PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! עזרה עם ליפו.



נח נח
02-03-2010, 11:59:42
אני רוצה להשתמש בסוללת ליפו כסוללת מקלט.
אני רוצה לשים אחת מאלה:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9170
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6472

האם אפשר להשתמש בבקר בראשלס?
האם אפשר לכוון את הבקר שיוריד מתח ל6V?
האם צריך להשתמש בUBEC בכלל?
איך אני יודע באיזה UBEC להשתמש?

תודה

DarZeelon
02-03-2010, 13:33:02
נח נח,


אתה ותיק כאן מכדי שלא לדעת את הדברים האלה...

כל בקר למנוע בראשלס שאינו Opto, כולל BEC, שהוא Battery Eliminator Circuit.
תפקידו לספק 5V (אפשרות לבחור 6V בחלקם) למערכת הרדיו, כדי למנוע את הצורך בנשיאת מאדז מצברים נפרד.

אלא שאתה מדבר על טיסן המונע בדלק, שאינו נדרש לבקר בראשלס... עבור כאלה קיים המעגל ללא מנגנון בקרת מהירות, הנקרא UBEC.

אני מניח שברצונך להשתמש במארז Li-Po קל, 2S (במתח נומינלי 7.4V), במקום הניקל-קדמיום, או ניקל-מטל-הידריד הכבדים, אלא שרוב המקלטים והסרוואים אינם מתוכננים לשרוד במתח ההתחלתי של 8.4V...

ה-UBEC מנחית את המתח של מארז הלי-פו, לערך של 5V, או 6V, בדומה ל-BEC; ומשקלו בתוספת מארז המצברים, עדיין נמוך מזה של מארז מצברים מבוסס ניקל...

מחירו של UBEC אצל הסיני (http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_power_search.asp?idCategory=112&search=UBEC), הוא בין $5 לבין $20, אלא אם תבחר בדיג'יסוויץ' (http://www.aircraftinternational.com/catalog/power_box/digi_switch/index.htm) ואז תשלם לפחות פי 3...

נח נח
02-03-2010, 14:09:12
תודה רבה דר על המחמאה, אבל אני עדיין בשלבי למידה.
כל הודעה שלך נותנת לי הון של מידע, ואני לא מפסיק לקרוא כאן.
תודה על התגובה, ועוד שאלה, איזה UBEC צריך לקחת ?
האם זה יתאים?
http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3735

Boogle
02-03-2010, 15:51:14
טוק טוק, אפשר להציע משהו לסדר?
אם אתה מתכנן או יכול לעבוד ב6V אני ממליץ לוותר על הליפו ולעבור לLIFE.

הסוללה הזו http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=6764 תתן לך ביצועים דומים ללא מעגל נוסף.
עלותה כולל משלוח תהיה דומה לעלות ליפו+UBEC+משלוח.
האמינות והיכולת לטעון אותה ללא הוצאה מהטיסן, לדעתי שווים את ההפרש הקטן.
הנה בזבזתי עוד שני סנט :D

נח נח
02-03-2010, 18:21:42
תודה על ההצעה, אבל אני מתכן להשתמש בסוללה גם ללאמה ...
ככה שיהיו לי 2 שימושים לסוללה..

תגיד, הUBEC שהצעתי למעלה יתאים?
מבחינת מתחים אני לא רואה שיש בעיה אבל רק כדי ליהיות בטוח, הכל פסדר נכון?

DarZeelon
02-03-2010, 18:21:58
תודה עבור המחמאה, נח נח.

לשאלתך; סביר להניח שבטיסן קטן, ה-UBEC שקישרת יספק את הסחורה...

אם מדובר בטיסן בינוני (40.-46.), עדיף המכשיר הזה (http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4319). הוא נראה רציני יותר ויש לו יכולת להוציא 5A לפרקי זמן קצרים, בעבור רק דולר יותר...

אם מדובר בטיסן גדול, אל תחשוב יותר מדי ולך על הדגם הזה (http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6233).

נח נח
02-03-2010, 18:32:00
תודה, מדובר על טיסן 3D למנוע 0.55 (לא שכחתי את ה . !)

יש לו 4 סרוואים DS821 (דיגיטאליים) + סטאנדרט של הייטק.
ללכת על זה ?
http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4319

נח נח
02-03-2010, 18:34:34
אגב, האם בזמן השימוש של הUBEC אפשרי להשתמש בשניהם ביחד ?:
http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2038&Product_Name=hexTronik_Voltage_Display
http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6589

אם אי אפשר, מהי העדפה היותר טובה ונותנת אינדיקציה יותר טובה?

