צפייה בגרסה מלאה : שאלה כוון טראקינג
dikoz
07-03-2010, 19:38:51
איך אפשר לבצע כיוון טראקינג למסוק על שולחן העבודה ?
האם אפשר לקבל בסבר מפורט .
ת-ו-ד-ה
Nlackrif
07-03-2010, 20:31:57
אי אפשר.
איזון להבים עושים בטיסה, ע"י מטיס מנוסה.
wonderd
07-03-2010, 20:42:50
באופן עקרוני, בזמן כיוון זויות הלהבים, בסטיק אמצע אני בודק את שני הצדדים ואם יש הבדל - מתקן.
אח"כ איזון להבים על משקל ונדנדה.
אם עשית עבודה טובה לא אמורה להיות בעיית טראקינג.
אם יש - מסמנים להב אחת בצבע (אזולירבנד אדום?) כדי שנוכל להבחין בהבדלים ואחרי טיסת מבחן אפשר לתקן.
דניאל דקל
07-03-2010, 21:49:14
אם נוהג לרחף עם המסוק מספר מטרים ממני בגובה העיניים לאחר שסימנתי להב אחת באדום ולהב
אחת בשחור
אם אתה רואה מעגל אדום מעל השחור - יש להוריד מכאנית את הפסיעה של הלהב האדומה
ולהיפך...
עמיתפורת
07-03-2010, 22:06:27
אי אפשר.
איזון להבים עושים בטיסה, ע"י מטיס מנוסה.
ממש אבל ממש לא נכון.
חבר יקר.
שים לב שכל הפושרודים שלך שקשורים לראש הם באותם אורכים ויהיו לך להבים ב- track מושלם תמיד!
כלומר זוג ה-"דאבל לינק" הם הלינקים הקצרים שבין הגריפים לנדנדת הראש יהיו באורכים שווים וכן הלינקים הארוכים שמתחברים מהסוואש לנדנדתצ ראש יהיו באורך שווה.
אם אתה מטיס עם להבי עץ עליך לאזן אותם סטטית ועל זה נדבר בפעם אחרת ויש כמה סרטונים ברשת על איך לאזן להבים סטטית למרות שכמעט כולן מאוזנות מהמיפעל.
לא צריך מטיס מנוסה ולא צריך לבדוק באויר.
אומר לך עוד משהו.
אם תבדוק פיטצ'ים טוב טוב בשני הלהבים ותשווה בצורה מושלמת יהיו לך טרקינג תמיד גם.
בהצלחה
SHAHAR AB
07-03-2010, 22:11:53
ממש אבל ממש לא נכון.
חבר יקר.
שים לב שכל הפושרודים שלך שקשורים לראש הם באותם אורכים ויהיו לך להבים ב- track מושלם תמיד!
כלומר זוג ה-"דאבל לינק" הם הלינקים הקצרים שבין הגריפים לנדנדת הראש יהיו באורכים שווים וכן הלינקים הארוכים שמתחברים מהסוואש לנדנדתצ ראש יהיו באורך שווה.
אם אתה מטיס עם להבי עץ עליך לאזן אותם סטטית ועל זה נדבר בפעם אחרת ויש כמה סרטונים ברשת על איך לאזן להבים סטטית למרות שכמעט כולן מאוזנות מהמיפעל.
לא צריך מטיס מנוסה ולא צריך לבדוק באויר.
אומר לך עוד משהו.
אם תבדוק פיטצ'ים טוב טוב בשני הלהבים ותשווה בצורה מושלמת יהיו לך טרקינג תמיד גם.
בהצלחה
מניסיון עם עמית צודק בכל מילה
HeliDraco
07-03-2010, 22:27:30
ממש אבל ממש לא נכון.
חבר יקר.
שים לב שכל הפושרודים שלך שקשורים לראש הם באותם אורכים ויהיו לך להבים ב- track מושלם תמיד!
