צפייה בגרסה מלאה : שאלה מה זה FBL או Flaybarless ?
rafulikos
15-04-2010, 14:38:04
שלום לכולם
מאחר ואני ממש ירוק בתחום הייתי שמח לקבל הסבר מדוייק (ככל האפשר) מה זה בדיוק מסוק
בעל מערכת FBL ומה בכלל תפקידו של הפלייבר במסוקים שהוא קיים בהם ?
וכמובן ההבדלים בין מסוק עם פלייבר לאחד ללא .
wind556
15-04-2010, 14:55:26
הפליי בר הוא ג'יירו מכאני שמתקן ומייצב את המסוק בצירים הרלוונטיים
כשהוא איננו, יש מערכת סנסורים שמשדרת ללהב דרך הסרוואים את המידע שמחסורו של הפליי בר יוצר
מערכת הפליי בר פשוטה , אמינה וזולה
מערכת הפלייברלס, יקרה ,יותר רכיבים שיכולים להתקלקל,ודורשת מיומנות כיוונים וציוד כיוונים יותר מורכב ויקר. אבל ללא הפליי בר מערכת עומסים עצומה שאינה תורמת לטיסה עצמה הוסרה מהמסוק ולכן יותר אנרגיה מתפנה לצורך הטיסה נטו
RonTo
15-04-2010, 15:01:09
עודד אני לא מסכים איתך לגמרי.
לדעתי דווקא מערכת FBL יותר אמינה שכן ישנם פחות מכלולים בראש העלולים להשתחרר, להתכופף וכד'.
בנוסף, ברגע שיודעים איך, כיוונה אינו מסובך יותר מביצוע סטאפ רגיל לראש (ואני מדבר על מיקאדו כי זה מה שאני מכיר..)
בנוסף, מעבר לפינוי אנרגיה לטיסה, המסוק מגיב יותר בזריזות לפקודות וכן טס מהר יותר.
שלום לכולם
מאחר ואני ממש ירוק בתחום הייתי שמח לקבל הסבר מדוייק (ככל האפשר) מה זה בדיוק מסוק
בעל מערכת FBL ומה בכלל תפקידו של הפלייבר במסוקים שהוא קיים בהם ?
וכמובן ההבדלים בין מסוק עם פלייבר לאחד ללא .
בבקשה
ליאור בר עמי ריכז בזמנו את המידע באופן מקצועי ביותר (לא ניקח לו את הקרדיט :))
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=8071
wind556
15-04-2010, 15:04:18
עודד אני לא מסכים איתך לגמרי.
לדעתי דווקא מערכת FBL יותר אמינה שכן ישנם פחות מכלולים בראש העלולים להשתחרר, להתכופף וכד'.
בנוסף, ברגע שיודעים איך, כיוונה אינו מסובך יותר מביצוע סטאפ רגיל לראש (ואני מדבר על מיקאדו כי זה מה שאני מכיר..)
לכל דבר כמה נקודות ראות, השואל הינו מתחיל וחסר ידע בסיסי ואליו כוונו דברי
לעומת זאת גם מה שאתה שכתבת כאן נכון...
עודד אני לא מסכים איתך לגמרי.
לדעתי דווקא מערכת FBL יותר אמינה שכן ישנם פחות מכלולים בראש העלולים להשתחרר, להתכופף וכד'.
בנוסף, ברגע שיודעים איך, כיוונה אינו מסובך יותר מביצוע סטאפ רגיל לראש (ואני מדבר על מיקאדו כי זה מה שאני מכיר..)
בנוסף, מעבר לפינוי אנרגיה לטיסה, המסוק מגיב יותר בזריזות לפקודות וכן טס מהר יותר.
+1
אין כאן עניין של אבל או ספק, חד משמעית אתה צודק!
הפליי בר הוא ג'יירו מכאני שמתקן ומייצב את המסוק בצירים הרלוונטיים
כשהוא איננו, יש מערכת סנסורים שמשדרת ללהב דרך הסרוואים את המידע שמחסורו של הפליי בר יוצר
מערכת הפליי בר פשוטה , אמינה וזולה
מערכת הפלייברלס, יקרה ,יותר רכיבים שיכולים להתקלקל,ודורשת מיומנות כיוונים וציוד כיוונים יותר מורכב ויקר. אבל ללא הפליי בר מערכת עומסים עצומה שאינה תורמת לטיסה עצמה הוסרה מהמסוק ולכן יותר אנרגיה מתפנה לצורך הטיסה נטו
לא הייתי אומר שמערכת הפלייבר אמינה.
ככלל, ככל שיש במסוק פחות מכלולים מיכניים הוא אמין יותר.
