התחברות

צפייה בגרסה מלאה : לנחות מילא, אבל להמריא...



אייל שפירא
04-04-2010, 18:32:32
אחרי שהספקתי לבלות יותר משבוע באימונים על נחיתות בסימולטור ובמציאות עם האפרנטיס, היום ביצעתי סלטה לאחור בזמן ההמראה והתרסקתי ונשברה תושבת המנוע.
אז זה מבאס שמחר יהיה יום נפלא ואין לי מה להטיס, וזה מבאס שאני צריך לקנות תושבת חדשה, אבל הדבר הכי חשוב זה שאני צריך להבין למה זה קרה.

בשוליים השמאליים של המסלול שממנו המראתי יש שיחים גבוהים, והרוח היתה מתונה אבל הגיעה מצד שמאל.
התחושה היתה שהרוח יוצרת ממש מערבולת יניקה מעל הכביש בשטח שצמוד לשיחים הגבוהים, והעילוי הפתאומי הביא את הטיסן לעשות חצי לופ בזמן ההמראה.

לצערי הגה הגובה מוגבל בתנועתו בצד אחד ולא יכולתי להוציא את הטיסן בטיסה הפוכה, ונאלצתי לנחות לתוך השיחים שבצד השני, שלצערי היו נמוכים יותר...

1. מישהו יודע אם יש יבואן רשמי לE-FLITE בארץ?
2. מישהו יודע לומר לי אם החנות שנקרת ISM מוכרת בעצמה מוצרים או רק מתווכת בקניה שלהם מחו"ל?

flyinglizard
04-04-2010, 18:41:29
נדמה לי ש"שלט רחוק" מטפלים בענייני E-FLITE. בהצלחה.

titleman
04-04-2010, 18:46:43
אם זה כלכך מבאס אותך לקנות תושבת חדשה תבנה אחת זה מה שאני עשיתי

דוד פלד
04-04-2010, 18:46:51
אייל איזה תושבות אתה צריך אתה יכול להראות לי?

Boogle
04-04-2010, 18:49:52
אייל,
למה להאשים את הרוח.
סביר שמה שקרה לך שמשכת UP מוקדם מדי כשהיית על סף הזדקרות, משיכה חריפה בשלוב עם רוח הביאה אותך להזדקרות והטיסה ההפוכה לאחר ההזדקרות היתה רק בשל הרוח הגבית שסחפה אותך לקיבינימאט ללא יכולת לנהג..

מה עליך ללמוד מהעניין?

1. ניתוק מבוצע על ידי הפעלת לחץ קל על הגה גובה ללא משיכתו (פראית לא פראית לא משנה לא מושכים FULL UP)
2. יש לרוץ וליישר הטיסן עם המסלול, אם תתמקד בליישר אותו על המסלול, יגיע הרגע שהוא ינתק בעצמו. ברגע שהטיסן מנתק מגע מהקרקע הוא לא יודע על קיום הרוח, היחיד שחושב על רוח זה אתה.(דמיין לך שהטיסן זה דג השט באקוואריום ואילו הרוח זה אתה שלוקח את האקוואריום בין חדרים- הדג לא יודע על זה...)
3. לא בושה לבטל המראה, הריצה לא נראית לך? - סוגרים מנוע וממשיכים לנהג עם הגה כוון עד לעצירה.
4. אם תלמד מהטעויות של עצמך, כל הנזקים שווים את זה, אם לא, חבל על הכסף ;)

בהצלחה.

flyinglizard
04-04-2010, 19:14:33
2. יש לרוץ וליישר הטיסן עם המסלול, אם תתמקד בליישר אותו על המסלול, יגיע הרגע שהוא ינתק בעצמו. ברגע שהטיסן מנתק מגע מהקרקע הוא לא יודע על קיום הרוח, היחיד שחושב על רוח זה אתה.(דמיין לך שהטיסן זה דג השט באקוואריום ואילו הרוח זה אתה שלוקח את האקוואריום בין חדרים- הדג לא יודע על זה...)


