PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה פרופ משתחרר



titleman
12-04-2010, 18:59:51
היום ניסיתי להניע והפרופ כמעט השתחרר
יכול להיות שזה בגלל שהמנוע היה מוצף?
תודה

Boogle
12-04-2010, 19:04:35
לא, זה בגלל שהפרופ לא הודק כראוי.
האם הנעת עם סטרטר ישירות על הבורג? עודף לחץ של הסטרטר על הבורג הידוק יכול לפתוח אותו.

titleman
12-04-2010, 19:09:43
לא, זה בגלל שהפרופ לא הודק כראוי.
האם הנעת עם סטרטר ישירות על הבורג? עודף לחץ של הסטרטר על הבורג הידוק יכול לפתוח אותו.

לא הנעתי עם סטארטר,הנעתי עם מברג.
והבורג כן היה מחוזק!
אחרי שזה קרה חיזקתי מאוד חזק ושוב זה קרה

עמי
12-04-2010, 19:12:52
לאיזה כיוון אתה מסובב ?

titleman
12-04-2010, 19:21:32
לאיזה כיוון אתה מסובב ?

צד שמאל

DarZeelon
12-04-2010, 19:50:45
עמי,


הוא מסובב בכיוון סיבוב המנוע...

התנעה ביד של מנוע להט\מתנול יש לבצע רק בשיטת ה-back-flip.
כלומר התנעה באמצעות סיבוב המדחף בחטף לאחור, בקצות האצבעות, כנגד הקומפרסיה (שלצורך התנעה צריכה להפוך למכת בעירה - לא לסובב מעבר לקומפרסיה!).
גם השם bump-start מתאים לשיטה זו.

כשהמנוע 'תופס', הלהב חולף על פני האצבעות המניעות; והיד המניעה מהר מאוד מסתלקת מאיזור המדחף.
התנעה בשיטה זו אפשרית רק באצבעות. Chicken-Stick ודומיו לא יפעלו!

בשיטה זו, המדחף מסובב ביד בהתנעה (וגם בפעולה, ע"י המנוע), רק בכיוון בו הוא יתהדק על צירו.

כשמנסים להניע בכיוון הסיבוב הרגיל, כל backfire קטנטן, הצפה מינימלית, או אפילו קומפרסיה בריאה; עלולים לשחרר את המדחף מאחיזתו, שכן הפעולה נעשית בכיוון שחרורה של האום מהברגת הציר.

הידוק חסר של האום מגדיל את הסיכוי שזה יקרה...


אני משתמש בשיטה זו כמעט בכל מנוע, למעט מנועי ארבע-פעימות, עם מדחפים בעלי ארבעה להבים... שם רק סטרטר חשמלי... האצבעות שלי יותר יקרות לי משהיו... והלהב 'הבא' מגיע מהר מדי... אאוץ'!


מי שעדיין לא מכיר את השיטה, שיבוא אלי ואדגים לו\לה אותה.

titleman
12-04-2010, 19:58:00
עמי,


הוא מסובב בכיוון סיבוב המנוע...

התנעה ביד של מנוע להט\מתנול יש לבצע רק בשיטת ה-back-flip.
כלומר התנעה באמצעות סיבוב המדחף בחטף לאחור, בקצות האצבעות, כנגד הקומפרסיה (שלצורך התנעה צריכה להפוך למכת בעירה - לא לסובב מעבר לקומפרסיה!).
גם השם bump-start מתאים לשיטה זו.

כשהמנוע 'תופס', הלהב חולף על פני האצבעות המניעות; והיד המניעה מהר מאוד מסתלקת מאיזור המדחף.
התנעה בשיטה זו אפשרית רק באצבעות. Chicken-Stick ודומיו לא יפעלו!

בשיטה זו, המדחף מסובב ביד בהתנעה (וגם בפעולה, ע"י המנוע), רק בכיוון בו הוא יתהדק על צירו.

כשמנסים להניע בכיוון הסיבוב הרגיל, כל backfire קטנטן, הצפה מינימלית, או אפילו קומפרסיה בריאה; עלולים לשחרר את המדחף מאחיזתו, שכן הפעולה נעשית בכיוון שחרורה של האום מהברגת הציר.

