צפייה בגרסה מלאה : עזרה! התחלה עם מסוק trex600 esp
shai509030
05-03-2010, 16:09:30
שלום לכם אני מטיס בכפר חסידים כבר כמה זמן טיסנים אני אכשיו רוצה לעבור למסוקים
המסוק הוא trex600 esp חשמלי מדוגם אנשים אומרים לי לא ליקנות אבל שמעתי שהוא מאוד
יציב ומאפשר טיסה חלקה וטובה חלק אומרים לא בגלל שהחלקים עולים הרבה
אבל אני ממש רוצה אז רציתי לדעת למה כדי ולמה לא כדי תעזרו בבקשה
niro122
05-03-2010, 16:28:50
אני גם די חדש לי אמרו שכדאי להתחיל ב trex 450
dikoz
05-03-2010, 16:44:42
שלום לכם אני מטיס בכפר חסידים כבר כמה זמן טיסנים אני אכשיו רוצה לעבור למסוקים
המסוק הוא trex600 esp חשמלי מדוגם אנשים אומרים לי לא ליקנות אבל שמעתי שהוא מאוד
יציב ומאפשר טיסה חלקה וטובה חלק אומרים לא בגלל שהחלקים עולים הרבה
אבל אני ממש רוצה אז רציתי לדעת למה כדי ולמה לא כדי תעזרו בבקשה
ממליץ בחום על מסוק גדול ( המלצה שקבלתי פה wind556 ) .
מסוק גדול קל לראות, יציב , אומנם חלקים יקרים אבל בשורה האחרונה טוב יותר מ 450 .
אני רכשתי הוריקן 550 ולא מצטער :)
shai509030
05-03-2010, 17:13:15
אז לא להתחיל עם 600 ?
tisanir
05-03-2010, 17:15:12
כן להתחיל עם 600!
זה מסוק יציב ומעולה למתחילים. כן- ריסוקים יעלו יותר ואתה תרסק כמו כל מתחיל, אבל תהליך הלמידה שלך יהיה הרבה יותר קצר ופשוט.
מציע להיכנס לתחום דרך הסימולטור ורק אז לעבור לדבר האמיתי.
ניר
shai509030
05-03-2010, 17:19:57
תודה רבה אתה יודע אולי איפה אפשר ליקנות בזול? ואני כן מטיס עם סימולטור והטסתי טיסנים
guylederer
05-03-2010, 17:28:34
הכל תלוי בתקציב היעודי שתתן ... אתה צריך לקחת בחשבון שהמסוק עולה X וריסוקים Y
בוא לא נשכח גם את הסוללות שגם זה הוצאה ... בקיצור צריך תקציב גדול ... אבל מה אין על מסוק גדול הכי קל להטסה ! ....
אני ממליץ לך גם להסתכל על ה TREX 500 שגם הוא נהפך לנפוץ מאד בארץ ... :)
אליקופטר
05-03-2010, 17:31:39
600 יקר מאוד ביחס לאחרים הסוללות יקרות מאוד וכמתחיל אתה אמור לרחף המון זמן אם יש לך כסף לקנות 3-4 פקים של סוללות לך על זה אם אתה רוצה חשמלי מעולה להתחלה כמו שנאמר 500!
shai509030
05-03-2010, 17:43:30
למה אני קונה פק של 6 תאים 5800 ומספיק ל6\7 דקות אני חושב
אז אתם אומרים שכדי אתם חושבים שיהיה קשה ליבנות אותו
אליקופטר
05-03-2010, 17:44:41
חבר, הנסיון מדבר ולא התאוריות תבדוק לפני שאתה קונה.
אני מתחיל וקניתי 450.
זה תלוי בכיס שלך
SHAHAR AB
05-03-2010, 18:09:21
אם יש לך אפשרות תתחיל עם 600 הרבה יותר יציב וסלחן למתחיל (כמובו ביחס ל 450)
shai509030
05-03-2010, 18:58:17
תודה רבה מאוד לכול העוזרים
wind556
05-03-2010, 21:38:59
שלום לכם אני מטיס בכפר חסידים כבר כמה זמן טיסנים אני אכשיו רוצה לעבור למסוקים
המסוק הוא trex600 esp חשמלי מדוגם אנשים אומרים לי לא ליקנות אבל שמעתי שהוא מאוד
יציב ומאפשר טיסה חלקה וטובה חלק אומרים לא בגלל שהחלקים עולים הרבה
אבל אני ממש רוצה אז רציתי לדעת למה כדי ולמה לא כדי תעזרו בבקשה
המסוק הנ"ל טוב מאד למתחילים, בכיוונים הנכונים כמובן
הבעיה היחידה שלו הוא שמתחילים גורמים נזקים וזה מסוק יקר
לך על ההוריקאן 550, הוא יציב באותה מידה, כמעט אותו גודל רק עולה הרבה פחות ומחירי החלפים זולים.
