התחברות

צפייה בגרסה מלאה : בעיית וובלינג בטירקס 500ESP



bendisar
05-03-2010, 17:40:45
שלום
יש לי בעיה עם הטירקס 500 שלי שאני מקבל וונבלינג, אפילו שגרף המצערת בשלט הוא 100% הזנב מתנדנד למעלה ומלטה, מהירות הראש היא מאוד גבוהה,סוללות חדשות לגמרי, הראש מכוון פיקס וכל חלקי הראש זזים חלק מאוד
המסוק עצמו חדש לגמרי, בדיוק תוקן אחרי ריסוק בו הוחלפו כל הצירים על המסוק, וגם הדמפרים של הספינדל הוחלפו
יש מצב שפשוט צריך לתת למסוק לטוס קצת ולשחוק את הדמפרים? ואם לא יש למישהו פיתרון לבעיה?
תודה מראש לכל העונים
אלעד

guylederer
05-03-2010, 19:25:58
אם זה לא סל"ד והזנב מתנדנד למעלה ומטה זה אומר שמשהו עדיין גורם לרעידות ... יכול להיות הרבה דברים : >
אני ממליץ לך כדי למצוא את הבעיה ולא להתחיל לחפש אותה היא להוריד להבים ראשיות וזנב
לתפוס את המסוק לתת טיפה מצערת ולהרגיש מאיפה הרעידות באות ... אם עדיין לא הצלחת למצוא
תוריד את כל הראש ( לא כולל הציר ) ותנסה שוב פעם ... לא עובד תוריד את הזנב ... וככה הלאה והלאה לדעתי הדרך הכי נוחה ומהירה כדי למצוא משהו שאין לך מושג למה זה קורה ...
מצטער אם בלבלתי קצת ...
או שפשוט תחכה לעצות אחרות P:
גיא

wonderd
05-03-2010, 20:41:19
תבדוק שהבול לינקים לא נשחקו או שלא נשבר אחד ולא שמת לב, לי זה נשמע כמו בול לינק מהסווש לסרוו האחורי.

bendisar
05-03-2010, 21:25:04
תבדוק שהבול לינקים לא נשחקו או שלא נשבר אחד ולא שמת לב, לי זה נשמע כמו בול לינק מהסווש לסרוו האחורי.
בלתי אפשרי, אחרי הריסוק כל הלינקים הוחלפו

wonderd
05-03-2010, 22:09:20
מדובר על נדנוד רק בהתחלה או כל הזמן? - תבדוק שלא חיזקת מדי את הלהבים..תבדוק שוב גם את הציר הראשי/מיסבים

bendisar
05-03-2010, 22:37:36
מדובר על נדנוד רק בהתחלה או כל הזמן? - תבדוק שלא חיזקת מדי את הלהבים..תבדוק שוב גם את הציר הראשי/מיסבים

הנדנוד מופיע כל הזמן, כל הצירים הוחלפו והם ישרים, כל המיסבים מושלמים הנדנוד מופיע כל הזמן, מופחת במהירויות ראש גבוהות, אבל עדיין מופיע ב- 100% מצערת, להבים לא מחוזקות מידי
זהו נדנוד, לא וויברציה

עמיתפורת
05-03-2010, 22:43:24
אני מציע לך לצלם את זה ולנעלות לנו שנראה ואז נוכל לנסות לעזור לך

bendisar
05-03-2010, 22:49:15
בסדר, מחר אני אעלה סרטון

bendisar
06-03-2010, 14:02:29
אוקי, עדכון לגבי הנדנוד, הוא מתרחש בעיקר כאשר אני נותן קדימה ואחורה בסטיק של ה- ELEVATOR
הנה סרטון של התופעה
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/b2pL4evuj4k&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/b2pL4evuj4k&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

sagi
06-03-2010, 14:18:31
1. תבדוק מיסבי לחץ בספינדל.
2. תבדוק את החיבור של הסרווים לגוף.
3. תבדוק סווש.
4. אם לא החלפת אז תחליף ציר ראשי וספינדל.
5. הגדרות בקר.
6. תבדוק פלייבר.

בפעם האחרונה שראיתי את זה בטירקס 500 זו
הייתה בעיה במיסבי לחץ של הספינדל !
אבל ישנם עוד אפשרויות.....
בהצלחה ותעדכן !

wonderd
06-03-2010, 15:34:53
אתה בטוח שהסל"ד על 100%? אתמול בערב היתה בעיה דומה במסוק דומה, העליתי את הסל"ד בנקודת אמצע מ 72% ל 75% והבעיה נפתרה.
אם כן אז כנראה שיש חופש כלשהו בנקודה מסויימת בראש או בלינקים, לדעתי תבצע בדיקה נוספת מדוקדקת.

עמיתפורת
06-03-2010, 23:59:36
אתה נשמע בסל"ד נמוך חבר...
תרים טיפה סל"ד וזה יגמר...
תעלה טיפה את הגרף של המנוע בנקודות הריחוף ותראה שהתופעה נגמרת לך.

eranb
07-03-2010, 07:13:44
סל"ד סל"ד סל"ד.
אם תתחיל להחליף את כל רשימת המכולת תפשוט רגל על כלום...
קח בחשבון שהדמפרים של ה-ESP כוללים שרוול שגורם לראש ליהיות מאוד קשה,בדר"כ
אחרי כמה טיסות יש היתרככות קלה של העסק.
בכל מקרה לפי הסירטון הבעיה לא חמורה מדי-תנסה לשחרר את הלהבים הראשיות עוד טיפה(לא
מדי כי אז תיהיה בסכנה של BOOM STRIKE),ותרים סל"ד ע"י גרף המצערת ו/או הורדת הפיטץ'
במצב אמצע הסטיק.