מבחינת מיומנות לכיוון וכיול, ממש לא בשמיים, כל אחד יכול ללמוד ובשוק לא חסרות מערכות פשוטות.
gadily
16-04-2010, 09:07:09
הפליי בר הוא ג'יירו מכאני שמתקן ומייצב את המסוק בצירים הרלוונטיים
כשהוא איננו, יש מערכת סנסורים שמשדרת ללהב דרך הסרוואים את המידע שמחסורו של הפליי בר יוצר
מערכת הפליי בר פשוטה , אמינה וזולה
מערכת הפלייברלס, יקרה ,יותר רכיבים שיכולים להתקלקל,ודורשת מיומנות כיוונים וציוד כיוונים יותר מורכב ויקר. אבל ללא הפליי בר מערכת עומסים עצומה שאינה תורמת לטיסה עצמה הוסרה מהמסוק ולכן יותר אנרגיה מתפנה לצורך הטיסה נטו
שאלה לי אליך עודד:
האם לדעתך באמצעות בחירת הגברים שונים במערכת הפלייברלס ניתן לקבל מסוק רגוע יותר/עצבני יותר?
(שווה ערך למשקולות שניתן להוסיף/להוריד לקצות הפליבר המיכני להגברת האפקט הג'ירוסקופי וקבלת מסוק יציב יותר/פחות)
gadily
16-04-2010, 09:24:54
קופטר איקס הוציאו לאחרונה גירסת טורקטיוב 450 שהינה חיקוי שנראה לא רע לטירקס 450 פרו בפחות מ30% של המחיר של הטירקס 450 פרו
http://www.ehirobo.com/shop/product_info.php?cPath=334_174&products_id=9271
3 שאלות למנוסים של הפורום:
א. האם מישהוא התנסה בגרסה זאת של קופטר איקס?
ב. הגישה שלי היא תמיד ללכת על האיכותי ביותר ולהשקיע בו את הזמן היקר שחסר לכולנו.
האם לדעתכם גם קופטר איקס טורקטיוב יתן ביצועים ואמינות סבירים (בהנחה שנרכיב עליו סטאפ איכותי)
ג. גם בטירקס וגם בקופטר איקס סרוו זנב לא ניתן כנראה להזזה קדימה/אחורנה . האם זה לא עלול להפריע בתהליך כיול הג'ירו במצב gain mode? (בתהליך זה מזיזים את הסרוו קדימה/אחורה על הבום לפי הצורך למניעת סחיפה של הזנב)
gadily
16-04-2010, 09:28:23
ההודעה צורפה בטעות לשרשור הקודם.
היתה אמורה להפתח כנושא חדש.
wind556
16-04-2010, 09:43:18
שאלה לי אליך עודד:
האם לדעתך באמצעות בחירת הגברים שונים במערכת הפלייברלס ניתן לקבל מסוק רגוע יותר/עצבני יותר?
(שווה ערך למשקולות שניתן להוסיף/להוריד לקצות הפליבר המיכני להגברת האפקט הג'ירוסקופי וקבלת מסוק יציב יותר/פחות)
לא ניסיתי את זה, אני מניח שכן
wind556
16-04-2010, 09:46:59
קופטר איקס הוציאו לאחרונה גירסת טורקטיוב 450 שהינה חיקוי שנראה לא רע לטירקס 450 פרו בפחות מ30% של המחיר של הטירקס 450 פרו
http://www.ehirobo.com/shop/product_info.php?cPath=334_174&products_id=9271
3 שאלות למנוסים של הפורום:
א. האם מישהוא התנסה בגרסה זאת של קופטר איקס?
ב. הגישה שלי היא תמיד ללכת על האיכותי ביותר ולהשקיע בו את הזמן היקר שחסר לכולנו.
האם לדעתכם גם קופטר איקס טורקטיוב יתן ביצועים ואמינות סבירים (בהנחה שנרכיב עליו סטאפ איכותי)
ג. גם בטירקס וגם בקופטר איקס סרוו זנב לא ניתן כנראה להזזה קדימה/אחורנה . האם זה לא עלול להפריע בתהליך כיול הג'ירו במצב gain mode? (בתהליך זה מזיזים את הסרוו קדימה/אחורה על הבום לפי הצורך למניעת סחיפה של הזנב)
האיכות של קופטר טובה מאד, אישית הייתי מעדיף את הגירסה עם הרצועה.
אני לא יודע מה הדרישות שלך מעצמך, עצם העובדה שזה פרו מעידה על אופי מסויים ולא על "יותר טוב". השאלה אם אתה מודע לזה.
אין כל בעייה עם מיקום סרוו הזנב, יש עוד דרך והיא קיצור או הארכה של הפושרוד
קופטר איקס הוציאו לאחרונה גירסת טורקטיוב 450 שהינה חיקוי שנראה לא רע לטירקס 450 פרו בפחות מ30% של המחיר של הטירקס 450 פרו
http://www.ehirobo.com/shop/product_info.php?cPath=334_174&products_id=9271
3 שאלות למנוסים של הפורום:
א. האם מישהוא התנסה בגרסה זאת של קופטר איקס?
