התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה end points



HKHELI
21-04-2010, 16:58:25
שלום לכולם,
מה ההבדל בSETUP של גירו וסרוו זנב בין :
קביעת END POINT לסרוו הזנב דרך ה SETUP של הגיירו.
לבין קביעת ה ATV לימין ושמאל ב DX7 של הRUDD

תודה

sagi
21-04-2010, 17:01:29
הנתונים הנכונים שהמקלט מקבל מהשלט.
וכפי שנאמר לפי הוראות יצרן !!!!!
כל מי שיגיד לך אחרת מטעה וטועה !
זה יכול לעבוד דרך ה-Travel adj /EP אבל זה לא לפי היצרן !!!
בהצלחה !

HKHELI
21-04-2010, 17:14:35
תודה על התשובה המהירה, אבל לא כל כך הבנתי.
יש לי GP750 + DS620
את ה ENDPOINTS של סרוו הזנב אני קובע דרך ה SETUP בגיירו
אבל לא כתוב בשום מקום על כמה צריך להיות ה ATV

שאלה נוספת, האם קביעת ה END POINTS משפיע גם על מהירות סיבוב הזנב

תודה

liran
21-04-2010, 17:24:55
ה-END POINTS משפיע על "גבולות הגיזרה" של מהלך הסרוו לכל צד בהתאם למגבלות המכניות של הזנב, כלומר "גבולות הגיזרה" של הסליידר של הזנב, וזאת כדי למנוע BINDING כיפוף של הפושרוד שמחבר מהסרוו זנב לסליידר מה שיאמץ מאוד את הסרוו ויגרום לשחיקתו ולצריכת זרם מוגברת במערכת . מה ששולט על מהירות סיבוב הזנב הוא ערוץ ה-RUDDER בפונקציית ה-ATV שבשלט או TRAVEL ADJUSTMENT תלוי בסוג השלט.
ה-GAIN שולט במידת הרגישות של הג'יירו שהיא למעשה מידת ה"תיקון" שיבצע.

sagi
21-04-2010, 17:26:34
End points / Travel Adj למעשה מגדיר מגבלת תנועה של הסרוו !
לעומת זאת בתפריט של ספקטרום יש פונקציה שמיועדת להגדרת ג'ירו.
והיא משדרת את הנתונים הכי נכונים למקלט.

wonderd
21-04-2010, 18:58:23
שגיא, אתה צודק אבל העובדות מלמדות שגם עם T.ADJ המסוק מתפקד מצוין.
בכל מקרה, ב DX7 לפחות לא מדובר על ה RUDD אלא על ערוץ ה GEAR ששולט על הגיין של הג'יירו.
ההבדל העיקרי הוא שעם הגדרת הג'יירו אין אפשרות לעבור בתזוזת כפתור ממצב HH למצב רגיל וללא הגדרת הג'יירו אלא בשימוש ב T.ADJ אפשר בהחלט. הכל עניין של העדפות.

wind556
21-04-2010, 19:13:04
שגיא, אתה צודק אבל העובדות מלמדות שגם עם T.ADJ המסוק מתפקד מצוין.
בכל מקרה, ב DX7 לפחות לא מדובר על ה RUDD אלא על ערוץ ה GEAR ששולט על הגיין של הג'יירו.
ההבדל העיקרי הוא שעם הגדרת הג'יירו אין אפשרות לעבור בתזוזת כפתור ממצב HH למצב רגיל וללא הגדרת הג'יירו אלא בשימוש ב T.ADJ אפשר בהחלט. הכל עניין של העדפות.




לא רק נוחיות
כיווני הג'יירו דרך הT-AD נמצאים ברזולוציה גבוהה יותר וכמובן שבעזרת מפסק הגיר אתה בקלות מבצע את הכיוון ההתחלתי של מירכוז מצב הזנב.
הערה נוספת היא להימנע במידת האפשר מסאב טרים או טרים בכל מיכלול הזנב

bartovmoti
21-04-2010, 19:23:59
אני מציע לך פשוט להיכנס לעמוד הסרטונים הזה של פינלס בוב:
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=176987
ולצפות בסרטון האחרון בדף.

זהו הדף שבו סרטוני ההדרכה של כיוון הספרטן קווארק החדש.
בסרטון האחרון הוא מדבר באופן כללי על אופן פעולת ג'יירו לא חשוב איזה ומסביר למה משמש ה T.Adj ועוד טיפים חשובים בתפעול ג'ירו. מומלץ ביותר!
*