כלומר זוג ה-"דאבל לינק" הם הלינקים הקצרים שבין הגריפים לנדנדת הראש יהיו באורכים שווים וכן הלינקים הארוכים שמתחברים מהסוואש לנדנדתצ ראש יהיו באורך שווה.
אם אתה מטיס עם להבי עץ עליך לאזן אותם סטטית ועל זה נדבר בפעם אחרת ויש כמה סרטונים ברשת על איך לאזן להבים סטטית למרות שכמעט כולן מאוזנות מהמיפעל.
לא צריך מטיס מנוסה ולא צריך לבדוק באויר.
אומר לך עוד משהו.
אם תבדוק פיטצ'ים טוב טוב בשני הלהבים ותשווה בצורה מושלמת יהיו לך טרקינג תמיד גם.
בהצלחה
+1 תמיד בודק לינקים בצורה כזאת. בפעם היחידה שהייתה לי בעיית טראקינג זה היה קשור לספינדל עקום :D
wind556
07-03-2010, 23:32:58
כפי שעמית כתב, ביצוע מדוייק ביותר של הכיוונים על השולחן ייגרום לטראקינג מושלם
ההקפדה על סימטריות ללא פשרות, דיוק בכיוון הזויות של הרוטור וכו'
dikoz
08-03-2010, 08:59:26
ממש אבל ממש לא נכון.
חבר יקר.
שים לב שכל הפושרודים שלך שקשורים לראש הם באותם אורכים ויהיו לך להבים ב- track מושלם תמיד!
כלומר זוג ה-"דאבל לינק" הם הלינקים הקצרים שבין הגריפים לנדנדת הראש יהיו באורכים שווים וכן הלינקים הארוכים שמתחברים מהסוואש לנדנדתצ ראש יהיו באורך שווה.
אם אתה מטיס עם להבי עץ עליך לאזן אותם סטטית ועל זה נדבר בפעם אחרת ויש כמה סרטונים ברשת על איך לאזן להבים סטטית למרות שכמעט כולן מאוזנות מהמיפעל.
לא צריך מטיס מנוסה ולא צריך לבדוק באויר.
אומר לך עוד משהו.
אם תבדוק פיטצ'ים טוב טוב בשני הלהבים ותשווה בצורה מושלמת יהיו לך טרקינג תמיד גם.
בהצלחה
תודה,
אני אנסה זאת בבית ואבדוק שאורכי הפושרדים שווים, (למרות שאני חושב שהם שווים )
אפשר לקבל עוד הסבר לגבי .....
"אם תבדוק פיטצ'ים טוב טוב בשני הלהבים ותשווה בצורה מושלמת יהיו לך טרקינג תמיד גם".
תודה
wonderd
08-03-2010, 09:04:48
כמו שכתבתי - אתה בודק עם מד זוית את הלהב בשלושת המצבים - סטיק למטה, באמצע ולמעלה, נכון? אז פשוט תבדוק גם את הלהב השני ותוודא שהזוית זהה.
הדרך של כוון על השולחן וקבלת Tracking טוב כתוצאה מכוון נכון הוא הגיוני מאוד.
אם ה pushrods צריכים להיות בעלי אורך זהה אז למה יש הברגה שנתו לקצר או להאריך את ה Pushrod.
כפי שנאמר .... אנו לא תמיד נסובב את הפלסטיק בצורה שווה
על הפושרוד ולכן יש לך משחק של חצי סיבוב עד סיבוב בכדי לכוון.
הרי תמיד תהיה סטייה של איזה חצי מילימטר לפה או לפה !
כולל הכיוון שלא תמיד תסתכל מאותה נקודת גובה על המד פיט'ץ !
את כיוון הטרקינג לא צריך לעשות בחצי מצערת וניתן לעשותו במינימום על השולחן !
כמובן שלא במסוקי 600 או 700 !!!!
wind556
08-03-2010, 12:11:43
הדרך של כוון על השולחן וקבלת Tracking טוב כתוצאה מכוון נכון הוא הגיוני מאוד.
