PDA

צפייה בגרסה מלאה : שני מטענים במקביל ע"ג מצבר הרכב - אפשרי?



אייל שפירא
31-03-2010, 16:23:05
למיטב ידיעתי מצבר רכב ממוצע יכול לתת בסביבות ה60 אמפר, האם זה אומר שאני יכול לשים שני מטעני 6 תאים סיניים ביחד ולטעון ב2A בכל אחד מהם?

igalr
31-03-2010, 16:26:01
למיטב ידיעתי מצבר רכב ממוצע יכול לתת בסביבות ה60 אמפר, האם זה אומר שאני יכול לשים שני מטעני 6 תאים סיניים ביחד ולטעון ב2A בכל אחד מהם?

במצב הזה אתה תצרוך מהמצבר בערך 8A זרם רגעי

תוכל לטעון 3-4 פעמים כאלה לפני שלא תוכל להניע את הרכב.

b1yossi
31-03-2010, 16:29:59
בלי שום בעיה, תוכל גם יותר יורת - הכל שאלה של זמן.

אתה יכול לעשות את החשבון בעצמך :
אם מטען צורך 2A במשך שעה הרי שפרקת 2AH מתוך 60 האפשריים, שני מטענים כאלו יצרכו 4A וכ"ו.
המלצה שלי לא לצרוך יותר מ- 50% מקיבול המצבר, אחרת אתה יכול לצפות לבעיות בהנעה.

igalr
31-03-2010, 16:38:52
יוסי ...
שים לב שהוא רוצה לטעון סוללות 6 תאים שמגיעות בערך ל 24V
זה אומר שאם קצב הטעינה לסוללה אחת הוא 2A

אז ממקור מתח (שהוא המצבר) 12V יצא 4A
כך ששניים כאלה זה בערך 8A

b1yossi
31-03-2010, 16:45:01
אני לא רואה שהוא מציין סוללות של כמה תאים הוא עומד לטעון - השאלה נגעה למטען של 6 תאים.

בכ"א זה לא משנה, התשובה שלי נותנת לו את האפשרות לחשב לבד ולדעת היכן הוא עומד (או מניע) את הרכב :D

ZvikaF
31-03-2010, 16:55:26
אין בעיה,יצא לי כבר לחבר שני מטענים למצבר.
אל תתבלבל בין מתח,זרם וקיבולת.
מצבר של רכב הוא בקיבולת של כ55-95 אמפר-שעה (בד"כ כתוב עליו) וכמו שיוסי כתב לא רצוי לפרוק אותו מעבר ל 50% אחרת תצטרך כבלים ורכב נוסף להתנעה.
זרם התנעה של סטארטר של רכב נע בין 150 - 600 אמפר, כך שמבחינת זרם פריקה אין לך כל בעייה.

guylederer
31-03-2010, 18:10:37
עשיתי את זה גם אם 3 ולא היה לי בעיה ... מקסימום תכין כבלים או אם זה גיל רגיל תצטרך לדחוף קצת ... אגב במטענים קצת יותר טובים אתה יכול להגדיר לו מתח מינימום שמתחת לזה המטען יפסיק לעבוד שזה די שימושי :)
חג שמח
גיא