ב. הגישה שלי היא תמיד ללכת על האיכותי ביותר ולהשקיע בו את הזמן היקר שחסר לכולנו.
האם לדעתכם גם קופטר איקס טורקטיוב יתן ביצועים ואמינות סבירים (בהנחה שנרכיב עליו סטאפ איכותי)
ג. גם בטירקס וגם בקופטר איקס סרוו זנב לא ניתן כנראה להזזה קדימה/אחורנה . האם זה לא עלול להפריע בתהליך כיול הג'ירו במצב gain mode? (בתהליך זה מזיזים את הסרוו קדימה/אחורה על הבום לפי הצורך למניעת סחיפה של הזנב)
א.לא, התנסתי בגרסת שידרוג של V2 T450 והיא עובדת נהדר.
ב.+1, התשובה היא כן, TT מגביר את ביצועי הזנב, הדיוק שלו, מפחית את חיכוך התימסורת וכפועל יוצא מעלה את זמן הטיסה, אין סיבה שלא תקבל הבדל גם בקופטר.
ג.התושבת ניתנת להזזה, אין צורך להזיזה כל עוד הבום נשאר באותו אורך כולל הגאומטריה של מערכת הזנב ואין סיבה להפרעה בכיול הג'ירו (בטירקס הכל נשאר זהה).
מה שכן, כאשר עוברים ל TT מקבלים ביצועי זנב חזקים יותר ובד"כ נדרש להוריד מעט רגישות (כך היה אצלי).
bendisar
16-04-2010, 10:16:54
שאלה לי אליך עודד:
האם לדעתך באמצעות בחירת הגברים שונים במערכת הפלייברלס ניתן לקבל מסוק רגוע יותר/עצבני יותר?
(שווה ערך למשקולות שניתן להוסיף/להוריד לקצות הפליבר המיכני להגברת האפקט הג'ירוסקופי וקבלת מסוק יציב יותר/פחות)
שלום גדי, התשובה היא לא, כמו שבג'ירו תפקיד ההגבר הוא לא לתת מסוק עצבני יותר או פחות (מבחינת הזנב כמובן) כך גם ההגבר לא משנה את תגובות המסוק במחינת רגוע/עצבני, אבל מה שכן שולט על כך, במערכות של אליין הם SWASH MIX
וגם ה-EXPO
במערכת של מיקדו אלה כיוונים דרך המחשב
קופטר איקס הוציאו לאחרונה גירסת טורקטיוב 450 שהינה חיקוי שנראה לא רע לטירקס 450 פרו בפחות מ30% של המחיר של הטירקס 450 פרו
http://www.ehirobo.com/shop/product_info.php?cPath=334_174&products_id=9271
3 שאלות למנוסים של הפורום:
א. האם מישהוא התנסה בגרסה זאת של קופטר איקס?
ב. הגישה שלי היא תמיד ללכת על האיכותי ביותר ולהשקיע בו את הזמן היקר שחסר לכולנו.
האם לדעתכם גם קופטר איקס טורקטיוב יתן ביצועים ואמינות סבירים (בהנחה שנרכיב עליו סטאפ איכותי)
ג. גם בטירקס וגם בקופטר איקס סרוו זנב לא ניתן כנראה להזזה קדימה/אחורנה . האם זה לא עלול להפריע בתהליך כיול הג'ירו במצב gain mode? (בתהליך זה מזיזים את הסרוו קדימה/אחורה על הבום לפי הצורך למניעת סחיפה של הזנב)
א. לא עם הגרסה הספציפית הזאתי, אבל יש לי נסיון נרחב בגרסאת ה- SE V2 ואני יכול לאמר לך שהוא מסוק די איכותי, אבל לא מגיע לאיכות ההטסה של מסוקי אליין (ניתן להרגיש הבדלים אלה בתרגילי 3D מסויימים)
ב. אענה לך בשאלה, אם אתה רוצה להשיג את הטוב ביותר למה שלא תיקח את אליין?
אני בטוח שלא יהיו הבדלי מחירים ואם כן אז קטנים בין האליין לקופטר איקס, והסט אם שאצה מקבל עם המסוק של אליין הוא איכותי ביותר
ג.זה נכון שבדגם הפרו תושבת הזנב היא קובעה מכיוום שהסרוו מחובר לשלדה, אבל ניתן לכוון את אורך הפוש רוד שמחבר את סרוו הזנב למערכת הזנב,לדעתי זוהי שיטה קלה ומדוייקת יותר לכיוון המערכת
עוד שאלה לי אליך גדי, האם אתה מטיס מתחיל, האם אתה יודע לנחות מצויין בלי לשפשף את להבי הזנב בקרקע בכל נחיתה?