אם ה pushrods צריכים להיות בעלי אורך זהה אז למה יש הברגה שנתו לקצר או להאריך את ה Pushrod.
הצורך בהברגה נובע משיקול מאד פשוט: עלויות
ניתן לייצר מסוק ללא טולרנצים משוחררים, כשכל פריט בו מושלם במידותיו, אבל לא יהיה מי שיקנה את זה
מסוק זה בסופו של דבר מכשיר פשוט שבו את המקומות הדורשים דיוק גבוה משאירים לכיוונך כי זה יותר זול.
תחשוב לרגע שהרי גם היצרן היה יכול לכוון לך את המסוק כיוון מושלם ולמכור לך אותו כך, ואף יצרן לא עושה את זה.
מבחינה טכנולוגית והנדסית בהחלט ניתן לייצר מסוק נטול צורך בכיוונים כיוונים ואפילו לספק איתו דיסק לטעינה בשלט (שגם שם אין את האופציה הזאת מטעמי עלויות)
שגיא ועודד תודה על התשובות. ידעתי את התשובות האלה מלכתחילה. אם אני לא טועה ואינני מנוסה כמוכם, בכל אופן גם אם כל ה Servos מכוונים וה Swashplate עומד כמו שצריך והזוויות מדויקות עד כמה שניתן לראות באמצעים שברשותנו אזי רוב הסכויים שיהיה Tracking טוב. למרות זאת עדיין רצוי להרים את המסוק לגובה העיניים ולראות אם הלהבים יוצרים דיסקה אחת או שתיים.
ההברגה בPushrod מאפשרת את תקון השגיאות המצטברות מבלי להתחיל את תהליך מחדש. אם התקון הוא חצי סבוב עד סבוב אז דיינו אם לא אז יש לחזור על התהליך. תקנו אותי אם אני טועה??
בכל אופן ברגע שסובבת את ה Pushrod סבוב או שניים הם כבר לא באותו האורך.
zvok אתה צריך להבדיל בין הצלחת לבין מכלול הראש
למרות ששניהם מחוברים יחדיו אבל הכיוון של הצלחת
למעשה מתבצע בשביל האיזון והריחוף המדויק של המסוק,
לעומת זאת כיוון הלינקים בראש הינם לקבוע את מרחק הנדנדות
ואת זווית הלהבים ביחס לציר הראשי. הגורם היחידי שמשפיע
על הטארקינג הינו הלינקים שתמחברים לצלחת ולגריפים של הראש.
wonderd
08-03-2010, 13:11:55
....
את כיוון הטרקינג לא צריך לעשות בחצי מצערת וניתן לעשותו במינימום על השולחן !
כמובן שלא במסוקי 600 או 700 !!!!
לא הבנתי..
את כיוון הטראקינג של ה-450 אני עושה על השולחן
בפחות מרבע מצערת כאשר המסוק מקובע לשולחן ולאחר שבדקתי
את כל הברגים (שהם מחוזקים) והפנים שלי במרחק של מטר מהלהבים.
במידה ויש לי ספק לגבי הבדיקה אני יוצא לשטח ומעלה את המסוק לאוויר
ומוודא כי הטרקינג מושלם ואין הפרשים בין להב ללהב.
אין ספק שלמי שיש את כל הכלים הנדרשים לא יהיה חייב בבדיקה הזו וכל
זאת כאשר הינו משתמש בלהבים מאוזנות.
zvok אתה צריך להבדיל בין הצלחת לבין מכלול הראש
למרות ששניהם מחוברים יחדיו אבל הכיוון של הצלחת
למעשה מתבצע בשביל האיזון והריחוף המדויק של המסוק,
לעומת זאת כיוון הלינקים בראש הינם לקבוע את מרחק הנדנדות
ואת זווית הלהבים ביחס לציר הראשי. הגורם היחידי שמשפיע
על הטארקינג הינו הלינקים שתמחברים לצלחת ולגריפים של הראש.