גוגל ידידי,
מה שכתבת לא מסתדר עם חוקי הפיזיקה, לא מבחינת הדג, לא מבחינת האקוואריום ולא מבחינת הרוח - מעבר לכך שהאנלוגיה עצמה הותירה אותי מבולבל ועם מחשבות קונקרטיות על פרישה מהתחביב.

בברכת חג שמח,
-- הלטאה

אייל שפירא
04-04-2010, 19:18:48
דוד וטייטלמן, זו לא תושבת דיקט, זה מין משהו מצ'וכלל כזה:
http://www.rcgroups.com/forums/attachment.php?attachmentid=2056352
לא נורא, עולה 50 שקל בארץ.

בוגל, יש בהחלט מצב שניסיתי להמריא מוקדם כדי להפסיק לדפוק את הפרופלור באדמה בזמן הריצה על המסלול, אבל עד כה עשיתי את זה די הרבה ואף פעם לא התהפכתי ככה. אני פשוט תוהה האם יתכן שנוצר איזשהו "כיס" בגלל השיחים, כי לפני כן בגישה לנחיתה באותו איזור הטיסן הרים את האף לבד פתאום.
ציירתי בזריזות תרשים של איזור התאונה כדי להסביר יותר טוב מה קרה לי, השיחים הגבוהים היו מימין ולא משמאל, והם היו צפופים כמו קיר.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=22414&stc=1&d=1270401181

igalr
04-04-2010, 19:56:33
אתה צריך לשנות את ההודעה הראשונה שלך ל:
"אחרי ששבוע ניחשתי איך צריך לנחות הופתעתי כי לא ניסיתי לנחש איך להמריא"

אני ממליץ לך שתמצא מישהו שיסביר לך איך ממריאים ותתחיל לתרגל
אח"כ תמצא מי שיסביר לך כיצד נוחתים ואז תתרגל

אפשר להתחיל לתרגל גם בסימולטור אחרי שמבינים מה צריך לתרגל.

Boogle
04-04-2010, 20:11:16
לא הבנתי, אדון לטאה מה אתה אומר, אבל אם אתה חושב לעזוב את התחביב כנראה שמלכתחילה לא התאמת אליו. :D (קצת קשה אז נשברים?)
הכלל הראשון שצריך ללמוד אומר שברגע שאתה באויר במצב טיסה (לא הזדקרות או כל פטנט אחר) ולא מנסה לעקוב אחר תוואי קרקע, אתה לא "רואה" או "מרגיש" רוח אלא אתה נע בתוך גוש אויר . גוש האוויר יכול לנוע ביחס לקרקע ולכן לצופה על הקרקע יתכן ויראה שאתה מגיב לרוח. לא כך הוא!


אייל, מה שציירת מתאים בדיוק למה שהסברתי לך. אילו היית רץ עוד קצת ואז מנתק רגוע ומפנה אף לרוח, היית נוסק אלעל.
אגב אם הפרופ נחבט בקרקע, שווה להקטין קוטר לפרופ (האם החלפת?) או להגדיל קוטר לגלגל אף.

אייל שפירא
04-04-2010, 20:19:13
אתה צריך לשנות את ההודעה הראשונה שלך ל:
"אחרי ששבוע ניחשתי איך צריך לנחות הופתעתי כי לא ניסיתי לנחש איך להמריא"

אני ממליץ לך שתמצא מישהו שיסביר לך איך ממריאים ותתחיל לתרגל
אח"כ תמצא מי שיסביר לך כיצד נוחתים ואז תתרגל

אפשר להתחיל לתרגל גם בסימולטור אחרי שמבינים מה צריך לתרגל.


לא יפה.

טיסניר לימד אותי לנחות, ואני משתפר בזה מפעם לפעם, ובוגל הסביר לי עוד כמה עקרונות שאני מנסה ליישם, וזה שהגישה הרווחת היא "מתחיל? קח איזיסטאר" הביאה לזה שאני יודע לתפקד רק באויר ולא בקרבת הקרקע.
סימולטור לא ילמד אותי על שום דבר שקשור לרוח. לנחות בו זה הרבה יותר פשוט מאשר במציאות ולהמריא בו אף פעם אין בעיה.
אם אתה בעניין של להסתלבט אז מצאת את האיש הלא נכון. אני לוקח מאוד ברצינות את הדברים שאני לא יודע, ומתעסק הרבה יותר בנסיון להשתפר מאשר בלהינות מהטיסה.

