צפייה בגרסה מלאה : עזרה בקניית מסוק ראשון
ITZIK0525
16-02-2010, 06:20:45
שלום אני רוצה להיכנס לתחום המסוקים ואני מעוניין לקנות מסוק למתחילים.אני מחפש דגם עם מנוע קטן {30}ושיהיה פשוט להטסה,ו2 המסוקים העיקריים שאני מתלבט בינהם הם הראפטור 30 ושאטל 30.
הייתי מעוניין לדעת מה יותר מומלץ באופן כללי,לאיזה יכולות אפשר להגיע עם כל אחד מהם,עלות התיקונים וחלקי חילוף במקרה של ריסוק/תקלה,זמינות חלקי חילוף בארץ,אמינות ועוד...
תודה,איציק
wonderd
16-02-2010, 07:06:20
אני במקומך לא הייתי מתחיל עם ניטרו אלא עם חשמלי, אחרי שתלמד קצת להטיס ולא תרסק הרבה תעבור לניטרו. לא לקפוץ עליי - זאת דעתי.
s.mario
16-02-2010, 10:29:04
דעתי בחירה מצויינת!
להתחיל עם משהו עם נוכחות באוויר ולא איזה זבוב מעופף - ועדיין לא לקפוץ יישר למים עם איזה טירקס נוצץ.
התחזוקה של מסוק 30 זולה מאד ברוב המקרים הן בחלקים ובעיקר בדלק!
ההתלבטות שלך דיי תמוהה בעיניי , הראפטור(V2) מהדגמים הפופולרים בקטגוריה- לעומת השאטל שהוא בערך סוגר את הרשימה....
מסוק אחר אותו קח לתשומת ליבך הוא הוק של חברת סנצ'ורי (CENTURY HAWK) - גם כן מסוק מוצלח מאד.
-אני מטיס את ההוק (שאינו למכירה ;))- אתה מומן לבוא ולהתרשם לשאול וללמוד...
בהצלחה - איתי.
asaf_aloush
16-02-2010, 14:24:01
אם אתה מתעניין בשטל אני מוכר את שלי:
קישור-http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=18527
שלום אני רוצה להיכנס לתחום המסוקים ואני מעוניין לקנות מסוק למתחילים.אני מחפש דגם עם מנוע קטן {30}ושיהיה פשוט להטסה,ו2 המסוקים העיקריים שאני מתלבט בינהם הם הראפטור 30 ושאטל 30.
הייתי מעוניין לדעת מה יותר מומלץ באופן כללי,לאיזה יכולות אפשר להגיע עם כל אחד מהם,עלות התיקונים וחלקי חילוף במקרה של ריסוק/תקלה,זמינות חלקי חילוף בארץ,אמינות ועוד...
תודה,איציק
בעבר מסוקי 30 היו בחירה מצויינת כמסוקים ראשונים ללימוד בסיסי אך כיום מסוקי ה 500 החשמליים עדיפים לדעתי כמסוקי לימוד ראשוני בהנחה שאתה לא נעול על מסוק דלק ולוקח בחשבון את האפשרות להתחיל דווקא מחשמלי.
אם בכל זאת אתה הולך לכיוון הניטרו אז לך על מסוק 50 שילווה אותך בהמשך הדרך.
בקשר ל 500 החשמלי:
1. התמקדות טובה יותר בלימוד ההטסה ופחות בתפעול המסוק.
2. מסוק שיכול ללוות אותך מרמת ההטסה הבסיסית ועד למתקדמת ביותר.
3. חלפים זולים, וסוללות במחירים סבירים.
4. גמישות להטסה כמעט בכל מקום.
5. גודל פיסי כמעט זהה למסוק 30 מה שמקל על הלימוד עם כלי יציב באוויר.
6. ציוד קרקע זול ופשוט יותר (מטען בלבד).
7. T500 מסוק אמין וטוב יותר מרפטור או שאטל שתקנה והעליויות כמעט זהות.
liran
16-02-2010, 15:51:39
הבחירה בין שאטל 30 לראפטור 30 היא בפירוש לטובת הראפטור כי השאטל הוא מסוק יותר מיושן מהראפטור.