שגיא הבנתי את הערתך.
אם כך, אם הpushrod באותו אורך ונאמר שהבליידס מאוזנים מה תעשהואתה מרים את המסוק לאוויר ורואה שאין Tracking אז מה אתה עושה? משנה את האורך של ה pushrod הלא כן?
ובעצם עד שהמסוק באוויר בגובה העיניים אינך יודע אם יש Tracking משביע רצון או אין.
wind556
08-03-2010, 13:28:43
שגיא ועודד תודה על התשובות. ידעתי את התשובות האלה מלכתחילה. אם אני לא טועה ואינני מנוסה כמוכם, בכל אופן גם אם כל ה Servos מכוונים וה Swashplate עומד כמו שצריך והזוויות מדויקות עד כמה שניתן לראות באמצעים שברשותנו אזי רוב הסכויים שיהיה Tracking טוב. למרות זאת עדיין רצוי להרים את המסוק לגובה העיניים ולראות אם הלהבים יוצרים דיסקה אחת או שתיים.
ההברגה בPushrod מאפשרת את תקון השגיאות המצטברות מבלי להתחיל את תהליך מחדש. אם התקון הוא חצי סבוב עד סבוב אז דיינו אם לא אז יש לחזור על התהליך. תקנו אותי אם אני טועה??
בכל אופן ברגע שסובבת את ה Pushrod סבוב או שניים הם כבר לא באותו האורך.
עקרונית אתה לא טועה
מעשית אורך הפושרודים נועד לשרת מטרה, אין לו זכות קיום בפני עצמו, והמטרה היא ריחוף מאוזן ככל האפשר עם המצערת בכמות הנכונה ועם זוויות ההתקפה הנכונות.
לעיתים בלהבים שאינם מהשורה הראשונה כל להב מייצר עילוי במידה שונה במעט מבן זוגו (במיוחד בלהבי עץ), ואז על ידי שינוי באורך הפושרודים והלינקים למיניהם אתה מחזיר את המסוק לאיזון,כמובן רק אם הבעייה מינורית.
אתה יכול לדעת את זה עוד על שולחן העבודה במידה
ויש לך ספק אתה יכול להעלות את המסוק לאוויר וכן
אתה צריך לשנות את אורך הפושרודים.
הטראקינג אמור להיות מושלם בכל שלב של המצערת.
שוב אני חוזר ואומר אם יש לך את כל הכלים לכיוון המכני
הסיכוי שלך לטראקינג הינו נמוך ולדוגמא הטירקס 600 שלי !!!
מעבר לכלי של הצלחת יש לי נועל פלייבר ומד פיטצ' של אליין ולא מהפשוטים.
מה שעזר לי להגיע לטראקינג מושלם ב-600 ללא צורך בכיוון נוסף.
לפעמים שווה להשקיע עוד כמה דולרים ולהמנע מכיוונים נוספים !
שגיא
מד הפסיעה שמוכר CopterX הוא לא מספיק טוב?
אני לא יודע מה הוא מוכר !
ועל פניו זה נראה לא רע...
אני אישית ניסיתי כמה מדי פסיעה
והכי נוח ומדויק שעבדתי איתו הינו של אליין !
wonderd
08-03-2010, 14:57:57
לא הבנתי עדיין - למה ב 600-700 אי אפשר לבצע את אותו תהליך הכיוון?
אתה מפעיל מנוע על שולחן הכיוונים?? :eek:
תנסה להפעיל 600 או 700 על שולחן העבודה :eek:
בטוח שהוא יהפך לשולחן אחר ובטח לא עבודה למסוקים :D
Nlackrif
08-03-2010, 15:20:48
ממש אבל ממש לא נכון.
חבר יקר.
שים לב שכל הפושרודים שלך שקשורים לראש הם באותם אורכים ויהיו לך להבים ב- track מושלם תמיד!
