התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה מנוע צורח



titleman
19-04-2010, 19:07:51
שלום,

יש לי את טיסן הזה super sportster 40 עם מנוע OS 46 AX.
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin...&I=LXAVR1&P=ML

המנוע over power בשבילו וזה נחמד, אבל המנוע נשמע כאילו הוא צורח, הפרופ שיש עליו הוא 10X7 והוא ממש מרעיש.
מה צריך לעשות?
צריך להגדיל את הפרופ או את הפסיעה?
אני רוצה לישמור על המהירות שאני מקבל עם הפרופ 10X7 הטיסן מאוד מהיר איתו

תודה.

גבי א
19-04-2010, 19:16:12
הפרופ הזה מתאים למנוע, אם המנוע ממש צורח (טורים מאד גבוהים) קודם כל תפתח מעט את הסיכה הראשית, יכול להיות שאתה עובד עם תערובת עניה (פחות דלק ממה שצריך יחסית לכמות האויר) תרויח שני דברים, גם המנוע יצרח פחות, וגם תשמור יותר על המנוע ותהנה ממנו יותר זמן. אולי גם תבדוק שהמשתיק יושב בדיוק במקומו ולא מאפשר לגזים (וגם לרעש הפליטה מהמנוע) לצאת לפני שהוא נכנס לאגזוז.

tisanir
19-04-2010, 20:33:39
הורדת את הקונוס. לא?
אם כן, זו הסיבה לרעש.

titleman
19-04-2010, 21:26:20
הורדת את הקונוס. לא?
אם כן, זו הסיבה לרעש.

כן הורדתי.
אבל למה זה משפיע הקונוס הוא רק משתיק

tisanir
19-04-2010, 21:32:59
שאלת למה המנוע צורח.
מה המשתיק אמור לעשות? :)
תעשה 1+1. כמה יצא?

Boogle
19-04-2010, 23:04:23
8?

שים פרופ 10X8 הוא ירגע.

ותחזיר את הקונוס !!!, אתה תאבד את השמיעה שלך , לא אנחנו.

Shay
20-04-2010, 01:57:57
אישית, אני משתדל להתניע עם אטמי אוזניים ולפני ההמראה מוריד אותם, ממליץ בחום לכל מטיסי טיסני הדלק

DarZeelon
20-04-2010, 07:57:52
טייטלמן,


מדחף 11x6 הרבה יותר מתאים, הן למנוע והן לטיסן שלך.

הוא יסחוב אות באופן מכובד ועם הרבה פחות רעש...


פתיחת המחט כדי להוריד סל"ד היא שיטה פסולה מעיקרה.
עם מדחף ומצת נתונים, המחט היא אמצעי השליטה על קידום-ההצתה במנוע להט, שכן תערובת עשירה ניצתת מאוחר יותר (כשהבוכנה קרובה יותר לנמ"ע) ונשרפת יותר לאט (מהירות התקדמות הלהבה נמוכה יותר).

המנוע לא יחיה אפילו דקה אחת יותר (ביחס לחייו עם תערובת שתתן קידום-הצתה אידאלי), אבל הדלק שלך יתבזבז לריק... המיכל ייתרוקן לפני שתספיק לומר "אוֹבּ רובינשטיין"...

אם הרעש עדיין מפריע והמהירות נראית לך מופרזת, אתה תמיד יכול להזיז את הסטיק השמאלי למטה קצת, אחרי ההמראה.


למנוע שתי-הפעימות שלך לא יקרה שום דבר רע, מסל"ד גבוהים... כדי שיהיה פוטנציאל כלשהו לנזק, צריך לעוף לך המדחף, כשאתה במצערת פתוחה במלואה...:eek:

titleman
20-04-2010, 11:37:55
טייטלמן,


מדחף 11x6 הרבה יותר מתאים, הן למנוע והן לטיסן שלך.

הוא יסחוב אות באופן מכובד ועם הרבה פחות רעש...


פתיחת המחט כדי להוריד סל"ד היא שיטה פסולה מעיקרה.
עם מדחף ומצת נתונים, המחט היא אמצעי השליטה על קידום-ההצתה במנוע להט, שכן תערובת עשירה ניצתת מאוחר יותר (כשהבוכנה קרובה יותר לנמ"ע) ונשרפת יותר לאט (מהירות התקדמות הלהבה נמוכה יותר).

המנוע לא יחיה אפילו דקה אחת יותר (ביחס לחייו עם תערובת שתתן קידום-הצתה אידאלי), אבל הדלק שלך יתבזבז לריק... המיכל ייתרוקן לפני שתספיק לומר "אוֹבּ רובינשטיין"...

אם הרעש עדיין מפריע והמהירות נראית לך מופרזת, אתה תמיד יכול להזיז את הסטיק השמאלי למטה קצת, אחרי ההמראה.


למנוע שתי-הפעימות שלך לא יקרה שום דבר רע, מסל"ד גבוהים... כדי שיהיה פוטנציאל כלשהו לנזק, צריך לעוף לך המדחף, כשאתה במצערת פתוחה במלואה...:eek:

תודה על ההסבר המפורט
אני חושב שאני אשאר עם הפרופ שיש לי עכשיו אני אוהב את המהירות שהוא נותן
תגידו 10X8 יתן יותר?
תודה

flatspin
20-04-2010, 17:01:30
פרופ. 10X8 אפשרי. ההאצה תהיה יותר איטית במידת מה, המאמץ של המנוע יגדל ותוספת המהירות תהיה לא משמעותית (התנגדות האויר גדלה בריבוע המהירות). בדומה להילוכים במכונית, עם פרופ. 10X7 (הילוך שלישי)יהיה למנוע יותר קל להגיע לסל"ד גבוה. הוא זה שיגביר את מהירות הטיסן.

DarZeelon
20-04-2010, 17:58:55
טייטלמן,

FS ענה על השאלה במקומי ודבריו מקובלים עלי.

הסל"ד יקטנו, אבל הפסיעה הגדולה יותר מאפשרת מהירות סופית קצת יותר גבוהה.

תוכל להגיע אליה, אולי, אם תטוס מאופק לאופק... אחרת, ה-10x7של APC, ייתן מהירות והאצה עדיפות רוב הזמן.