בכל מקרה הרבה יותר קל להתחיל עם מסוק גדול וכבד מאשר עם מסוק קטן וקל, היציבות והאדישות לרוחות מקלות עליך מאד, וגם העובדה שרואים אותו יותר טוב לא מזיקה....
אין ספק שעבור אנשים מסויימים (אני מדגיש: אנשים מסויימים) מסוק גדול עדיף על קטן
אם אינך בטוח אם זה מתאים לך, אתה מוזמן להתקשר ואעזור לך להבין את המשמעות של כל בחירה
לאחר שהטסתי מכל הגדלים והסוג האהוב עלי הוא של אליין ההמלצה שלי
היא תתחיל עם טירקס 500 ואתה תהנה משני עולמות הן מהגודל והן מהחסכון !
אין ספק שה-600 הרבה יותר טוב ויציב יותר אבל כפי שכבר נאמר העלויות הינם גדולות !
לכן מומלץ בחום 500 שטס כמו 600 ועולה כמו 450 הן מבחינת חלקים והן מבחינת סוללות.
היום ברשותי 2 מסוקים 450 ו-600 אני יכול להגיד לך שאני נהנה משניהם אבל ה-600
יותר עוצמתי יציב וסלחן לעומת ה-450 שמוגדר אצלי כמסוק ניסוים לתרגילים !
בכל מקרה בהצלחה וברוך הבא למחושמלים !
עמיתפורת
07-03-2010, 00:05:56
עזרה בדילמות:
- מסוק גדול הוא אכן יציב יותר, נוח יותר להטסה ולימוד, מתנהג יפה גם ברוחות שיש לנו לאחרונה עם מזג אויר משוגע.
- מסוק גד'ול=סוללות גדולות=לא מעט כסף בסוללות ובמטען טוב.
- תצטרך לפחות 4 פקים של סוללןות.
- כל סוללה מספיקה בערך ל 8 דקות טיסה=מבאס לאללה.
- מחירי הריסוק זניחים מדובר במסוק זול יחסית ועם הדרכה נכונה סביר להניח שתשבור פחות אם בכלל.
- אתה בין כה תרכוש מסוק גדול בעתיד אז למה לחכות בדיוק?
- מסוק קטן זול יותר.
- סוללות סולות יותר ואפשר לרכוש יותר סוללות.
- מבאס להטיס ברוח.
- קטן וקופצני.
- בסופו של דבר אתה תקנה גדול אז למה לקנות פעמיים לא חבל על הכסף?
עמיתפורת
07-03-2010, 00:08:05
אגב.
אישית אני חד משמעית לא! ממליץ על הוריקן לא משנה כמנה הוא עולה - ככה הוא טס!
סלח לי עודד אבל זו דעתי המיקצועית.
אגב כך דעתי גם על קופטר איכס למשל... זה נראה כמו, זה בנוי כמו אבל זה כמו וזו הבעיה!
זה מתפרק, לא אמין ופשוט חבל על הכסף.
זו דעתי.
אליקופטר
07-03-2010, 05:25:02
terx 500 זה הפתרון:):D
shai509030
07-03-2010, 05:57:27
תודה רבה למקצוענים פה עזרתם מלאה ואני באמת הולך על הtrex600esp
אני פשוט לא רוצה מסוק אחר פשוט חידדתם לי את הדברים עם אני יראה שאני
עם מדריך ולא מסתדר איתו מה שבטוח לא יקרה אז אני יחסוך ויקנה trex 450
אבל ה600 פשוט אני דלוק עליו :D
wind556
07-03-2010, 08:27:26
עזרה בדילמות:
- מסוק גדול הוא אכן יציב יותר, נוח יותר להטסה ולימוד, מתנהג יפה גם ברוחות שיש לנו לאחרונה עם מזג אויר משוגע.
- מסוק גד'ול=סוללות גדולות=לא מעט כסף בסוללות ובמטען טוב.
- תצטרך לפחות 4 פקים של סוללןות.
- כל סוללה מספיקה בערך ל 8 דקות טיסה=מבאס לאללה.
- מחירי הריסוק זניחים מדובר במסוק זול יחסית ועם הדרכה נכונה סביר להניח שתשבור פחות אם בכלל.
- אתה בין כה תרכוש מסוק גדול בעתיד אז למה לחכות בדיוק?
- מסוק קטן זול יותר.
- סוללות סולות יותר ואפשר לרכוש יותר סוללות.
