PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! אגזוז משתחרר כל הזמן



titleman
17-04-2010, 21:15:10
שלום
יש לי בעיה באגזוז כבר הרבה זמן.
לא משנה מה עשיתי זה לא עוזר
כל פעם שאני מטיס את הסופרספורסטר:
http://www.greatplanes.com/airplanes/gpma1042.html
האגזוז משתחרר באוויר .
אני עם מנוע OS 46 AX ועם פרופ 10X7
יכול להיות שהוא קטן מידי אז המנוע קצת רועד יותר מידי אין לי מושג.
אבל כשאני טס רגיל ולא מעלה לפול מנוע ולא עולה ב 90 זה יותר טוב
אם אני קצת משתולל איתו האגזוז פשוט משתחרר.
בורג אחת נשחק לי כבר אז קניתי חדש
שמתי שיבה קפיצית משני הצדדים ו2 אומים מכל צד
עדיין לא עוזר תמיד האגזוז או שישתחרר או שהוא יורד אחרי טיסה כשהוא מסובב.

מישהו אולי יכול להגיד למה זה קורה ?
תודה

YAHELMOY
17-04-2010, 21:18:46
איזה מזל היום שלא עף לך ורק הישתחרר אחרת הייתה צריך לשלם על עוד אחד באמת בעיה מוזרה

SuperTiger
17-04-2010, 21:23:33
אני מוסיף למה שכתבת..
אחרי שהיתפרק היום האגזוז
הוספנו עוד אום חיזקנו חזר גם פעם שעברה שמנו לוקטייט
וכבר אין לנו מושג מה הבעיה..

YAHELMOY
17-04-2010, 21:27:49
אני מוסיף למה שכתבת..
אחרי שהיתפרק היום האגזוז
הוספנו עוד אום חיזקנו חזר גם פעם שעברה שמנו לוקטייט
וכבר אין לנו מושג מה הבעיה..

הלוקטייט כבר לא עוזר בכזה כוח עם היד אי אפשר להזיז אותו שמתם 3 אומים?!?:confused:

titleman
17-04-2010, 21:29:09
הלוקטייט כבר לא עוזר בכזה כוח עם היד אי אפשר להזיז אותו שמתם 3 אומים?!?:confused:

שמנו 2 בכל צד לא יודע איך הוא זז

tisanir
17-04-2010, 21:29:52
לוקטיים לא עוזר במקרה הזה ואין סיבה לשים אותו על בורג של אגזוז. הוא מתחמם ומומס.

YAHELMOY
17-04-2010, 21:33:00
לוקטיים לא עוזר במקרה הזה ואין סיבה לשים אותו על בורג של אגזוז. הוא מתחמם ומומס.

זה מה שרציתי להגיד במילים אחרות:)

titleman
17-04-2010, 21:33:41
אה ואם לא הבנתם
האגזוז מחולק ל 2 חלקים וזה מה שמתפרק לי.
לא האגזוז מהמנוע

YAHELMOY
17-04-2010, 21:41:56
נו ברור לדעתי לך עם זה לאמיר

aofer
17-04-2010, 21:52:00
אני זוכר שבמנוע O.S 46FX הישן שלי זה היה קורה גם, הפתרון בזמנו היה ללכת לרתך את שני החלקים ביחד וזה פתר את הבעיה. אני זוכר שגם היו מוציאים את המשתיק על הדרך
לא יודע איך בנוי האגזוז של הAX ובדרך יהיו פה מתנגדים לרעיון שלי :)
למרות שאני לא יכול כרגע לחשוב על טיעון נגד זה

tisanir
17-04-2010, 21:54:15
אפשר להוציא את ה"משתיק". שהוא בעצם הקונוס.
אתה מוזמן להגיע אליי ולנסות להרכיב את חצי האגזוז שלי לחצי האגזוז שלך.
אולי תהיה תפיסה יותר טובה....
דבר איתי מחר.

titleman
17-04-2010, 22:07:38
המשתיק שלי כבר בחוץ
אבל נחשוב על לרתך באמת זה יהיה הכי טוב

Boogle
17-04-2010, 22:16:16
לא יודע מה עשית לו אבל:
1. החלק האחורי של המשתיק יש בו תבריג, אתה אמור להדק את הבורג בתבריג עד שהתבריג נעצר ואז עוד רבע סיבוב בלבד!! אחרת אתה קורע את ההברגה באלומיניום.
2. בשלב זה מבריגים את האום על קצה הבורג המבצבץ מהמשתיק עד שנעצר על האלומיניום וגם אותו מותחים רבע סיבוב בכדי לא לקרוע את ההברגה . וזהו!