אייל שפירא
04-04-2010, 20:20:31
אגב אם הפרופ נחבט בקרקע, שווה להקטין קוטר לפרופ (האם החלפת?) או להגדיל קוטר לגלגל אף.

הזמנתי פרופ קטן יותר וגלגל גדול יותר, אבל הם יגיעו יחד באותה חבילה... :p

tisanir
04-04-2010, 20:23:13
חייב להודות שאילל השתפר מאוד! מהפעם הראשונה שראיתי אותו מטיס.
אני תמיד בעד כבל חניך מדריך כדי למנוע טעויות כאלה אבל כל אחד וההחלטה שלו.
אייל- אין מה להתבאס, זה קורה לכולם ומטעויות לומדים. למדתה את זה בצורה לא נעימה של ריסוקון. אבל ממשיכים הלאה "באנרגיות חיוביות" :).

מה עם המוגי? :)

ניר

מר מתוק
04-04-2010, 20:27:16
אייל,

מצטער לשמוע על הריסוקון ומקווה שתחזור לאוויר כמה שיותר מהר ועם חיוך כמה שיותר גדול.
אם תרשה לי, אשמח לנסות את מזלי "בהרבצת" התורה שלי איך להמריא / לנחות / להטיס ואח"כ לנסות על רטוב.
שניים רבים - השלישי זוכה. :D

אשמח אם ייצא לנו לקבוע בשטח 1:1 ולנסות.

מקווה שבכל זאת תגיע מחר בבוקר עם משהו להטיס ושייצא לנו להתראות בשטח.

חג שמח והמשך ערב נעים,

שחר

Boogle
04-04-2010, 20:30:14
בוא תתנחם, אם זה היה טריינר בלזה היית רץ היום לחנות לקנות טריינר חדש:D

וטוב שאתה שואל שאלות, אפילו מביכות, אם לא תשאל , לא תדע. ואני רואה בשטח לא מעט אנשים שנראה כאילו למדו את ההטסה בטלפתיה.

b1yossi
04-04-2010, 20:37:45
ואני רואה בשטח לא מעט אנשים שנראה כאילו למדו את ההטסה בטלפתיה.

טוב שאותי ראית מטיס רק בחושך ושם יש לי יתרון של הסוואה טיבעית ..... :rolleyes:

ללו
04-04-2010, 20:38:10
:D:D
לא יפה.

טיסניר לימד אותי לנחות, ואני משתפר בזה מפעם לפעם, ובוגל הסביר לי עוד כמה עקרונות שאני מנסה ליישם, וזה שהגישה הרווחת היא "מתחיל? קח איזיסטאר" הביאה לזה שאני יודע לתפקד רק באויר ולא בקרבת הקרקע.
סימולטור לא ילמד אותי על שום דבר שקשור לרוח. לנחות בו זה הרבה יותר פשוט מאשר במציאות ולהמריא בו אף פעם אין בעיה.
אם אתה בעניין של להסתלבט אז מצאת את האיש הלא נכון. אני לוקח מאוד ברצינות את הדברים שאני לא יודע, ומתעסק הרבה יותר בנסיון להשתפר מאשר בלהינות מהטיסה.

לא הבנתי,מי מלמד אותך לנחות:D

tisanir
04-04-2010, 20:40:32
אותו אחד שמרסק לך טיסנים :D

ZvikaF
04-04-2010, 20:59:36
טוב שאותי ראית מטיס רק בחושך ושם יש לי יתרון של הסוואה טיבעית ..... :rolleyes:

הרגת אותי ... (מצחוק) :)

Shay
04-04-2010, 20:59:54
ואתו אחד שהורס לי סוללות:D

Boogle
04-04-2010, 21:05:17
טוב שאותי ראית מטיס רק בחושך ושם יש לי יתרון של הסוואה טיבעית ..... :rolleyes:

מת עליך... בעיקר כשאני מטיס עליך פרופ ביעף חושכי:D

igalr
04-04-2010, 21:22:35
אני בכלל נגד להתחיל עם חשמליים.