- מבאס להטיס ברוח.
- קטן וקופצני.
- בסופו של דבר אתה תקנה גדול אז למה לקנות פעמיים לא חבל על הכסף?
מסכים איתך לגמרי.....
wind556
07-03-2010, 08:29:07
אגב.
אישית אני חד משמעית לא! ממליץ על הוריקן לא משנה כמנה הוא עולה - ככה הוא טס!
סלח לי עודד אבל זו דעתי המיקצועית.
אגב כך דעתי גם על קופטר איכס למשל... זה נראה כמו, זה בנוי כמו אבל זה כמו וזו הבעיה!
זה מתפרק, לא אמין ופשוט חבל על הכסף.
זו דעתי.
אין צורך לבקש את סליחתי ;)
אבל לחלוטין לא מסכים איתך לא לגבי ההוריקאן ולא לגבי הקופטר
wonderd
07-03-2010, 09:24:19
תודה רבה למקצוענים פה עזרתם מלאה ואני באמת הולך על הtrex600esp
אני פשוט לא רוצה מסוק אחר פשוט חידדתם לי את הדברים עם אני יראה שאני
עם מדריך ולא מסתדר איתו מה שבטוח לא יקרה אז אני יחסוך ויקנה trex 450
אבל ה600 פשוט אני דלוק עליו :D
אני מקווה שהכנת תקציב מעבר לקניית המסוק..ולא תקציב קטן..
dbrosh
07-03-2010, 11:04:06
עד שתגיע לרמת הטסה ושליטה במסוק מתקבלת על הדעת תרסק עשרים פעם - גם אם זה טירקס 600, גם אם הוא סלחני ויציב הרבה יותר ממסוק 450, גם אם תיקח מדריך - עוד לא נולד המסוק שלא מתרסק והמטיס שלא מרסק. מחיר החלפים - להבים, גלגלי שיניים, בומים, סרבואים, קורונות - אלף האלמנטים שמרכיבים מסוק יגרום לך גם לדמם כלכלית וגם לפחד כפול מריסוק, שממילא יש אותו לכל מטיס. זה יאט אותך, זה יגרום לך לכניסה אכזרית לתחום, מה גם שטירקס 600 הוא מפלצת - הוא לא מסוק שאתה יכול להתאמן איתו בסוף היום במגרש החניה או בפארק הסמוך. אתה חייב לנסוע איתו למנחתים - האטה נוספת בלמידה, מכיוון שאם אתה רוצה להכנס לתחום אתה צריך להתאמן באופן רציף.
האפשרות השניה היא לקחת מסוק 450 זול, למשל ה-HK שעודד פתח עליו נעוץ כאן בפורום - בלי השלט המומלץ - לקנות שלט טוב. החסרון: מסוק לא יציב, אבל, ותמיד שוכחים את הנקודה הזאת - זהו חסרון רק עד שמתגברים על הריחוף הראשוני. ואז אתה לומד את כל האוריינטציות, הקפות, אפילו 3D בסיסי שה-HK יכול. שברת? שעתיים עבודה ו-50 שקל והעגלה חזרה באוויר. שברת את הטירקס 600? אלף שקל תיקון ושלושה ימי עבודה ונסיגה של שבועות בגלל הפאניקה.
למד את הבסיס על HK במשך חצי שנה, יעלה לך 1500 שקל שזה תיקון וחצי של הטירקס 600, אחר כך מסגר את ה-HK וקנה בלב שקט טירקס 600.
הנתוח של Dbrosh נראה לי נכון מאוד מהבחינות הבאות:
- למה לרסק מסוק גדול שעלות חלקיו גבוהה אם נתן לרסק מסוק שעלות חלקיו זולה??
- למה ללמוד על מסוק גדול כמו 600 שצריך לנסוע למנחת במרחק נסיעה של 20 דקות כולל פקקים אם נתן להטיס במגרש משחקים ליד הבית או בתוך הבית
- אני מושך את זה עוד קצת לכוון שלי, למה לקנות מסוק 450 ולא לקנות מסוק קטן שנתן להטיס בתוך הבית 24 שעות שבעה ימים בשבוע בכל מזג אוויר וכאשר מחירו כולל שלט וחלקי חילוף כ 200-250 דולר??
לדוגמא במחיר של סוללה של 450 שעולה כ 15 דולר אני קונה 6 סוללות וזמן ההטסה 7-8 דקות.
בנוסף ומנסיון למדת להטיס על מסוק קטן ועצבני תוכל להטיס מסוק גדול באותה רמה ברוגע.:):):)
wonderd
07-03-2010, 13:39:00
יש לי חבר שמטיס 450, מההתלהבות הוא קנה 600ESP, תנחשו את מי הוא מטיס יותר?
