התחברות

צפייה בגרסה מלאה : דיון בקר 75A לטירקס 500



wonderd
17-04-2010, 23:05:09
חשבתי לשדרג את הבקר המקורי של אליין (60A) לבקר 75A, האם זהו שידרוג טוב ל ESP 500 שלי?
האם שידרוג כזה ייתן לי יתרון כלשהו? המנוע שאני משתמש בו הוא החדש של אליין שמוציא כ 1400watt.

guylederer
18-04-2010, 18:35:18
תמיד זה טוב לקחת כ-גיבוי אמפרג' גבוה כדי לדעת שהבקר\מנוע לא יתחממו או חס ושלום ישרפו ...
אישית שידרגתי למנוע סקורפיון 1600kv ובקר של ICE 75 אמפר ... הם הגיעו לידי בידיוק היום ואני בכיף אתן לך חוות דעת אחרי שאני אטיס איתם ...
בכל מצב אם אתה לא מרגיש צורך להחליף אז אל תחליף סתם ... הבקר של אליין עושה תעבודה ... תבדוק שהוא לא מתחמם לך כנ"ל המנוע ...

sagi
18-04-2010, 18:47:19
יופי גיא אתה לא מודיע לי !!!!
תתחדש אחינו ואל תשכח לתת חוות דעת :eek: :D

עוז
18-04-2010, 19:45:29
לדעתי 75A לא מספיק ל - 500, אני מדדתי פיקים של 90A עם מנוע 1400KV של סקורפיון
ואכן אחרי מספר חודשים עלה הבקר בלהבות :mad:. כיום אני עובד עם ICE 100.

ההבדל במחיר לא כזה גדול ~17$ אין הבדל במשקל במקרה הזה (בדר"כ יותר אמפר יותר משקל), ומנסיון מתעשיית האלקטרוניקה ה ICE 75 וה ICE 100 הם אותו הרכיב בדיוק רק ה- 100 דורג כרכיב טוב יותר מאחר שהוא הצליח לפזר את החום גם ב 100A וזה אומר שהוא רכיב טוב יותר גם בזרמים נמוכים יותר. לכן כדי לקחת מראש את ה 100.

בהצלחה
עוז

guylederer
19-04-2010, 12:23:47
אם אני לא טועה ממה שקראתי ברשת ... מנוע 1400kv עובד על סטאפ של 5 תאים והוא צורך זרם יותר גדול מה 1600kv ... מהתכתבויות בחו"ל והרבה חיפוש מידע ... הרבה אומרים שאין צורך למנוע סקורפיון 1600 יותר מה ICE 75 ... אנשים עושים איתם 3D עצבני במיוחד ומדווחים שהכל חוזר קר !

שגיא ! לא שכחתי אותך ... פשוט החבילה הגיע ובקושי יש לי זמן לצלם תמונות כי אני אם החברה ... שאני אתחיל בבניה והרכבה אני אתן פה תמונות :)

wonderd
19-04-2010, 15:45:53
המנוע לא 1400KV אלא 1400watt, ה KV עדיין 1600 כמו המנוע הישן של אליין.

חן תם
19-04-2010, 15:49:08
יש לי ice75 חדש למכירה אם אתה מעוניין צור קשר בפרטי

עוז
19-04-2010, 15:56:05
בדיוק ההפך - יורדים ב KV עבור סטאפ של מספר תאים גבוה יותר (KV מציין את מהירות הסיבוב בתלות במתח), כלומר 1400KV יתאים יותר לסטאפ של 8 תאים.
ואני מתנצל טעות שלי - אני אכן עובד עם 1600KV ולא עם 1400KV כמו שאמרתי קודם.

בכל מיקרה נשרף או לא נשרף עדיף 100 מאשר 75 במקרה של ICE כזה בדיוק אותו הרכיב!
תסתכל על זה ככה ICE75 אילו הרכיבים הפחות מוצלחים בייצור וה- ICE100 הם הרכיבים היותר מוצלחים בייצור - מה תבחר? ההפרש הוא 62 שקלים, אני בוחר ב- ICE100

sagi
19-04-2010, 18:33:02
לדעתי 75A לא מספיק ל - 500, אני מדדתי פיקים של 90A עם מנוע 1400KV של סקורפיון
ואכן אחרי מספר חודשים עלה הבקר בלהבות :mad:. כיום אני עובד עם ICE 100.

