התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה על מהירות ראש גבוהה



seamn
03-05-2010, 18:31:43
המסוק : copterx 450
בקר : turnigy 40A
המנוע : turnigy E500 (מהנעוץ של עודד)
סוללות : rhino 2200 20C/30c / flight max 2200 30c

הפיניון שמורכב כעת הוא זה שמגיע עם המנוע (אני חושב 13T) .. נראה לי שמהירות הראש גבוהה מאוד .. אולי מידי ? גם משך זמן הטיסה ירד משמעותית לכ- 5 דקות בלבד ..
לא מדובר על אקסטרים 3D אלא על טיסה רגילה ואוירובטיקה קלה ..

כיצד אפשר למדוד את מהירות הראש ??
האם הפיניון שמגיע עם המנוע מתאים או שצריך אחד קטן יותר ?
האם זמן הטיסה שאני מקבל מהסוללות הללו הוא סביר לסגנון הטיסה ?

wonderd
03-05-2010, 18:37:06
תחליף בדחיפות לפיניון 11 שיניים. המסוק עלול להתפרק. מניסיון עם שני מנועים זהים - המנוע 'עצבני' מאוד וכדי שתוכל להטיס מעבר ל 60% בגרף המנוע אין ברירה אלא לבצע את השינוי. אני הטסתי עם אותו מנוע ועם פיניון 13 כשבגרף היה 50-55% בלבד, מעבר לכך זה היה מאוד מסוכן ורק כשהחלפתי פיניון הבנתי את הבעיה.

seamn
05-05-2010, 11:40:17
הזמנתי פניון חדש 11T - בינתיים הורדתי את הגרף ל - 80%
60% - מהירות הראש היתה נמוכה מדי והיה חסר כוח ..
70% - היה שיפור ניכר אבל עדיין היה חסר כוח ..
80% - נראה טוב מאוד ..
בחשבון פשוט 11T לעומת 13T =
85 אחוזים

seamn
05-05-2010, 11:46:47
הא ועוד דבר ..
איך מודדים מהירות ראש בפועל ??

TooLy
05-05-2010, 11:56:07
לכך צריך מד סל"ד אופטי ייעודי למסוקים.

אופטימי10
05-05-2010, 13:16:30
הזמנתי פניון חדש 11T - בינתיים הורדתי את הגרף ל - 80%
60% - מהירות הראש היתה נמוכה מדי והיה חסר כוח ..
70% - היה שיפור ניכר אבל עדיין היה חסר כוח ..
80% - נראה טוב מאוד ..
בחשבון פשוט 11T לעומת 13T =
85 אחוזים

שאלה של מתחיל :-))
שמתכוונים לגרף 60% -80% או 100
הכוונה לגרף בפונקציה בשלט THRO CUV ?

seamn
05-05-2010, 14:31:46
אכן כן ...
מנחיתים את כל אחת מנקודות הגרף ל- 80 אחוז מערכה בהתאמה ..
כך מתקבל גרף תואם לזה הקודם שערכו 80 אחוזים נמוך יותר מהקודם

wonderd
05-05-2010, 14:37:58
נשמע לי קצת לא תקין עם המנוע הנ"ל שב 70% חסר לך כח, עם אילו סוללות ניסית? (רמז - את ה 20C תזרוק לפח או תשתמש לדברים אחרים..)

bendisar
05-05-2010, 14:42:57
אלעד-הוא אמר כבר שהוא משתמש בסוללת 20C, לכן הוא הרגיש פחות כוח ממה שאתה הרגשת
ואין שום צורך לזרוק את הסוללות 20C לפח. כל עוד הם לא חזרות רותחות מטיסה והוא לא עושה תקטוקים ומעלה עם המסוק אז גם 20C זה בסדר.
פשוט במחירים של היום ברגע שרוצים לקנות סוללה חדשה מומלץ לקנות סוללה בעלת לפחות 30C מכיוון שהפרש המחיר נמוך מאוד וככה הסוללה מחזיקה יותר זמן

wonderd
05-05-2010, 14:49:38
הבעיה היא כמו שהוא אמר - אין לו מספיק כח ולכן הוא מעלה אחוזים בגרף מנוע, כשתיגמר סוללת ה 20C והוא ישים 30C, העולם ייראה אחרת ואם ינסה לעבור לאיידל לדוגמא - המסוק עלול להתפרק.

bendisar
05-05-2010, 15:00:24
אני לא חושב שהמסוק יכול להתפרק
אני מטיס את הקופטר איקס שלי בסל"ד שמתקרב ל-4000 כבר המון זמן, ומטיס אותו בצורה מאוד אגרסיבית וברוך השם הוא עדיין בחתיכה אחת:rolleyes:כמובן שפשוט צריך לשים לב לתחזוקת המסוק אבל הוא בהחלט יכול לעמוד בסל"ד ראש גבוה
רק לא לשכוח לשים לוקטייט:D

hai
05-05-2010, 16:21:56
אפשר גם לחשב את מהירות הראש ע"י נוסחה, יש איפשהו אתר שבו מכניסים נתוני גל"שים ועוד כמה ערכים ומקבלים תוצאה..לא זוכר איפה שמרתי את זה :cool:

bendisar
05-05-2010, 16:23:46
אפשר גם לחשב את מהירות הראש ע"י נוסחה, יש איפשהו אתר שבו מכניסים נתוני גל"שים ועוד כמה ערכים ומקבלים תוצאה..לא זוכר איפה שמרתי את זה :cool:

http://www.readyheli.com/headspeed-calculator.html
:D:D

אופטימי10
05-05-2010, 16:44:57
אפשר גם לחשב את מהירות הראש ע"י נוסחה, יש איפשהו אתר שבו מכניסים נתוני גל"שים ועוד כמה ערכים ומקבלים תוצאה..לא זוכר איפה שמרתי את זה :cool:

במידה ויודעים את סיבובי המנוע (סל"ד )
החישוב יהיה
א. גלגל שניים גדול חלקי הגלגל הקטן (התוצאה היא יחס העברה )
ב . סל"ד מנוע חלקיי יחס העברה

דוגמה : מנוע 4000 סל"ד
גלגל שיניים גדול 100 שיניים גלגל קטן 10 שיניים

א. 100/10= 10
ב. 4000/10 = 400 סל"ד

seamn
05-05-2010, 17:19:05
במידה ויודעים את סיבובי המנוע (סל"ד )
החישוב יהיה
א. גלגל שניים גדול חלקי הגלגל הקטן (התוצאה היא יחס העברה )
ב . סל"ד מנוע חלקיי יחס העברה

דוגמה : מנוע 4000 סל"ד
גלגל שיניים גדול 100 שיניים גלגל קטן 10 שיניים

א. 100/10= 10
ב. 4000/10 = 400 סל"ד


הנוסחה לחישוב מהירות הראש ידועה.. אלא שזה ללא עומס .. כשמעמיסים את המנוע ברור שהסל"ד נמוך יותר ..

hai
05-05-2010, 18:55:34
נכון, זה ללא עומס.
אך עם זאת לדוגמא: יש באיידל מצבים שהעומס בראש הוא מינורי ובמיוחד בתחילת טיסה בחשמליים. וחריגה בסל"ד יכולה לגרום להתפרקות הראש לא עלינו טפוטפוטפו