הסיבה שאני שואל זאת מכיוון שלהנעת טורק טיוב לזנב יש גם חסרון, כך נגיעה או ליטוף עם הרצפה של להבי הזנב יגרור לטחינת גלגלי שיניים, ואם אתה עדיין לא שולט בנחיתות מושלמות ללא נגיעה של הזנב ברצפה כדאי לך לקחת את הטירקס ספורט, שהוא זול יותר מהפרו וטס אותו הדבר. את הבדלי הטיסה ביניהם יהיה ניתן להרגיש רק אחרי שנים של אימון וטיסת 3D אגרסיבית
מקווה שעזרתי
אלעד
gadily
16-04-2010, 12:29:16
האיכות של קופטר טובה מאד, אישית הייתי מעדיף את הגירסה עם הרצועה.
אני לא יודע מה הדרישות שלך מעצמך, עצם העובדה שזה פרו מעידה על אופי מסויים ולא על "יותר טוב". השאלה אם אתה מודע לזה.
אין כל בעייה עם מיקום סרוו הזנב, יש עוד דרך והיא קיצור או הארכה של הפושרוד
תודה על תשובתך עודד
לא חשבתי לרגע שפרו יותר טוב או פחות טוב התמקדתי באיכות של קופטר איקס אותו מעולם לא ניסיתי.
ההתנסות שלי במסוקים ה"גדולים" היא רק בטירקס.
אני אישית חובב יותר TT מאשר רצועה ומודע ליתרונות והחסרונות של כל אחת מהשיטות.
בעניין קיצור או הארכה של הפושרוד בהחלט מתאים אם כי מעט יותר מסורבל.
gadily
16-04-2010, 12:33:49
א.לא, התנסתי בגרסת שידרוג של V2 T450 והיא עובדת נהדר.
ב.+1, התשובה היא כן, TT מגביר את ביצועי הזנב, הדיוק שלו, מפחית את חיכוך התימסורת וכפועל יוצא מעלה את זמן הטיסה, אין סיבה שלא תקבל הבדל גם בקופטר.
ג.התושבת ניתנת להזזה, אין צורך להזיזה כל עוד הבום נשאר באותו אורך כולל הגאומטריה של מערכת הזנב ואין סיבה להפרעה בכיול הג'ירו (בטירקס הכל נשאר זהה).
מה שכן, כאשר עוברים ל TT מקבלים ביצועי זנב חזקים יותר ובד"כ נדרש להוריד מעט רגישות (כך היה אצלי).
הי ZIKI
מסכים איתך לגבי היתרונות של ה-TT. זוהי בדיוק הסיבה שנמשכתי לקופטר איקס TT
.יש ל-TT יתרון נוסף כשמטיסים עם גוף סקייל.
-אין צורך בתחזוקה של מתיחת הרצועה עם הזמן.
gadily
16-04-2010, 12:51:38
שלום גדי, התשובה היא לא, כמו שבג'ירו תפקיד ההגבר הוא לא לתת מסוק עצבני יותר או פחות (מבחינת הזנב כמובן) כך גם ההגבר לא משנה את תגובות המסוק במחינת רגוע/עצבני, אבל מה שכן שולט על כך, במערכות של אליין הם SWASH MIX
וגם ה-EXPO
במערכת של מיקדו אלה כיוונים דרך המחשב
אלעד-תודה על תשובתך והתיחסותך לנושא.
יתכן שאנחנו מסתכלים על הנושא מנקודת מבט שונה.במהלך עבודתי כמהנדס אוירונאטיקה המתמחה גם בבקרת טיסה יצא לי ל"סגור" חוגי טיסה שונים באמצעות ג'ירו אשר יציאתו מוכפלת בהגבר.
חד משמעית- הגברים שונים גורמים לכלי הטיס להגיב דינמית בצורה שונה!
תמיד זריזות ועצבנות באים על חשבון יציבות.אינני יודע איך חוג הבקרה של הפיברלס מתוכנן אבל אני די בטוח שהגברים שונים יגרמו להתנהג בצורה שונה. SWASH MIX וה-EXPO משפיעים על הניהוג של המטיס שמשפיע על התנהגות המסוק.אני התענינתי יותר ביציבות הטבעית של המסוק ללא ניהוג.
(לצורך ההבנה של מערכת הפליברלס)
א. לא עם הגרסה הספציפית הזאתי, אבל יש לי נסיון נרחב בגרסאת ה- SE V2 ואני יכול לאמר לך שהוא מסוק די איכותי, אבל לא מגיע לאיכות ההטסה של מסוקי אליין (ניתן להרגיש הבדלים אלה בתרגילי 3D מסויימים)
ב. אענה לך בשאלה, אם אתה רוצה להשיג את הטוב ביותר למה שלא תיקח את אליין?
