צפייה בגרסה מלאה : תחילת שימוש בסוללות חדשות
הבנתי שיש לפרוק בעזרת המטען ולהטעין כמה פעמים סוללות ליפו חדשות לפני שימוש...
באיזה קצב לפרוק אותן? והאם להתחיל בפריקה או בטעינה?
wind556
31-01-2010, 13:25:16
אל תפרוק, אין צורך
פשוט תטיס 3 דקות בריחוף סולידי ורגוע ואחרי זה תטעין מלא
ותחזור על התהליך 3-4 פעמים
את התהליך תתחיל בטעינה מלאה
Boogle
31-01-2010, 23:16:26
המהדרין אומרים 10 פעמים.
וללכת עם הסוללה 7 הקפות סביב הטיסן עם כוון השעון:D
הפעם נראה לי שקצת נסחפתם - הרצת סוללות האומנם?! האם זו תופעת עדר או שיש משהו מדעי בדבר. אשמח אם משהו כאן יתקן אותי ויביא מידע מוכח.
מנסיון שלי עם סוללות ליטיום הוא שהם מחזיקות בין 40-100 הטענות (100 בהגזמה) ולאחר מכן או שהסוללה מתנפחת או שהיא פשוט נחלשת הקיבולת יורדת והסוללה אינה מסוגלת להגיע לנתונים התחלתיים שלה
לבזבז 10 הטענות שהם 10-20% מחיי הסוללה כדי להשיג עוד כמה הטענות ?
עוז
wind556
01-02-2010, 10:22:47
הפעם נראה לי שקצת נסחפתם - הרצת סוללות האומנם?! האם זו תופעת עדר או שיש משהו מדעי בדבר. אשמח אם משהו כאן יתקן אותי ויביא מידע מוכח.
מנסיון שלי עם סוללות ליטיום הוא שהם מחזיקות בין 40-100 הטענות (100 בהגזמה) ולאחר מכן או שהסוללה מתנפחת או שהיא פשוט נחלשת הקיבולת יורדת והסוללה אינה מסוגלת להגיע לנתונים התחלתיים שלה
לבזבז 10 הטענות שהם 10-20% מחיי הסוללה כדי להשיג עוד כמה הטענות ?
עוז
המידע הנ"ל כתוב בכמה מקומות . עשה חיפוש יסודי ותמצא אותו.
הטענה היא שלאחר הרצת הסוללה היא מגיעה למלא התפוקה שלה בעוד שללא הרצה לא תמיד.
ואין צורך לבזבז 10 טעינות, מספיק גם 3, והיו מקרים שהורגש הבדל ברור בכוח שהסוללה מספקת.
לא נותר לך אלא לנסות את זה פעם ולהתרשם בעצמך אם יש או אין בזה טעם. ותשתף במסקנות
ZigiStar
01-02-2010, 10:44:55
הפעם נראה לי שקצת נסחפתם - הרצת סוללות האומנם?! האם זו תופעת עדר או שיש משהו מדעי בדבר. אשמח אם משהו כאן יתקן אותי ויביא מידע מוכח.
מנסיון שלי עם סוללות ליטיום הוא שהם מחזיקות בין 40-100 הטענות (100 בהגזמה) ולאחר מכן או שהסוללה מתנפחת או שהיא פשוט נחלשת הקיבולת יורדת והסוללה אינה מסוגלת להגיע לנתונים התחלתיים שלה
לבזבז 10 הטענות שהם 10-20% מחיי הסוללה כדי להשיג עוד כמה הטענות ?
עוז
אני מסכים. חלק קטן מהיצרנים ממליץ על "הרצה" (בעיקר צריכה נמוכה במחזורים הראשונים), אבל רובם לא מנחים לעשות כך. בקיצור,כנראה שיש לקרוא את הוראות היצרן הספציפי של אותה סוללה ולנהוג בהתאם.
המידע הנ"ל כתוב בכמה מקומות . עשה חיפוש יסודי ותמצא אותו.
הטענה היא שלאחר הרצת הסוללה היא מגיעה למלא התפוקה שלה בעוד שללא הרצה לא תמיד.
