התחברות

צפייה בגרסה מלאה : "ריסוק" ראשון של הרקסי



guylederer
13-03-2010, 17:05:13
אהלן
כהרגלי יצאתי היום לשטח והטסתי לי את ה רקסי 500 החדש שלי ...
משום מה היה לי מאד משעמם ורציתי לנסות משו חדש ... עשיתי טיסת זנב הפוכה פעם ראשונה והיה די משעמם ... החלטתי שאני הולך לקצה של היכולת שלי והחלטתי לעשות אוטורוטציה פעם ראשונה ... בישביל הספורט P:
עליתי לגובה שמתי HOLD והתחלתי בירידה ... באמצע הדרך שמתי לב שאני די רחוק מאיפה שאני והרוח לא נתנה לי לחזור יותר קרוב אז החלטתי לפתוח מנוע ולוותר ... הורדתי מHOLD למצב NORMAL והמסוק פשוט לא צבר סל"ד והרגשתי שהמנוע בכלל לא עובד ( אין לי מושג למה ... אולי בגלל שלא היה לו כוח מספיק ... סוללה הייתה ב 3.73 כל תא ) אז בגובה של 2-3 מטר המסוק פשוט נכנס לSTOLL וצנח לאדמה ... מזלי שזה היה שטח מלא בעשבים וחיטה ...
הלכתי למסוק ולהפתעתי ראיתי אותו שלם לחלוטין !
הרמתי אותו והופ ראיתי שהסקיד ( לא הפייפ ) שבור לגמרי ונתלש כנראה מהנפילה על הצד ... ראיתי את זה ועלה לי חיוך :D
יצאתי בזול כי לא קרה יותר מזה כלום ... אפילו החופה לא נשרטה ושום דבר לא קיבל מכה ( כמובן שאני יעשה בדיקה מקיפה שיהיה לי זמן )
סה"כ לא מתרגש כל כך ... הבעיה היא שמכל החלקים לא הזמנתי סקידים :P
אני מאד נהנה מהמסוק ואני רוצה להתקדם ... אני צריך להירגע ולהתקדם לאט אבל אני לא יכול לשלוט בזה ... ( מישהו אולי מבין אותי ? :confused: )
מה שכן מעקב אותי זה המנוע והבקר ... בתיקתוקים אני מרגיש אין מספיק עוצמה ומשהו חסר ( סוללות 40C ) טוב נו ... אולי שבוע הבא ננסה שוב ;]
שבוע טוב לכולם !
גיא

http://img695.imageshack.us/img695/8329/12032010455.th.jpg (http://img695.imageshack.us/i/12032010455.jpg/)
http://img139.imageshack.us/img139/9500/12032010456.th.jpg (http://img139.imageshack.us/i/12032010456.jpg/)

sagi
13-03-2010, 17:15:05
גיא קודם כל אני שמח שלא קרה כלום למסוק !
דבר שני אוטורוטציה בד"כ עושים מאיידל וזה בגלל
הסיבובי ראש שיש לך במצב הזה ועל-מנת למנוע
את מה שקרה לך ותוכל לחזור לרחף בלי שהמסוק יפגע.
לאט לאט אבל בטוח ! האוטורוטציה הראשון שעשיתי עם ה-600
היה מפחיד ביותר ואני לא חושב שהייתי מעיז לעשות עם 500 :)
שיהיה אחלה שבוע טוב ובהצלחה !

wonderd
13-03-2010, 21:10:17
אתה שוכח שכשמניעים אז יש soft start - התחלה רכה של המנוע, ולא כח זמין מיידי.

guylederer
14-03-2010, 21:45:10
הבנתי ... :)
אגב אני עכשיו אם פניון 13 ואני מחפש יותר כוח בתיקתוקים ... האם פיניון 15 יעשה את העבודה ? האם הוא לא ישרוף את המנוע\בקר ?

asafsee
14-03-2010, 21:57:41
להיפך, לפי הנתונים, במידה ואתה עם מנוע של אליין, תנסה לעלות קודם ל14... ויתכן שאתה עולה יותר מדי ותנסה לרדת ל12
נוסף על כך כוון + \ - 10 בלהבים, ונסה להעלות מעט את סיבובי הראש
שילוב של כל הדברים יחד אמור ליצור יותר כוח

guylederer
14-03-2010, 23:56:04
הקיט מגיע אם פניון 13 ללא אחרים ... אני לא מאמין ש 12 יהיה פיתרון ...
+ \ - 10 בלהבים זה נמוך מידי ... והסל"ד באחוזים נמצא על 100 ...

sagi
15-03-2010, 00:02:08
גיא תנסה על +/- 11 זה על הגבול וככה תהנה מכוח וסל"ד !

guylederer
15-03-2010, 00:22:31
אצלי בIDLE סטיק באמצע הלהבים בידיוק על 0 :>

sagi
15-03-2010, 01:15:16
גם אצלי באיידל זה על 0
אבל בקצוות אני על 11 כדי לא לחנוק את המנוע !
11 זה גבולי בתנאי שאתה יודע לא לנצל מקסימום פיטץ'.
שווה בדיקה .... לנסות לא עולה כסף ואתה תוכל רק להרוויח !:)