DarZeelon
02-03-2010, 23:01:30
נח נח,


ה-6589 הוא אינדיקטור מתח של כל תא במארז, שנועד לשימוש על הקרקע! הוא מתחבר לתקע האיזון של מארז הלי-פו.
ה-2038 נועד להיות מודבק על הטיסן ולתת אינדיקציה למתח המגיע למקלט, מערוץ פנוי.

השימושים שונים.

לגבי הסרוואים שלך, מדובר בסוג שעלול להגיע ל-2A תחת עומס מלא.
אם תתן תנועה מלאה של הגה-כוון, של מאזנות ושל הגה-גובה יחד, תחת כוח מלא; הצריכה הכוללת עלולה להגיע אל ואף לעבור את היכולת של ה-UBEC שקישרת...

אני לא הייתי לוקח את הסיכון ובוחר בדגם החזק יותר (http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6233) - ולהתייחס לטיסן כאל גדול מִשהוא באמת...
...זה עדיף על הסיכון שבהגעה לשיא היכולת של ה-UBEC ולאובדן שליטה רגעי בטיסן...


ייתכן שזה לא יקרה לעולם, אבל למה להסתכן בכך?

נח נח
03-03-2010, 13:01:32
טוק טוק, אפשר להציע משהו לסדר?
אם אתה מתכנן או יכול לעבוד ב6V אני ממליץ לוותר על הליפו ולעבור לLIFE.

הסוללה הזו http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=6764 תתן לך ביצועים דומים ללא מעגל נוסף.
עלותה כולל משלוח תהיה דומה לעלות ליפו+UBEC+משלוח.
האמינות והיכולת לטעון אותה ללא הוצאה מהטיסן, לדעתי שווים את ההפרש הקטן.
הנה בזבזתי עוד שני סנט :D

אוקיי. כרגע לא בזבזת את שני הסנט.
הוצאת אותם על התלמיד שלך :)
האם אני יכול לעבוד עם זה:
http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2038&Product_Name=hexTronik_Voltage_Display
והאם שאני טוען את הסוללה מהמטען המהיר,
האם אני צריך לחבר אותה לאיזון?
ז"א שאני צריך להחליף פלאג של באלאנס לא?

תודה על כל התשובות אני עדיין לומד ומבין מה הייתרונות והחסרונות של כל אחד, ואיפה אפשר להוציא יותר מכל דבר.
תודה.

DarZeelon
03-03-2010, 16:37:14
והאם כשאני טוען את הסוללה מהמטען המהיר, אני צריך לחבר אותה לאיזון?
ז"א שאני צריך להחליף פלאג של באלאנס, לא?



נח נח,


היות שייתכן שמארז הלי-פו שלך אינו מאוזן באופן מושלם, חובה לחבר את תקע האיזון לשקע המתאים במַטעֵן!
אילו מדובר היה על מצברי ניקל-קדמיום, לא הייתה בעיה מהותית, שכן טעינת-יתר קלה (איטית) לא תגרום בהם לנזק מהותי.
אבל במצברי ליתיום-פולימר; גם מעבר קל של מתח המטרה, גורם לנזק בלתי הפיך למצברים.

אם יש תא במצבר שקיבולתו שונה במעט מזו של חבריו למארז, הטעינה לא תהיה מאוזנת ובהכרח, תא אחד, או יותר, יעברו את 4.20V... האמן לי שאתה לא רוצה שזה יקרה...

אם למארז המצברים שלך יש תקע טעינה השונה מהשקע שבמטען שלך, תוכל לרכוש מתאם קצר מהסיני, המוצר הזה (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6908), לדוגמא, שיאפשר לך לחברו בכל זאת לאיזון.


למצברי לי-פו היה שם רע פעם, שנבע ברובו מהעובדה שלא היה מותקן להם תקע האיזון (ומן הסתם, גם המטענים לא היו מצוידים במנגנון מתאים)... מארז היה שורד פחות מעשרה מחזורי טעינה-פריקה...

נח נח
03-03-2010, 16:47:00
תודה על הכתיבה שלך דר,
אולי לא הכוונתי את השאלה כמו שצריך, אבל שאלתי את השאלה לגבי סוללות הLiFe.

לגבי הליפו זה ברור שחייבים לאזן, אבל בנצי אמר:

האמינות והיכולת לטעון אותה ללא הוצאה מהטיסן

מה שאומר שאין צורך לאזן אותה.

DarZeelon
03-03-2010, 17:39:36
שגיאה בידיך, נח נח!

גם למצברי LiFePO4, יש תקע טעינה וגם אותו רצוי לחבר לשקע המתאים במטען, בעת טעינתם.

