צפייה בגרסה מלאה : אוף! SAITO מפרק טיסן
dikoz
21-02-2010, 11:10:53
יש לי מנוע מסוג SAITO 100 .
את הטיסן הראשון הצליח לפרק....עכשיו העברתי אותו לטיסן דו כנפי של GP ,מסוג SKY BOLT.
הוספתי בולמי זעזועים בין לוח האש לתושבת המנוע :D
אבל מה בשבת האחרונה בזמן הטיסה ב א ו י ר נשבר הצינור המחבר בין המנוע לאגזוז :confused:
לשאלה :
לכל בעלי מנוע שכזה , איך פתרתם או הפחתתם את עוצמת הרעידות של המנוע ?
תודה
MDreamer
21-02-2010, 11:16:30
אתה מאזן את הפרופים שלך?
dikoz
21-02-2010, 12:11:00
ידעתי ששכחתי....לכתוב, אבל הפרופ מאוזן
gmagnezi
21-02-2010, 12:35:20
תחליף לחשמלי
ניסיתי, זה עובד
:)
MDreamer
21-02-2010, 12:52:10
הבהרה: לא הטסתי טיסני דלק ב 15 שנה האחרונות ובט שאין לי את המנוע הנ"ל.
אוקיי אז הפרופ בסדר
יש לי 2 רעיונות:
1. לשפר את הבולמים הקיימים
2. לעגן את האגזוז גם עם משככי זעזועים כדי להפחית את המומנט. כלומר שלא יהיה תלוי באויר וכל נשא החיבור הוא על הצינור שכל פעם נשבר.
מה אתה אומר?
ZvikaF
21-02-2010, 14:22:07
מנסיון של 120 ו 150 המנועים האלה "רועדים" וצריך כל הזמן לבדוק מה התפרק.
פרק הזמן של הטסה עם כח מלא צריך להיות קטן (המראה,ריחוף,יציאה ממצבים מסוכנים).
Boaz Barnea
21-02-2010, 14:22:12
אכן מנועי סאיטו די רועדים יחסית למקבילים.
לפי תאירך כנראה הבנת שמשהו צריך לוותר למנוע
הראשון היה הטיסן ולאחר שבודדת המנוע מהמסגרת הרעידות אמנם נחלשו לעומת הגוף אך לא פסקו וההוכחה צינור המפלר שבור.
פיתרונים: תושבת משככת של הייד (בערך $60)
איפו קונים: סנטרל הובי USA
Boaz Barnea
21-02-2010, 14:22:57
אכן מנועי סאיטו די רועדים יחסית למקבילים.
לפי תיאורך כנראה הבנת שמשהו צריך לוותר למנוע
הראשון היה הטיסן ולאחר שבודדת המנוע מהמסגרת הרעידות אמנם נחלשו לעומת הגוף אך לא פסקו וההוכחה צינור המפלר שבור.
פיתרונים: תושבת משככת של הייד (בערך $60)
איפו קונים: סנטרל הובי USA
flatspin
21-02-2010, 18:21:11
מנועי סאיטו מצטיינים בקומפרסיה חזקה במיוחד. מכן מתחיל ענין הרעידות. הפרופלור, בנוסף לתפקודו ככנף מסתובבת, משמש גם כפונקציה של גלגל תנופה למנוע. עצתי לך, על מנת להגדיל את המסה של ה"גלגל תנופה" התקן את הפרופלור הגדול ביותר, מפלסטיק, שיכול המנוע הזה לשאת. לדעתי 15X6 יתן תשובה טובה.
איזה פרופלור היה מותקן עד עכשיו ?
dikoz
21-02-2010, 19:43:01
פגעת בול,חשבתי גם על זה באמת אני מטיס עם 15x6 .
אולי אני יעבור לפרופ מעץ ( מהסיני ) הוא יותר קל או פרופ apc .
היום אני משתמש בפרופ מאסטר שחור .
(אם הייתי שכך יהיה לא הייתי קונה saito ):confused:
mini_guy
21-02-2010, 19:44:59
גם לי יש מנוע סאיטו 82 שגרם להמון רעידות (מהרעידות נפתחו כל הברגים בין התושבת והמנוע והשתחרר האגזוז) , אפילו את הסיכה לא הצלחתי לכוון מהרעידות.
נפסק לחלוטין לאחר החלפת תושבת מנוע
DarZeelon
22-02-2010, 06:33:13
התכונה הזו מורגשת יותר בסאיטו, מאשר במנועים אחרים בעלי יכולת דומה.
מנוע YS .63FZ/S, מספק כוח דומה לסאיטו 82..
עוד כחודש יהיה ה-YS .70, שיספק כוח דומה לסאיטו 1.00.