ואין צורך לבזבז 10 טעינות, מספיק גם 3, והיו מקרים שהורגש הבדל ברור בכוח שהסוללה מספקת.
לא נותר לך אלא לנסות את זה פעם ולהתרשם בעצמך אם יש או אין בזה טעם. ותשתף במסקנות
+1 , 3 מחזורים מספק בהחלט.
בנוסף,
אם אתה מעוניין להאריך את חיי הסוללה (כמות טעינות) דאג ל:
1.טעינה מלאה עד ל 95% מהקיבולת של הסוללה ולא עד 100% (שימוש במטען במוד FAST) בשימוש השוטף.
2.איחסון הסוללה ב 50% קיבולת (שימוש במטען במוד STORAGE).
ZigiStar
01-02-2010, 12:19:20
+1 , 3 מחזורים מספק בהחלט.
בנוסף,
אם אתה מעוניין להאריך את חיי הסוללה (כמות טעינות) דאג ל:
1.טעינה מלאה עד ל 95% מהקיבולת של הסוללה ולא עד 100% (שימוש במטען במוד FAST) בשימוש השוטף.
2.איחסון הסוללה ב 50% קיבולת (שימוש במטען במוד STORAGE).
ובנוסף (והרבה יותר חשוב מהרצה):
3. המנעות מפריקת יתר (מתחת מתח-הסף לתא, שחייב להיות גבוה מ-3 וולט).
4. הקפדה על פריקה במגבלת ה-C של הסוללה.
5. טעינה תוך כדי איזון מתחי-התאים.
הפעם נראה לי שקצת נסחפתם - הרצת סוללות האומנם?! האם זו תופעת עדר או שיש משהו מדעי בדבר. אשמח אם משהו כאן יתקן אותי ויביא מידע מוכח.
מנסיון שלי עם סוללות ליטיום הוא שהם מחזיקות בין 40-100 הטענות (100 בהגזמה) ולאחר מכן או שהסוללה מתנפחת או שהיא פשוט נחלשת הקיבולת יורדת והסוללה אינה מסוגלת להגיע לנתונים התחלתיים שלה
לבזבז 10 הטענות שהם 10-20% מחיי הסוללה כדי להשיג עוד כמה הטענות ?
עוז
למה אתה קורה לזה לבזבז.
פשוט במקום להטיס 7 דקות תטיס 3-4 דקות.
לא יודע בכמה זה יאריך את אורך חיי הסוללה.
לא פחות חשוב להקפיד על מה שנכתב על ידי Ziki.
מי אמר שלסוללה יש 100 טעינות?
גם רצוי לתת לסוללה להתקרר לפני טעינה.
שמירה במקום קר שומרת גם כן על הסוללה
אני מקפיד על כל מה שנאמר עד כה + לעולם לא פורק את הסוללה מעל ל 75% מהקיבולת שלה!
ועדיין זה לא עוזר, חיי הסוללה קצרים מאוד יחסית למה שציפיתי (ואת זה הבנתי כאשר התחלתי לספור את מספר הטעינות עבור כל סוללה) - ואני לא מדבר על לעשות הקפות עם המסוק.
יש סוללות באלפי שקלים מהשורה הראשונה שלא החזיקו מעמד יותר מ - 50 טעינות :mad:.
אשמח אם מישהו יוכל לספק הסבר מדעי למה פעולת "ההרצה" תשפר את חיי הסוללה
בכל אופן בזוג פאקים הבא שלי - אנסה את שיטת ההרצה על אחד מהפאקים בלבד, נראה לאן זה יוביל :)
ובנוסף (והרבה יותר חשוב מהרצה):
3. המנעות מפריקת יתר (מתחת מתח-הסף לתא, שחייב להיות גבוה מ-3 וולט).
4. הקפדה על פריקה במגבלת ה-C של הסוללה.
5. טעינה תוך כדי איזון מתחי-התאים.
מה שנכון נכון :)
ZigiStar
01-02-2010, 14:48:47
אשמח אם מישהו יוכל לספק הסבר מדעי למה פעולת "ההרצה" תשפר את חיי הסוללה
אין לי הסבר מדעי, לצערי, אבל אני מניח שהוא כרוך בהבנת התגובות הכימיות בסוללה.
