PDA

צפייה בגרסה מלאה : זהירות! בדיקות לפני הטסה



edoman
10-04-2010, 13:53:45
חברים שלום,

רציתי לשתף אתכם היום במה שקרה לי ...
אז ככה יצאתי למנחת בבית שיקמה שליד אשקלון למי שלא מכיר
והתחלתי להתמקם... אחרי שהתמקמתי במקום ופרסתי את הכל
עשיתי בדיקות למסוק ולהפתעתי גיליתי חופש בראש בגריפים איפה שהם מתחברים לספינדל אני אומר לכם הבדיקות האלה הצילו לי היום את המסוק שאין דבר כזה פשוט עצרתי הכל פתחתי את הלהבים ואת הברגים של הגריפים ושמתי לוקטיט מחדש וחיזקתי את הברגים כמו שצריך
אנשים השיעור הזה שהיום אני עברתי חייב ללמד אתכם מי שלא עושה בדיקות אז שיתחיל לעשות כי זה יציל אתכם את המסוק ויכול להיות שגם את הסובבים אתכם
תעשו בדיקות למסוק לפני שאתם מעלים אותו
עכשיו יש לי שאלה למומחים מה הייתם ממליצים לבדוק ?חוץ מאת הראש ואת הסרוואים?
תודה
עדן.

sagi
10-04-2010, 14:04:33
עדן כל הכבוד על השיתוף ועל הפקת הלקחים.
בד"כ הבדיקות שאני אישית מבצע הינם יום לפני ההטסה עצמה.
והם כוללים :
בדיקת כל המכלול ראש עם מברג אלן.
בדיקת ליינקים ובול ליינקים כללית ויסודית.
בדיקת הברגים של הגוף כולל זנב.
בדיקת סרוואים לוודאות שלא נשברה זרועה או גג"ש.
בדיקת להבים למציאת סדקים וחופשים.
בדיקת סוללות טיסה כולל סוללת מקלט.
הטענת סוללת שלט.

לאחר כל הבדיקות הללו אני מגיע לשטח מבצע טיסת ניסוי של 30 שנית
ולאחר מכן מעביר לאיידל במידה ואין בעיה ואז מתחיל להשתולל !

edoman
10-04-2010, 14:08:22
אוקיי תודה רבה שגיא כך אעשה...

sagi
10-04-2010, 14:12:42
עדן חשוב לציין שאת בדיקת הברגים אתה מבצע בצורת
סגירה של הבורג ולא פתיחה. אם תנסה לפתוח בסופו
של דבר הבורג יהיה פתוח לכן תמיד תנסה לסגור ואם
הוא זז אפילו טיפה סימן שחסר לו לקטייט.
כמובן אין להפעיל לחץ או כוח מיותר !!!!

בהצלחה
ושיהיו לך נחיתות מוצלחות !

guylederer
10-04-2010, 15:08:20
עדן יסטלן מה אתה מעיר אותי מוקדם כל כך ...
שגיא כל הכבוד לך שלפני כל יום הטסה אתה בודק את זה ...
אני אישית בודק את זה כל כמה טיסות ... כמובן שאני עושה בדיקה בעניים מהירה לפני שעולים כל פעם אבל יסודי זה כל כמה טיסות ...
אגב שכחתם את הדבר שכמעט הכי חשוב וזה לעשות בדיקת טווח !
אז אפשר להכניס את זה...
שבת שאלום
גיא

sagi
10-04-2010, 15:35:33
גיא כשאתה מטיס ביום רגיל או לא אתה מעלה את המסוק
לפחות 3 או 4 פעמים... לכן שכבר צברת לך זמן טיסה.
מכיוון שאני מבצע תרגילים מסוימים שמעמיסים על המסוק
אני חייב לבדוק לפני יום ההטסה הבא את המסוק.
הבדיקה נמשכת לא יותר מ-20 דקות ומבטיחה לי שקט
מכשל מכני כזה או אחר. לגבי בדיקת טווח אני לא רואה צורך
כל עוד המסוק או המקלט לא עברו ריסוק.... מה שכן
בבדיקה של היום לפני אני מוודא כי כל האלקטרוניקה מגיבה
לשלט ובנוסף יש את טיסת הבדיקה של ה-30 שניות ככה שזה מספיק.
חשוב לציין גם את ענין השימון והגירוז במידת הצורך כאשר ב-600 החשמלי
מתבצעת אצלי לאחר כל 6 טיסות עד 8 כאשר בין לבין אני מוודא כי אין בעיה
של סבסוב בציר או במייסבים והכל זז חלק כולל הפושרוד של הזנב.

וכבר לא שבת שלום אלא שבוע טוב :)

rtf22
10-04-2010, 17:59:13
רק רציתי להגיד לעדן תודה רבה גבר על היום...יצאת מלך!

edoman
10-04-2010, 18:18:56
RTF22- בכייף הכי העונג כולו שלי ...
ואני עוד לא יודע כלום לאט לאט אתה תלמד ... אל תדאג.