צפייה בגרסה מלאה : שאלה תיבת גיר למנוע חשמלי
מוטי44
13-03-2010, 23:39:05
שלום לחברי הפורום ..
אני מבקש את עזרתכם בגיר למנוע חשמלי ?
בניתי את הטיסן - t 38 מכאפה 6 ממ - http://www.modelbouw-hans.nl/
הרכבתי עליו את המנוע - http://cgi.ebay.com/KA22-10S-1200KV-Outrunner-Brushless-Motor-RC-plane-U
במפרט המנוע מצויין - שאם מגיעים לסל"ד 8800 עם פרופ 10X5 מגיעים לדחף של 1050 גרם
שאם מגיעים לסל"ד 7900 עם פרופ 11X5 מגיעים לדחף של 1200 גרם ...
בבניית הטיסן מראים את המנוע מחובר לגיר בוקס ...
ציר המנוע עם גלגל שיניים קטן המסובב ציר פרופ עם גלגל שיניים גדול ?
לפי הבנתי --- זה אמור להקטין את מס הסל"ד ולא להכפיל -- כמובן לפי היחס ...
ניסיתי להטיס את הטיסן וכמובן שהוא נשאר בקרקע .
אשמח לקבל תשובה וכמובן עזרה ?
תודה --- מוטי
DarZeelon
14-03-2010, 04:30:01
מוטי,
הטיסן עליו אתה מדבר לא מופיע בדף אליו מפנה הקישור שלך; וגם לא בדף הדגמים (http://www.modelbouw-hans.nl/modellen%20nieuw.htm) של היצרן...
המנוע אינו קיים בדף שצירפת, אלא כאן (http://www.kd-motor.com/a22.htm).
הוא נועד לפעול ללא גיר (כלומר בהנעה ישירה), כמו רוב מנועי ה-Brushless outrunner.
על פי מה שמופיע שם, הוא אמור לסובב 9x5 בהנעה ישירה!
המנועים הגדולים יותר באותה הסדרה KA22-20L מסובבים מדחף 11x5 ישירות.
נצטרך יותר נתונים וכמה תמונות, כדי שנוכל לנתח את מה שפגום בסט-אפ שלך.
מוטי44
14-03-2010, 16:22:12
תודה על העזרה
---- T-38 Talon Park Jet
Wing area: 218 sq in
Span: 28.2 in
Length: 45.4 in
Weight RTF: 15 – 18 oz
Wing loading: 10.9 oz/ft2
Motor: GWS EPS-350 with C gearing (or brushless equivalent)
Battery: 1200 – 1500 mAh 11.1V Lithium-polymer
Prop: 8x6 (EPS-350) or 9x6 (brushless)
Flight controls: Wing flaperons, full-flying horizontal stabilizer
--- http://www.modelbouw-hans.nl/
ללחוץ על PROJECTEN בצד ימין לגולל מעט למטה ---- T 38 A
--- מנוע
KA22 20L 1050kv 1050 rpm/v RC Outrunner Brushless Motor
מנוע חשמלי באתר EBAY בטיסנים
http://cgi.ebay.com/KA22-20L-1050kv-1050-rpm-v-RC-Outrunner-Brushless-Motor_W0QQitemZ180479771618QQcmdZViewItemQQptZRadi o_Control_Parts_Accessories?hash=item2a056ec3e2
תודה שוב -- מוטי
Death_Keeper
14-03-2010, 17:37:54
לא רואה את התמונה - או קישור עובד לטיסן אבל... מהתיאור שהעתקת - כנראה שהמנוע שאתה רואה ומופיע עם גיר זהו מנוע BRUSHED של GWS.
מנועי BRUSLESS מסוגלים לסובב פרופלורים גדולים (OUTRUNNER) ללא צורך בגיר - המנוע שציינת בקישור יעבוד מצויין עם סוללת שלושה תאים ופרופ 9X6, או אם אין לך מספיק כח - אולי אפשר לנסות 10X5.
בכל אופן - בהצלחה.
מקווה שעזרתי.
DarZeelon
14-03-2010, 18:58:40
מוטי,
למד לקרוא את ההוראות.
המנוע הוא מנוע Brushed עם גיר, כשהאלטרנטיבה היא מנוע Brushless outrunner, ללא גיר, כמובן, כי לא צריך אותו... כולם כאן חוזרים על אותם הדברים.
תוכל לקרוא את הפרטים כאן (http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=306817&highlight=t38).
מוטי44
14-03-2010, 21:14:27
תודה שוב למשיבים לבעייתי
לא משנה כרגע איזה סוג מנוע
כפי המתואר הגיר הוא מקטין מהירות ולא להיפך
זאת אומרת שהוא נותן יותר מ 10000 סלד
אם גלגלי השיניים היו הפוכים -- ציר מנוע גלגל גדול וציר הפרופ גלגל קטן
זאת אומרת -- הכפלת מהירות .......