רמז קל - לא את ה 600.
אני מאמין שכשהוא יצבור יותר שליטה ובטחון הוא יעבור ל 600 באופן קבוע, בינתיים כל ריסוק שלו עולה גרושים וכמו שנאמר פה - שעתיים עבודה ו-50 שקל והעגלה חזרה באוויר.
זאת דעתי בלי לגרוע מהעובדה שאכן יותר קל עם היציבות של ה 500 וה 600 לעומת ה 450.
עד שתגיע לרמת הטסה ושליטה במסוק מתקבלת על הדעת תרסק עשרים פעם - גם אם זה טירקס 600,
על סמך מה קבעת את זה ומאיפה הנתונים ?
גם אם הוא סלחני ויציב הרבה יותר ממסוק 450, גם אם תיקח מדריך - עוד לא נולד המסוק שלא מתרסק והמטיס שלא מרסק.
צודק אבל גם טועה
מחיר החלפים - להבים, גלגלי שיניים, בומים, סרבואים, קורונות - אלף האלמנטים שמרכיבים מסוק יגרום לך גם לדמם כלכלית וגם לפחד כפול מריסוק, שממילא יש אותו לכל מטיס.
אתה שוכח שגם מסוק קטן יגרום לך לדמם כלכלית אם תרסק אותו כל הזמן אומנם פחות אבל עדין
זה יאט אותך, זה יגרום לך לכניסה אכזרית לתחום, מה גם שטירקס 600 הוא מפלצת - הוא לא מסוק שאתה יכול להתאמן איתו בסוף היום במגרש החניה או בפארק הסמוך. אתה חייב לנסוע איתו למנחתים - האטה נוספת בלמידה, מכיוון שאם אתה רוצה להכנס לתחום אתה צריך להתאמן באופן רציף.
לגבי האימונים בחניה או בפארק אתה צודק אבל הוא גם עלול להתייאש ממסוק קטן וזה מניסיון שלי
האפשרות השניה היא לקחת מסוק 450 זול, למשל ה-HK שעודד פתח עליו נעוץ כאן בפורום - בלי השלט המומלץ - לקנות שלט טוב. החסרון: מסוק לא יציב, אבל, ותמיד שוכחים את הנקודה הזאת - זהו חסרון רק עד שמתגברים על הריחוף הראשוני. ואז אתה לומד את כל האוריינטציות, הקפות, אפילו 3D בסיסי שה-HK יכול. שברת? שעתיים עבודה ו-50 שקל והעגלה חזרה באוויר. שברת את הטירקס 600? אלף שקל תיקון ושלושה ימי עבודה ונסיגה של שבועות בגלל הפאניקה.
למד את הבסיס על HK במשך חצי שנה, יעלה לך 1500 שקל שזה תיקון וחצי של הטירקס 600, אחר כך מסגר את ה-HK וקנה בלב שקט טירקס 600.
עדיף כבר שילמד בסימולטור ולא על ה-HK וזה מניסיון של חבר שקנה אותם בשישיות ולא נהנה מאף 1 מהם !!!
שי לך לפי מה שאתה מרגיש בד"כ אנחנו לא טועים ! אני הוצאתי קרוב ל-3,000 ש"ח
על חלקים במסוק הראשון שלי (בלייד 400) בטירקס 450 ההוצאה ירדה משמעותית !!!
וב-600 בלי עין הרע לא הוצאתי שקל מלבד זה שהצלחתי לשרוף בקר :)
שיהיה לך בהצלחה !!!
wind556
07-03-2010, 14:04:26
עד שתגיע לרמת הטסה ושליטה במסוק מתקבלת על הדעת תרסק עשרים פעם - גם אם זה טירקס 600, גם אם הוא סלחני ויציב הרבה יותר ממסוק 450, גם אם תיקח מדריך - עוד לא נולד המסוק שלא מתרסק והמטיס שלא מרסק. מחיר החלפים - להבים, גלגלי שיניים, בומים, סרבואים, קורונות - אלף האלמנטים שמרכיבים מסוק יגרום לך גם לדמם כלכלית וגם לפחד כפול מריסוק, שממילא יש אותו לכל מטיס. זה יאט אותך, זה יגרום לך לכניסה אכזרית לתחום, מה גם שטירקס 600 הוא מפלצת - הוא לא מסוק שאתה יכול להתאמן איתו בסוף היום במגרש החניה או בפארק הסמוך. אתה חייב לנסוע איתו למנחתים - האטה נוספת בלמידה, מכיוון שאם אתה רוצה להכנס לתחום אתה צריך להתאמן באופן רציף.
