התחברות

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! אגזוז לחץ



האילתי
20-03-2010, 13:31:46
שלום לכוללללללם
יש לי מנוע 46AX אני רוצה לקנות אגזוז לחץ
מה מומלץ? ראיתי שחורים וראיתי דקים וארוכים
ומאיפה לקנות? קישורים יעזרו

תודה

Shay
20-03-2010, 14:16:23
אני משתמש בשחור

omer biton
20-03-2010, 14:21:29
אני גם משתמש בשחור..

DarZeelon
20-03-2010, 16:31:30
אילתי,


לא 'אגזוז לחץ' אלא 'צינור-תהודה'.

זהו מתנד פשוט המשתמש בגלי-לחץ, הנעים ומוחזרים בתהודה לאורכו במהירות-הקול, כדי לדחוס יותר תערובת טריה אל תוך חלל הצילינדר, לפני שמתחילה פעולת הדחיסה.

לפי אורך המערכת הניתן לשינוי, הוא אפקטיבי בתחום סל"ד צר יחסית.
תוספת ההספק שהוא נותן בתוך התחום שלו, יכולה להגיע אף ל-40%.

אלא אם כן השחור הוא של MVVS קצר, Rossi, או של YS; ייתכן שאינו צינור-תהודה כלל וזה אומר שאינו מוסיף כוח במיל...

ה-One-piece, של Macs, הוא, למשל, לא צינור-תהודה... למרות שיש הרבה אנשים שקוראים לו Mini-pipe...

flatspin
20-03-2010, 17:32:50
הרחבה לדבריו של דר צאלון
לרוב אותם "כאילו צינורות תהודה" מיועדים להפחתת עוצמת הרעש הנובע מפעולת המנוע ואין להם כלל יכולת לשפר ביצועים.

טיסני אילת
26-03-2010, 09:27:14
ועוד הרחבה \ שינוי קטן.

צינור התהודה נועד לריקון יעיל יותר של חלל השריפה מהגזים השרופים, ולא לדחיסת יותר תערובת טריה. זו התוצאה של הריקון היעיל יותר.

דר, תקן אותי אם טעיתי.

flatspin
26-03-2010, 13:31:04
אני לא דר, אבל אקח לעצמי את הרשות לתקן אותך.
מהות התפקוד של צינור התהודה היא לייצר גל הלם חוזר מקצה צינור הפליטה לחלל תא השריפה. באופן מעשי, המנוע מקבל בזמן פעולתו עודף תערובת לתוך תא השריפה. חלק מהעודף הזה נשטף לתוך צינור הפליטה. כאן נכנס גל ההלם החוזר ודוחף את העודף הזה לתוך חלל תא השריפה, כאשר פתח היניקה כבר סגור. באופן זה, המנוע מקבל כמות תערובת גדולה מאשר היה יכול להשיג בפעולה ללא צינור תהודה.
התוצאה המידית של פעולה זו היא הגדלת הסל"ד ועימו הגדלת ההספק.
אפשר במידה מסוימת להשוות את הדבר לשימוש במגדש על (סופר צ'רצ'ר), שם התערובת (או האויר, במנוע דיזל) נדחסת לתוך חלל תא השריפה בלחץ מוגבר, בצד היניקה.
שימוש לצורך ריקון יעיל יותר של גזי השריפה, אפשר לראות באופנועים, שם מקובל לצרף מספר יציאות פליטה לצינור אחד משותף. מה שנקרא "ארבע לאחד".

האילתי
26-03-2010, 16:52:04
אז איזה מומלץ בסופו של דבר כדי לקבל מה שנקרא מנוע "חזק יותר"
ואם יש קישורים........אז בבקשה

DarZeelon
26-03-2010, 18:17:26
צינור התהודה נועד לריקון יעיל יותר של חלל השריפה מהגזים השרופים, ולא לדחיסת יותר תערובת טריה. זו התוצאה של הריקון היעיל יותר.



לא נכון, שניר!

תודה רבה על ההקדמה, FS.

אם ריקון מעולה של גזי-פליטה הייתה המטרה הבלעדית; וצריכת-דלק היתה חסרת חשיבות (ריקון רוב גזי-הפליטה מחייב שפיכת המון דלק החוצה עמם), היו משתמשים ב-'מגהפון'...

המטרה היא בפירוש הגדלת היעילות-הנפחית של המנוע, ע"י מִקסוּם כמות התערובת הטריה בצילינדר, לפני סגירת כל המעברים ודחיסתה...

כמה טיסנים ראית עם 'מגהפון'? וכמה, לעומת זאת, ראית עם צינור-תהודה?
פעם היו בענף הסברים חלקיים למדי לפעולת צינור-התהודה, שהוצגו כמלאים...:mad::rolleyes:

עליהם, אתה כנראה מתבסס בטענתך המצוטטת למעלה...


הסבר מדויק יותר לאופן שבו מושגת פעולת 'סופרצ'רג'ינג', באמצעות צינור-תהודה פשוט לכאורה, מוצגת בהודעה #6 בת'רד הזה (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?p=28063#post28063), או בצורה ממוקדת יותר למטה.

-----------------------------------------------------------------------

צינור-תהודה המותקן על מנוע שתי-פעימות, פועל באופן הבא:

1. כאשר בתום פעולת הכוח, הבוכנה היורדת חושפת את פתח-הפליטה; יוצא דרכו גל-הלם של לחץ על-אטמוספרי, המתקדם לכיוון אחורי צינור-התהודה.