בכל מקרה, הנה דוגמא ליצרן שממליץ לבצע הרצה:
http://thunderpowerrc.com/PDF/THPSafetyWarnings.pdf (ראה תחת "First few Flights").
כמו שכתבנו למעלה, יש דברים הרבה יותר חשובים להקפיד עליהם להארכת חיי הסוללה.
guylederer
01-02-2010, 19:35:59
גם אני מוכן להשתתף בניסוי :)
wind556
02-02-2010, 08:51:16
אני מקפיד על כל מה שנאמר עד כה + לעולם לא פורק את הסוללה מעל ל 75% מהקיבולת שלה!
ועדיין זה לא עוזר, חיי הסוללה קצרים מאוד יחסית למה שציפיתי (ואת זה הבנתי כאשר התחלתי לספור את מספר הטעינות עבור כל סוללה) - ואני לא מדבר על לעשות הקפות עם המסוק.
יש סוללות באלפי שקלים מהשורה הראשונה שלא החזיקו מעמד יותר מ - 50 טעינות :mad:.
אשמח אם מישהו יוכל לספק הסבר מדעי למה פעולת "ההרצה" תשפר את חיי הסוללה
בכל אופן בזוג פאקים הבא שלי - אנסה את שיטת ההרצה על אחד מהפאקים בלבד, נראה לאן זה יוביל :)
סוללות באלפי שקלים?????
אתה מטיס מכונית היברידית?
איזה סוללות יש לך וכמה הן עלו?
אכן אני מטיס מכונית היברידית עם כנף מסתובבת - מפלצת נחמדה בעלת 12 תאים
וכן תג המחיר היה 1400 שקל לסוללה שהחזיקה מעמד 43 הטענות :mad:
למזלי למדתי מהר מאוד שהסיני מספק סחורה לא פחות טובה בשליש מחיר אבל זה לא קשור.
בנוסף היו לי סוללות 6 תאים, שהתמשתי בהם במכונית אחרת - t -rex500. אחת מהסוללות נפטרה אחרי 23 הטענות השניה נפטרה אחרי 43 הטענות והשלישית לא סוחבת
ובאופן לא מתוכננן בצעתי להם "הרצה" - היה לי בעיה בזנב אז ב 5 הטעינות הראשונות למעשה ביצעתי טיסה מתונה ללא 3d וגם לא פרקתי אותם יותר מ 50%
אני לא יודע כמה מהמטיסים פה מבצעים מעקב אחרי הסוללות שלהם וגם אני קצת בספק לגבי שיטת "ההרצה" ולכן אני שואל האם יש למישהו מידע מדעי (אלקטרונים לא הנחיות של החברה שאינה מסבירה מדוע ולמה)
וכמובן חשוב לציין שאינני מזלזל בשיטה - אלה מעלה פה שאלות ועובדות, כדי להבין מה טיבה של שיטה זו
תודה
עוז
אכן אני מטיס מכונית היברידית עם כנף מסתובבת - מפלצת נחמדה בעלת 12 תאים
וכן תג המחיר היה 1400 שקל לסוללה שהחזיקה מעמד 43 הטענות :mad:
למזלי למדתי מהר מאוד שהסיני מספק סחורה לא פחות טובה בשליש מחיר אבל זה לא קשור.
בנוסף היו לי סוללות 6 תאים, שהתמשתי בהם במכונית אחרת - t -rex500. אחת מהסוללות נפטרה אחרי 23 הטענות השניה נפטרה אחרי 43 הטענות והשלישית לא סוחבת
ובאופן לא מתוכננן בצעתי להם "הרצה" - היה לי בעיה בזנב אז ב 5 הטעינות הראשונות למעשה ביצעתי טיסה מתונה ללא 3d וגם לא פרקתי אותם יותר מ 50%
אני לא יודע כמה מהמטיסים פה מבצעים מעקב אחרי הסוללות שלהם וגם אני קצת בספק לגבי שיטת "ההרצה" ולכן אני שואל האם יש למישהו מידע מדעי (אלקטרונים לא הנחיות של החברה שאינה מסבירה מדוע ולמה)
וכמובן חשוב לציין שאינני מזלזל בשיטה - אלה מעלה פה שאלות ועובדות, כדי להבין מה טיבה של שיטה זו
תודה
עוז
מעניין, אך הנתונים שנתת אינם מספקים
גם אם תבצע הרצה, תשמור על הסוללות כמו שצריך, תקפיד לא לפרוק אותן עד הסוף וכו... אבל תשתמש בסוללות שאינן מתאימות לסטאפ מבחינת עמידה בזרמים/הספקים גבוהים וכו...אתה תקצר את אורך חייהם או שתגרום להן נזק מצטבר.
