התחברות

צפייה בגרסה מלאה : בעיה מכנית בדייטסו



איזי
10-04-2010, 18:44:21
פרסמתי את ההודעה באחד מפורומי הרכב אבל נראה לי שהנסיון של הגולשים כאן יכול לעזור.

קיבלתי דייטסו אפלוז 1992, עברה טסט בפעם הראשונה להפתעתי. הבעיה היא שהיא לוקחת 10 ק"מ לליטר דלק ו-5 ק"מ לליטר מים.

הרדיאטור נוזל מהחלק העליון, לא מסדק אלא מחיבור חלק הפלסטיק לאלומיניום. נראה לי שדי פשוט לפרק את החלקים, לאטום ולחבר. האם אני צודק או שחובה להחליף? אם אפשר לתקן, מה חומר האיטום שאיתו משתמשים?

Boogle
10-04-2010, 18:58:34
לדעתי השקעה ברדיאטור חדש תעלה יחסית לא הרבה והרדיאטור שלך לא נראה טוב, ואני אומר את זה בעדינות.
ההשלכות מאיבוד מים קשות יותר מאיבוד הכסף על תיקון הרדיאטור. ותביא בחשבון שמה שאתה רואה מבחוץ וודאי מתבטא בערמות של גיר ואבן בתוכו.

MDreamer
10-04-2010, 19:45:02
בעוונותיי הרבים אני גם מכונאי קטן.
אני ממליץ לך להחליף את הרדיאטור וגם את משאבת המים שלפי מצב הרדיאטור היא בדרך לשבוק חיים.
תעבור גם על הצינורות.
מי שהיה לו את הרכב לפניך לא שמע על מים ירוקים אלא מילא מים רגילים מהברז או מים מינרלים במקרה הטוב, יש לך קורוזיה, אבנית והרבה צרות בדרך.
יש מים ירוקים (מונעי קורוזיה ולא קופאים) של חברת preston שאני ממליץ עליהם.
אגב, אם תסתכל על בריחת המים תראה שאחרי שהמאוורר שמקרר את הרדיאטור/משאבה מתחיל לעבוד המים בורחים מהר יותר כי יש יותר לחץ בצנרת אחרי שחיישן הטמפרטורה/תרמוסטט גרם למערכת להתחיל לעבוד.
מה שאתה מתכוון אליו מיועד כדי לסתום חורים ברדיטור עצמו זה "אפוקסי פלסטלינה" שאפשר לקנות בכל טבמוריה. זה בצבע אפור במרקם פלסטלינה ומכיר 2 חומרים אחד בתוך השני שמגיעים לריאקציה כאשר אתה לש אותם.
תחליף רדיאטור.

b1yossi
10-04-2010, 19:52:51
פששש....... דרימר, הצלחת להפתיע אותי וזה לא קורה הרבה.....

לא יכולתי לנסח טוב יותר.

wonderd
10-04-2010, 20:00:53
www.carsforum.co.il
עם זאת דרימר צודק..

shay_1972
10-04-2010, 20:01:19
מניסיון עבר בפירוק של עשרות רדיאטורים כאלה בדר"כ יש סדק באלומיניום מתחת לקליפסים שמחזיקים את דוד הפלסטיק.
אם הרדיאטור ישן רוב הסיכויים שמתי שתיישר את הקליפסים בשביל להוציא את הפלסטיק 30 אחוז מהם ישברו ואז הרדיאטור אבוד.
אם הרשת יחסית חדשה ניתן לפתוח לנקות היטב להחליף את האטם (גומייה עם חתך עגול בקוטר של 3-4 מ"מ) להטביע אותה בתוך התעלה עם סיליקון 100% רגיל,להושיב את דוד הפלסטיק במקומו לשים עליו קרש ולהפעיל עליו לחץ (תפקיד הקרש לפזר את הלחץ לכל אורך הפלסטיק שלא יישבר בנקודת הלחיצה)בזמן שהדוד לחוץ לכופף בחזרה את הקליפסים בהצלבה שיתפסו את הדוד טוב .
הכי נוח לכופף אותם עם פלייר ברווז.
בהצלחה שי

igalr
10-04-2010, 20:31:15
יש נוזל תוסף למי קרור שמכיל נחושת (לא זוכר איך קוראים לו) עולה שלושים ומשהו שח
מפעילים את המנוע 10-20 דקות עם התוסף הזה למים ואז מחליפים מים ולפעמים זה עוזר לסגור סדקים ונזילות .

תבדוק אם בפקק מילוי המים ובפקק מילוי שמן אין משחה שנראית דומה לשמנת.
וכמובן תבדוק שלא מתווסף לך שמן .
אם אין שמנת ומפלס השמן לא עולה תמשיך להתעסק עם רדיאטור.

איזי
10-04-2010, 20:32:49
הרדיאטור שלך לא נראה טוב, ואני אומר את זה בעדינות.
חכה שתראה את הרכב עצמו. :)
בכל מקרה, הרכב ישמש אותי לנסיעות לשטח ההטסה בלבד. האשה נשארת עם הרכב המשפחתי.


אני ממליץ לך להחליף את הרדיאטור וגם את משאבת המים שלפי מצב הרדיאטור היא בדרך לשבוק חיים.

הוחלפה.


www.carsforum.co.il
עם זאת דרימר צודק..

השארתי גם שם הודעה דומה, כאן מהירים הרבה יותר.


להחליף את האטם (גומייה עם חתך עגול בקוטר של 3-4 מ"מ) להטביע אותה בתוך התעלה עם סיליקון 100% רגיל

היכן רוכשים את הגומיה הזו? אני מניח שהיא סטנדרטית ופשוט גוזרים אותה באורך המתאים?

נקווה שיצליח התיקון, רדיאטור חדש עולה מאות שקלים.

MDreamer
10-04-2010, 20:34:45
נקווה שיצליח התיקון, רדיאטור חדש עולה מאות שקלים.
לא צריך חדש. לך למגרשי פירוקים בכביש 44 בין רמלה-לוד לת"א. יש שם מלא ותוכל לצאת עם רדיאטור שמיש לכמה שנים בעלות של 100-150 ש"ח.

shay_1972
10-04-2010, 21:37:04
הגומיה רגילה וחותכים לפי האורך הרצוי.
היום אני לא יודע איפה ניתן להשיג.
אפשרות טובה לקנות מפירוק\מגרש אבל רק אם הרדיאטור עמד עם מים בתוכו אם לא רוב הסיכויים שהוא ינזל או הפלסטיק יסדק אחרי כמה זמן.

ZvikaF
10-04-2010, 21:41:26
מנוע חדש (או משומש) עולה הרבה יותר - את זה אני אומר לך מנסיון של הרבההה כסף... :)
מכיר את האמרה שאתה לא מספיק עשיר כדי לקנות דברים בזול ?
תחליף רדיאטור ותחסוך כסף.