אני בטוח שלא יהיו הבדלי מחירים ואם כן אז קטנים בין האליין לקופטר איקס, והסט אם שאצה מקבל עם המסוק של אליין הוא איכותי ביותר
ג.זה נכון שבדגם הפרו תושבת הזנב היא קובעה מכיוום שהסרוו מחובר לשלדה, אבל ניתן לכוון את אורך הפוש רוד שמחבר את סרוו הזנב למערכת הזנב,לדעתי זוהי שיטה קלה ומדוייקת יותר לכיוון המערכת
עוד שאלה לי אליך גדי, האם אתה מטיס מתחיל, האם אתה יודע לנחות מצויין בלי לשפשף את להבי הזנב בקרקע בכל נחיתה?
הסיבה שאני שואל זאת מכיוון שלהנעת טורק טיוב לזנב יש גם חסרון, כך נגיעה או ליטוף עם הרצפה של להבי הזנב יגרור לטחינת גלגלי שיניים, ואם אתה עדיין לא שולט בנחיתות מושלמות ללא נגיעה של הזנב ברצפה כדאי לך לקחת את הטירקס ספורט, שהוא זול יותר מהפרו וטס אותו הדבר. את הבדלי הטיסה ביניהם יהיה ניתן להרגיש רק אחרי שנים של אימון וטיסת 3D אגרסיבית
מקווה שעזרתי
אלעד
א.אינני מטיס 3D האם יש הבדל באמינות בין אליין וקופטר? (כמה תקלות לכל שעת טיסה?)
ב. תמיד לקחתי אליין אבל הבדל המחיר של 70% גרם לי לשאול האם אליין שווה את מחירו?
לגבי הנחיתות אתה כמובן צודק ואני מודע לכך.עם זאת מעט מאד יצא לי לפגוע עם רוטור הזנב בקרקע.
bendisar
16-04-2010, 13:07:43
יכול להיות שאתה השתמשת בג'ירואים מסוג RATE? הגירו במערכות FBL הוא גירו נועל ראש, כלאמר שהוא מודלק הוא ננעל על נקודת אמצע ושומר על נקודת האמצע הזאת, כך שהוא יפצה על הסטיות שכל גורם חיצוני כמו רוח ו/או שינויי סלד ופיטצ' גורמים עד שהוא חוזר לנקודת האמצע שלו, הדבר היחיד שיכול להזיז את נקודת האמצע הזאת היא פקודה מהשלט ואז הג'ירו מזיז את נקודת האמצע שלו בהתאם ושומר עליה עד לשינוי הבא מהמטיס
ג'ירו RATE רק מפצה על סטיות חיצוניות בלי שום התייחסות לנקודת אמצע
שינוי ההגבר בג'ירו מסוג RATE בכלי טיס בעלי כנף קבועה בהחלט יכול לשנות התנהגות באוויר
במערכת FBL (בה כל שלושת הג'ירואים הם בעלי נעילת ראש) שינוי ההגבר נועד כדי לכוון אותה לעבוד כראוי, לא כדי לשנות את אופי הטיסה של המסוק, יותר מידי הגבר יגרום למערכת לתקן יותר מידי, דבר שיגרור לאוסקילציות, ופחות מידי הגבר יגרום לכך שהמערכת לא תפצה על סטיות חיצוניות מספיק
עכשיו לעניין השני
אני בעל של מסוק קופטר איקס כבר כמעט 3 שנים ואף פעם לא הייתה לי בעייה מכאנית, אבל ברגע שהתחלתי להטיס מסקים של חברת אליין שמתי לב כי הם יותר יציבים ומדוייקים, אפילו הטירקס 250 שלי יותר יציב מהקופטר איקס 450, האמת שהוא כמעט יציב כמו הטירקס 500 שלי מפתיע ככשל שזה נשמע
אני מעוניין לראות את החישובים שלך לגבי איך הסקת כי הטירקס יקר ב- 70% מהקופטר איקס, אני משווה את המסוק כולל כל האלקטרוניקה עליו במחירים, ובסט אפ זהה הבדלי המחירים הם קטנים מאוד
לגבי סוגיית הנחיתות עם TT. כשנוחתים עם TT מומלץ להטות את המסוק בצורה מאוד קלה קדימה כדי לשמור את הזנב מעל הרצפה, ככה אפשר לנחות בבטחה בלי לטחון גלגלי שיניים
יש להזהר במיוחד ולנחות על משטח ישר ולא על משטח כדוגמאת דשא
מקווה שעזרתי
אלעד
wind556
16-04-2010, 13:08:19
יש לי נסיון רב עם קופטר,ברשותי הקופטר הראשון בארץ ומעולם לא נתקלתי בבעיית אמינות. בביתי עברו מאות מסוקים שונים מכל סוג, ואף פעם לא נתקלתי בנחיתות כלשהי של הקופטר לעומת הטי רקס בדגמי ה450 ומעלה, לעומת זאת ב250 נתקלתי דווקא בנחיתות של הטי רקס לעומת הקופטר ואפילו הטארוט(ובטח מעריצי אליין יתנפלו עלי עכשיו)
guylederer
16-04-2010, 13:13:34
מאד ממליץ לך אם אתה כבר משקיע תלך על טירקס פרו ואתה תשים לב לאיכויות אחרות לעומת קופטר ...
