PDA

צפייה בגרסה מלאה : שמן



guylederer
09-02-2010, 14:48:12
אהלן
אני יודע שהנושא קפץ כמה פעמים ... אני מחפש שמן כדי לשמן את ציר המנוע וציר הזנב
שמעתי בזמנו שממליצים על שמן מכונות תפירה ועוד שמן אחר של יעקובי על בסיס סיליקון
יש לי סוג של זסקל הבעיה שהוא הופך להיות דביק ובסופו של דבר הורס מיסבים ומשאיר מלא לכלוך
האם השמן הזה יספיק או עלי לחפש משהו ספציפי ?
http://www.singer4u.co.il/pl_product~332~11~0.htm
תודה מראש
גיא

wind556
09-02-2010, 22:46:56
אסור להשתמש בשמנים שנועדו לשיחרור חלקים תפוסים, הם מכילים חומרים קורוסיביים שתוקפים גומי ופלסטיק
הסיבה לשמן סיליקון היא היותו מאד נייטראלי ולא תוקף מאומה, יחד עם תכונות שימון טובות.
תכין לך בבקבוק מתיז אלכוהול , תשטוף את החלקים הזקוקים לשימון וניקוי, ותשמן רק איזורים נקיים.לשמן איזור מלא ליכלוך זה כמו לשים קרבורונדום על החלק (קרבורונדום=משחת ליטוש)

guylederer
09-02-2010, 23:23:22
תודה על התשובה עודד ...
שוב אני חוזר לשאלה כי אני לא מתכוון להמשיך להשתמש בזסקל אלא בשמן אחר ואני צריך המלצה ...

zvok
10-02-2010, 08:11:33
אני משתמש ב WD-40 שמן קל שאינו קורוזיבי ואינו ממיס פלסטיק.

s.mario
10-02-2010, 09:38:48
בתחום המכוניות על שלט ישנם שמנים רבים למילוי הבולמים במכונית...
השמנים הם על בסיס סיליקון ומגיעים במס רב של צמיגויות...
בקבוקון קטן של שמן עולה בסביבות ה50 שקלים....תלוי בייצרן ובצמיגות...
אני משתמש בשמנים הללו תקופה ארוכה על צירים ומכלולים במסוקים...(לא גגשי"ם)
גיא , אם תרצה אוכל לתת לך לנסות בשמחה.

galoz
10-02-2010, 09:56:56
בתחום המכוניות על שלט ישנם שמנים רבים למילוי הבולמים במכונית...
השמנים הם על בסיס סיליקון ומגיעים במס רב של צמיגויות...
בקבוקון קטן של שמן עולה בסביבות ה50 שקלים....תלוי בייצרן ובצמיגות...
אני משתמש בשמנים הללו תקופה ארוכה על צירים ומכלולים במסוקים...(לא גגשי"ם)
גיא , אם תרצה אוכל לתת לך לנסות בשמחה.

יש לך קישור לשמן שיכול לשמן לינקג'ים ברוטור הראשי של ה 450 ?

אגב אחד הלינקים שהולך לסרוו הולך קשה, האם כדי להרחיב שם את הפלסטיק השחור או פשוט לקנות חדש?

תודה

sharonx
10-02-2010, 12:53:32
אני משתמש ב WD-40 שמן קל שאינו קורוזיבי ואינו ממיס פלסטיק.

שמעתי שזה מאוד לא מומלץ למסוקים

sharonx
10-02-2010, 12:54:02
איתי - אני רוצה דגימה קטנה לנסות.

guylederer
10-02-2010, 13:54:27
תודה לעוזרים ... אני כנראה אלך לחפש כמה שמנים בחנויות ...

wonderd
10-02-2010, 14:35:03
לאיזה מסוק אתה צריך שמן ולמה אתה חושב שצריך את השמן?
אני שואל כדי ללמוד בעצמי אם גם אני צריך.

zvok
10-02-2010, 14:52:17
שמעתי שזה מאוד לא מומלץ למסוקים

למה?

אני משתמש ב WD-40 לשמון מיסבים זעירים מפרקים ומנועים Brushless ו Brushed.

אין פגיעה בפלסטיק ולא ברכיבי CF ושומר טוב מאוד על המנועים.

ב Walkera 4#3 יש מנוע Brushed. ללא שמן החלפתי מנוע כל 40-50 טעינות. עם שמן כל 150 עד 200 טיסות.