2. אחרי גל-הלחץ החיובי עוקב גל לחץ תת-אטמוספרי, גם כן לכיוון היציאה...

3. הגל 'שלילי' הזה 'שואב' בתחילה את שארית גזי-הפליטה מתוך הצילינדר ומאחר והבוכנה היורדת כבר חשפה גם את מעברי-ההזנה; נשאבת גם כמות של תערובת אויר-דלק טריה אל תוך המתאם (header), שבין המנוע לבין צינור-התהודה.

4. הבוכנה עכשיו מתחילה להתרומם וסוגרת תחילה את מעברי-ההזנה בשרוול... לפתח-הפליטה יש פתיחה ממושכת יותר במעלות גל-ארכובה; מאשר למעברי-ההזנה.

5. גל הלחץ העל-אטמוספרי, המוחזר מ-'רכיב ההחזרה' של צינור-התהודה (the reflective element); הקונוס האחורי, או הדיסק; הודף את כמות תערובת הדלק-אויר שבמתאם, אל תוך הצילינדר, דרך פתח-הפליטה שעודנו פתוח.

6. הלחץ בצילינדר גדוש התערובת, הוא על-אטמוספרי... והבוכנה שממשיכה להתרומם אוטמת את פתח-הפליטה ומשאירה את הלחץ המוגבר סגור בחלל הצילינדר.
מעובדה זו נובעים הגידוש ותוספת הכוח, שמספקת מערכת-פליטה 'מתוהדת' (tuned exhaust system) למנוע שתי-פעימות.

השפעת צינור-תהודה דומה להשפעתו של מגדש-טורבו, או של מגדש-על (supercharger); בכך שהיא מאפשרת למנוע לשרוף יותר תערובת דלק בכל מחזור פעולה, משמרמז נפחו.

פעילות זו (הגידוש) תתקיים, כל עוד המנוע סובב בסל"ד המאפשר לגל הלחץ העל-אטמוספרי המוחזר המוחזר מ-'רכיב ההחזרה' של צינור-התהודה לחזור לפתח-הפליטה בעודנו פתוח, אך לאחר שמעברי-ההזנה כבר נסגרו ע"י הבוכנה המתרוממת... יש כמה מעלות סיבוב של גל הארכובה (סביב 20-25°), המתקראים the blowdown period, בהן מתקיים התנאי.

הארכה של צינור-התהודה מורידה את הסל"ד בהם יש אפשרות לגדישה אפקטיווית; וקיצורו מעלה את הסל"ד האפקטיווי... שכן מהירות-הקול בה מתקדמים גלי-הלחץ היא פחות-או-יותר קבועה לצורך העניין.

אם המנוע מסתובב בסל"ד נמוכים יותר מהתחום האפקטיבי של צינור-התהודה, יגיע גל-הלחץ המוחזר מאוחר מדי (לאחר שפתח-הפליטה כבר נסגר ע"י הבוכנה המתרוממת), מכדי לגדוש את התערובת בצילינדר.

אם המנוע מסתובב בסל"ד נמוכים יותר; יגיע גל-הלחץ המוחזר מוקדם מדי (כשמעברי ההזנה בשרוול עודם פתוחים); ולחץ הגידוש יברח לצינה, שם לא יוסיף מאום לכוחו של המנוע; אלא אף עלול לגרום לו לעבוד עשיר מדי ובכך לשבש את פעולתו...

האילתי
26-03-2010, 22:38:50
[QUOTE=האילתי;133760]שלום לכוללללללם
יש לי מנוע 46AX אני רוצה לקנות אגזוז לחץ
מה מומלץ? ראיתי שחורים וראיתי דקים וארוכים
ומאיפה לקנות? קישורים יעזרו

תודה[/QUOTE
תודה לכולם על ההסברים......
אבל מה שאלתי ומה עניתם לי
את ההסבר הבנתי ובאמת תודה!!!!
אבל עדין אני עם אותה שאלה "ובעיה"
מה רצוי לקנות כדי לשפר את ביצועי המנוע?איזה דגם -חברה-וכן הלאה...

ושוב תודה לכולם ובמיוחד לדר על ההסבר וסובלנות

DarZeelon
27-03-2010, 08:46:39
אילתי,


כמה הצעות אפשריות המתאימות למנוע שלך הן:
Macs ללא משתיק (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXZ561&P=7).
Macs ללא משתיק, לסל"ד קצת גבוהים יותר (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXZ560&P=7).
Macs עם משתיק (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXZ570&P=7).
Macs מושתק במיוחד (http://www.macspro.com/tunedpipes.asp) (הטבלא העליונה).

כל הנ"ל יידרשו למתאם (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXZ611&P=7), או כזה (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXZ612&P=7), או כזה (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXZ613&P=7).

סט מלא של Macs (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXZ596&P=7).

משתיק Tower (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXJB16&P=7).

משתיק JettStream (http://www.jettengineering.com/accy/jettstream.html).
משתיק TurboJett (http://www.jettengineering.com/accy/turbo.html).

משתיק UltraThrust (http://shop.vendio.com/RossiEnginesUSA/item/2037426826/index.html).


כל ההצעות יתנו תוספת כוח; חלקן מהותית יותר וחלקן קלה יותר.

אם תצטרך עזרה בלהזמין אחד מ- Jett, או Nelson UT, צלצל אלי, או שלח דוא"ל.

טיסני אילת
27-03-2010, 16:11:32
צודק !

אכן ערבבתי בין שניהם...

תודה על התיקון :D