האפשרות השניה היא לקחת מסוק 450 זול, למשל ה-HK שעודד פתח עליו נעוץ כאן בפורום - בלי השלט המומלץ - לקנות שלט טוב. החסרון: מסוק לא יציב, אבל, ותמיד שוכחים את הנקודה הזאת - זהו חסרון רק עד שמתגברים על הריחוף הראשוני. ואז אתה לומד את כל האוריינטציות, הקפות, אפילו 3D בסיסי שה-HK יכול. שברת? שעתיים עבודה ו-50 שקל והעגלה חזרה באוויר. שברת את הטירקס 600? אלף שקל תיקון ושלושה ימי עבודה ונסיגה של שבועות בגלל הפאניקה.
למד את הבסיס על HK במשך חצי שנה, יעלה לך 1500 שקל שזה תיקון וחצי של הטירקס 600, אחר כך מסגר את ה-HK וקנה בלב שקט טירקס 600.
כל מילה נכונה, אבל, יש אבל גדול
מה שנכון לאחד, לא תמיד נכון לאחר
אני אישית למשל לא רואה מספיק טוב ומסוק קטן מגיע מאד מהר למצב של אי זיהוי מצבים
כל מילה שאמרת על ה600 נכונה, אבל לכן קיים ההוריקאן
מחירו כמו מסוק 450 פחות או יותר וכנ"ל התחזוקה
זול מאד, יציב מאד נוח מאד לתחזוקה ותיפעול, והכי קל ללמוד עליו. גם אלמנט החרדה מריסוק יקר כמעט ולא קיים שם.
וכן, אפשר להטיס אותו ליד הבית....
shai509030
07-03-2010, 15:29:40
תודה באמת גדולה לכולכם על העזרה אני יפעיל את השיקול שלי
לפי זה אבל אני מסכים עם כולכם אני פשוט יודע מה הכיוון שלי
ומה שטוב לאחר לא תמיד טוב לשני אני יכול להיות אקנה את שתים ואת ה600 אשמור
ואת 450 הטיס
המלצה שלי תתחיל עם 450 T REX יש דילים טובים גם לקומבו מושלמים, אכן החוויה במסוק 500
ומעלה מהנה יותר מכל הבחינות אבל, עדיין זה מסוק גדול למתחיל להרים כזה כלי באוויר ללא הדרכה עלול
להיות מסוכן (גם ה 450 אז לבטח מסוק גדול).
בכל דרך שתבחר בהצלחה, ושוב מה שלא תבחר תדאג למטיס עם ניסיון לידך הכי חשוב.
RonTo
09-03-2010, 00:21:37
כמו שאתה מבין, בישראל כמו בישראל לכל אחד דעה שונה.
זה כנראה נובע מהעובדה שכל אחד שנמצא בפורום הזה עבר תהליך למידה שונה, עם חוויות שונות ועם מסוקים שונים. כנראה שבסופו של דבר אין נכון ולא נכון. נדלקת על ה -600? אני אומר לך על זה... אבל, תהיה מוכן להשקיע סכומים גדולים מבמסוק קטן. כנראה שאם כל כך התאהבת בו, אתה תהיה מוכן לספוג את זה.
אני התחלתי עם BLADE 400 וירקתי דם... ברגע שמכרתי אותו וקניתי 600 קצב הלמידה שלי השתפר פלאים. בשבילי זה עבד... מקווה שגם בשבילך.
כך או כך, שיהיה בהצלחה!! כמו כל דבר בחיים ההתחלות לא קלות (לא משנה באיזה מסוק תבחר) העצה החשובה ביותר שאוכל להעניק לך היא סבלנות והתמדה. אל תוותר מהר... בסוף אתה תהנה מכל רגע.
כמו שאתה מבין, בישראל כמו בישראל לכל אחד דעה שונה.
זה כנראה נובע מהעובדה שכל אחד שנמצא בפורום הזה עבר תהליך למידה שונה, עם חוויות שונות ועם מסוקים שונים. כנראה שבסופו של דבר אין נכון ולא נכון. נדלקת על ה -600? אני אומר לך על זה... אבל, תהיה מוכן להשקיע סכומים גדולים מבמסוק קטן. כנראה שאם כל כך התאהבת בו, אתה תהיה מוכן לספוג את זה.
אני התחלתי עם BLADE 400 וירקתי דם... ברגע שמכרתי אותו וקניתי 600 קצב הלמידה שלי השתפר פלאים. בשבילי זה עבד... מקווה שגם בשבילך.