ההבדל במחיר לא כזה גדול ~17$ אין הבדל במשקל במקרה הזה (בדר"כ יותר אמפר יותר משקל), ומנסיון מתעשיית האלקטרוניקה ה ICE 75 וה ICE 100 הם אותו הרכיב בדיוק רק ה- 100 דורג כרכיב טוב יותר מאחר שהוא הצליח לפזר את החום גם ב 100A וזה אומר שהוא רכיב טוב יותר גם בזרמים נמוכים יותר. לכן כדי לקחת מראש את ה 100.

בהצלחה
עוז
עם איזה פיניון עבדת ?
על איזה זוויות הטסת ?
ומה הנפח של הסוללה ?
שאלה אחרונה.......
אם המנוע צורך מקסימום 70 אמפר איך בדיוק הגעת ל-90 ????

עוז
19-04-2010, 22:25:05
אם המנוע צורך מקסימום 70 אמפר איך בדיוק הגעת ל-90 ????
שגיא תסתכל בגרף - הלוגר לא משקרת הוא מאוד מדוייק, פיק של 2100W זה כמעט 3 כוחות סוס - ואכן זה המסוק הכי חזק שיש ברשותי לא 600 12S ולא ה - 700 מדגדגים את הבחור הזה.

אז איך בכל זאת עוברים את מקסימום (בהתבסס שכל המטיסים מתחיל או מתקדם רוצים תמיד עוד כוח:))
1. שים לב שהייצרן מדבר על הגבלת זרם רציף של 70A ולא זרם רגעי! גם בקר של 75A יכול לסבול פיקים רגיעים של 100A הכל תלוי בפיזור ההספק של הרכיב.
2. הייצרן מתחייב ל 70A רציף לכל הרכיבים שיוצאים מהמפעל יש כאלה שיעבדו טוב ב -75A ויש כאלו שיעבדו טוב גם ב -80A ... אבל הרכיב הכי גרוע של הייצרן הוא 70A ולכן הוא מתחייב על 70A. אז פה יש גם קצת מזל, אולי התמזל מזלי וקבלתי אחד טוב יותר :D
3. בדיקת טמפ' בסיום הטיסה מורה על 40-45 מעלות תלוי במזג האוויר - וזה תקין לחלוטין, והסיבה לכך היא כי הזרם הממוצע נמוך בהרבה מ 70A.

הסטאפ הוא לא הדיון פה - הבחור בקש המלצה לבקר וה- 100A זאת ההמלצה שלי במקרה הזה.
המלצה שלי מתבססת על נסיון עם שני הבקרים על המסוק המדובר + "קצת" נסיון באלקטרוניקה .

sagi
19-04-2010, 22:36:58
שגיא תסתכל בגרף - הלוגר לא משקרת הוא מאוד מדוייק, פיק של 2100W זה כמעט 3 כוחות סוס - ואכן זה המסוק הכי חזק שיש ברשותי לא 600 12S ולא ה - 700 מדגדגים את הבחור הזה.

אז איך בכל זאת עוברים את מקסימום (בהתבסס שכל המטיסים מתחיל או מתקדם רוצים תמיד עוד כוח:))
1. שים לב שהייצרן מדבר על הגבלת זרם רציף של 70A ולא זרם רגעי! גם בקר של 75A יכול לסבול פיקים רגיעים של 100A הכל תלוי בפיזור ההספק של הרכיב.
2. הייצרן מתחייב ל 70A רציף לכל הרכיבים שיוצאים מהמפעל יש כאלה שיעבדו טוב ב -75A ויש כאלו שיעבדו טוב גם ב -80A ... אבל הרכיב הכי גרוע של הייצרן הוא 70A ולכן הוא מתחייב על 70A. אז פה יש גם קצת מזל, אולי התמזל מזלי וקבלתי אחד טוב יותר :D
3. בדיקת טמפ' בסיום הטיסה מורה על 40-45 מעלות תלוי במזג האוויר - וזה תקין לחלוטין, והסיבה לכך היא כי הזרם הממוצע נמוך בהרבה מ 70A.

הסטאפ הוא לא הדיון פה - הבחור בקש המלצה לבקר וה- 100A זאת ההמלצה שלי במקרה הזה.
המלצה שלי מתבססת על נסיון עם שני הבקרים על המסוק המדובר + "קצת" נסיון באלקטרוניקה .
אני לא מזלזל חס וחלילה ב"קצת" ניסיון אלא מנסה להבין
כי מה שאתה מתאר פה פשוט לא הגיוני ה-600 שעובד עם
מנוע קצת יותר עצבני לא מגיע לפיקים כאלו אז מנוע של 500 ?
מה גם שזה אותה חברה ואני עם הבקר של אליין שלא נחשב איכותי
כל-כך ועם זוויות יחסיות גבוהות למסוק (11.5) !
מה הזוויות טיסה שלך אם אפשר לדעת ?