יש לי נסיון רב עם קופטר,ברשותי הקופטר הראשון בארץ ומעולם לא נתקלתי בבעיית אמינות. בביתי עברו מאות מסוקים שונים מכל סוג, ואף פעם לא נתקלתי בנחיתות כלשהי של הקופטר לעומת הטי רקס בדגמי ה450 ומעלה, לעומת זאת ב250 נתקלתי דווקא בנחיתות של הטי רקס לעומת הקופטר ואפילו הטארוט(ובטח מעריצי אליין יתנפלו עלי עכשיו)
:D ההמשך כבר ידוע אז אני אחסוך את זה.
גדי :
לגבי ההבדלים בין קופטר לטירקס.... אני נתקלתי
ברמת האיכות רק בשלבי 3D !! כל עוד מדובר
על טיסה רגילה וטיסה למתחילים לא תרגיש
את ההבדל כל עוד שלא תרסק.
בכל מקרה אני נאמן לאליין ולא מחליף אותם גם
אם זה יחסוך לי 700 דולר ! השורה התחתונה
אצלי היא להגיע לשטח ולהטיס ולהיות רגוע מבחינת המסוק !
שיהיה שבת שלום ובהצלחה !
gadily
16-04-2010, 14:52:15
יכול להיות שאתה השתמשת בג'ירואים מסוג RATE? הגירו במערכות FBL הוא גירו נועל ראש, כלאמר שהוא מודלק הוא ננעל על נקודת אמצע ושומר על נקודת האמצע הזאת, כך שהוא יפצה על הסטיות שכל גורם חיצוני כמו רוח ו/או שינויי סלד ופיטצ' גורמים עד שהוא חוזר לנקודת האמצע שלו, הדבר היחיד שיכול להזיז את נקודת האמצע הזאת היא פקודה מהשלט ואז הג'ירו מזיז את נקודת האמצע שלו בהתאם ושומר עליה עד לשינוי הבא מהמטיס
ג'ירו RATE רק מפצה על סטיות חיצוניות בלי שום התייחסות לנקודת אמצע
שינוי ההגבר בג'ירו מסוג RATE בכלי טיס בעלי כנף קבועה בהחלט יכול לשנות התנהגות באוויר
במערכת FBL (בה כל שלושת הג'ירואים הם בעלי נעילת ראש) שינוי ההגבר נועד כדי לכוון אותה לעבוד כראוי, לא כדי לשנות את אופי הטיסה של המסוק, יותר מידי הגבר יגרום למערכת לתקן יותר מידי, דבר שיגרור לאוסקילציות, ופחות מידי הגבר יגרום לכך שהמערכת לא תפצה על סטיות חיצוניות מספיק
מכל מלמדי השכלתי.המטיס מכוון רק הגבר אחד לכל חוג ולכאורה יש רק הגבר אחד איתו ניתן לעבוד.עדיין נראה לי שמטיס מיומן ינסה גם הגבר מעט יותר קטן מהאופטימלי כדי לקבל יותר זריזות.מסקרן אותי איך היציבות הטבעית של המסוק (ללא ניהוג) תשתנה ביחס לאותו מסוק בדיוק עם פלי בר (ראה טירקס 500ESPעכשיו לעניין השני
אני בעל של מסוק קופטר איקס כבר כמעט 3 שנים ואף פעם לא הייתה לי בעייה מכאנית, אבל ברגע שהתחלתי להטיס מסקים של חברת אליין שמתי לב כי הם יותר יציבים ומדוייקים, אפילו הטירקס 250 שלי יותר יציב מהקופטר איקס 450, האמת שהוא כמעט יציב כמו הטירקס 500 שלי מפתיע ככשל שזה נשמע
אני מעוניין לראות את החישובים שלך לגבי איך הסקת כי הטירקס יקר ב- 70% מהקופטר איקס, אני משווה את המסוק כולל כל האלקטרוניקה עליו במחירים, ובסט אפ זהה הבדלי המחירים הם קטנים מאוד
לגבי סוגיית הנחיתות עם TT. כשנוחתים עם TT מומלץ להטות את המסוק בצורה מאוד קלה קדימה כדי לשמור את הזנב מעל הרצפה, ככה אפשר לנחות בבטחה בלי לטחון גלגלי שיניים
יש להזהר במיוחד ולנחות על משטח ישר ולא על משטח כדוגמאת דשא
מקווה שעזרתי
אלעד
לקחתי לתשומת ליבי את הטיפ שלך לנחיתות עם TT.