בציר הרוטור יש שני מיסבים קטנטנים ללא שמון החלפתי מיסבים כל 20-30 טיסות עם שמון אחרי מאות טיסות לא החלפתי אף מיסב.

החסרון היחיד שזה לא ממש שמן מכיוון שהוא די נדיף וכל 10-15 בטריות צריך לשמן.

אם אני טועה אשמח ללמוד

guylederer
10-02-2010, 15:00:14
תמיד טוב לשמן ... כל מסוק ... אני מדבר על הציר הראשי ועל הציר זנב ... ככה הסליידר בציר זנב והסוואש פלייט בציר ראשי זזים חלק יותר והשמן מונע חיכוך מה שגורם לבלאי בסופו של דבר :]

sharonx
10-02-2010, 15:15:04
למה?

אני משתמש ב WD-40 לשמון מיסבים זעירים מפרקים ומנועים Brushless ו Brushed.

אין פגיעה בפלסטיק ולא ברכיבי CF ושומר טוב מאוד על המנועים.

ב Walkera 4#3 יש מנוע Brushed. ללא שמן החלפתי מנוע כל 40-50 טעינות. עם שמן כל 150 עד 200 טיסות.

בציר הרוטור יש שני מיסבים קטנטנים ללא שמון החלפתי מיסבים כל 20-30 טיסות עם שמון אחרי מאות טיסות לא החלפתי אף מיסב.

החסרון היחיד שזה לא ממש שמן מכיוון שהוא די נדיף וכל 10-15 בטריות צריך לשמן.

אם אני טועה אשמח ללמוד

זו בדיוק הבעיה - הוא נדיף ולא נשאר כמו שמן מכונות תפירה למשל

zvok
11-02-2010, 08:10:35
זו בדיוק הבעיה - הוא נדיף ולא נשאר כמו שמן מכונות תפירה למשל

הוא נדיף אבל לא עד כדי כך. לכן כתבתי שצריך לשמן כל 10-15 בטריות.

מצד שני זה גם "שמן" שמשמש לנקוי ושחרור צירים תפוסים.

אני תארתי את נסיוני עם מסוקים קטנים כמו ה Walkera 4#3 וה 4G6.

s.mario
11-02-2010, 11:00:30
איתי - אני רוצה דגימה קטנה לנסות.

ברצון , במפגש הקרב ובא..:rolleyes:

bendisar
11-02-2010, 11:03:14
ברצון , במפגש הקרב ובא..:rolleyes:

איזה מפגש?

s.mario
11-02-2010, 11:12:38
איזה מפגש?

שלי ושל שרון...:o

b1yossi
11-02-2010, 13:58:37
אני משתמש ב WD-40 שמן קל שאינו קורוזיבי ואינו ממיס פלסטיק.

WD40 מכיל יותר דטרגנטים וממיסים ממה שיש באבקת הכביסה + חומר לניקוי האסלה שלך....

לקרוא לו שמן זה גובל בהוצאת דיבה לשמנים :D

WD40 הוא מצויין לשחרור מכניקה תפוסה מכל מני סיבות, לניקוי של חלקי מכונות, דבק של מדבקות ועוד כמה אלפי שימושים בסגנון הזה, אבל ממש לא מתאים לשימון.

ziki
11-02-2010, 15:04:49
WD40 מכיל יותר דטרגנטים וממיסים ממה שיש באבקת הכביסה + חומר לניקוי האסלה שלך....

לקרוא לו שמן זה גובל בהוצאת דיבה לשמנים :D

WD40 הוא מצויין לשחרור מכניקה תפוסה מכל מני סיבות, לניקוי של חלקי מכונות, דבק של מדבקות ועוד כמה אלפי שימושים בסגנון הזה, אבל ממש לא מתאים לשימון.

+1
WD40 הוא הפיתרון הרע ביותר לתחזוקת מסוקים בקטגוריית השמנים.

hatul
11-02-2010, 15:17:03
פעם היה לי שמן לשרשרת של אופנוע שטח מתוצרת מוטול ,הוא לא גרם זנק לגומיות שבשרשרת (O RING) והיה לו כושר הידבקות טוב ,אולי הוא יתאים גם למסוק

zvok
11-02-2010, 16:56:43
WD40 מכיל יותר דטרגנטים וממיסים ממה שיש באבקת הכביסה + חומר לניקוי האסלה שלך....