sagi
21-04-2010, 20:02:19
שגיא, אתה צודק אבל העובדות מלמדות שגם עם T.ADJ המסוק מתפקד מצוין.
בכל מקרה, ב DX7 לפחות לא מדובר על ה RUDD אלא על ערוץ ה GEAR ששולט על הגיין של הג'יירו.
ההבדל העיקרי הוא שעם הגדרת הג'יירו אין אפשרות לעבור בתזוזת כפתור ממצב HH למצב רגיל וללא הגדרת הג'יירו אלא בשימוש ב T.ADJ אפשר בהחלט. הכל עניין של העדפות.
אני לא יודע על איזה עובדות אתה מדבר אבל שורה תחתונה
עבדתי ככה פעם וזה עשה לי בעיות כיום אני עובד בדיוק
כמו שהסברתי ויש לי נעילת זנב ושום דבר לא בורח לי.
לגבי רזולוציות כמו שנרשם פה כנראה שאנחנו יותר חכמים מהיצרן.
כנראה שדרך הלמידה שלנו צריכה להיות ארוכה מהרגיל.
ולגבי הכפתור ..... תגיד לי מתי את מטיס ללא נעילת זנב ??!?!!?
ויש לך אופציה של הגדרה אוטמטית לכל 4 מצבי הטיסה שלך !!!!
אחרי שאתה מסיים את הכיוון של הרגישות אתה מעביר למצב זה !!!
לגבי סאב טריים..... באף אחד מהסרוואים שלי אין !!!!!
כל אחד והדרך שלו והנוחות שלו..... אני הולך לפי הוראות יצרן !

bendisar
21-04-2010, 20:05:34
שלום לכולם,
מה ההבדל בSETUP של גירו וסרוו זנב בין :
קביעת END POINT לסרוו הזנב דרך ה SETUP של הגיירו.
לבין קביעת ה ATV לימין ושמאל ב DX7 של הRUDD

תודה
בואו נעשה סדר בבלאגן
יש ATV בשלט
ויש END POINT בג'ירו
שני אלה הם דברים שונים בעלי תפקידים שונים
קודם כל איזה ג'ירו יש לך? כי אז נוכל לעזור לך יותר
ה- END POINT בגירו קובע את הנקודה המקסימלית אליה יניע הג'ירו את סרוו הזנב בכל הג'ירואים המודרניים מכוונים נקודת קצה כזאת בג'ירו לכל צד בנפרד (מכיוון שבמצב ניטרלי הסליידר לא אמור להיות באמצע הציר) תפקיד כיוון ה-END POINT בג'ירו הוא אך ורק למנוע מצב בו הסרוו ממשיך לדחוף אחרי המגבלות המכאניות של הזנב (מצב שיכול לגרום לשריפת סרוו הזנב)

לעומת זאת כיוון ה- ATV דרך השלט נועד לקבוע את קצב הפירו, כלאמר הקצב בו הזנב מסתובב ואך ורק זה.

wonderd
21-04-2010, 20:54:53
שגיא,
אין לך סיבה לצעוק ולהתרגז על כל מי שלא חושב כמוך. אין טעם להתעצבן.
אני מטיס עם הגדרות ג'יירו כרגע, עד לפני כשבוע הייתי עם הגדרות T.ADJ והכל היה תקין לחלוטין. עם ה 450, בתחילת דרכי, היו לי לא מעט ריסוקים ולכן היה לי יותר קל עם ה T.ADJ, אחרת היתה לי בעיה בכל פעם שהייתי צריך לכוון את הזנב מחדש.
איפה אתה רואה הוראות יצרן להשתמש רק בהגדרת הג'יירו? עובדה שיש כמה אפשרויות שאפשר להשתמש בהן.

sagi
21-04-2010, 21:04:13
ואני לא כועס ולא צועק !
תבדוק בחוברת של השלט ותגיד לי
איפה כתוב אחרת ממה שאמרתי לך ?!
אבל שוב כל אחד לומד בדרך שלו.

עומר בנימיני
21-04-2010, 21:34:49
בואו נעשה סדר בבלאגן
יש ATV בשלט
ויש END POINT בג'ירו
שני אלה הם דברים שונים בעלי תפקידים שונים
קודם כל איזה ג'ירו יש לך? כי אז נוכל לעזור לך יותר
ה- END POINT בגירו קובע את הנקודה המקסימלית אליה יניע הג'ירו את סרוו הזנב בכל הג'ירואים המודרניים מכוונים נקודת קצה כזאת בג'ירו לכל צד בנפרד (מכיוון שבמצב ניטרלי הסליידר לא אמור להיות באמצע הציר) תפקיד כיוון ה-END POINT בג'ירו הוא אך ורק למנוע מצב בו הסרוו ממשיך לדחוף אחרי המגבלות המכאניות של הזנב (מצב שיכול לגרום לשריפת סרוו הזנב)

לעומת זאת כיוון ה- ATV דרך השלט נועד לקבוע את קצב הפירו, כלאמר הקצב בו הזנב מסתובב ואך ורק זה.

+1:) הסבר מדוייק!

רק אוסיף ואומר, בטירקס 600 שלי הגבלתי את פעולת הג'ירו עד הקטע בשני בצדדים שהסליידר "שולט" בגריפים (באופן מכני), לפי מה שהבנתי (סרוו זנב DS620) יש לך גם טירקס 600, לכן אני מאמין שגם אצלך זה ככה.

