PDA

צפייה בגרסה מלאה : ריסוק קל אבל מוזר



SHAHAR AB
20-02-2010, 16:49:16
אתמול הטסתי את הטירקס 600 ניטרו שלי והרי מקרה מוזר שקרה:
בתחילת הטיסה היה הנטינג קל של הזנב ניסיתי לתקן אותו דרך השלט להוריד את ה GAIN וזה לא עזר לקראת חצי המיכל בריחוף כ 3 מטר מעל הקרקע הזנב ניסחף ימינה כאילו הפסיק לעבוד ואז המנוע העלה סל"ד והמסוק ונחבט קשות בקרקע .
הנזק היחיד המיגלשים נישברו ,הלהבים והבום לא קיבלו אפילו שריטה
לאחר בדיקה נימצאו גגש"ים של הטורק טיוב בזנב טחונים לגמרי גם הגג"ש של ציר זנב היה טחון .
מישהו מכיר תופעה כזו???

לוי שלומי
20-02-2010, 17:54:55
יש לי תחושה שהקלצ' כשל ליפני הגג"גשים.

AMIR
20-02-2010, 22:24:47
לאו דווקא הקלצ' אלא המיסב החד כיווני!
בדוק אותו ותעדכן?!

אני נתקלתי בתופעה דומה, המנוע היה צובר סל"ד
אבל הלהבים לא היו מגיבות לסל"ד!
לאחר שהחלפתי קלאצ' + שני פעמונים החלטתי לחקור בהמלצתו של משה שמואלי
את המיסב חד כיווני, על פניו בבדיקה רגילה היה נראה תקין עד שהחלטתי להניע
להעלות סל"ד ואז ראיתי שבעצם הגג"ש מסתובב ומגיב לעליית הסל"ד במנוע אך הציר
הראשי לא... וכך נפתרה הבעייה.

וממחשבה שנייה זה גם נשמע לי כאילו שנטחנו לך הקורונות (הגג"ש תמסורת לדרייב שפט!)
גם זה יכול מאד להשמע כמו תופעה כל האנטינג בהתחלה כשרק כמה שיניים טחונות!

אני מחכה לעדכון שלך בנוגע למיסב חד כיווני.
אבל ליתר ביטחון אני הייתי מפרק גם את הקלאצ' והפעמון לבדיקה!

gaeitan
21-02-2010, 15:10:17
מהתיאור שלך נראה לי שחלק משיני גג"ש טורק טיוב נשברו וההעברה לא היתה חלקה לזנב ומכאן הסיבה להאנטינג.
המשך הטיסה הוביל כנראה לטחינת הגג"ש לחלוטין ואובדן שליטה בזנב. מסיבה זו עלה סל"ד המנוע (פחות התנגדות מכלול זנב).
לא רואה בשלב זה סיבה אחרת כגורם לריסוק עצמו אבל כמו בכל ריסוק שווה לבדוק את כל המכלולים שייתכן וניזוקו כתוצאה מהריסוק.

SHAHAR AB
21-02-2010, 19:36:50
מהתיאור שלך נראה לי שחלק משיני גג"ש טורק טיוב נשברו וההעברה לא היתה חלקה לזנב ומכאן הסיבה להאנטינג.
המשך הטיסה הוביל כנראה לטחינת הגג"ש לחלוטין ואובדן שליטה בזנב. מסיבה זו עלה סל"ד המנוע (פחות התנגדות מכלול זנב).
לא רואה בשלב זה סיבה אחרת כגורם לריסוק עצמו אבל כמו בכל ריסוק שווה לבדוק את כל המכלולים שייתכן וניזוקו כתוצאה מהריסוק.

זה אכן הכיוון היום בעבודה עשינו דיון עם כל המטיסים ואכן זאת המסקנה הסופית בכל מקרה יבדקו כל הכיוונים