PDA

צפייה בגרסה מלאה : מה הקשר בין הזווית לאחוזים בכיוון Pitch Curve



dror_z
02-03-2010, 21:31:13
היי
אחרי 3 חודשים של אין סוף בעיות החצי טי רקס שלי התחיל לרחף
הרבה בזכות הפורום והחברה בגעש
בשלט DX6I יש כיוון של Pitch Curve באחוזים
בספרות מדברים על זוויות
בעין נראה לי שבמינימום סטיק הזווית היא אפס
לא מבין איך ניתן לרדת מתחת לזה מאחר והכיוונים של הזרועות בדיוק לפי הספר
בשלב זה לא שיניתי את ההגדרות וה Pitch Curve = 0% 25% 50% 75% 100%
לא מצאתי חומר בפורום על הנושא
שאלות
1. בספרות שמראים כייון זווית האם הכוונה לזווית בין הלהבים לפלייבר? - איך ניתן למדוד את הזווית כשהם ב90 מעלות אחד לשני ?
2. האם ההגדרות האלו מאפשרות טיסה ברמת ריחוף ?
3. האם ניתן לבצע בדיקה במצב HOLD במקום לנתק את המנוע( במצב שההגדרות שוות בין מצב HOLD ל נורמל )?
4. האם נכון לשנות את אורכי הזרועות (arm linkages)כדי להגיע לזווית מינוס במינימום סטיק ?

אשמח לתשובות

sagi
02-03-2010, 21:41:28
ואווו הרבה שאלות עם תשובות ממש ארוכות....
נתחיל בשאלה הראשונה :
1. עליך למדוד זוויות כאשר הפלייבר בזווית של 90 מעלות ובצורה ישרה מול הלהבים הראשיות.

2. אכן הגדרות האחוזים יאפשרו לך לקבוע זוויות אחרות כגון -5 בסטיק למטה
0 בסטיק באמצע ו- 10+ כאשר סטיק למעלה ואני מדבר על זווית הלהבים.

3. כן אתה יכול לבצע בדיקה כזו וזה בתנאי שהגרפים זהים במצב נורמל ל-HOLD

4. זה לא נכון לשנות אורכים בלינקים כי אז הוא יהיה חלש ועלול להפרד מעצמו באוויר תחת עומס.
עליך להשאר באורכי הלינקים כפי שהיצרן ממליץ +/- 2 מ"מ לפה או לפה.

לגבי הפלוס ומינוס בטיסה אתה תקבל את זה במצב IDLE שנקודת האפס של הצלחת ניהוג
תהיה במרכז הציר שלך וכאשר תעלה סטיק תקבל זווית חיובית והצלחת תהיה מעל אמצע הציר
וכשתוריד סטיק תקבל זווית שלילית כי הצלחת תהיה מתחת לאמצע הציר.

אני מקווה שהיה די ברור.
שיהיה בהצלחה ואל תהסס לשאול עוד !

dror_z
02-03-2010, 22:08:58
תודה שגיא
עדיין לא מבין דבר אחד
ההגדרות אצלי כרגע במינימום סטיק הן 0%
במצב הזה אני מקבל זווית של אפס
איך ניתן לכוון לזווית של מינוס
הרי ככל שאני מעלה את האחוזים הזווית עולה לכיוון החיובי

blacksea
02-03-2010, 22:19:12
כל התשובות אצל בוב פילנס :

http://www.helifreak.com/showthread.php?t=11373

( צריך להרשם לאתר בשביל לראות סרטים)

sagi
02-03-2010, 22:42:03
אם יש לך מצב של אפס מעלות בסטיק למטה
זה אומר שהצלחת שלך לא ישרה ביחס לציר או
הלינקים פתוחים מדי בכל מקרה זה לא תקין !!!
אני אסביר לך כמו שהסביר לי (ליאור בר-עמי)
תצייר קו עומד באורך שלך 10 ס"מ לדוגמא !!!
באמצע שלו בנקודת ה-5 ס"מ אתה צריך לקבל
זווית של אפס מעלות בנקודה של 2 ס"מ ו-8 ס"מ
אתה צריך לקבל זוויות של +/- 10 וליתר דיוק
ב-2 ס"מ תקבל מינוס 10 וב-8 ס"מ תקבל 10+.
זה מצב רגיל שהאחוזים שלך נעים בין 0 ל-100.
מצב זה מתאים לטיסת IDLE כמו שכבר אמרתי.
על-מנת לכוון אותו למצב טיסה רגיל אתה צריך זוויות
של 5- בסטיק למטה 5+ בסטיק אמצע ופלוס 10 בסטיק למעלה.
ופה ההגדרה של האחוזים נכנסת לפעולה !
אם לא תסתדר דבר איתי !

blacksea
02-03-2010, 23:02:15
לא הייתי מסתכן בכיוון מסוק במצב HOLD

א. טעות אצבע קטנה היא בעלת פוטנציאל הרסני.
ב. הגרפים לא זהים בין HOLD לשאר המצבים.

אופציות אחרות :

1. להשתמש בסוללה במקום בבקר מהירות
2. לנתק את המנוע מהבקר
3. לשטח ל 0 את גרף המצערת בכל מצבי הטיסה עד השלמת הכיוונון.

כל המכניקה של הראש - זרועות להבים ו SWASH צריכים להיות מיושרים כאשר יוצאת מהשלט פקודת 50% - בגרף ישר של 0 25 50 75 100 כמו שיש לך, זה סטיק באמצע.

לאחר שב 50% הכל מיושר - אין בעיה להגיע לסימטריות בזויות החיוביות והשליליות.

ושוב ההמלצה - לראות את הסרטים העוסקים בכיוון CCPM אצל פילנס.

sagi
02-03-2010, 23:08:05
אביב יש גם סרטונים ביוטיוב ללא צורך בבוב.
אין ספק שהסרטונים שלו ממצים את כל ענין הכיוון,
ואני אישית צפיתי בהם מתוך סקרנות !!!
אבל יש הרבה דברים שאין בסרטונים והוא ענין ההבנה !
בסרטון אתה יודע איך לעשות, השאלה אם תוכל להבין ?!
דרור אם תסתבך תכנס ל-HeliFreak ותצפה בבוב איך הוא עושה
כמו שאביב כבר רשם ! למזלי ישבו איתי והסבירו לי ולא פעם אחת,
תמיד יש משתנים במיוחד במסוק שמורכב מכמה וכמה חלקים.

guylederer
02-03-2010, 23:10:43
כל התשובות אצל בוב פילנס :

http://www.helifreak.com/showthread.php?t=11373

( צריך להרשם לאתר בשביל לראות סרטים)

מאד מאד מאד ממליץ ... אתה תבין דברים הרבה יותר ברור ... תראה כמה וכמה פעמים את הסירטונים ... :)

wonderd
03-03-2010, 07:03:39
אני חושב שהשאלה שלך היא קצת אחרת למרות שהתשובות שקיבלת נכונות - מודדים את הזויות של הלהבים ע"י מד פיטצ' (מד זוית מיוחד ללהבים), שם אתה יכול לקבוע זויות חיוביות ושליליות והכיתוב הוא במעלות ולא באחוזים.
בשלט עצמו האחוזים נקבעים ע"פ הזויות שאתה צריך לכייל עם מד הזוית.