זאת אומרת שאם אתה יוצא מהתחום של השליטה בזנב (ע"י הסליידר) הסרוו יכול להתקע לך ככה (או שהג'ירו לא ייתקן), לכן גם אם ההגבלה המיכאנית מאפשרת תנועה ליאנרית בשני הצדדים, זה לא אומר שאתה צריך להשתמש בכל התנועה, כי יש שלב שבו הזנב פשוט לא מגיב לסרוו, ואם לא תסתכל באותו רגע על הזנב בטח שלא תראה את זה.

בהצלחה

bendisar
21-04-2010, 23:45:32
+1:) הסבר מדוייק!

רק אוסיף ואומר, בטירקס 600 שלי הגבלתי את פעולת הג'ירו עד הקטע בשני בצדדים שהסליידר "שולט" בגריפים (באופן מכני), לפי מה שהבנתי (סרוו זנב DS620) יש לך גם טירקס 600, לכן אני מאמין שגם אצלך זה ככה.

זאת אומרת שאם אתה יוצא מהתחום של השליטה בזנב (ע"י הסליידר) הסרוו יכול להתקע לך ככה (או שהג'ירו לא ייתקן), לכן גם אם ההגבלה המיכאנית מאפשרת תנועה ליאנרית בשני הצדדים, זה לא אומר שאתה צריך להשתמש בכל התנועה, כי יש שלב שבו הזנב פשוט לא מגיב לסרוו, ואם לא תסתכל באותו רגע על הזנב בטח שלא תראה את זה.

בהצלחה

לי יש טירקס 500, אבל זה לא משנה כי בשני המסוקים הזנב בנוי בדיוק אותו הדבר
אבל לא כל כך הבנתי אותך
מגבילים את הסרוו עד שהסליידר נוגע בקצוות המאכניים
בצד אחד זה יוצא הקייס של מערכת הזנב, בצד שני ההאב של הזנב
לא פחות כי אז הג'ירו לא יכול להתמש במלוא הטווח המכני כדי לשמור זנב וכמובן שלא יותר אחרת שורפים סרוו זנב
יש לי ג'ירו ספרטן וסרוו JR DS3500G (שהוא סרוו בגודל מיני ולא סטאנדרט כמו ה-DS620 של אליין לא שזה כל כך משנה)

עומר בנימיני
22-04-2010, 00:03:28
לי יש טירקס 500, אבל זה לא משנה כי בשני המסוקים הזנב בנוי בדיוק אותו הדבר
אבל לא כל כך הבנתי אותך
מגבילים את הסרוו עד שהסליידר נוגע בקצוות המאכניים
בצד אחד זה יוצא הקייס של מערכת הזנב, בצד שני ההאב של הזנב
לא פחות כי אז הג'ירו לא יכול להתמש במלוא הטווח המכני כדי לשמור זנב וכמובן שלא יותר אחרת שורפים סרוו זנב
יש לי ג'ירו ספרטן וסרוו JR DS3500G (שהוא סרוו בגודל מיני ולא סטאנדרט כמו ה-DS620 של אליין לא שזה כל כך משנה)

שמע,

תדחוף את הסליידר לצד האב, לקראת הסוף אתה תרגיש שהסליידר בעצם יוצא מ"שליטה", כלומר ה"לינקים" שלא נתקעים ואתה לא יכול להזיז את הלהבים, מן הסתם גם סרוו (שפועל בתווך מלא) יכול לגרום לזה, ובזמן טיסה זה יכול להפריע, לכן צריך להסתכל טוב טוב על הלהבים כשמגדירים גבולות לסרוו דרך הג'ירו, צריך לראות מתי הלהבים מפסיקים לזוז (כשזה לכיוון ההאב) למרות שזה לא סוף הציר.

bendisar
22-04-2010, 00:07:41
מה שאתה מתאר נשמע כתופעה מסוכנת ולא תקינה
אצלי יש תנועה חופשית לכל אורך המהלך המכאני וגם להבים עצמם זזים לכל אורך המהלך

עומר בנימיני
22-04-2010, 00:12:52
מה שאתה מתאר נשמע כתופעה מסוכנת ולא תקינה
אצלי יש תנועה חופשית לכל אורך המהלך המכאני וגם להבים עצמם זזים לכל אורך המהלך

אני כמעט בטוח שגם אצלי המכאניקה בסדר גמור.

כשהסליידר במסוק שלך בדיוק על 0, האם יש הפרש בין המרחק של שני הלהבים? אצלי כן, אז אם גם אצלך זה ככה אז כנראה שמשהו אצלי לא בסדר, אם אצלך זה לא ככה אז כנראה שפשוט התכנון של המכלול שונה בין שני המסוקים.

אשמח אם תוכל לענות לי על השאלה, ככה אוכל לדעת.

HKHELI
22-04-2010, 11:18:25
תודה לכולם,
השכלתי
ATV קצב הפירו של הזנב
EP גבולות גיזרה

תודה