אני מניח שמה שקרה לך הוא שקרעת להברגה באלומיניום את הצורה ולכן הכל תלוי באום ובמקום לקבל קליבה בין שני תבריגים יש רק תבריג אחד שמהדק הכל ועכשיו אתה מקונן.

לך לחנות ברגים וקנה אום ניילוק (אני מקווה שיש להשיג כי כמה שאני זוכר זה M3.5). זה יפתור הכל.
לגבי איבוד חצאים, פשוט קשור את החתיכה עם תייל או חוט אל הגוף.
עוד אפשרות , קצת אלימה אבל חוסכת ריתוך , אחרי ההצמדה עם האום, בצע פציעה עמוקה של הכריכות בולטות החוצה של התבריג באמצעות קאטר או פלייר. האום כבר לא ילך לשום מקום.

עמי
17-04-2010, 22:37:53
תחזיר את הקונוס

mosheg
18-04-2010, 05:39:58
תשמע , לפי התיאור שלך ציר גל הארכבה שלך עקום והרעידות מפרקות את ההברגות. מציע לך לבדוק את זה אצל חרט.

DarZeelon
18-04-2010, 06:40:10
טייטלמן,


בחרת לקנות OS?! :D:D

אכלת אותה!!! :(:(


...ואחר כך תדווח לנו כאן, עד כמה המנוע נהדר ואמין; כמו כל האחרים שקנו OS 'כמו כולם', כי אי אפשר לטעות עם OS... :confused::rolleyes:

DarZeelon
18-04-2010, 07:03:30
תשמע, לפי התיאור שלך ציר גל הארכבה שלך עקום והרעידות מפרקות את ההברגות. מציע לך לבדוק את זה אצל חרט.

משה,


הרעידות מעצם פעולתו של מנוע בעל בוכנה יחידה; שבאופן אינהרנטי, אינו יכול להיות מאוזן, עולות בעוצמתן על 'עקמת' של 3 מ"מ בגל-הארכובה.
אם 'תאזן' באופן מושלם את המסה העולה ויורדת (reciprocating mass - בוכנה, טבעת; אם יש, פין-בוכנה והמסה העליונה של הטלטל); תקבל רעד בעוצמה מלאה, רק מצד-אל-צד, כתוצאה מחוסר האיזון במסה הסובבת (rotating mass - משקולת גל הארכובה והמסה התחתונה של הטלטל) שיידרש לשם כך...

איזון 'אופטימלי' של מנוע מסוג זה, משמעותו איזון חלקי, שישווה בין הרעד מעלה-מטה לבין הרעד מצד-אל-צד - רק כמחצית מהמסה העולה ויורדת, תאוזן ע"י מסה סובבת.

בנוסף, גל הארכובה הוא בעצמו 'ציר'... לא צריך כפל-לשון מיותר.

umbo
18-04-2010, 10:17:16
פתיחה של ברגים נובעת מרעידות !
תבדוק את כל גורמי הרעידות בטיסן, והגורם מספר אחד (שלא ציינת שהוא נבדק או הוחלף) זה הפרופ' - בדקת שהוא מאוזן כראוי ?

mosheg
18-04-2010, 11:34:33
דר - במקצועי בעבר הייתי מכונאי , והאמת יש לי קצת ידע במנועים במיוחד של טיסנים. רעידות כמו שהבחור מתאר מפרקות רק אצלו ברגים כך שהתאוריה שלך מיותרת אחרת זה היה קורה לכל המנועים. תעקם גל ארכובה באיזור הפרופ ב חצי מ"מ ותראה איך הברגים שלך נפתחים ( חותם לך על זה ). ( מינסיון ). מאיפה הבאת את ה 3 מ"מ הזה.

DarZeelon
18-04-2010, 12:35:04
...מאיפה הבאת את ה 3 מ"מ הזה?