בעניין המחירים:
קצת הגזמתי לגבי פער המחירים.
קופטר איקס TT ללא תוספות עולה .90$ טירקס 450 TT כולל מנוע ובקר עולה 330$ אם נוריד 100$ עבור מנוע ובקר,נקבל מסוק ערום ב- 250$ מה שאומר שמסוק מול מסוק ללא תוספות הקופטר עולה 40% ממחיר הטירקס.(הטירקס יקר פי 2.5 יותר) מה שסקרן אותי זה עדיין זה הבדלי האיכות במכניקה והגופנאות של שני המסוקים.(האם בכלל כדאי להשקיע סטאפ יקר על מסוק זול?)
ברור שאם מזוודים בסטאפ איכותי את שניהם הפער היחסי מצטמצם. יתרה מזאת אני הלכתי רחוק יותר והטירקס הראשון שלי ( דגם XL פלסטיקי) הושבח בראש אלומיניום של Micro heli canada
gadily
16-04-2010, 14:54:12
:D ההמשך כבר ידוע אז אני אחסוך את זה.
גדי :
לגבי ההבדלים בין קופטר לטירקס.... אני נתקלתי
ברמת האיכות רק בשלבי 3D !! כל עוד מדובר
על טיסה רגילה וטיסה למתחילים לא תרגיש
את ההבדל כל עוד שלא תרסק.
בכל מקרה אני נאמן לאליין ולא מחליף אותם גם
אם זה יחסוך לי 700 דולר ! השורה התחתונה
אצלי היא להגיע לשטח ולהטיס ולהיות רגוע מבחינת המסוק !
שיהיה שבת שלום ובהצלחה !
הי שגיא - תחושות הבטן שלי לגבי אליין מול קופטר איקס דומות לשלך.
gadily
16-04-2010, 15:02:45
יש לי נסיון רב עם קופטר,ברשותי הקופטר הראשון בארץ ומעולם לא נתקלתי בבעיית אמינות. בביתי עברו מאות מסוקים שונים מכל סוג, ואף פעם לא נתקלתי בנחיתות כלשהי של הקופטר לעומת הטי רקס בדגמי ה450 ומעלה, לעומת זאת ב250 נתקלתי דווקא בנחיתות של הטי רקס לעומת הקופטר ואפילו הטארוט(ובטח מעריצי אליין יתנפלו עלי עכשיו)
משוכנע שאתה מציג את האמת הסוביקטיבית שלך. מקווה ש"קנאת סופרים" בין אליין וקופטר תהיה לטובת הצרכנים.עדיין כשאתה לוקח מסוק "ערום" שמחירו 250$ כדומת טירקס 450 TT ומיצר מסוק חיקוי במחיר של 40% ממחירו אתה לא חייב להתפשר על איכות?
ואם נעבור לרגע לגדולים,
לא יודע אם ראיתם את תוצאות חקירת התרסקות הרובינסון מול חופי נתניה. במקרה זה היה כשל מיכני שגרם לאובדן שליטה והתרסקות.ועדת החקירה פסקה שבמסוק הרובינסון נעשו המון פשרות בתכנון ובאיכות כדי להוזיל מחיר...............
gadily
16-04-2010, 15:05:12
לקחתי לתשומת ליבי את הטיפ שלך לנחיתות עם TT.
בעניין המחירים:
קצת הגזמתי לגבי פער המחירים.
קופטר איקס TT ללא תוספות עולה .90$ טירקס 450 TT כולל מנוע ובקר עולה 330$ אם נוריד 100$ עבור מנוע ובקר,נקבל מסוק ערום ב- 250$ מה שאומר שמסוק מול מסוק ללא תוספות הקופטר עולה 40% ממחיר הטירקס.(הטירקס יקר פי 2.5 יותר) מה שסקרן אותי זה עדיין זה הבדלי האיכות במכניקה והגופנאות של שני המסוקים.(האם בכלל כדאי להשקיע סטאפ יקר על מסוק זול?)
ברור שאם מזוודים בסטאפ איכותי את שניהם הפער היחסי מצטמצם. יתרה מזאת אני הלכתי רחוק יותר והטירקס הראשון שלי ( דגם XL פלסטיקי) הושבח בראש אלומיניום של Micro heli canada
טעות סופרים - הכונה היא כמובן ל230$ מול 90$ יחסי המחירים לא משתנים.
wind556
16-04-2010, 16:12:35
מנוע ובקר עולים בסביבות 30$-40$ וזה ללא שום פשרות
לגבי ההבדל במחיר, זה הבדל מותגי , שניהם בנויים באותו CNC עם אותם קבצי מחשב וכל השאר נובע רק מחיבה למותגים
כל מסוק יש בו תקלות ונזקים, שום מנגנון מכאני לא חסין מפניהם, ואת המחיר קובעת מחלקת השיווק.
