יש אפשרות להמליץ/להסביר לי על שינוי זוויות ומה זה עושה ולמה אין אפשרות לעשות את זה בהתכתבות, רק מול המסוק והשלט

ויש פשוט לעשות אותי טמבל שלא מבין כלום. ואצטט: "איך זה שאתה מטיס הפוך ולא יודע מה זה זויות להבים??" .. אז בבקשה אל תעשה אותי טמבל .. יכול להיות שאני מבין על מה אתה מדבר פשוט לא בשפה שלך! וגם אם לא .. אני יכול ללמוד ושמח ללמוד.
בכל מקרה בוא נגיד מר. wonderd שהזוויות בסדר מה עלי לעשות אחרכך???!!!
תשובה נכונה: לשנות בשלט את ההגדרה.. מה שאתה אומר כאן אינו יכול להיות נכון, אין כזה דבר "זויות בסדר" בלי התאמה לשאר מכלולי המסוק והתוכנה בשלט

היום אני יוצא להטיס .. אתן תשובה בסוף אם עזרו ההגדרות ה"חדשות".. מאחל לך הצלחה, אבל אני בטוח שהמסוק שלך אל מכוון נכון

שתיהיה לכולנו שבת שלום.

ותודה לעוזרים.



וכשתרצה עזרה אמיתית אל תהסס להתקשר,תקבל הבהרות מלאות על הנושא.
בסדנאות הכיוונים השונות שהיו כאן מדי פעם אנשים ישבו 4-5 שעות עם מצגת והסברים מפורטים ביותר, עם שאלות און ליין, ורק אחרי זמן והתנסות הפנימו את הנושא, לא ניתן בשום אופן ללמוד כיוונים דרך הפורום
בהצלחה בכל דרך שתבחר

Shahars
30-01-2010, 13:44:05
תגידו אתם רצינים??
קודם כל מי שאין לו BLADE400 אז שלא ינסה לקשר בין מסוק זה למסוק אחר
תסכימו איתי שכל מסוק איניוידואלי ואישי עם התכונות שלו.
ואצטט: "...אצלי הפיטצ' בסווש מיקס עומד על 42% במסוק 500 ו 60% ב 450,.. " wonderd
בוא נגיד שאם לא הייתי משנה את ההגדרות היצרן!!! שקיבלתי עם המסוק בהייתו RTF
ההגדרות היו 85%+ וכנראה שהכל היה עובד בסדר.. ולא הייתי צריך את עזרתכם ..

בכל מקרה מר.wonderd אני לא יודע מי אתה וכמה זמן אתה מטיס וכו'.. אני יכול להגיד לך דבר אחד. הגישה שלך היא מעצבנת ולא נכונה..
יש אפשרות להמליץ/להסביר לי על שינוי זוויות ומה זה עושה ולמה
ויש פשוט לעשות אותי טמבל שלא מבין כלום. ואצטט: "איך זה שאתה מטיס הפוך ולא יודע מה זה זויות להבים??" .. אז בבקשה אל תעשה אותי טמבל .. יכול להיות שאני מבין על מה אתה מדבר פשוט לא בשפה שלך! וגם אם לא .. אני יכול ללמוד ושמח ללמוד.
בכל מקרה בוא נגיד מר. wonderd שהזוויות בסדר מה עלי לעשות אחרכך???!!!
תשובה נכונה: לשנות בשלט את ההגדרה..

היום אני יוצא להטיס .. אתן תשובה בסוף אם עזרו ההגדרות ה"חדשות"..

שתיהיה לכולנו שבת שלום.

ותודה לעוזרים.

עם כזו גישה לא תגיע רחוק :-)

אליקופטר
30-01-2010, 14:16:48
עם כזו גישה לא תגיע רחוק :-)

עם מזג האויר של היום המסוק נראה לי יגיע רחוק:D

מני2000
30-01-2010, 14:53:39
תגידו אתם רצינים??
קודם כל מי שאין לו BLADE400 אז שלא ינסה לקשר בין מסוק זה למסוק אחר
תסכימו איתי שכל מסוק איניוידואלי ואישי עם התכונות שלו.
ואצטט: "...אצלי הפיטצ' בסווש מיקס עומד על 42% במסוק 500 ו 60% ב 450,.. " wonderd
בוא נגיד שאם לא הייתי משנה את ההגדרות היצרן!!! שקיבלתי עם המסוק בהייתו RTF
ההגדרות היו 85%+ וכנראה שהכל היה עובד בסדר.. ולא הייתי צריך את עזרתכם ..

בכל מקרה מר.wonderd אני לא יודע מי אתה וכמה זמן אתה מטיס וכו'.. אני יכול להגיד לך דבר אחד. הגישה שלך היא מעצבנת ולא נכונה..
יש אפשרות להמליץ/להסביר לי על שינוי זוויות ומה זה עושה ולמה
ויש פשוט לעשות אותי טמבל שלא מבין כלום. ואצטט: "איך זה שאתה מטיס הפוך ולא יודע מה זה זויות להבים??" .. אז בבקשה אל תעשה אותי טמבל .. יכול להיות שאני מבין על מה אתה מדבר פשוט לא בשפה שלך! וגם אם לא .. אני יכול ללמוד ושמח ללמוד.
בכל מקרה בוא נגיד מר. wonderd שהזוויות בסדר מה עלי לעשות אחרכך???!!!
תשובה נכונה: לשנות בשלט את ההגדרה..

היום אני יוצא להטיס .. אתן תשובה בסוף אם עזרו ההגדרות ה"חדשות"..

שתיהיה לכולנו שבת שלום.

ותודה לעוזרים.