העניין הוא שלהבדיל ממצברי לי-פו, הידועים לשימצה עקב נטייתם להתפוצץ ו\או להתלקח, במצבי טעינת-יתר (או פריקה מהירה מדי), למצברי LiFePO4 אין שום נטיה הרסנית כזו; ולכן אין צורך לאחסן מארז כזה בשק חסין-אש, או בסיר מתכת, בעת טעינתו.

זו, אני סבור, הסיבה שבנצי ציין שאין חובה להוציא מארז מצברים מסוג זה מהטיסן, בשביל 10 הדקות המספיקות לטעינתו המלאה והמהירה.

--------------------------------------

מישהו העיר בשרשור אחר שאני מתנהג, כמי שמתיימר לדעת הכל...

אני לא יודע הכל, אבל כשאני מספק תשובה לשאלה של חבר אחר בפורום, אני בהחלט משתדל שהיא תהיה נכונה עד כמה שאפשר.

אני לא מעגל פינות וגם איני מוכן להכנע לדעות רווחות; שלפעמים אינן נכונות בהכרח.
זה בכלל לא משנה לי, עד כמה 'לא פוֹפוּלרית' תהיה התנגדותי למיתוס...

DarZeelon
03-03-2010, 18:11:45
עלותה כולל משלוח תהיה דומה לעלות ליפו+UBEC+משלוח.

:D

בנצי,


המתח המלא של מצבר LiFePO4 אינו כה נמוך...

המתח הנומינלי הוא אמנם 3.3V, אבל כשמצבר כזה טעון במלואו, לא ברור בדיוק מה מתח המטרה...

לפי וויקיפדיה (http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_iron_phosphate_battery), (Specifications), מלא פרושו 3.6V, אבל טוענים אותו עד 4.2V לתא...

אם זה 4.2V, אז בוודאות דרוש ה-UBEC גם עבור מצברים כאלה...

אולי תוכל אתה לעשות כאן סדר?

Boogle
03-03-2010, 22:58:40
יש לי סוללת LIFE של היפריון במשדר.
בטעינה מלאה היא מראה 10.8 וולט.

למרבה הפלא כ5 דקות לאחר חיבורה למשדר המתח נופל ל9.9V ונשאר יציב למשך שעות.

סבב אחרון אחרי 7.5 שעות פעולה ומתח סוללה שירד ל9.6V נכנסו 1600 מיליאמפר מתוך ה2100 האפשריים.
אני מניח שתחת עומס רציני הנפילה מ10.8 ל9.9 תהיה מיידית.


ונחנח, אם יש לך 4$ מיותרים, אתה מוזמן לשלוח אותם אליי. המדיד הנ"ל נולד לתאי ניקל קדמיום והוא מרצד כ"כ שאף פעם לא ברור מה מצב הסוללה.
בחיבור לUBEC , באופן מפתיע הוא יהיה יציב עד שהUBEC יכבה. למה? כי הUBEC מבקר את מתח המוצא שלו כל עוד הוא יכול וכשהוא לא יכול הוא נכבה. אז מה תראה במדיד? 5/6V ?

metzik
03-03-2010, 23:07:38
דר,
כשסוללת LIFE מגיע לפיק טעינתה היא נשארת כמה רגעים על מתח גבוה ואז שוב חוזרת למתח של 3.3 וולט לתא.

נח נח
04-03-2010, 06:20:06
אוקיי, הבנתי את המתחים שהסוללה נותנת.

אני חושב שאני יקח אותה, אבל האם צריך לאזן אותה בנצי?
זה אומר שאני צריך להחליף לה קונקטור איזון נכון?

DarZeelon
04-03-2010, 07:53:22
נח נח,


אתה לא צריך להחליף קונקטור!

החלפתו, או ליתר דיוק; הסרת הישן בחיתוך, עלולה לגרום לקצר!

עדיף לאין שיעור והרבה יותר בטוח להשתמש במתאם, כמו זה (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9912), למשל.

הוא יאפשר לך לטעון באופן מאוזן, מארז שני תאים של היפריון, כמו זה שבנצי הציע.

Boogle
04-03-2010, 11:29:47
עוד הע(א)רה לסדר :
בעיקרון ניתן להטעינן גם עם המטען המעפן של השלט (לא ברור למה??)

נא לקרוא פה:http://media.hyperion.hk/dn/fg3radio/

במיוחד זה:
unlike LiPo, LiFePO4 can be stored in a fully charged state, and discharged deeper, without damage to the cells.

היפני גם מוכר כבל מתאם לבאלנסר שווה אם מזמינים רק את זה להזמין אצלו כי המחיר יתקזז במחיר המשלוח (2.5$ אצל יפנינו).

ועוד הערה, נא לשים לב שבאקיוסל צריך להעביר אותו דרך מוד PROGRAM ולשנות מוד ל LIFE בשביל לטעון נכון.