כלומר זוג ה-"דאבל לינק" הם הלינקים הקצרים שבין הגריפים לנדנדת הראש יהיו באורכים שווים וכן הלינקים הארוכים שמתחברים מהסוואש לנדנדתצ ראש יהיו באורך שווה.
אם אתה מטיס עם להבי עץ עליך לאזן אותם סטטית ועל זה נדבר בפעם אחרת ויש כמה סרטונים ברשת על איך לאזן להבים סטטית למרות שכמעט כולן מאוזנות מהמיפעל.
לא צריך מטיס מנוסה ולא צריך לבדוק באויר.
אומר לך עוד משהו.
אם תבדוק פיטצ'ים טוב טוב בשני הלהבים ותשווה בצורה מושלמת יהיו לך טרקינג תמיד גם.
בהצלחה
טוב, אז אני אנסח את תשובתי אחרת...
טראקינג או בעברית - ניתוב להבים מבצעים רק בסל"ד מלא (מי שבוחר לעשות זאת בבית, בהצלחה...)
כל הדברים שנאמרו פה נכונים אך הם קשורים לכיוון המסוק על הקרקע שלבסוף יוביל לניתוב כמעט מושלם (למה כמעט? כי דברים שלא ניתן להתחשב בהם על הקרקע) לבסוף זה תוצאתי וזה לא אומר שלא צריך לבדוק זאת בטיסה ראשונה לאחר כיוון.
לא צריך מטיס מנוסה?? קשה לי לדמיין מטיס מתחיל שגם נלחם עם הריחוף וגם מנסה להבין אם יש לו פתיחה בלהבים...
ודבר אחרון - עמית, לא כולם מכוונים מסוקים בצורה מקצועית כמוך. אז לצאת בהצהרה שלא צריך לבדוק טראקינג...לא בטוח, אך אני לא מתווכח עם חכמים ממני.
wind556
08-03-2010, 16:03:27
טוב, אז אני אנסח את תשובתי אחרת...
טראקינג או בעברית - ניתוב להבים מבצעים רק בסל"ד מלא (מי שבוחר לעשות זאת בבית, בהצלחה...)
כל הדברים שנאמרו פה נכונים אך הם קשורים לכיוון המסוק על הקרקע שלבסוף יוביל לניתוב כמעט מושלם (למה כמעט? כי דברים שלא ניתן להתחשב בהם על הקרקע) לבסוף זה תוצאתי וזה לא אומר שלא צריך לבדוק זאת בטיסה ראשונה לאחר כיוון.
לא צריך מטיס מנוסה?? קשה לי לדמיין מטיס מתחיל שגם נלחם עם הריחוף וגם מנסה להבין אם יש לו פתיחה בלהבים...
ודבר אחרון - עמית, לא כולם מכוונים מסוקים בצורה מקצועית כמוך. אז לצאת בהצהרה שלא צריך לבדוק טראקינג...לא בטוח, אך אני לא מתווכח עם חכמים ממני.
טראקינג=עקיבה (במקרה שלנו)
ומדוייקת ביותר האמירה שצריך לכוון טראקינג במקסימום סל"ד, לעיתים קרובות מאד אין עקיבה בסל"ד נמוך אבל בסל"ד גבוה יש עקיבה מושלמת, וזה המקום החשוב.
אם אין לך עקיבה זהה בכל הסל"דים אינך יכול לעשות דבר על זה מלבד להחליף להבים לטובים יותר
עמיתפורת
08-03-2010, 17:33:13
טוב, אז אני אנסח את תשובתי אחרת...
טראקינג או בעברית - ניתוב להבים מבצעים רק בסל"ד מלא (מי שבוחר לעשות זאת בבית, בהצלחה...)
כל הדברים שנאמרו פה נכונים אך הם קשורים לכיוון המסוק על הקרקע שלבסוף יוביל לניתוב כמעט מושלם (למה כמעט? כי דברים שלא ניתן להתחשב בהם על הקרקע) לבסוף זה תוצאתי וזה לא אומר שלא צריך לבדוק זאת בטיסה ראשונה לאחר כיוון.