הידוק חסר של האום מגדיל את הסיכוי שזה יקרה...


אני משתמש בשיטה זו כמעט בכל מנוע, למעט מנועי ארבע-פעימות, עם מדחפים בעלי ארבעה להבים... שם רק סטרטר חשמלי... האצבעות שלי יותר יקרות לי משהיו... והלהב 'הבא' מגיע מהר מדי... אאוץ'!


מי שעדיין לא מכיר את השיטה, שיבוא אלי ואדגים לו\לה אותה.


ממה שהבנתי מכל ההסבר שלך שיש מצב שזה בגלל ההצפה .
הבנתי נכון ?

DarZeelon
12-04-2010, 21:59:14
טייטלמן,


לא. זה לא מדויק.

אמרתי ששיטת ההתנעה בה מסוּבב המדחף בכיוון הסיבוב 'הטבעי' עלולה לגרום לו להשתחרר...
כפי שציינתי ב-'סיבות'; אפילו קומפרסיה בריאה יכולה להביא לשחרור המדחף...

שנה את האופן בו אתה מתניע את מנועך.

אני לא יודע מאיפה אתה בארץ, אבל אם תקפוץ אלי, תוכל לקבל הדרכה פרונטלית; עד שתבין.

טיסני אילת
13-04-2010, 08:22:48
אפשר לראות בסרטון הזה איך אני מניע את המנוע בשיטה שנראת לי קצת יותר בטוחה מאצבעות על המדחף...


http://www.youtube.com/watch?v=wMBvZBGB40g

DarZeelon
13-04-2010, 12:34:58
שניר,


השיטה שלך, בה אתה עושה את אותה פעולת bump-start, רק באמצעות הספינר, נכונה גם היא.

אך מקריאת מה שטייטלמן כותב, קל יותר להבין שלא מורכב ספינר על מנועו ושהאום חשופה למעשה.
באמצעות האום, אינך יכול להתניע בשיטה שלך; מה גם שהסיבה הנפוצה לשחרור האום, היא שהגומיה של המתנע נתפסת עליה ישירות, מסובבת אותה בכיוון סיבוב המדחף (ופתיחתה) ופשוט משחררת ומסירה אותה ממקומה...

ללא ספינר, הברירה היחידה היא להשתמש בלהבי-המדחף...
חשוב גם להתקין את המדחף; כך שבסיבובו בכיוון הרגיל, תתקל בקומפרסיה כשהוא ב-30° מעל המצב האופקי. כך תפחית למינימום את הסיכוי לחטוף באצבעות...:(

YAHELMOY
17-04-2010, 19:28:50
אפשר לראות בסרטון הזה איך אני מניע את המנוע בשיטה שנראת לי קצת יותר בטוחה מאצבעות על המדחף...

http://www.youtube.com/watch?v=wMBvZBGB40g

אחלה שיטה וממש בטוחה:D:D זו ההגדרה ל'מניע בנגיעה:)

YAHELMOY
17-04-2010, 19:30:35
שניר,


השיטה שלך, בה אתה עושה את אותה פעולת bump-start, רק באמצעות הספינר, נכונה גם היא.

אך מקריאת מה שטייטלמן כותב, קל יותר להבין שלא מורכב ספינר על מנועו ושהאום חשופה למעשה.
באמצעות האום, אינך יכול להתניע בשיטה שלך; מה גם שהסיבה הנפוצה לשחרור האום, היא שהגומיה של המתנע נתפסת עליה ישירות, מסובבת אותה בכיוון סיבוב המדחף (ופתיחתה) ופשוט משחררת ומסירה אותה ממקומה...

ללא ספינר, הברירה היחידה היא להשתמש בלהבי-המדחף...
חשוב גם להתקין את המדחף; כך שבסיבובו בכיוון הרגיל, תתקל בקומפרסיה כשהוא ב-30° מעל המצב האופקי. כך תפחית למינימום את הסיכוי לחטוף באצבעות...:(

אני מטיס איתו הוא גר איתי ברחוב הוא מניע עם ספינר