כך או כך, שיהיה בהצלחה!! כמו כל דבר בחיים ההתחלות לא קלות (לא משנה באיזה מסוק תבחר) העצה החשובה ביותר שאוכל להעניק לך היא סבלנות והתמדה. אל תוותר מהר... בסוף אתה תהנה מכל רגע.
+1
סוף סוף !!!
wonderd
21-03-2010, 07:04:56
כולם צודקים במה שהם אומרים (גם אני...;)), אבל בסופשבוע ריסקתי את ה 500 שלי בפעם הראשונה, זה כואב בכיס. מאוד.
יצא לי קרוב לאלף ש"ח כשאני 'רגיל' לכ 50 ש"ח ב 450.
wind556
21-03-2010, 07:15:30
כולם צודקים במה שהם אומרים (גם אני...;)), אבל בסופשבוע ריסקתי את ה 500 שלי בפעם הראשונה, זה כואב בכיס. מאוד.
יצא לי קרוב לאלף ש"ח כשאני 'רגיל' לכ 50 ש"ח ב 450.
צר לשמוע....
ובדיוק בשביל זה המציאו את ההוריקאן...היית נשאר עם עלות נזק דומה ל450
asafsee
21-03-2010, 07:17:55
כולם צודקים במה שהם אומרים (גם אני...;)), אבל בסופשבוע ריסקתי את ה 500 שלי בפעם הראשונה, זה כואב בכיס. מאוד.
יצא לי קרוב לאלף ש"ח כשאני 'רגיל' לכ 50 ש"ח ב 450.
איך 50 שח?
רק להבים עולות 200 שח, ואני מתכוון לקרבון, ALIGN\MS וכו
guylederer
21-03-2010, 08:04:41
כמו שאתה מבין, בישראל כמו בישראל לכל אחד דעה שונה.
זה כנראה נובע מהעובדה שכל אחד שנמצא בפורום הזה עבר תהליך למידה שונה, עם חוויות שונות ועם מסוקים שונים. כנראה שבסופו של דבר אין נכון ולא נכון. נדלקת על ה -600? אני אומר לך על זה... אבל, תהיה מוכן להשקיע סכומים גדולים מבמסוק קטן. כנראה שאם כל כך התאהבת בו, אתה תהיה מוכן לספוג את זה.
אני התחלתי עם BLADE 400 וירקתי דם... ברגע שמכרתי אותו וקניתי 600 קצב הלמידה שלי השתפר פלאים. בשבילי זה עבד... מקווה שגם בשבילך.
כך או כך, שיהיה בהצלחה!! כמו כל דבר בחיים ההתחלות לא קלות (לא משנה באיזה מסוק תבחר) העצה החשובה ביותר שאוכל להעניק לך היא סבלנות והתמדה. אל תוותר מהר... בסוף אתה תהנה מכל רגע.
1+
כולם צודקים במה שהם אומרים (גם אני...;)), אבל בסופשבוע ריסקתי את ה 500 שלי בפעם הראשונה, זה כואב בכיס. מאוד.
יצא לי קרוב לאלף ש"ח כשאני 'רגיל' לכ 50 ש"ח ב 450.
בקשר לריסוק ... מצטער לשמוע !
שבוע טוב ...
גיא
עד שתגיע לרמת הטסה ושליטה במסוק מתקבלת על הדעת תרסק עשרים פעם - גם אם זה טירקס 600, גם אם הוא סלחני ויציב הרבה יותר ממסוק 450, גם אם תיקח מדריך - עוד לא נולד המסוק שלא מתרסק והמטיס שלא מרסק. מחיר החלפים - להבים, גלגלי שיניים, בומים, סרבואים, קורונות - אלף האלמנטים שמרכיבים מסוק יגרום לך גם לדמם כלכלית וגם לפחד כפול מריסוק, שממילא יש אותו לכל מטיס. זה יאט אותך, זה יגרום לך לכניסה אכזרית לתחום, מה גם שטירקס 600 הוא מפלצת - הוא לא מסוק שאתה יכול להתאמן איתו בסוף היום במגרש החניה או בפארק הסמוך. אתה חייב לנסוע איתו למנחתים - האטה נוספת בלמידה, מכיוון שאם אתה רוצה להכנס לתחום אתה צריך להתאמן באופן רציף.
האפשרות השניה היא לקחת מסוק 450 זול, למשל ה-HK שעודד פתח עליו נעוץ כאן בפורום - בלי השלט המומלץ - לקנות שלט טוב. החסרון: מסוק לא יציב, אבל, ותמיד שוכחים את הנקודה הזאת - זהו חסרון רק עד שמתגברים על הריחוף הראשוני. ואז אתה לומד את כל האוריינטציות, הקפות, אפילו 3D בסיסי שה-HK יכול. שברת? שעתיים עבודה ו-50 שקל והעגלה חזרה באוויר. שברת את הטירקס 600? אלף שקל תיקון ושלושה ימי עבודה ונסיגה של שבועות בגלל הפאניקה.