אני לא הייתי מתחיל עם מסוק חשמלי, חשמלי שמקביל לניטרו 30 הוא עדיין יותר תזזיתי לטעמי בהתנהגות שלו, ויש לי את שניהם. ראפטור 30 טס כמו על מסילה. מאוד יציב. חשוב למתחיל. נשאלת השאלה עד כמה אתה מעוניין לסחוב עוד ציוד לשטח שכולל סטרטר, סוללה לסטרטר, משאבת דלק, בובו לפלאג, מיכל דלק של גאלון. לי באופן אישי זה מעולם לא הפריע ויתרה מזאת, אני מאוד אוהב את הרעש והריח של המנוע בעבודה.
חשמלי זה הטסת "הייטק", פריסה מהירה, עלייה לאויר, קיפול מהיר ויאללה הביתה שזה נחמד מאוד לכשעצמו. מבחינת חלפים בשתי האופציות הן ראפטור והן T500 הם זולים וזמינים.
הבחירה בין שאטל 30 לראפטור 30 היא בפירוש לטובת הראפטור כי השאטל הוא מסוק יותר מיושן מהראפטור.
אני לא הייתי מתחיל עם מסוק חשמלי, חשמלי שמקביל לניטרו 30 הוא עדיין יותר תזזיתי לטעמי בהתנהגות שלו, ויש לי את שניהם. ראפטור 30 טס כמו על מסילה. מאוד יציב. חשוב למתחיל.
מסוקים באותו משקל ובאותו קוטר דיסקה ניתנים לכיוון רגישות זהה עבור מטיס מתחיל ואין קשר בנושא אם משווים בין ניטרו לחשמלי.
אין סיבה שבכיוון נכון ה500 יהיה יותר תזזיתי מהרפטור 30 וגם הוא יכול להיות מאד יציב ועצל מה שיתאים מאד למטיס מתחיל.
wiimaster666
16-02-2010, 16:26:42
מסוקים באותו משקל ובאותו קוטר דיסקה ניתנים לכיוון רגישות זהה עבור מטיס מתחיל ואין קשר בנושא אם משווים בין ניטרו לחשמלי.
אין סיבה שבכיוון נכון ה500 יהיה יותר תזזיתי מהרפטור 30 וגם הוא יכול להיות מאד יציב ועצל מה שיתאים מאד למטיס מתחיל.
+1:D
liran
16-02-2010, 17:23:18
מסוקים באותו משקל ובאותו קוטר דיסקה ניתנים לכיוון רגישות זהה עבור מטיס מתחיל ואין קשר בנושא אם משווים בין ניטרו לחשמלי.
אין סיבה שבכיוון נכון ה500 יהיה יותר תזזיתי מהרפטור 30 וגם הוא יכול להיות מאד יציב ועצל מה שיתאים מאד למטיס מתחיל.
נכון שתחושה זה לרוב עניין של כיוון אבל עדיין הם לא מרגישים לי אותו הדבר, גם לאחר "כיוון נכון" והמלצתי למתחיל היא ראפטור 30.
ITZIK0525
16-02-2010, 18:52:50
אוקיי,ומה מבחינת היכולות?,שניהם מיועדים יותר ללימוד שכולל הקפות,נחיתות ...או שאפשר לעשות איתם עוד דברים כמו טיסה הפוכה ותרגילים פשוטים{הראפטור נראה יותר אוירודינאמי}.
מבחינת חלקי חילוף ,האם החלקים של שניהם זמינים בארץ ועולים בערך אותו דבר?
בנוסף הייתי מעוניין לדעת מה הכוונה באחזקה של מסוק דלק, חוץ מהוצאה שבועית/חודשית על דלק במה שונה התחזוקה של מסוק דלק לעומת חשמלי
אוקיי,ומה מבחינת היכולות?,שניהם מיועדים יותר ללימוד שכולל הקפות,נחיתות ...או שאפשר לעשות איתם עוד דברים כמו טיסה הפוכה ותרגילים פשוטים{הראפטור נראה יותר אוירודינאמי}.
מבחינת חלקי חילוף ,האם החלקים של שניהם זמינים בארץ ועולים בערך אותו דבר?