עמיתפורת
15-03-2010, 05:44:36
[QUOTE=sagi;132271]גיא קודם כל אני שמח שלא קרה כלום למסוק !
דבר שני אוטורוטציה בד"כ עושים מאיידל


לא כ"כ נכון.
אוטורוטציה צריך לדעת לעשות, ישמספיק גם בנורמל לאוטורוטציה.
אגב אם תגיע מאיידל ולא תנוע קדימה באוטורוטציה לא תשמר את סיבובי הלהב.
תזכור שמה ששומר ע סיבובי הלהב הוא לא הנפילה!! - זו טעות של מתחילים...
אנחנו עושים אוטורוטציה אגב ממש סביב ה- 0 באיזור מרכז הסטיק פשוט התנועה לפנים היא שמווסתת את מהירות הראש..

קיצר אוטורוטציה צריך להבין את העקרונות של הטכניקה ואז הכל מסתדר.

הבוררר
15-03-2010, 06:02:47
תסלח לי עמית אבל אני חושב שאתה קצת טועה(קח אותי באיזי), אתה אולי סביב האפס בגלישה קדימה וזה בעצם כן מאט את סיבובי הלהב אבל ממש בכלום ככה שזה ממש לא מורגש, עצם הטיסה קדימה מספקת לך יותר זרימת אויר סביב הלהב מה שמספק יותר עילוי אבל גם גרר!!!
את הגברת מהירות הסיבוב אפשר לקבל אך ורק מניצול של זרימת אויר דרך הלהבים כשהם נמצאות בזוית שלילית ביחס לקרקע ובדרך אליה...
אתה אולי מתכוון לכך שאתה ורוב רובם של האנשים אשר יודעים לבצע אוטורוטציה עושים זאת לא על ידי הורדת הסטיק למינימום (זוית שלילית מאוד גבוהה) אלא נשארים סביב מרכז הסטיק, אבל סביב מרכז הסטיק כדי להעצים מהירות כלשהיא בסל"ד הלהבים חייב להיות אפילו קצת מתחת ל0 או שפשוט אתה יודע לעשות אוטורוטציה עם ניצול מושלם של אנרגיית הסיבוב של הלהב מהרגע שהקפצת את מפסק ההולד שלך וישר גולש(+העילוי שנוצר מהגלישה) עד לנחיתה בטוחה ומושלמת.
אבל כשלומדים העדיפות היא לגרום למי שמנסה את התירגול-ללכת על בטוח ולנסות לצבור כמה שיותר מהירות בדרך לקרקע עי הורדת כל הסטיק למטה= וזו לטעמי הדרך הנכונה ביותר ללמוד את התירגול(אפילו בלי גלישה קדימה בתור התחלה!)
אוטורוטציה אכן יכולה להפוך להיות אומנות של ניצול אנרגיה עי הוספת תמרונים כאלה ואחרים כגון: טיסה הפוכה עם פירופליפים למיניהם וטיסות ברוורס, אבל בתור התחלה אני חושב שעדיף מהצורה הבסיסית ביותר-קו ישר בדרך לקרקע.
הכל באהבה :)

guylederer
15-03-2010, 07:46:16
תודה על המידע חברים :)
אני אנסה כמה וכמה שיטות ( או שאני אחרוג ואני אקח מדריך בישביל זה )
אני אבדוק בקשר למה ששגיא אמר ואני אחזור ... רק מקווה שעכשיו לא ישבר כלום ...

dbrosh
15-03-2010, 10:22:42
[QUOTE=עמית פורת;132271]

לא כ"כ נכון.
אוטורוטציה צריך לדעת לעשות, ישמספיק גם בנורמל לאוטורוטציה.
אגב אם תגיע מאיידל ולא תנוע קדימה באוטורוטציה לא תשמר את סיבובי הלהב.
תזכור שמה ששומר ע סיבובי הלהב הוא לא הנפילה!! - זו טעות של מתחילים...
אנחנו עושים אוטורוטציה אגב ממש סביב ה- 0 באיזור מרכז הסטיק פשוט התנועה לפנים היא שמווסתת את מהירות הראש..

קיצר אוטורוטציה צריך להבין את העקרונות של הטכניקה ואז הכל מסתדר.



