צפייה בגרסה מלאה : שאלה o.s. 50 sx
a_lams
17-03-2010, 19:21:47
אהלן,
קניתי מנוע o.s. 50 sx
new in box מה שנקרא...
למי שלא מכיר זהו מנוע עם בוכנת רינג שהופסק ייצרו.
המנוע אכן נראה חדש ללא רבב
כמו כן כשמסובבים אותו ביד אין לו
ההרגשה של הדיקות (tightness) בנקודה מתה עלינוה (TDC)
כמו שיש לדוגמה במנוע AX 55.
בנוסף אין כל סימן של שאריות שריפה על הבוכנה והרינג עצמו הוא
בצבע שחור- אפור בשונה מצבע הכסף המבריק של בוכנת האלומיניום.
האם זהו מצב נורמאלי של מנוע חדש כשמדובר במנוע רינג
או שיכול להיות שהמנוע הוא לא באמת חדש מהקופסא אלא עבר
הרצה?
למי שהיה מנוע כזה ויוכל לדבר ממקור ראשון אודה עד מאוד
בכל מקרה תודה:)
Asaf197seven
19-03-2010, 01:13:28
מנוע נשמע במצב מעולה--על מנת לבדוק אם לא היה בשימוש עליך לפרק את הצלחת האחורית ולחפש שמן מכונות מיוחד המזכיר בצבעו את שמן המכונות הרגיל אותו כולנו מכירים --שהמנועים יוצאים מקו היצור שמים בהם כזה שמן -
עוד דרך היא לפרק פלאג ולבדוק אם תחתית ההברגה אינה מפוחמת-מה שיכול להיות שלא קורה במידה והמנוע גם עבד רק קצת--אתה גם אמור להריח עקבות שריפת עבודה במידה ואתה רגיש מספיק...
הרינג הוא מפלדה קשוחה ודי שבירה-- שתכונותיה הן שונות מהאלומיניום --נקודת החיכוך קטנה יותר משל מנועים חסרי רינג -ואמורה להיות עשויה מחומר קשוח יותר- כמעט לכל רינג יש נטיה להתרחב לאחר שהורכב לכיוון דפנות הצילינדר על מנת ליצור איטום מתמשך גם לאחר שחיקה מסויימת- ולכן אין צורך בהידוק שנוצר בנקודה מתה כמו במנועים ללא רינג - למעשה בטיפוס של מנוע זה הרינג הנו המגע היחיד בין הבוכנה לצילינדר......
DarZeelon
19-03-2010, 05:20:01
A_Lams,
אם אסף ירשה לי לתקן מעט את דבריו; טבעת-הבוכנה לא עשויה פלדה...
החומר הוא ברזל-יציקה. הוא אכן פריך מאוד, אך לא קשה כמו פלדה.
המצב בו נמצא המנוע שלך, בהחלט נורמלי למנוע עם טבעת-בוכנה.
לגבי מבנה המנוע; OS.55AX וכל מנועי ה-ABC, ABN, AAC ו-ABL וגם מנועי Plasma Ceramic, כוללים שרוול צילינדר שהוא קוני במבנהו הפנימי.
דהיינו; קוטרו הפנימי בתחתיתו גדול יותר משהוא בחלקו העליון.
מסיבה זו הבוכנה 'נתפסת' כשמעלים אותה לנקודה מתה עליונה.
קרא בבקשה את הת'רד שכתבתי (http://www.rcuniverse.com/forum/m_1850473/tm.htm) בנושא הרצה למנועים מסוג זה, באתר RC Universe.
הוא כולל הרבה מידע חיוני על מבנה מנועים מהסוג ההוא, כמו גם על הסיבה לאימוץ תכונות המבנה יוצאות-הדופן שלהם...
פרוצדורת הרצה כזו אינה מתאימה למנוע מסוגו של ה-OS.50SX, שכן שרוול הצילינדר שלו, העשוי פלדה, הוא 'מקבילי'. אין צורך שהמנוע יוגבל לטמפרטורת עבודה נורמלית בלבד; ועדיף שבתחילת ההרצה הוא יפעל קר בהרבה, ביחס לטמפרטורת העבודה הרגילה שלו.
נקודת-התוּרפַּה של המנוע החדש שלך היא המסבים שלו, עליהם דווחה (בת'רדים באתר RC Universe) תוחלת-חיים של בערך 10-15 שעות...
a_lams
19-03-2010, 20:35:21
שמע דאר,
התחלתי לקרוא את מה שכתבת וגם חלק מהתגובות באר סי יוניברס
ויכול להיות שאתה צודק בדבריך אבל גם יכול להיות שלא.