משה,


ממנוע של מטיס אחר ש-'הצליח' לדפוק את החרטום באדמה, כבר בטיסה הראשונה של הבוקר...
הפעלה של המנוע הראתה שהמדחף ממש 'זורק'... הקוים של הלהבים, במבט צד, היו כמעט שני ס"מ זה מזה!
מיותר לציין שעוצמת הרעידות הייתה זוועתית...

הבחור ביצע תיקון-שַׂדֶה לטיסן; ושם חתיכה של להב מדחף שבור, בין המדחף ל-prop driver, בצד האחד, כך ש-'הזריקה' בקצות הלהבים הופחתה ל-2 מ"מ לערך... אפשר היה להטיס כך.
שום בורג לא נפתח והטיסן עשה עוד 6-7 טיסות. הייתה ויברציה, אך ברמה נסבלת.

בבית, המנוע פורק והתגלה שגל-הארכובה זורק ב-3 מ"מ בקצה ההברגה.
היה צריך להחליפו, שכן העקמומיות היתה 'עקלתון'...

המנוע היה סופר-טייגר 40., מלפני כ-20 שנה.

אגב, בשנת 2002, היה לי עסק לשיפוצים של מנועי כלי-רכב... 'המנועים מפֵּרוּק' הפחיתו את הלקוחות כמעט ל-0...

mosheg
18-04-2010, 12:45:13
נשאר עם האבחנה שלי - הציר עקום. שיבדוק. ונהיה חכמים יותר. ( אגב אין קשר לסוג המנוע ) . יש רועדים יותר ויש פחות בכולם הרעד הקיים לא פותח ברגים. ( שנסגרו כמו שצריך ).

SuperTiger
18-04-2010, 13:07:07
טייטלמן,


בחרת לקנות OS?! :D:D

אכלת אותה!!! :(:(


...ואחר כך תדווח לנו כאן, עד כמה המנוע נהדר ואמין; כמו כל האחרים שקנו OS 'כמו כולם', כי אי אפשר לטעות עם OS... :confused::rolleyes:



היי,
אפשר לדעת למה הוא "אכל אותה.."?
יש לי גם מנוע O.S אבל 75 והוא עובד מצויין טפו טפו טפו..

titleman
18-04-2010, 14:13:56
נשאר עם האבחנה שלי - הציר עקום. שיבדוק. ונהיה חכמים יותר. ( אגב אין קשר לסוג המנוע ) . יש רועדים יותר ויש פחות בכולם הרעד הקיים לא פותח ברגים. ( שנסגרו כמו שצריך ).

אתה יכול להסביר לי מה זה בדיוק אומר שהציר עקום ?
ואיזה ציר ? הציר שאליו מחברים את הפרופ ?
תודה

אליקופטר
18-04-2010, 14:51:23
היי,
אפשר לדעת למה הוא "אכל אותה.."?
יש לי גם מנוע O.S אבל 75 והוא עובד מצויין טפו טפו טפו..

תמשיך להטיס ולהנות הכל בסדר !

DarZeelon
18-04-2010, 15:00:17
אפשר לדעת למה הוא "אכל אותה.."?
יש לי גם מנוע O.S אבל 75 והוא עובד מצויין טפו טפו טפו..



Super Tigre,


כי ל-OS יש את עמדת השוּק הטובה ביותר... שהיא, לדעתי, בלתי מוצדקת.

OS נותנים לך הרגשה טובה ברגע שמתחילים להשתמש בהם. אבל טיפין-טיפין מתחילות בעיות לצוץ; החל ממסבים שקורסים (ואז אני מוכר להם קרמיים...), המשך בשרוולי-צילינדרים שהניקל מתקלף מהם... והמשך במפלט המתפרק... כבר ראיתי את זה פעמים רבות מדי.

מנוע OS היום, אינו דומה כהוא-זה, ל-OS.40/.45/.50/.61/.91/1.08FSR Ring של סוף שנות השבעים, או תחילת שנות השמונים (לא דגם ה-ABC השקרי של אז, שגם הוא הרבה לקלף את הניקל).


בדרך אגב, על בעיות במנוע ה-OS.75AX טרם שמעתי וגם ב-55. יש פחות דיווחים על תקלות.