בנוסף הייתי מעוניין לדעת מה הכוונה באחזקה של מסוק דלק, חוץ מהוצאה שבועית/חודשית על דלק במה שונה התחזוקה של מסוק דלק לעומת חשמלי
אווירודינמי ומסוק לא הולכים יחד.
מסוק הוא הכלי הכי לא אווירודינמי שיש למעט הלהבים שלו ושצורת החופה לא תטעה אותך.
כמטיס מתחיל שני המסוקים יתנו לך התנסות טובה מאד ושניהם יעשו הכל אבל עם הראפטור 30 יהיה לך קשה להתקדם לרמות הגבוהות יותר למרות שכמטיס מתחיל לא תמצה את יכולתו כל כך מהר.
מבחינת חלקי חילוף, בתחום הזה תגלה מהר מאד שרוב החלקים משתלם להזמין באינטרנט מחו"ל ומה לעשות שחלקים לטירקס יש תמיד הכי הרבה במלאי בכל מקום ובד"כ במחירים הטובים ביותר.
מבחינת אחזקה, אפשר לכתוב סיפורים מכאן ועד להודעה חדשה אבל מומלץ להגיע לשטח ולהתרשם משום שמדובר באחזקה ותפעול שונה לחלוטין.
סמיבנשימול
17-02-2010, 08:43:22
חד וחלק.טירקס 500.{חשמלי}
חוויה של טיסה.
wiimaster666
17-02-2010, 09:01:14
חד וחלק.טירקס 500.{חשמלי}
חוויה של טיסה.
1+:)
wind556
17-02-2010, 09:50:34
לדעתי אין שום סיבה להתחיל עם מסוקי דלק, (ולדעתי גם אין סיבה להמשיך איתם אחר כך)
ולא כל האפשרויות נאמרו כאן, ההוריקאן 550 למשל הוא הקניה המשתלמת ביותר בעולם היום, יותר יציב וקל להטסה מהטירקס 500, הרבה יותר זול בתחזוקה ובתיפעול,שוקל יותר וגדול יותר וכמובן נראה יותר טוב באויר, קוטר הדיסקה 115 ס"מ ,עמיד יותר מכל מסוק אחר בתאונות, נחות מהטירקס 500 רק כאשר תגיע לביצועי 3D מתקדמים ביותר (מה שלא יקרה בשנתיים הראשונות גם אם אתה מוכשר ביותר) , ובאופן כללי עונג עצום להטיס אותו , אישית אני אוהב אותו יותר מאשר כל מסוק אחר, ואם אתה רוצה להתרשם ולראות אותו אתה מוזמן להתקשר ולבוא
לדעתי אין שום סיבה להתחיל עם מסוקי דלק, (ולדעתי גם אין סיבה להמשיך איתם אחר כך)
עודד
אתה כל פעם מצליח בשלב מסוים להפתיע אותי מחדש
למה?, ועוד בפורום של מסוקי דלק.
יש כל כך הרבה סיבות טובות להתחיל וגם להמשיך עם מסוק דלק שאני לא יודע מה לכתוב קודם ובמיוחד אם המטיס מתכוון ללכת לכיוון של מסוקים גדולים.
הכל תלוי במטיס ואיך הוא מתחבר לתחביב
wind556
17-02-2010, 10:16:49
עודד
אתה כל פעם מצליח בשלב מסוים להפתיע אותי מחדש
למה?
יש כל כך הרבה סיבות טובות להתחיל וגם להמשיך עם מסוק דלק שאני לא יודע מה לכתוב קודם.
הכל תלוי במטיס ואיך הוא מתחבר לתחביב
ציקי, שים לב שהפעם הדגשתי שזה לדעתי. זו דעה וטעם אישי שלי, ובכלל לא ניכנס לסיבות.
נראה לי שלכתוב שורה בפורום נדרשים שרותי עו"ד לכל משפט
ציקי, שים לב שהפעם הדגשתי שזה לדעתי. זו דעה וטעם אישי שלי, ובכלל לא ניכנס לסיבות.