לדעתי צריך להתחיל בדרך השמרנית.
טריינר ששוקל 2-3 קילו 1.5-1.6 מטר כנף ומנוע בקטגורית .40

עם כל הקשקושיה של גליידרים וקאפות אפשר לשחק אחרי שיודעים ומבינים יסודות.

אייל שפירא
04-04-2010, 21:30:40
טכנולוגיה לא נועדה רק למי שהתחיל בלעדיה, היא פה גם כדי להקל על המצטרפים החדשים.
אני מסכים שטריינר זו הדרך הנכונה להתחיל, וכבר הספקתי לנסות להתחיל בכל דרך אחרת, אבל למנוע הדלק אין שום משמעות בהקשר הזה כי הוא לא ילמד אותי שום דבר על חשמל, ויש הרבה הרבה שצריך לדעת.
אני יכול באותה מידה להגיד שזה לא נכון להתחיל לצפות ישר בסרטים מדברים ובצבע, צריך קודם לשחק ב"פנס קסם" כדי להבין את הבסיס.

igalr
04-04-2010, 21:54:03
טריינר דלק לא תיתלש התושבת מכל אפצי
טריינר דלק לא ישבר הפרופ עם כל נגיעה בקרקע
טריינר דלק לא יתעקם ציר מנוע בכל נחיתה לא מוצלחת
טריינר דלק יכול לטוס ברוחות הרבה יותר חזקות
טריינר דלק לא מוגבל בכמות הסוללות
טריינר דלק בד"כ יכול להיות באוויר הרבה יותר זמן
עם טריינר דלק נכון יותר ללמוד יסודות מכל כך הרבה היבטים ....

רוב היתרונות בדלק רלוונטיים במיוחד למתחילים

master_bebe
04-04-2010, 22:33:23
טריינר דלק לא תיתלש התושבת מכל אפצי
טריינר דלק לא ישבר הפרופ עם כל נגיעה בקרקע
טריינר דלק לא יתעקם ציר מנוע בכל נחיתה לא מוצלחת
טריינר דלק יכול לטוס ברוחות הרבה יותר חזקות
טריינר דלק לא מוגבל בכמות הסוללות
טריינר דלק בד"כ יכול להיות באוויר הרבה יותר זמן
עם טריינר דלק נכון יותר ללמוד יסודות מכל כך הרבה היבטים ....

רוב היתרונות בדלק רלוונטיים במיוחד למתחילים

יש לך משהו שאתה מנסה להיפטר ממנו ?

hai
04-04-2010, 22:41:18
שפירה. זה אתה התאמנת ברשת בסימולטור אתמול ?

dror_c
05-04-2010, 00:03:39
לא יפה.

טיסניר לימד אותי לנחות, ואני משתפר בזה מפעם לפעם, ובוגל הסביר לי עוד כמה עקרונות שאני מנסה ליישם, וזה שהגישה הרווחת היא "מתחיל? קח איזיסטאר" הביאה לזה שאני יודע לתפקד רק באויר ולא בקרבת הקרקע.
סימולטור לא ילמד אותי על שום דבר שקשור לרוח. לנחות בו זה הרבה יותר פשוט מאשר במציאות ולהמריא בו אף פעם אין בעיה.
אם אתה בעניין של להסתלבט אז מצאת את האיש הלא נכון. אני לוקח מאוד ברצינות את הדברים שאני לא יודע, ומתעסק הרבה יותר בנסיון להשתפר מאשר בלהינות מהטיסה.

הי אייל
ראיתי אותך היום במסובים לשניה וחצי. בטח לא תזכור
שאלתי אותך אם הטיסן שלך של מולטיפלקס.....
השטח שאתה מנסה להטיס בו ממש גרוע לנחיתות והמראות.
הוא מלא בורות וחצץ, הטיסן קופץ כל הזמן על הקרקע ודופק את הפרופלור,
דבר שני. הכביש צר מידי ואין לך מקום לתמרן בכדי לחפות על טעיות קטנות בזמן הנחיתה.
אני אישית בא לשם רק בגלל החברים.. אבל אחרי שביצעתי המראה לא טובה בפעם האחרונה
זו גם היתה הפעם האחרונה שאני מטיס גלגלים שם..
ראה בסרטון איפה אני מטיס בדרך כלל... אין על אספלט...

http://www.youtube.com/user/dror1967#p/a/u/2/vLgvg3Ao3Vc
http://www.youtube.com/user/dror1967#p/a/u/0/p91O9t3-dwg

אם אתה רוצה לבוא להטיס שם שלח לי הודעה.