אישית לא אשלם דולר אחד יותר עבור טי רקס, אני איש מכאניקה כל חיי,יודע להבחין באיכויות של מנגנונים, וכאמור ראיתי בחנתתי מקרוב ועשיתי טיסות מבחן למאות מסוקים מכל סוג, ואין כל הבדל באיכות.
ראה דוגמה מספינת הדגל של אליין:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=21005
ראה דוגמה מספינת הדגל של אליין:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=21005
מה אתה מוכיח בזה עודד ???
המינימום תסביר מה רואים שם ....
וזה לא כמו שזה נראה כי זה מסוק שבמקור ניטרו
ועבר הסבה לא נכונה לחשמלי !!!
אבל יפה שתפסת על זה טרמפ :D
גדי אין בסרטון שום המחשה לאיכות של אליין אלא לחוסר מקצועיות של המרכיב.
לגבי אליין או קופטר והאיכות שלהם תצא לשטחי הטסה ותראה במו עייניך !
תשאל שאלות תבקש חוות דעת ממטיסים מנוסים ברמה של 3D !
כל האינפורמציה שתקבל מחוץ לשטחי ההטסה עלול גם
להטעות אותך עקב מניעים כאלו ואחרים.
wind556
16-04-2010, 19:28:28
שגיא, אני אומר דבר פשוט: אף אחד לא חסין מתקלות
ואל תיכנס גם אתה לסרט שיש איזה מניע נסתר בדברי
ראיתי פגמי איכות בכל מסוק שקיים, כולל טי רקס (יותר פעמים מאשר בקופטר)
אל תיקח את זה אישית שגיא, זה לא אומר שטי רקס גרוע, נהפוך הוא
אבל בשום פרמטר הניתן להגדרה טכנולוגית לא ראיתי שום הבדל בין שני דגמי המסוקים.
ואל תגיד לי שזה בגלל שיש לי קופטר, יש לי בדיוק את המסוקים שאני בוחר שיהיו לי
אני לא לוקח שום דבר אישית אבל דבריך לא מדויקים כגון הצגת הסרטון !
וכגון הצגת כשלים לא נכונים לגבי אליין .... אני לא רוצה לספר בפורום
מה קרה לי עם חלקים של חברה כזו או אחרת אבל אני כן יכול להגיד
שהטירקס זה המקור של קופטר וטארוט וכל החיקוים למיניהם !
אם נתחיל לחפש בכל מסוק פגמים אני בטוח שנמצא בכולם אבל
אנחנו מדברים פה על השוואה בין המסוקים ....
אז במקום להכפיש ולזלזל בחברה שהיא עמוד התווך של המסוקים
מן הראוי שתשים את דבריך במקומם ,
ותציג גם את הסרטון בצורה הנכונה כגון זה שהמסוק עבר הסבה !!!!
וכנראה שמעוצמת המנוע והזוויות הגבוהות המסוק קיבל "בום סטריק"
והתרסק !!!
שיהיה שבת שלום !
מנוע ובקר עולים בסביבות 30$-40$ וזה ללא שום פשרות
לגבי ההבדל במחיר, זה הבדל מותגי , שניהם בנויים באותו CNC עם אותם קבצי מחשב וכל השאר נובע רק מחיבה למותגים
כל מסוק יש בו תקלות ונזקים, שום מנגנון מכאני לא חסין מפניהם, ואת המחיר קובעת מחלקת השיווק.
אישית לא אשלם דולר אחד יותר עבור טי רקס, אני איש מכאניקה כל חיי,יודע להבחין באיכויות של מנגנונים, וכאמור ראיתי בחנתתי מקרוב ועשיתי טיסות מבחן למאות מסוקים מכל סוג, ואין כל הבדל באיכות.
ראה דוגמה מספינת הדגל של אליין:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=21005
עודד
אתה יכול להסביר מה הקשר בין הסרטון לנושא הפוסט הנ"ל?
שני המסוקים (טירקס וקופטר) טסים טוב והרבה מזה דווקא בזכות האלקטרוניקה שתבחר לשים עליהם.
בכל מקרה ואין מה לעשות, טירקס הוא לא המסוק הטוב בעולם (יש טובים ממנו) אבל הוא מוביל בעלות מול התמורה שהוא נותן למטיס שלו מול מתחריו בשוק ובטח שעולה על הקופטר בכמה רמות ברמת הקיט שלו ללא קשר לדגם שתבחר להשוות.
אם אתה מבין במכאניקה כמו שאתה כותב אז אתה ודאי מודע לכך שהחלקים של הטירקס מול הקופטר לא באותה איכות.
השאלה הנשאלת היא האם משתלם לשלם את ההפרש, התשובה לכך: כל אחד בשאיפותיו וכיסו.
בניתי,הטסתי,כיוונתי ותיקנתי את שניהם ואישית אני מעדיף את הטירקס על פני הקופטר.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.