החיסרון של מנועי YS הוא העלות הגבוהה של הדלק שהם דורשים; לפחות 20% ניטרו, לעומת 15% שהסאיטו שותים, ו-5-10% שמנועי OS ותואמיהם מסתדרים איתו נהדר.
דלק עתיר ניטרו גם נצרך הרבה יותר מהר.
b1yossi
22-02-2010, 07:27:44
דלק עתיר ניטרו גם נצרך הרבה יותר מהר.
זה מעניין, יש לזה הסבר ?
Boogle
22-02-2010, 08:19:43
יוסי, בשלב ראשון דלק "עתיר ניטרו" הוא "דל דלק" והיות והמנוע עובד על כמות דלק ללא קשר לניטרו אז הנה סיבה בסיסית לצריכה גבוהה.
b1yossi
22-02-2010, 09:15:03
יוסי, בשלב ראשון דלק "עתיר ניטרו" הוא "דל דלק" והיות והמנוע עובד על כמות דלק ללא קשר לניטרו אז הנה סיבה בסיסית לצריכה גבוהה.
לא הבנתי, תסביר במשפטים שאינם כוללים יותר מארבע מילים, כאשר כל מילה בת לא יותר משתי הברות... :)
וברצינות, לא הבנתי את ההסבר, אני שואל מכיוון שיש לי רקע מסויים במנועים, כאשר אבין את ההסבר אסביר גם את ה- 130K$ שלי....
ZvikaF
22-02-2010, 09:40:20
מקור האנרגיה במנועי דלק הוא הדלק - במקרה שלנו הכוהל - המתאנול.... :)
dikoz
22-02-2010, 10:50:43
גם לי יש מנוע סאיטו 82 שגרם להמון רעידות (מהרעידות נפתחו כל הברגים בין התושבת והמנוע והשתחרר האגזוז) , אפילו את הסיכה לא הצלחתי לכוון מהרעידות.
נפסק לחלוטין לאחר החלפת תושבת מנוע
היי,
באיזה תושבת מנוע אתה משתמש ? איזה תושבת בדיוק אתה ממליץ
Boogle
22-02-2010, 12:40:05
לא הבנתי, תסביר במשפטים שאינם כוללים יותר מארבע מילים, כאשר כל מילה בת לא יותר משתי הברות... :)
וברצינות, לא הבנתי את ההסבר, אני שואל מכיוון שיש לי רקע מסויים במנועים, כאשר אבין את ההסבר אסביר גם את ה- 130K$ שלי....
מבחן בחשבון :eek:כשאתה קונה גלון דלק עם 10% ניטרו, אחוז הדלק הוא 90% (בהזנחת השמן) מהנפח.
כשאתה קונה גלון דלק עם 20% ניטרו, אחוז הדלק הוא 80% (בהזנחת השמן).
המנוע שורף דלק בתערובת סטוכיומטרית (אופס סליחה על הקללה). כמות הדלק הנדרשת כמעט קבועה ללא קשר לכמות הניטרו, ולכן כמעט לא משנה כמה ניטרו יש בנוסף. שריפת הניטרו יש לה ערכים חשובים לצורכי שימור המנוע אבל את הכח מייצר הדלק הנשרף.
כך שקנית פחות דלק, הוא יגמר יותר מהר.
4Letter words are
FCUK
SIHT
DarZeelon
22-02-2010, 17:36:56
זה מעניין, יש לזה הסבר ?
בוודאי שיש, יוסי.
למתנול יש יחס דלק-אויר (Stoichiometric ratio) של 6.5:1 לערך.
כלומר שכדי לשרוף גרם אחד של מתנול, דרושים 6.5 גרם של אויר (היחס משקלי, לא נפחי).
לניטרו היחס משתנה, שכן הוא יכול להתרכב עם חמצן שבאויר באופנים שונים וליצור תוצרי בעירה שונים.
הערך לניטרומתן הוא בין 2.5:1 לבין 0.5:1... כלומר שכדי לשרוף גרם אחד של ניטרו, דרוש הרבה פחות אויר, רק בין 38% לבין 7.7% מכמות האויר הדרושה למתנול...
כשמנוע פועל עם דלק המכיל יותר ניטרו, התערובת צריכה להיות יותר עשירה ועם הרבה ניטרו, הרבה יותר עשירה.
קרא והבן מהטבלה הזו (http://home.wanadoo.nl/pereivers/fuels_1.htm).
צביקה,
מקור האנרגיה במנוע הוא המתנול וגם הניטרו... ניטרומתן אינו Nitrous Oxide, המספק חמצן לשריפת דלק אחר. הניטרו עצמו נשרף ומפיק אנרגיה.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.