ביי
דרור

igalr
05-04-2010, 06:20:07
יש לך משהו שאתה מנסה להיפטר ממנו ?

יש לי סאיטו 125 שמפנה מקום לונטילטור חשמלי
אתה צריך ?

המרסק
05-04-2010, 06:34:00
הזמנתי פרופ קטן יותר וגלגל גדול יותר, אבל הם יגיעו יחד באותה חבילה... :p

עם פרופ תלת להבי בטח תוכל להשיג אותם נתונים בקוטר קטן יותר.
בוגל, דעתך ?

אייל שפירא
05-04-2010, 08:50:34
שפירה. זה אתה התאמנת ברשת בסימולטור אתמול ?
כן, כמעט כל יום אני שם בערב בסשן בשם eFly_co_il למקרה שיגיעו אנשים מהפורום



הי אייל
ראיתי אותך היום במסובים לשניה וחצי. בטח לא תזכור
שאלתי אותך אם הטיסן שלך של מולטיפלקס.....
השטח שאתה מנסה להטיס בו ממש גרוע לנחיתות והמראות.
הוא מלא בורות וחצץ, הטיסן קופץ כל הזמן על הקרקע ודופק את הפרופלור,
דבר שני. הכביש צר מידי ואין לך מקום לתמרן בכדי לחפות על טעיות קטנות בזמן הנחיתה.
אני אישית בא לשם רק בגלל החברים.. אבל אחרי שביצעתי המראה לא טובה בפעם האחרונה
זו גם היתה הפעם האחרונה שאני מטיס גלגלים שם..
ראה בסרטון איפה אני מטיס בדרך כלל... אין על אספלט...

http://www.youtube.com/user/dror1967#p/a/u/2/vLgvg3Ao3Vc
http://www.youtube.com/user/dror1967#p/a/u/0/p91O9t3-dwg

אם אתה רוצה לבוא להטיס שם שלח לי הודעה.

ביי
דרור

נראה מגניב, אבל כמו ששאל מוטי - העמודים לא מפריעים שם?
ומאיזה צד מגיעה בדרך כלל הרוח ביחס למסלול?



עם פרופ תלת להבי בטח תוכל להשיג אותם נתונים בקוטר קטן יותר.
בוגל, דעתך ?
חשבתי על זה, אבל בוגל המליץ לי להקטין פסיעה כי ממילא אני מטיס עם שני שליש מצערת, אז במקום זה אני אקטין את הקוטר באינץ' ואקבל אפקט דומה.

אייל שפירא
05-04-2010, 09:21:52
טריינר דלק לא תיתלש התושבת מכל אפצי
טריינר דלק לא ישבר הפרופ עם כל נגיעה בקרקע
טריינר דלק לא יתעקם ציר מנוע בכל נחיתה לא מוצלחת
טריינר דלק יכול לטוס ברוחות הרבה יותר חזקות
טריינר דלק לא מוגבל בכמות הסוללות
טריינר דלק בד"כ יכול להיות באוויר הרבה יותר זמן
עם טריינר דלק נכון יותר ללמוד יסודות מכל כך הרבה היבטים ....

רוב היתרונות בדלק רלוונטיים במיוחד למתחילים

טריינר חשמלי זה לא אקסטרה מקאפה. לא כל "קלקר" זה שוקפלייר שביר.
טריינר חשמלי ממוצע שוקל יותר מקילו ומוטת הכנפיים שלו היא לפחות 1.5 מ'.
טריינר חשמלי סופג ריסוקים יחסית בקלות וניתן לתקן כל דבר כמעט עם דבק ולחזור לאויר בהקדם.
טריינר חשמלי מלמד את כל מה שצריך מבחינת הטסה, ואת כל מה שצריך מבחינת חשמל.
טריינר חשמלי זה לא משחק. מנועים חשמליים יותר פופולריים ממנועי דלק, קלים יותר לאחזקה וניקוי, שקטים יותר, זולים יותר, ודורשים פחות "כיוונים" (אם אני לא טועה).
רוב היתרונות בחשמלי רלוונטיים במיוחד למתחיל.

