PDA

צפייה בגרסה מלאה : חור בבוכנה מנוע o.s 50



Shai_B
21-04-2010, 20:44:29
]שלום לכולם !
לפני יומיים הטסתי ראפטור 50 עם מנוע o.s 50 ולפתע כשהמסוק באוויר היה לי קאט מנוע והמסוק התרסק.
כשפתחתי את ראש המנוע גיליתי חור בבוכנה כפי שנראה בתמונות שצירפתי.
יש לציין שהמנוע עבד מצויין ללא כל קושי בהתנעה או שריפה מוגברת של פלאגים.
אני מטיס עם דלק cool power 30% והסיכה הגדולה פתוחה כ 4\3 סיבוב והסיכה הנגדית כפי שנראה בתמונות.
המנוע יחסית חדש והיה במצב הרצה יחסית והסיכה לא נפתחה מעבר לזה כלל.
המנוע עשה +- 2 גלונים של דלק cool power
חום המנוע היה תמיד סביר והמנוע "ניגן" יפה ולא עשה רעשים או הראה סימנים מוקדמים.
האם החור בבוכנה הוא תוצאה של מנוע עני מדי? עשיר מדי?
אני די חדש בתחום והבנתי בנושא מנועים מועטה ואני צריך את עזרתכם וחוות דעתכם בנושא ואשמח לעצות כיצד ניתן למנוע הישנות של מקרה כזה בעתיד.
תודה מראש,שי.
[img]http://www.uploadgeek.com/thumb-5BBD_4BCF443F.jpg (http://www.uploadgeek.com/share-5BBD_4BCF443F.html)[/IMG
http://www.uploadgeek.com/thumb-7C8F_4BCF44E7.jpg (http://www.uploadgeek.com/share-7C8F_4BCF44E7.html)
http://www.uploadgeek.com/thumb-3545_4BCF4503.jpg (http://www.uploadgeek.com/share-3545_4BCF4503.html)
http://www.uploadgeek.com/thumb-AE7D_4BCF451F.jpg (http://www.uploadgeek.com/share-AE7D_4BCF451F.html)

liran
21-04-2010, 20:52:46
מזל טוב חביבי,
טיגנת את המנוע הראשון שלך... בתקווה שגם האחרון.
המנוע פעל באופן עני מאוד ולכן קרה מה שקרה. 3/4 סיבוב פתיחה לסיכה ראשית זה מעט מדי דלק שמגיע למנוע. לגבי ה"ניגן יפה" בין אם יש לך אוזן מוזיקלית או שמיעה אבסולוטית או לא, זיהוי ה"ניגון" הנכון זה משהו שנרכש עם הנסיון, ולכן סביר מאוד שפיספסת כאן את ה"ניגון" המאוד לא יפה של מנוע עני. להבא העזר בבעל ניסיון.

mosheg
21-04-2010, 20:53:57
כנראה שהמנוע עבד חם מדי. זה קרה גם לי כמה פעמים ובכולם המנוע היה מכוון עני מדי. מטיס ותיק ששומע את המנוע יכול להרגיש בירידת כוח ורעש שונה כאשר המנוע מתחמם מדי והוא מספיק להוריד עומס מהמנוע לנחות ולכוון מחדש את המנוע. עם הזמן תלמד " ל הרגיש את זה ". בדר"כ הנזק למנוע גדול במקרים כאלה כי הרינג והשרוול נשרטו משבבים.

ziki
21-04-2010, 21:13:25
מנוע עני מאד
מנוע OS 50 צריך להיות מכוון עם דלק 30% באיזור שבין 1.6 סיבובים ל 1.8 סיבובים בסיכה הראשית, תלוי בתנאי מזג האוויר.
סיכה נגדית סגורה בכ 1/8 סיבוב ממצבה הטבעי.
כל זה לאחר הרצה של לפחות שלושה מיכלים בסיכה ראשית פתוחה של כ 2.5 סיבובים וסגירה הדרגתית לאחר כל טיסה עד לכיוון הסופי הנ"ל.
גם אם אין לך ניסיון קודם או מי שידריך אותך יכולת להימנע מהתוצאה הכואבת הזו אם רק היית מציץ בחוברת המנוע.

ZvikaF
21-04-2010, 22:41:40
זה אכן נראה כמו תוצאה של מנוע עני מאוד - יש טבעת כחולה סביב החור.
אבל ליתר בטחון - בדוק את מצב המייסבים במנוע להתחילת התפרקות.

Shai_B
22-04-2010, 18:28:52
תודה רבה לכל העונים !אכן זוהי תוצאה של חוסר נסיון ולמרבה הצער תוצאה לא נעימה, בינתיים רכשתי מנוע חדש O.S 55HZ
עכשיו שאלתי היא איך מומלץ לבצע הרצה למנוע זה, לפי מה שהבנתי מומלץ לפתוח סיכה ראשית כ 2.5 סיבובים ולהטיס ב 4\3 מצערת כ 3-4 מיכלים ולאט לאט לפתוח ולכיוון המיכל ה 8 לסגור למצב 1.6-1.8 בערך.
הבחור שרכשתי ממנו את המנוע אמר שלדעתו צריך לפתוח את הסיכה כמה שיותר עד למצב בו המסוק עשיר עד כדי שהוא בקושי ממריא במקסימום מצערת ולהטיס כך 6 מיכלים בערך.
מהי הדרך הנכונה?

ziki
22-04-2010, 20:34:55
תודה רבה לכל העונים !אכן זוהי תוצאה של חוסר נסיון ולמרבה הצער תוצאה לא נעימה, בינתיים רכשתי מנוע חדש O.S 55HZ
עכשיו שאלתי היא איך מומלץ לבצע הרצה למנוע זה, לפי מה שהבנתי מומלץ לפתוח סיכה ראשית כ 2.5 סיבובים ולהטיס ב 4\3 מצערת כ 3-4 מיכלים ולאט לאט לפתוח ולכיוון המיכל ה 8 לסגור למצב 1.6-1.8 בערך.
הבחור שרכשתי ממנו את המנוע אמר שלדעתו צריך לפתוח את הסיכה כמה שיותר עד למצב בו המסוק עשיר עד כדי שהוא בקושי ממריא במקסימום מצערת ולהטיס כך 6 מיכלים בערך.
מהי הדרך הנכונה?

הרצה באופן זהה למנוע 50 כמו שציינתי בתגובה האחרונה.
לאחר הטסה שלישית להתחיל לסגור סיכה באופן הדרגתי לכיוון 1.8 סיבובים (כ 4 קליקים כל הטסה) ולהתחיל כיוון של סיכה נגדית בסגירה של כ 1/8 סיבוב ולבדוק החשה נקייה מסרק ללא גימגומים.
אין לפתוח את הסיכה הראשית עד הסוף לשם הרצה, המנוע יהיה עשיר מידיי ולא יתפקד כראוי.
OS ממליצים על פתיחה של כ 3 סיבובים ומניסיון זה כבר עשיר מידיי ומיותר, 2.5 סיבובים יעשו את עבודת ההרצה וישמרו על המנוע.
אההה, ותתחדש!