למד את הבסיס על HK במשך חצי שנה, יעלה לך 1500 שקל שזה תיקון וחצי של הטירקס 600, אחר כך מסגר את ה-HK וקנה בלב שקט טירקס 600.
צודק כל מילה חשיבה נכונה
flyinglizard
21-03-2010, 11:18:14
עד היום הוצאתי הרבה יותר כסף על ריסוק ה450 שלי מאשר על ריסוק ה600\700, שעד היום לא פגשו קרקע (תודה לאלוהים, וישנו ואללה).
לילד לא הייתי ממליץ להתחיל עם מסוק 600, זו אחרי הכל מכונה מסוכנת ואם אתה רוצה לשרוד את הלימוד עליה - לפחות מבחינה כלכלית - אתה חייב משמעת עצמית.
אבל - אם אתה אחראי ויודע להתקדם בקצב מתון ולא לדחוף את עצמך יותר מדי מהר, ה600 הוא פרטנר אידיאלי. רוב הריסוקים ב450, לפחות במקרה שלי, היו כתוצאה מאובדן אוריינטציה עקב גודלו של המסוק. זה כמעט ולא קורה במסוקים הגדולים יותר. ב600 הכל קורה לאט יותר וגבוה יותר.
אל תשכחו שלפני מסוקי ה450, המסוק איתו אנשים היו מתחילים את הלימוד כברירת מחדל היה 30., שהוא עם להבי 550 מ"מ - כמעט בגודל של 600.
אני לא מאמין בתיאוריית ה"ריסוק ב50 שקל". להבים טובים עולים כסף, לפעמים גם הולך סרבו וכו'.
כמובן שיש עוד מסוק אחד באמצע - ה500. מבחינה לוגיסטית מדובר בפתרון אידיאלי, לא מאסיבי כמו ה600 אבל גדול משמעותית מה450. העלויות קצת נמוכות משל ה600 (אך לא בצורה דרסטית), והוא טס נהדר.
wonderd
21-03-2010, 12:06:24
איך 50 שח?
רק להבים עולות 200 שח, ואני מתכוון לקרבון, ALIGN\MS וכו
עד היום הוצאתי הרבה יותר כסף על ריסוק ה450 שלי מאשר על ריסוק ה600\700, שעד היום לא פגשו קרקע (תודה לאלוהים, וישנו ואללה).
גם שלי לא עד יום שישי..לילד לא הייתי ממליץ להתחיל עם מסוק 600, זו אחרי הכל מכונה מסוכנת ואם אתה רוצה לשרוד את הלימוד עליה - לפחות מבחינה כלכלית - אתה חייב משמעת עצמית.
.............
אני לא מאמין בתיאוריית ה"ריסוק ב50 שקל". להבים טובים עולים כסף, לפעמים גם הולך סרבו וכו'.
....
להבים ל 450 בתקופת הלמידה עלו לי 5$ זוג..
זו לא תיאוריה וגם לא קשור לאמונה, עלות ריסוק של מסוק 450 עם חלקים תחליפיים היא זולה מאוד ומתאימה למי שרוצה ללמוד ולהתקדם בלי לפחד מעלויות ריסוקים. זאת דעתי.
להבים ל 450 בתקופת הלמידה עלו לי 5$ זוג..
זו לא תיאוריה וגם לא קשור לאמונה, עלות ריסוק של מסוק 450 עם חלקים תחליפיים היא זולה מאוד ומתאימה למי שרוצה ללמוד ולהתקדם בלי לפחד מעלויות ריסוקים. זאת דעתי.
אתה צודק אבל אתה מודע לזה שיש גם השלכות לציוד זול ? :)
לצערי קניתי להבים של הסיני ולאחר כמה תרגילי 3D
גיליתי שהמסוק קצת כבד לי בתרגילים .... להפתעתי
ראיתי כי המוט (המשקולת) שנמצאים בלהב בולטים החוצה....
דהינו עוד טיק טאק אחד והלהב הייתה מתפרקת לי באוויר .
הלהבים של הסיני טובים לריחופים בלבד !!!! למי שרוצה
לעשות או עושה תרגילי 3D חזקים ולא עדינים מומלץ להשקיע
בלהבים כגון ראדיקס או רוטורטק או EDGE שאני כבר מתכנן להזמין !