כבודו של הדלק במקומו, ואת אותו ויכוח אפשר לנהל על ההבדל בין בלזה לקלקרים, ובין DX7 לכל מיני אחרים, אבל אני מעדיף שלא.

Boogle
05-04-2010, 10:19:43
עם פרופ תלת להבי בטח תוכל להשיג אותם נתונים בקוטר קטן יותר.
בוגל, דעתך ?

עם מטיס תלת ידי נצליח יותר :D

אכן אפשר לעבור לתלת להבי, אבל, המחיר והשבר בכיס יהיו גדולים יותר במקרה שבר, והוא בוא יבוא.
אין מה לעשות חלק מהלימוד זה לדעת לא לחכך את האף על הקרקע. ולהתאים את הפרופ הנכון לטיסן ;)

אגב, יגאל, אפשר לעשות מחסן מנועי מתאנול ולמכור אותם לפי הקילו....:(

dror_c
05-04-2010, 11:10:59
[QUOTE=אייל שפירא;138094]כן, כמעט כל יום אני שם בערב בסשן בשם eFly_co_il למקרה שיגיעו אנשים מהפורום




נראה מגניב, אבל כמו ששאל מוטי - העמודים לא מפריעים שם?
ומאיזה צד מגיעה בדרך כלל הרוח ביחס למסלול?

כמו שכבר אמרתי... הטסתי גם כאן וגם שם..
אין מה להשוות..
את הלימוד שלי עשיתי על האספלט הזה.
אם תרצה לבוא דבר איתי.. אני מטיס יחד עם כל החבורה שראית אתמול..
ממולץ יותר ממסובים.
ביי

haimgil
07-04-2010, 20:55:49
דרור עזוב אותך שטויות תחליף את המודול והמקלט ותוכל להמריא ולינחות בשקט בהתחלה קשה אחר כל קל חוץ מיזה עם אייל שפירא עם הקוקייה למד לינחות שם אתה בטוח שתוכל חוץ מיזה הטיסן שלך קצת כבד וצריך לבוא מהר לנחיתה ודרך אגב מתי אתה בא אליי

דוד פלד
07-04-2010, 21:03:04
אייל אחי זה בשבילך ;)

http://www.youtube.com/watch?v=rezCXSuauWo

אייל שפירא
07-04-2010, 21:26:50
:D:D:D:D:D

dror_c
08-04-2010, 08:54:34
דרור עזוב אותך שטויות תחליף את המודול והמקלט ותוכל להמריא ולינחות בשקט בהתחלה קשה אחר כל קל חוץ מיזה עם אייל שפירא עם הקוקייה למד לינחות שם אתה בטוח שתוכל חוץ מיזה הטיסן שלך קצת כבד וצריך לבוא מהר לנחיתה ודרך אגב מתי אתה בא אליי


חיים
להזכירך.... אני כבר נוחת מהפעם הראשונה שנחתתי.
לא באת הרבה לאספלט וגם כשבאת היית עסוק בשלך.. אז כנראה לא ראית..
על האספלט אין שום בעיה ואף פעם לא היתה לי.. אם ראית בסרטים..
השטח במסובים דפוק למי שרוצה לנחות טוב ולעשות טקסי על הקרקע.
הוא צר מידי. אין לך מקום לתיקון וזה בידיוק מה שקרה לאייל. זה שהוא הצליחפעם אחת לנחות טוב עוד לא עושה את השטח לאידיאלי, וגם לא עושה את אייל למנחית טוב.
גם יש חצץ שמקפיץ את הטיסן וגורם לפלופלור לפגוע בקרקע.
ביחוד עם טיסן מחושמל שהיה פעם דלק. מה שמצריך פלופלור גדול.

אדבר איתך ונקבע לנו...