לא צריך מטיס מנוסה?? קשה לי לדמיין מטיס מתחיל שגם נלחם עם הריחוף וגם מנסה להבין אם יש לו פתיחה בלהבים...
ודבר אחרון - עמית, לא כולם מכוונים מסוקים בצורה מקצועית כמוך. אז לצאת בהצהרה שלא צריך לבדוק טראקינג...לא בטוח, אך אני לא מתווכח עם חכמים ממני.
לא זכור לי בדבריי שאמרתי שלא צריך לבדוק אך כן אמרתי שבבנייה נכונה וכיוון נכון ואין קשר למיקצועיות זו או אחרת אגב, תוכל להגיע ב- 99.999999% לטרקינג מושלם ממש כשתתחלי לרחף.
אגב טרקינג זה לא ניתוב אלא "עקיבה" להב עוקבת אחרי להב..
ואני לא מכיר משתנים נוספים חוצמאיזון הלהבים וסט אפ נכון כדי להגיע לטרקינג מושלם.
בכל מיקרה אני אמרתי את מה שאמרתי כדי שיבין שלא צריך להיות מישהו מיקצועי מיוחד כדי לוודא שהטרקינג מבוצעים נכון.
lior_bar_ami
08-03-2010, 19:08:52
ניר אתה צודק לגמרי.
בדיקת טראקינג היא חיונית והכרחית, ומבוצעת אך ורק במהלך ריחוף כשהלהבים סובבים.
אסתייג ואומר שבעולם סטרילי, בימים כתיקונם - כיוון מדוייק בשולחן העבודה, אכן יוביל למסוק עם להבים עוקבות בצורה מדוייקת. אגדיל ואומר שבעידננו אנו, הלהבים מגיעים מאוזנים כמעט באופן מוחלט וע"כ כיוון מדוייק על השולחן כמעט תמיד יוביל למצב טראקינג תקין בריחוף.
הסיבה להסתייגות היא, כי להבים גם היום מגיעים לא תמיד מאוזנים באופן מוחלט (סטטי או דינאמי), וכתלות ביצרן הלהב הפערים הקיימים בין הלהבים לפעמים גם די גדול - מצב שמעבר ליצירת חוסר עקיבה (להלן: "TRACKING"), גם די מסוכן.
ע"מ לייצר מצב בו לא נזדקק כמעט באופן מוחלט לבדיקת הטראקינג בריחוף עלייך לשקול ולאזן את הלהבים, להשוות את מרכזי הכובד של הלהב, ולכוון את הלהבים בצורה טובה - וגם אז ייתכן מצב של חוסר עקיבה (עקב פיתול לדוג').
לאור האמור, אתה מבין שקודמיי צודקים וטועים באותה התשובה (תלוי מאיפה אתה מסתכל על זה), ואין תחליף לכיוון נאות מחד ולבדיקה בזמן ריחוף מאידך.
אין קיצורי דרך - ושלא יספרו לך אחרת ;)
lior_bar_ami
08-03-2010, 19:10:19
אני לא מכיר משתנים נוספים חוצמאיזון הלהבים וסט אפ נכון כדי להגיע לטרקינג מושלם.
קרא את תגובתי בבקשה.
ישנם עוד מס' משתנים.
Nlackrif
08-03-2010, 19:20:24
טראקינג=עקיבה (במקרה שלנו)
ומדוייקת ביותר האמירה שצריך לכוון טראקינג במקסימום סל"ד, לעיתים קרובות מאד אין עקיבה בסל"ד נמוך אבל בסל"ד גבוה יש עקיבה מושלמת, וזה המקום החשוב.
אם אין לך עקיבה זהה בכל הסל"דים אינך יכול לעשות דבר על זה מלבד להחליף להבים לטובים יותר
אני יודע שטראקינג = עקיבה (פירוש באנגלית)
בשפה המקצועית שרוצים לאזן ראש דינמי של מסוק משתמשים במושג, ניתוב ואיזון ראש רוטור.