...רק, אל תירק עליו. אתה עלול לגרום לו לשיתוּך (קוֹרוֹזיָה) במיסבים...:mad:

mosheg
18-04-2010, 17:26:59
מדובר על ציר גל הארכובה, זה שהפרופ יושב עליו. אם אתה לא יודע לפרק לבדוק אתה מוזמן ליצור קשר.

Boogle
18-04-2010, 17:36:11
טייטלמן, המקלדת של אלו מעלי קצת עקומה ורועדת :D

אתה מפספס הידוק בסיסי ואז זה משתחרר. זהו, לא שום סיפור אחר על עקמת סקוליוזיס או סתם יפנים מעצבנים.
מנועי OS מעולים עלאף ועם הביקורת של דר.
אני אישית בעלים של מספר מנועים של OS שהם היחידים שלא הכזיבו.
אין הבדל בין הקישקושים לעיל לבין הקישקושים על DX7 (אגב אם אתה מטיס עם DX7 אולי בזה טמונה הבעיה:D)

titleman
18-04-2010, 17:39:14
טייטלמן, המקלדת של אלו מעלי קצת עקומה ורועדת :D

אתה מפספס הידוק בסיסי ואז זה משתחרר. זהו, לא שום סיפור אחר על עקמת סקוליוזיס או סתם יפנים מעצבנים.
מנועי OS מעולים עלאף ועם הביקורת של דר.
אני אישית בעלים של מספר מנועים של OS שהם היחידים שלא הכזיבו.
אין הבדל בין הקישקושים לעיל לבין הקישקושים על DX7 (אגב אם אתה מטיס עם DX7 אולי בזה טמונה הבעיה:D)

אין מצב שהבעיה היא חיזוק בסיסי
חיזקתי ובדקתי כמה וכמה פעמיים
זה קרה לי 3-4 טיסות בימים שונים
האגזוז היה חזק וזה בטוח
יש גורם אחר שגורם לכך

flatspin
18-04-2010, 18:03:18
ברשותכם, אחזור לנקודת המוצא.
אין ספק שהסיבה הראשונית להשתחררות המשתיק נעוצה ברעידות שהמנוע מפתח. מקורן יכול להיות, כפי שכבר נאמר, ציר עקום (המנוע ספג נחיתת ריסוק ?) כמו גם פרופלור לא מאוזן ואולי גם ספינר לא מאוזן. ברור שבלי קשר לכל דבר אחר, יש למצוא את הסיבה לרעידות ולפתור את התופעה.
ולשאלת המקור, הדרך הקלה והיעילה להבטיח ששני חלקי המשתיק לא ייפרדו באויר היא זו: אחרי שהבורג האורכי סגור היטב ומאובטח, לקדוח חור מוביל, בקוטר מתאים, בין קצה חלקו הקדמי של המשתיק ולתוך קטע החלק האחורי שנכנס בחפיפה ולהבריג לתוכו בלחץ בורג פח קטן.

titleman
18-04-2010, 18:14:19
ברשותכם, אחזור לנקודת המוצא.
אין ספק שהסיבה הראשונית להשתחררות המשתיק נעוצה ברעידות שהמנוע מפתח. מקורן יכול להיות, כפי שכבר נאמר, ציר עקום (המנוע ספג נחיתת ריסוק ?) כמו גם פרופלור לא מאוזן ואולי גם ספינר לא מאוזן. ברור שבלי קשר לכל דבר אחר, יש למצוא את הסיבה לרעידות ולפתור את התופעה.
ולשאלת המקור, הדרך הקלה והיעילה להבטיח ששני חלקי המשתיק לא ייפרדו באויר היא זו: אחרי שהבורג האורכי סגור היטב ומאובטח, לקדוח חור מוביל, בקוטר מתאים, בין קצה חלקו הקדמי של המשתיק ולתוך קטע החלק האחורי שנכנס בחפיפה ולהבריג לתוכו בלחץ בורג פח קטן.

אפשר להגיד שהפרופ די פגוע.
יש עליו סריטות ואולי הוא קצת שחוק.
השבוע אני קונה חדש
הציר לא עקום.
בנתיים אני לא רוצה לשחק עם האגזוז ולקדוח בו.
אם לא תיהיה דרך אחת אני אעשה את זה
תודה

ZvikaF
18-04-2010, 18:34:21
כדאי שתמצא לך מאזן פרופים ותאזן את הפרופ (גם חדש שמגיע מהחנות עלול להיות לא מאוזן).