עם הגישה החפיפניקית הזו די ברור שתדפוק את המסוק בקרוב - אני רק מקווה שלא תפגע באנשים תוך כדי...

omegaMIX
30-01-2010, 16:58:06
הצלחתם לבאס אותי..
באמת שהיה חרא מזג אוויר אז ביטלתי..

"יש אפשרות להמליץ/להסביר לי על שינוי זוויות ומה זה עושה ולמה אין אפשרות לעשות את זה בהתכתבות, רק מול המסוק והשלט"

ועכשיו אני שואל שאלה.. למה צריך לבדוק? מה בעצם בודקים? מה התוצאות שצריכות להיות? וכל כמה זמן צריך לעשות את זה?
לשאלות האלו חייבות להיות תשובות... שוב אני לא שואל איך.. אני שואל למה ומה זה בדיוק.

ומתי יש סנדאת כיוון אני רוצה להיות נוכח... ולהבין על מה כל המהומה.

wind556
30-01-2010, 17:23:48
אני הולך לאמר כאן את מה שלא אמרתי אף פעם לאף אחד:
אל תתקשר אלי, ובהצלחה רבה לך

omegaMIX
30-01-2010, 17:34:52
עודד אל תדאג לא אטריד אותך ..
ובאמת שלא ניסיתי לפגוע באף אחד.. אם פגעתי בך במקרה בטעות.. מצטער.

לכל שאר הפורום.. תודה רבה על הכל. המשך טיסה מהנה.

wind556
30-01-2010, 17:38:35
עודד אל תדאג לא אטריד אותך ..
ובאמת שלא ניסיתי לפגוע באף אחד.. אם פגעתי בך במקרה בטעות.. מצטער.

לכל שאר הפורום.. תודה רבה על הכל. המשך טיסה מהנה.



אתה לא יכול לפגוע בי, ולא הייתי מוטרד לו התקשרת.
אבל בגישה שלך לעניין אני רואה חוסר טעם להסביר וללמד כי אין מי שיקשיב בצד השני.
ומכל הלב אני מאחל לך בהצלחה,ומקווה שאתה אוטודידקט אמיתי

omegaMIX
30-01-2010, 17:46:18
אוטודידקט אמיתי .. ***.. אחלה מחמאה.
דווקא אני מאוד אוהב ללמוד .. מקווה שיצליח לי..

שיהיה לך אחלה של שבוע.. מבחינתי אפשר לסגור את האשכול הזה..

Death_Keeper
30-01-2010, 18:04:48
טוב, חלאס עם הקשקושים והמריבות...
תשובה לשאלה שלך - במסוק מכוון נכון - במצב IDLE UP , זוויות הלהבים כשהסטיק מקסימום למעלה, או מקסימום למטה - צריכות ליהיות זהות בערכן, והפוכות בכיוון (בשביל לקבל תגובה טובה וצפויה בעת ביצוע תרגילים - תיקתוקים וכד'). כשהסטיק באמצע - צריכה ליהיות לך זוית של 0 מעלות. כל הזויות נמדדות יחסית לפלייבר - כשמוודאים שהוא מאוזן. במסוק מכוון נכון הסוושפלייט אמורה לנוע כמעט לכל אורך הציר התנועה שלה, כשתמיד מוודאים שבמצבי הקיצון אתה לא מגיע למגע בטבעת החלקו התחתון של הציר, או במצב השני פגיעה בקצה ה - ANTI ROTATION BRACKET (אין לי מושג איך לתרגם את זה) - לא מספיק לוודא מקסימום סטיק שמאלי - צריך גם להוסיף מצבי קיצון של הסטיק הימני - מקסימום UP ומקסימום PITCH וכדו'.
זה לגבי למה לכוון... איך?
יש מד PITCH שמרכיבים על הלהבים ומודדים זויות - זה לא כ"כ מסובך. אני ממליץ לך לחפש ב - YOUTUBE קליפים של FINLESS BOB מכוון מסוקים שונים, יש הסברים לא רעים שרק יתרמו לך.
לינק למד PITCH:
http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9653

מקווה שעזרתי... ושתיישם את הדברים הללו, אתה גם תהנה יותר וגם הסיכויים שמשהו ישתבש ומישהו יפגע ירדו.
בהצלחה,
יוסי

omegaMIX
30-01-2010, 18:17:44
תודה רבה!!
עכשיו הבנתי הכל..
והתמונה עזרה לי .. כי אני מכיר את הדבר הזה.. וכבר ראיתי סרטונים שלמים על זה (לא מאתמול).. ואיך לכוון.

איזה כיף לקבל תשובה. תודה יוסי.. יצאת מלך!!!!.

עוד שאלה אם אפשר.
הרי אמרת שמכוונים את הזוויות לפי הפלייבר האם הוא תמיד מאוזן? (קשה להסביר את מה שאני רוצה לשאול...)
הפלייבר חייב להיות מאוזן כדי לקבל תוצאות נכונות.. או זה לא חשוב אם יהיה למעלה או למטה (לא עקום) כי הרי הוא מחובר ללהבים עם המיקסים mix arm

מקווה שהבנת את השאלה .. ותוכל לענות לי.

(מאוזן כלפי הקרקע)

omegaMIX
30-01-2010, 18:21:59
קיבלתי תשובה

Death_Keeper
30-01-2010, 18:25:55
שמח שעזרתי.
אני חושב שהבנתי את השאלה - והפלייבר חייב להיות מאוזן - לא למטה ולא למעלה - אתה מוזמן לבדוק, אם תשים את המד PITCH על הלהב, ותשחק עם גובה הפלייבר - אתה תבחין בהבדל בין הזוויות, לא יכול לתת לך תשובה בשליפה למה...אבל זה קורה. לכן חשוב להקפיד לשמור על הפלייבר מאוזן.
שבוע טוב.
יוסי