בהצלחה.

ערן.

sagi
07-03-2010, 08:38:21
שלום
יש לי בעיה עם הטירקס 500 שלי שאני מקבל וונבלינג, אפילו שגרף המצערת בשלט הוא 100%


למי שלא ראה את השורה הראשונה של ההסבר !!!

hatul
07-03-2010, 09:13:17
עדיין יכול להיות פיץ גבוה מדי ביחס לסל"ד.

eranb
07-03-2010, 17:19:22
סל"ד ראש יכול ליהיות נמוך גם כשהגרף מצערת הינו 100%.
פיתרונות:
הורדת הפיטץ'
פיניון גדול יותר(מה שלא מתבקש במקרה דנן)
מתח סוללות נמוך תחת עומס.
הגדרות שגויות בבקר.

תתחיל מהפיטץ'..

alon tal
07-03-2010, 17:52:44
אני ואחי נתקלנו בבעיה דומה בטירקס 600...
שים לב לתכנות של הבקר
יכול להיות שהוא על גוברנור מוד וזה גורם לשינויי סל"ד.
בעיקר הבעיות האלה נובעות משינויי סל"ד

srdromy
07-03-2010, 22:01:17
אלעד, תבדוק בבקר על מה מתוכנת הטיימינג של המנוע, והאם הוא מתאים להוראות הייצרן, תנסה לבצע שינוי בתכנות הבקר של הטיימינג ותבדוק שוב.

bendisar
17-03-2010, 21:33:59
שלום לכולם, אחרי הרבה בדיקות לבסוף בודדתי את הבעייה והיא לא במסוק אלא כנראה במשדר, המשדר שלי הוא הספקטרום DX6I ואחרי בדיקות רבות נוכחתי כי הפוטנציומטרים של ציר ה- ELEVATOR גמורים וגורמים לסווש פלייט לרצד למעלה ולמטה, ובכך מדמים את תופעת הוובלינג. התופעה חוזרת על עצמה גם בקופטר איקס 450 שלי וגם כאשר הסתכלתי ב- MONITOR בשלט ראיתי שערוץ ה- ELEVATOR לא זז חלק
מהבעייה הזאת אני כבר לא יודע איך לצאת וכנראה שיעבור הרבה זמן עד שאחזור להטיס עוד פעם :(
בכל מקרה תודה רבה לכל מי שניסה לעזור
אלעד

sagi
17-03-2010, 21:35:26
הגיע הזמן לעבור ל-DX7 אלעד ! :)

bendisar
17-03-2010, 21:37:48
הגיע הזמן לעבור ל-DX7 אלעד ! :)
הייתי רוצה ותכננתי לעבור, אבל בגלל שני הריסוקים המאוד כואבים נגמר לי כבר כל הכסף:(:(

אריה הלפרין
18-03-2010, 00:37:07
למה שלא תחליף פוטנציומטר??

bendisar
18-03-2010, 12:39:30
למה שלא תחליף פוטנציומטר??

אתה יודע במקרה אצל מי אפשר לתקן שלטים כאלה ואם זה כדאי בכלל?

sagi
18-03-2010, 13:04:33
אלעד דיברתי עם מי שצריך דבר איתי בנייד !
תוך יומים אתה חוזר לאוויר !!

eranb
20-03-2010, 11:15:54
תגיע עם זה לחנות הייבואן-"שלט-רחוק" ונעזור לך להיתגבר על הבעיה (בהנחה שהשלט נירכש
בארץ).

ערן.

עומר בנימיני
20-03-2010, 13:03:59
אני לא יודע אם זה קשור, אבל אני פתרתי ככה את הבעיה בטירקס 600 שלי, הפדאלים לא בדיוק שווים במשקל שלהם, לכן באוטורוטציות כשעצרתי אותו והסל"ד ירד בגלל פיטץ' גדול המסוק רעד, כל מה שעשיתי זה לקצר קצת את האורך של פדאל אחד בכמה מילימטרים, ובפועל הבעיה הסתדרה, בסל"ד ראש נמוך הפדאלים כביכול מאוזנים, למרות שהם לא באותו אורך, אבל גם אם המסוק רועד קצת וגם אם לא זה לא משנה כל כך. אם זאת באמת הבעיה שלך, זאת אומרת שהסל"ד ראש שלך בכל זאת נמוך מדי, תנסה להעלות אותו קצת שוב.

bendisar
20-03-2010, 18:35:47
פותח התרד כתב שזה קורה לו גם בגרף של סלד 100% ... הוא אמר כנראה שזה המשדר\מקלט
מחכים לתשובה יותר ברורה :]

כפי שאמרתי בהודעה הקודמת, הבעייה נובעת ממשדר (DX6I של ספקטרום) תקול, התקלה היא שיש קפיצות בערוץ ה- ELEVATOR שגורמות לתופעה להראות כמו וובלינג כנראה מפוטנציומטר, הקפיצות מגיעות מהשלט ולא מהמקלט או גורם אחר מכיוון שגם במוניטור של השלט ניתן לראות את הקפיצות האלה
כל הערוצים בשלט לא מתמרכזים טוב וכל הפוטנציומטרים לא זזים חלק לגמרי לכן זה לא כלכלי לתקן את השלט , מכיוון שהוא חתיכת זבל...
מקווה שהובהר העניין
אלעד

guylederer
20-03-2010, 19:30:53
פותח התרד כתב שזה קורה לו גם בגרף של סלד 100% ... הוא אמר כנראה שזה המשדר\מקלט
מחכים לתשובה יותר ברורה :]

sagi
20-03-2010, 19:54:30
הוא כבר ענה אם לא שמתם לב :)