לקרוא לו שמן זה גובל בהוצאת דיבה לשמנים :D

WD40 הוא מצויין לשחרור מכניקה תפוסה מכל מני סיבות, לניקוי של חלקי מכונות, דבק של מדבקות ועוד כמה אלפי שימושים בסגנון הזה, אבל ממש לא מתאים לשימון.

אשמח לראות אנליזה כימית מפורטת של המרכיבים שאתה מגדיר כדטרגנטים ושל שאר המרכיבים.

תודה

zvok
11-02-2010, 17:01:53
WD40 מכיל יותר דטרגנטים וממיסים ממה שיש באבקת הכביסה + חומר לניקוי האסלה שלך....

לקרוא לו שמן זה גובל בהוצאת דיבה לשמנים :D

WD40 הוא מצויין לשחרור מכניקה תפוסה מכל מני סיבות, לניקוי של חלקי מכונות, דבק של מדבקות ועוד כמה אלפי שימושים בסגנון הזה, אבל ממש לא מתאים לשימון.

להלן מאמר המפרט את תכולת ה WD-40 אשמח לקבל ממך הסבר מאיר עיניים אלו מהמרכיבים המפורטים הם דטרגנטים

Newsgroups: sci.chem
From: B.Hamilton@irl.cri.nz (Bruce Hamilton)
Subject: Re: WD 40 Ingredients
Date: Thu, 12 Jun 1997 15:41:41 +12

In article <5n9c5h$5vt@freenet-news.carleton.ca>
ca805@FreeNet.Carleton.CA (Everett J. Harriman) writes:
...
>Does anyone know the composition of the product, "WD 40"? I'm
>especially interested in identifying the ingredient used to give
>the penetrating property to WD 40.

The WD stands for Water Displacing. I haven't analysed it,
( not commonly sold here ) but somebody ( Professor Toraki? )
squirted some down a GC/MS and confirmed the solvent was
boiling around 150-200C and only contained a minor % of
aromatics, which means it is either a narrow boiling range
kerosine fraction, or a special narrow boiling range solvent
like low aromatics white spirits.

I've analysed a similar product, and it was around 80%
kerosine, 10% acidless tallow oil, and 10% lubricating
oil light base gade - with some additional antioxidants
added to improve durability. When the composition of
WD-40 last came up in sci.chem, I wasn't sure if it was a
water displacing solvent only, but subsequently there
has been a long discussion about the film left behind in
some rec.* groups - which is why it should not be used as
a lubricant, the film is only a temporary corrosion protective
layer.

That would make WD-40 like the formulation above.
The kerosine is the solvent, the tallow oil and lubricating
base grade provide the means for the fluid to displace
water from surfaces and, when the kerosine has evaporated,
leave a thin, protective film on the surface that provides
temporary corrision protection. It is possible that it may
have some solid lubricant in it ( PTFE,Graphite,MoS2 ),
but I suspect there would not be enough to provide any
useful lubrication - and thus should not be used to wash
"proper lubricants" off bearing surfaces, chains etc..

Note that the light lubricant base grade is just the vacuum
distilled, high boiling, hydrocarbon fraction used in light
lubricants, but has minimal lubrication properties ( until all
the Extreme Pressure and other compounds are added ) other
than those conferred by the viscosity. It is not a "lubricant",
just a base grade.

So, in summary, it is a water-displacing formulation which
deposits a film that provides temporary corrosion protection
( temporary usually means days to months, depending on the
environment). The 40 is supposed to mean that it was the
40th formulation evaluated - not certain if true or not.

Bruce Hamilton

zvok
11-02-2010, 17:11:47
WD40 מכיל יותר דטרגנטים וממיסים ממה שיש באבקת הכביסה + חומר לניקוי האסלה שלך....

לקרוא לו שמן זה גובל בהוצאת דיבה לשמנים :D

WD40 הוא מצויין לשחרור מכניקה תפוסה מכל מני סיבות, לניקוי של חלקי מכונות, דבק של מדבקות ועוד כמה אלפי שימושים בסגנון הזה, אבל ממש לא מתאים לשימון.

הנה אנליזה של ה WD-40 עם Gas Chromatograph

http://www.wired.com/science/discoveries/magazine/17-05/st_whatsinside