נראה לי שלכתוב שורה בפורום נדרשים שרותי עו"ד לכל משפט
עודד
אתה כאחד שהרבה מטיסים חדשים נעזרים בשירותיו צריך לדעת שיש לא מעט כאלו שלוקחים את העצות והדעות שלך ברצינות, מיישמים אותם בשטח או מתחשבים בהם בשיקולי הקנייה שהם עושים לאחר מכן.
בנוסף התגובה שלך כוללת לא רק דעות כי אם עובדות שאין לי מושג מהיכן הבאת אותם.
לפי מה קבעת שהוריקן עמיד יותר בריסוקים מטירקס?
לפי מה קבעת שמטיס לא מגיע לרמת 3D בשנתיים הראשונות?
ועוד כאלו ואחרות.
אין בעיה להביע דעה או עובדה, מעניין לדעת רק על מה היא מבוססת.
guyro
17-02-2010, 10:41:36
לא נמאס לכם כל פעם שמישהו רוצה להכנס לתחום ומחפש המלצה למסוק להתחיל את הויכוחים האלו ?...
איציק,
1) יש מספיק שירשורים בפורום על בחירת מסוק ראשון, חפש אותם ותקרא וכך תקבל תמונה טובה יותר
2)הכי טוב לדעתי להסתובב בשטחי ההטסה ולראות את המסוקים ותראה כמה שטחי הטסה שכן יש שונות בדגמים בין השטחים
חד וחלק.טירקס 500.{חשמלי}
חוויה של טיסה.
1+
מבחינת עלות-תועלת אין בחירה יתר טובה מטירקס 500 ESP לדעתי.
גרג
wonderd
17-02-2010, 16:45:25
אם אתה מתעקש בכל זאת להתחיל עם מסוק ניטרו ואתה יודע במה זה כרוך - לך על זה.
כמו שעודד פעם אמר - צריך להתאים את המסוק לאדם ולא את האדם למסוק.
בכל מקרה, אם אתה רוצה ראפטור 30 מדוגם - דבר איתי בפרטי יש לבחור שאני מכיר משהו נחמד מאוד להציע לך.
לא יודע מאיפה צצו פתאום כל הבלבלני שכל פה...
:mad:
נראה לי דווקא שהבחור דיי סגור על מה שבא לו....
הוא רוצה ניטרו!
מה ישר קפצו כל החלמאים ומתחילים לבלבל את השכל?...
שמע בין רפטור30 לשאטל?
לא יודע אם הייתי לוקח, אבל את שיעורי הבית עליך להכין בקפידה לפני רכישת המסוק הריאשון
שלך שהרי הוא הוא זה שיקבע לגבי ההמשך שלך בתחביב!
אני יתן לך כמה נקודות טובות למחשבה:
1. מסוק מוכר ונפוץ בשוק?
מה שמוביל אותי לחשוב מאיפה אני משיג חלקי חילוף ומה עלותם?!
2. תמיכה:
מי יכול לתת לך תמיכה?
האם בשטח ההטסה הקרוב לביתך יש מישהו שיוכל לעזור לך?
3. מה יהיה אם לא אהבת את התחביב?
האם המסוק שתרכוש הוא מספיק אטרקטיבי בשוק כך שתוכל
"לגלגל" אותו הלאה ולמכור?
עכשיו, אני לא יודע אם אתה החלטת סופית בין ניטרו לחשמלי,
תעשה שיעורי בית בהיבט העלויות ומה אתה צריך בעבור כל צד.
אולי תגיע למסקנה שכן עדיך לך לקחת מסוק חשמלי כגון הטירקס 500?!
ואולי בסוף תחליט שאחרי הכל אתה רוצה ניטרו...
חשוב שתלמד את התחביב לפני שאתה הולך ומוציא כסף רב!
במעמד רכישת המסוק חשוב גם שתיקח איתך מטיס מנוסה שיוכל לתת לך
את נקודת מבטו לגבי מצב המסוק, ערכו הכספי, כך שלא תשלם הון תועפות על ג'אנק!
אם תרצה עוד עזרה וכמה עצות טובות, צור איתי קשר ואעזור לך בשמחה רבה!
לוי שלומי
19-02-2010, 16:41:28
אין שאלה ביכלל!!! TT
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.