בכל מקרה כמו שכבר אמרתי לעלות זולה יש השלכות כמו כל דבר אחר !
flyinglizard
21-03-2010, 12:46:20
להבים ל 450 בתקופת הלמידה עלו לי 5$ זוג..
זו לא תיאוריה וגם לא קשור לאמונה, עלות ריסוק של מסוק 450 עם חלקים תחליפיים היא זולה מאוד ומתאימה למי שרוצה ללמוד ולהתקדם בלי לפחד מעלויות ריסוקים. זאת דעתי.
המשמעות של ריסוק היא לא רק כלכלית. אם הייתי אומר לך: תבחר, תרסק 10 פעמים בעלות של 10 דולר לריסוק או תרסק פעם אחת ב150 דולר, מה היית לוקח?
ריסוק גם מעצבן, גם עושה דימורליזציה בשלב הלימוד (ואלוהים יודע שזה הדבר האחרון שרוב המסוקאים המתחילים צריכים, דימורליזציה) וגם לוקח המון זמן לתקן ולכוון.
wonderd
21-03-2010, 13:17:40
אתה צודק בהחלט, אבל אני לא בטוח שאתה יכול להתחייב על ריסוק אחד על כל 10 במסוק 450.
flyinglizard
21-03-2010, 13:25:14
אתה צודק בהחלט, אבל אני לא בטוח שאתה יכול להתחייב על ריסוק אחד על כל 10 במסוק 450.
לא להתחייב, אבל עוד כמה סופי שבוע ונראה לי שאני אגיע לשם ;)
wind556
21-03-2010, 13:30:25
עד היום הוצאתי הרבה יותר כסף על ריסוק ה450 שלי מאשר על ריסוק ה600\700, שעד היום לא פגשו קרקע (תודה לאלוהים, וישנו ואללה).
לילד לא הייתי ממליץ להתחיל עם מסוק 600, זו אחרי הכל מכונה מסוכנת ואם אתה רוצה לשרוד את הלימוד עליה - לפחות מבחינה כלכלית - אתה חייב משמעת עצמית.
אבל - אם אתה אחראי ויודע להתקדם בקצב מתון ולא לדחוף את עצמך יותר מדי מהר, ה600 הוא פרטנר אידיאלי. רוב הריסוקים ב450, לפחות במקרה שלי, היו כתוצאה מאובדן אוריינטציה עקב גודלו של המסוק. זה כמעט ולא קורה במסוקים הגדולים יותר. ב600 הכל קורה לאט יותר וגבוה יותר.
אל תשכחו שלפני מסוקי ה450, המסוק איתו אנשים היו מתחילים את הלימוד כברירת מחדל היה 30., שהוא עם להבי 550 מ"מ - כמעט בגודל של 600.
אני לא מאמין בתיאוריית ה"ריסוק ב50 שקל". להבים טובים עולים כסף, לפעמים גם הולך סרבו וכו'.
כמובן שיש עוד מסוק אחד באמצע - ה500. מבחינה לוגיסטית מדובר בפתרון אידיאלי, לא מאסיבי כמו ה600 אבל גדול משמעותית מה450. העלויות קצת נמוכות משל ה600 (אך לא בצורה דרסטית), והוא טס נהדר.
אתה מתעלם ממסוק נוסף שנותן את המענה הכי טוב לרוב המטיסים, וזה ההוריקאן
גודל יותר גדול מה טי רקס 500, כמעט כמו ה600, שוקל 2 ק"ג, יציב בטירוף ומתאים מאד לכל מתחיל ביציבותו, ולעומת זאת עלויות התיקון זולות ביותר, דומה לעלויות התיקון של מסוקי 450.
flyinglizard
21-03-2010, 13:54:54
אתה מתעלם ממסוק נוסף שנותן את המענה הכי טוב לרוב המטיסים, וזה ההוריקאן
גודל יותר גדול מה טי רקס 500, כמעט כמו ה600, שוקל 2 ק"ג, יציב בטירוף ומתאים מאד לכל מתחיל ביציבותו, ולעומת זאת עלויות התיקון זולות ביותר, דומה לעלויות התיקון של מסוקי 450.
נכון, אפשר להוסיף גם את הOutrage 550 שנבדק ויצא כזול מבחינת חלקים, בערך ברמה של ההוריקן. הבעיה שלי עם אלו היא העדר הנסיון היחסי לעומת ALIGN, ובעיקר הקושי בהשגת חלקים בארץ. אני אמנם קונה את רוב החלקים מחו"ל, אבל לפעמים אתה צריך סתם איזה בורג ובלי להחזיק עוד מסוק שלם בצד, עם משהו שאינו אליין אתה יכול להיות מושבת לכמה שבועות, וזה כבר ממש מבאס.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.