ממש משהוא לא ניראה לי ?
תודה שוב לעוזרים ... מוטי
DarZeelon
15-03-2010, 14:42:57
מוטי,
מדוע אתה מתעקש לדון בזה!?
התמסורת מסוג C פֵּרוּשָׂה יחס בין מהירות המנוע לבין מהירות המדחף, של 5:1.
כדי שמדחף ה-8x6 יסובב במהירות 7,700 סל"ד, צריך מנוע ה-brushed המקורי לסוב ב-38,500 סל"ד.
אם היית מחליף אותו במנוע brushless inrunner, סביר שהוא יסתובב באותו סל"ד ויותר.
מנוע brushless outrunner, כמו ה-KDA22-20L עם kV של 1,050, על מארז שלושה תאים, יסובב בין 8,100 לבין 9,400 ולא יידרש לשום הפחתה ולא לשום גיר...
שוב; לא צריך שום גיר למנוע עליו אתה מדבר! הוא פועל אך ורק בהילוך ישיר.
חוץ מזה, איפה ראית תמסורת שמכפילה את מהירות הסיבוב???
ב-over-drive של מכונית, יש יחס החשה של עד 1.4:1...
כל תמסורת המגבירה את מהירות הסיבוב, היא בלתי יעילה באופן קיצוני.
אם תשתמש ביחס תמסורת 1:5, היעילות שלה תפחת מ-50%!
על מה אתה מדבר?
מנועי brushless outrunner היחידים הנדרשים להפחתה, הם בעלי kV של 3,500-5,200 ונועדו למסוקים...
מוטי44
15-03-2010, 22:10:24
לדר היקר ...
אני מתעקש להבין ואתה נראה לי מבין בתחום ...
אבקש ממך הסבר כדי שאבין -- איך חישבת והגעת
סוג מנוע זה + פרופ + סוללה -- למספר סיבובים שציינת
אבקש לציין שזה צעדיי הראשונים בתחום החשמלי
אני מודה לך שוב על העזרה וכמובן הסבלנות
מוטי
DarZeelon
16-03-2010, 07:00:36
מוטי,
גם אני פעם הייתי במקום בו אתה נמצא...:D
ה-kV של המנוע קובע באיזו סל"ד הוא יסתובב ללא עומס; והנתון תלוי במתח המוזן לו, שכן משמעות המושג kV היא סל"ד לכל וולט.
מנוע עם kV של 1,050, במתח תחת עומס של 11.1V (ללא עומס, מארז שלושה תאים מלא ייתן 12.4V, אבל חישוב היחס; רצוי שיהיה במתח תחת עומס), יסתובב ב-11,655 סל"ד מחושבים. מדובר בהכפלה פשוטה של ה-kV כפול המתח התאורטי תחת עומס.
מנוע מסוג זה; brushless outrunner, צריך לסוב תחת עומס מלא, בסל"ד שערכם בין 70% לבין 80% ממספר זה; כדי להיות ביעילותו המיטבית ולשמור על חייו (שלא ייתחמם, חו"ח).
אז סל"ד המטרה הוא בין 9,324 לבין 8,185.
מארז המצברים הדרוש - לפי הוראות היצרן; במקרה של המנוע הזה, מדובר במארז של 3 תאי לי-פו.
אמפראז' מרבי, גם כן לפי הוראות היצרן. לא רצוי לעבור את המקסימום.
את המספרים של הסל"ד שציינת, לקחתי ממה שכתבת (פיספסתי שם - 7,700, במקום 7,900 סל"ד)...
מוטי44
16-03-2010, 16:25:09
לדר היקר --- תודה
כל אות שרשמת אני כותב לעצמי שיהיה מונח לפני
שאלה :
מה לגבי גודל פרופ ??? זה בטוח משפיע על הסל"ד והמתחים משתנים ...
שוב תודה -- מוטי
DarZeelon
16-03-2010, 16:41:03
מוטי,
Elementary, my dear Watson...
אם המנוע מסתובב לאט מדי, החלף למדחף קצת יותר קטן, ולהיפך.
בחירה בין מדחף בעל קוטר גדול ופסיעה קטנה, לבין מדחף עם קוטר קטן ופסיעה גדולה (שמסתובבים שניהם בתחום הבריא למנוע); על פי תכונותיו של הטיסן שלך.
טיסן זרים ומהיר דורש פסיעה גדולה, כדי למצות את יכולתו לטוס מהר.
טיסן איטי וכבד צריך הרבה סחב ופחות מהירות, לכך קוטר גדול עדיף.
מוטי44
16-03-2010, 17:28:41
דר -- ממש תודה
---------- מוטי -----------
DarZeelon
16-03-2010, 17:59:26
על לא דבר, מוטי! :D
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.