אני אישית לא מבין על מה יש להרחיב את הדיון בקשר להרצה של מנוע
מכל סוג שהוא, פשוט עושים אחד לאחד מה שכתוב בחוברת ההפעלה המקורית
שמגיעה עם המנוע מהמפעל וזהו.
אני יודע שרובנו הישראלים לא עוקבים אחרי ההרואות שבסםר אבל זה כבר נושא אחר.
אני חסיד של הוראות יצרן בכל הקשור לנושאים מכאניים.
מה שכן העלת אצלי למחשבה הוא שחוברת ההפעלה של המנוע (SX 50)
היא למעשה אותה חוברת הפעלה של המנועים 40,46, 60, 91 מסדרת FX
שהם כולם מנועים עם צילנדר קוני (למעט ה91 שהוא גם עם רינג) ולכן סדר
הפעולות של ההרצה שמתוארים שם הם זהים לכל המנועים הללו ובאופיים הם
סדרי הרצה של מנוע ABC...
אני אשב על מייל ואשאל את או אס עצמם את פשר הדבר.
קיצר נקודה למחשבה...
שבת שלום
DarZeelon
19-03-2010, 22:18:44
A_Lams,
תגובה ממצה להודעתי - קבל ח"ח...
אבל כתבת גם:
...אבל גם יכול להיות שלא.
אני אישית לא מבין על מה יש להרחיב את הדיון בקשר להרצה של מנוע
מכל סוג שהוא, פשוט עושים אחד לאחד מה שכתוב בחוברת ההפעלה המקורית
שמגיעה עם המנוע מהמפעל וזהו.
אני יודע שרובנו הישראלים לא עוקבים אחרי ההוראות שבספר, אבל זה כבר נושא אחר.
אני חסיד של הוראות יצרן בכל הקשור לנושאים מכאניים.
מה שכן, העלת אצלי למחשבה הוא שחוברת ההפעלה של המנוע (SX 50)
היא למעשה אותה חוברת הפעלה של המנועים 40,46, 60, 91 מסדרת FX
שהם כולם מנועים עם צילנדר קוני (למעט ה91 שהוא גם עם רינג) ולכן סדר
הפעולות של ההרצה שמתוארים שם הם זהים לכל המנועים הללו ובאופיים הם
סדרי הרצה של מנוע ABC...
אני לא חושב שדברי חקוקים בסלע, אך באמצעות הת'רד הזה כבשתי לעצמי מידה רבה של הערכה, בקרב חברי הפורום (למרות שאני זר שם). דברי שם הרבה יותר נכונים מההוראות של OS, המופיעות במדריך המצורף למנוע, שהם מתאימים יותר למנוע עם טבעת, דווקא.
אפילו Bill Baxter, האיש הטכני של OS USA, מסכים עם דברי.
כפי שמופיע במדור שאלות ותשובות (http://osengines.com/faq/product-faq.html#q2), באתר של היבואן האמריקאי (וזה מופיע גם בגוף הת'רד), הוראות היצרן המופיעות ב-manual אינן מתאימות למנועי ABN\ABL, מבית היוצר של OS. ההוראות שם סותרות את המדריך!
Asaf197seven
04-04-2010, 17:22:03
תכוונתי שהרינג מפלדה--לא הבוכנה-סורי....
DarZeelon
10-04-2010, 13:29:46
התכוונתי שהרינג מפלדה--לא הבוכנה - סורי....
אסף,
טעות בדבריך!
טבעת הבוכנה; דהיינו הרינג, אינה עשויה פלדה, אלא סגסוגת ברזל אחרת המכונה 'ברזל יציקה' (cast iron).
לחומר זה תכונות שונות מאלה של הפלדה המוקשה של שרוול-הצילינדר.
חומרים שונים המתחככים זה בזה, יוצרים אפקט של מסב ושחיקה איטית בהרבה.
אבל במנועים ישנים יותר, היה סט-אפ בו שרוול-הצילינדר היה עשוי פלדה מוקשה; וכל הבוכנה (ללא טבעת) הייתה עשוייה ברזל-יציקה, מסוג המכונה B-grade Meehanite, כמו גם במנועים כמו ה-FP הראשונים של OS, שהדגמים המאוחרים ביניהם הוחלפו ל-ABN, הרגיל אצלם כיום.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.