אגב אם כבר נכנסים לחודו של יוד, הטראק משתנה גם במהרויות טיסה שונות אך "בעולם התחביב" אין את הכלים המתאימים כדי לבצע את הכיוון המתאים.
Nlackrif
08-03-2010, 19:23:19
ממש אבל ממש לא נכון.
ולא צריך לבדוק באויר.אומר לך עוד משהו.
אם תבדוק פיטצ'ים טוב טוב בשני הלהבים ותשווה בצורה מושלמת יהיו לך טרקינג תמיד גם.
בהצלחה
לא זכור לי בדבריי שאמרתי שלא צריך לבדוק אך כן אמרתי שבבנייה .
בקטנה אחי - לא נלך לרב;)
עמיתפורת
08-03-2010, 20:17:17
הרעיון הוא שהבדיקה או הכיוון תכלס לא מתבצע באויר אלא רק הביקורת לעבודה שלנו שאנו עושים בין כה בסיום עבודה הכיול של המסוק.
להבים כבר מזמן מגיעות מאוזנות פיקס מהמיפעל ומעטים המיקרים ובחברות מכובדות שהלהבים שלהם הגיעות לא מאוזנות כך שהמישתנים שוב אינם רלוונטיים לעניינינו.
בכל מיקרה אנו תמימי דיעים בעניין כך שזה בסדר.
ניר אתה צודק לגמרי.
בדיקת טראקינג היא חיונית והכרחית, ומבוצעת אך ורק במהלך ריחוף כשהלהבים סובבים.
אסתייג ואומר שבעולם סטרילי, בימים כתיקונם - כיוון מדוייק בשולחן העבודה, אכן יוביל למסוק עם להבים עוקבות בצורה מדוייקת. אגדיל ואומר שבעידננו אנו, הלהבים מגיעים מאוזנים כמעט באופן מוחלט וע"כ כיוון מדוייק על השולחן כמעט תמיד יוביל למצב טראקינג תקין בריחוף.
הסיבה להסתייגות היא, כי להבים גם היום מגיעים לא תמיד מאוזנים באופן מוחלט (סטטי או דינאמי), וכתלות ביצרן הלהב הפערים הקיימים בין הלהבים לפעמים גם די גדול - מצב שמעבר ליצירת חוסר עקיבה (להלן: "TRACKING"), גם די מסוכן.
ע"מ לייצר מצב בו לא נזדקק כמעט באופן מוחלט לבדיקת הטראקינג בריחוף עלייך לשקול ולאזן את הלהבים, להשוות את מרכזי הכובד של הלהב, ולכוון את הלהבים בצורה טובה - וגם אז ייתכן מצב של חוסר עקיבה (עקב פיתול לדוג').
לאור האמור, אתה מבין שקודמיי צודקים וטועים באותה התשובה (תלוי מאיפה אתה מסתכל על זה), ואין תחליף לכיוון נאות מחד ולבדיקה בזמן ריחוף מאידך.
אין קיצורי דרך - ושלא יספרו לך אחרת ;)
+1
מסכים ב100%, בדיקה בריחוף חיונית להשגת תוצאה סופית מושלמת וכדאי תמיד לבצע אותה.
לרוב הלהבים מגיעות מאוזנות לחלוטין אבל יש כל כך הרבה משתנים במערכת הראש שעלולים לגרום לאי סימטריה ובמיוחד תחת עומס כולל בלהבים שמומלץ את הבדיקה הסופית לעשות באוויר.
נראה לי שבסכומו של דבר כולם מסכימים שבודקים את ה Tracking כאשר המסוק באויר.
כאשר המבצע מיומן סביר להניח שכבר במכה הראשונה הכל יהיה משביע רצון ומסקנתו היא שאפשר לכוון על שולחן העבודה. אדם פחות מנוסה יצטרך לחזור על הפעולה מספר פעמים עד שהוא יהי מנוסה.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.