עמית שלום. חייב להצטרף לאי ההסכמה של הבורר. אני, ועוד לא מעט מטיסים למדנו את עקרונות האוטורוציה אצל המאסטר עמית שיסל. אוטורוטציה למתחילים (ודגש למתחילים) לא מבצעים בנורמל.
מהירות הראש לא מספיקה לשום טעות מלבד נחיתה יחסית מהירה למטה.
כיוון פסיעת הלהבים לא מאפשר (בד"כ) את מצב הסטיק בו אנו רגילים לטוס
שהוא IDLE .כמו כן,במצב להבים "0" כפי שאתה מתאר,לא תוכל לייצר מספיק אנרגיה
בשביל "להציף" את המסוק לפני הירידה.המשמעות: נחיתה קשה במקרה הטוב .
וריסוק במקרה הרע.....לפי דבריך,ניתן לבצע אוטורוטציה טובה במצב נורמל
עם "0" מעלות בפיץ? יהיה מעניין לראות את זה......מכיון ש "0" מעלות היא זוית ניטרלית.
לא תהיה לך שום שליטה על קצב הירידה (מלבד משקלו העצמי של המסוק)
במידה ותהיה לך רוח ניגדית הכי קטנה.
הזוית "הטובה" ביותר לאוטורוטציה היא בין -4 עד -7 לא יותר.....כמו כן,
אוטורוטציה מוצלחת - איך שלמדתי ואיך שאני מבצע מומלץ מאוד להתחיל מגובה יחסית נמוך בין חמישה לעשרה מטרה עם מנוע .להכניס ל HOLD תוך
כדי ירידה מתונה למטה (שוב,כדי לשמור מהירות וסל"ד למתחילים). זו הדרך הטובה ביותר לבצע אוטורוטציה בצורה בטוחה ונכונה זאת בכדי שההצפה של המסוק תהיה מתונה ויהיה מספיק סל"ד עדיין לתקן טעויות של מתחילים.

sagi
15-03-2010, 10:29:15
dbrosh זה נראה כאילו אתה מצטט אותי ולא מסכים איתי :)
לפחות תמחק את הציטוט של עמית ותדגיש שעושים באיידל !
גיא בשביל הסדר הטוב הנתונים שנתתי לך היינם
כדי ליצור כוח בטיסת איידל ולשמור על סל"ד.
הגרפים שלי לאוטורוטציה דהיינו HOLD מוגדרים אחרת וזה
על סמך שילוב של כמה המלצות..... עד אמצע סטיק
ה-HOLD שלי מוגדר כמו האיידל ומתחת לאמצע סטיק
מוגדר כמו בנורמל וככה למעשה אני יכול לבצע אוטורוטציה
מאיידל ועדין לא להכנס לזווית שלילית מידי כאשר אני יורד מתחת
לאמצע הסטיק.
עד פה לגבי הגדרת ה-HOLD שלי.
ולנושא של הכוח עם הס"לד שאתה רוצה .... אני זמן רב חיפשתי
את הנתון האופטימלי לקבל סל"ד ראש ולשמור כל כוח של המנוע
לטובת תרגילי ה-3D, לצערי בזוויות של 12 מעלות עם מנוע מקורי
הצלחתי לשרוף בקר, לעומת זאת עם העקרבון מצאתי נוסחה שמתאימה
לי ואני עדין שומר על סל"ד נכון ומפיק את המקסימום כוח וכל זאת עם
סוללות 25C, כפי שכבר כתבתי לך הזוויות שלי הינם +/- 11 ואני עם פיניון 16
מה שכן הורדתי גרף מנוע ל-95 אחוז על מנת לא לעבור סל"ד ראש ובכל זאת
לקבל סל"ד סביב ה-2,200 בראש. בפעם האחרונה שהטסתי את ה-600
פשוט נהניתי ממנו והבנתי שמצאתי את הנקודה המתאימה לי לפי הגדרות אלו !
לגבי 500 אני לא בטוח מה הסל"ד ראש האופטימלי שלו אבל תעשה חישובים
תראה מה רשום בחוברת יצרן ואני בטוח שתמצא את הנקודה המתאימה לך !!!
אחי קצת סבלנות וזה יסתדר לך ! לגבי טיפה יותר כוח אני אפילו הייתי ממליץ
לך לשדרג סוללות ל-40C ואתה תקבל מסוק אחר לגמרי ואני מצרף לך סרטון
של 600 בסאט אפ כמו שלי עם סוללה 6 תאים ...... אתה תבין כבר.....

7COGM97sZkw

guylederer
15-03-2010, 10:39:29
שגיא אין מה לדבר ... יש לך סקורפיון יש הבדל משמעותי !
יש לי כרגע סוללות 40C 2650 ! ואני עדיין מרגיש שהמנוע חלשלוש ... ( והוא חוזר חם + )
אני אכוון כמו שאמרתי את הזוויות ל 11 - 11 ואשים פיניון 14 ואראה מה קורה ...

בקשר לאוטורוטציה ... שמעתי מלא תאוריות גם לפני שניסיתי ופשוט היה לי נוח להעביר ל HOLD שהגרף שלו כמו של IDLE ... הכל מסתכם בזה שלא התאמנתי מספיק והייתי פזיז מידי ...
מבטיח שפעם הבאה לא יקרה כלום :)

בקשר לסירטון אני נעלב ... אני רוצה סירטון שלך ! :)
אני אנסה להעלות סירטון כדי שתבינו על מה מדובר ... קודם כל אני צריך למצוא סקיד ...
המשך שבוע טוב ! ותודה על העזרה
גיא

sagi
15-03-2010, 11:12:36
גיא לגבי סרטון שלי .... אני מקווה שהשבוע אני
אוכל למצוא צלם ל-600 ול-450 ואולי יהיה אפשר
לתעד כמה תרגילים חדשים שאני מצליח .....:eek:
בכל מקרה שיהיה בהצלחה אחינו ויאללה תעלה סרטון !!!