באחד ממנועי ה OS שלנו (המעולים) הייתה בעייה דומה, לאחר שנהרסה ההברגה באגזוז שמנו מוט הברגה 3 מ"מ מצד לצד, שבשני צדדיו הוא מהודק ע"י אום ניילוק חיצוני - וכך נפתרה הבעיה .

Boogle
18-04-2010, 18:48:16
תכיר - מאזן פרופים בסיסי (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXK247&P=7) - נמכר בחנויות הטיסנים בכ30 ש"ח

http://pics.towerhobbies.com/image/g/gpmq5000.jpg

מטיס1
18-04-2010, 18:50:51
כדאי שתמצא לך מאזן פרופים ותאזן את הפרופ (גם חדש שמגיע מהחנות עלול להיות לא מאוזן).

באחד ממנועי ה OS שלנו (המעולים) הייתה בעייה דומה, לאחר שנהרסה ההברגה באגזוז שמנו מוט הברגה 3 מ"מ מצד לצד, שבשני צדדיו הוא מהודק ע"י אום ניילוק חיצוני - וכך נפתרה הבעיה .

האם האיזון נדרש לכל סוגי הפרופים גם לאילו שניחשבים לטובים כחברה (מסטראייר... ועוד)?


תודה .

ZvikaF
18-04-2010, 19:14:19
האיזון עוזר למנוע רעידות. וגם ייצרנים טובים לא מאזנים איזון מדוייק.
זה תהליך קצר שאורך מספר דקות וחבל לדלג עליו. :)

מטיס1
18-04-2010, 19:38:06
ואיזה חומר ,מדבקה ,צבע ... שמים על הפרופ כדי לאזן ? קישור יעזור לידע:)

Shay
18-04-2010, 20:52:38
משייפים מהצד הכבד, טיפין טיפין

Boogle
18-04-2010, 21:50:49
http://masterairscrew.com/manualinstructions/SELECTING_A_PROPELLER2a.pdf

דף 3 יש הנחיות ברורות לאיזון פרופים

titleman
18-04-2010, 21:56:45
תודה בוגל
אולי במקום המתקן אני יכול להחזיק את זה עם האצבעות ?

Boogle
18-04-2010, 22:50:44
תודה בוגל
אולי במקום המתקן אני יכול להחזיק את זה עם האצבעות ?

רק אם זה מחובר למנוע ואתה במצערת מלאה :D


בקיצור תשובה פשוטה לא!!!!

ram130111
18-04-2010, 23:17:17
Super Tigre,


כי ל-OS יש את עמדת השוּק הטובה ביותר... שהיא, לדעתי, בלתי מוצדקת.

OS נותנים לך הרגשה טובה ברגע שמתחילים להשתמש בהם. אבל טיפין-טיפין מתחילות בעיות לצוץ; החל ממסבים שקורסים (ואז אני מוכר להם קרמיים...), המשך בשרוולי-צילינדרים שהניקל מתקלף מהם... והמשך במפלט המתפרק... כבר ראיתי את זה פעמים רבות מדי.

מנוע OS היום, אינו דומה כהוא-זה, ל-OS.40/.45/.50/.61/.91/1.08FSR Ring של סוף שנות השבעים, או תחילת שנות השמונים (לא דגם ה-ABC השקרי של אז, שגם הוא הרבה לקלף את הניקל).


בדרך אגב, על בעיות במנוע ה-OS.75AX טרם שמעתי וגם ב-55. יש פחות דיווחים על תקלות.

...רק, אל תירק עליו. אתה עלול לגרום לו לשיתוּך (קוֹרוֹזיָה) במיסבים...:mad:



חבר, יש לי OS 45 ו61 וה45 כבר 4 שנים וה61 שנתים וחצי עובדים מעולה!!!! בלי בעיות בלי כלום!.
הוא 4 שנים של עבודה רצופה כי אבא מטיס איתו תטריינר ועובד מעולהה!!! כמעט כל שבת הוא באוויר!