באילו סוללות מדובר?
בעלות כמה C ?
מה אחוז הקיבולת שצרכת לכל טיסה מתוך סך הקיבולת של הסוללות?
האם בדקת מה הזרם שהמנוע באמת צורך בטיסה?
האם חיברת לוגר לסטאפ שלך על מנת לוודא איזה הספק אמיתי אתה צורך?, זרם מקסימלי וכו...?
אם לא, בסטאפים כבדים כאלו מומלץ לעשות בדיקה כזו ולוודא שעובדים נכון ב 100% עם מקדמי ביטחון גבוהים על מנת שהסטאפ יאריך חיים.
מומלץ להשתמש בלוגר הזה:
http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10080&Product_Name=Turnigy_Watt_Meter_and_power_Analyzer
לא תאמין כמה הנתונים בשטח שונים ממה שהיצרנים מפרסמים לגבי המנועים והבקרים והתוצאות שתקבל תלויות במידה ניכרת בסגנון ההטסה שלך ובכלי אותו אתה מטיס.
guylederer
02-02-2010, 17:13:46
ziki בקשר ללוגר ... יש לי אותו ואני רוצה לבדוק הספק בטיסה ... האם להדביק אותו למסוק ? יש לך שיטה טובה יותר ?
ziki בקשר ללוגר ... יש לי אותו ואני רוצה לבדוק הספק בטיסה ... האם להדביק אותו למסוק ? יש לך שיטה טובה יותר ?
לאיזה מסוק?
אם ל 450 אז מאד פשוט.
מצמידים אותו עם סקוטש לסוללה ומטיסים ללא חופה, תוספת המשקל שלו קטנה ביותר ומתקזזת במשקל החופה שהסרת.
אחרי הכל, מדובר בטיסה לצורך בדיקה בלבד אז היופי לא משחק תפקיד.
ראיתי מטיסים שמחברים אותו קבוע בכלים גדולים כמו 700 או 600 או על טיסנים חשמליים שיש בהם מקום.
מוצר מצויין וחשוב לבדיקת תאימות סטאפ חשמלי.
guylederer
02-02-2010, 19:09:23
הבנתי תודה רבה אני אנסה את זה בעתיד ... מדובר על מסוק 500
הבנתי תודה רבה אני אנסה את זה בעתיד ... מדובר על מסוק 500
יופי, שם אין לך בעיה של מקום.
אני התייחסתי לחתימה שלך!
אתה צריך לעדכן אותה :)
guylederer
02-02-2010, 20:33:27
שונה :D
sharonx
02-02-2010, 22:38:45
אני עשיתי מדידה עם הלוגר על TREX 500 ESP סטוק לגמרי - 45 אמפר ב PEAK ב 3D הכי אגרסיבי (תקתוקים, פיץ אפ-דאון מהירים עד קצה הגבול של הסטיק). אלא אם יש פיקים של מילי-שניות שקצב הדגימה של הלוגר לא עומד בו, הזרמים נמוכים יחסית ל C של הסוללות. ועדיין הם מתעייפות עם הזמן.
אני חושב שמה שאנחנו צריכים פה זה סטטיסטיקה על מספר רב של סוללות מאותו יצרן שעברו ולא עברו הרצה. הסברים מדעיים יהיה קשה למצוא ולא בטוח שהכימאים יודעים הכל עדיין. לפעמים יש אקסיומות אמפיריות...
guyst
03-02-2010, 18:19:28
שונה :D
תתחדש כריש!:)
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.