צפייה בגרסה מלאה : בעיה מוזרה בTREX 500
nir212
08-05-2010, 17:27:09
היום הטסתי בTREX 500 שני פקים
בפק הראשון הכל היה נראה בסדר גמור, הרמתי את המסוק ביצעתי טיפה קיזוזים והכנסתי ל IDEL ואז ביצעתי טיסה שגרתית טיפה גילגולים לופים והקפות, עד פה הכל טוב ויפה.
בפק השני הרמתי את המסוק ועוד לפני שהספקתי להכניס ל IDEL המנוע השתנק באויר ואיך שהוא הצלחתי להנחית אותו לשיחים, למזלי שום נזק לא קרה חוץ מטיפה שיפשופים ללהבים אבל שום דבר רציני.
בשלב זה עוד לא ניתקתי את הסוללה אלא בדקתי שהכל עובד סרוואים וגירו ואז החזקתי חזק את ראש הרוטור ונתתי מיצערת, מה שקרה זה שיכולתי לעצור את הסיבוב של הלהבים והמנוע ניכנע.
לאחר ניתוק של הסוללה וחיבור מחדש הרמתי שוב את המסוק במצב רגיל ודי מהר הכנסתי IDEL ולאחר שראיתי שהכל טוב יצאתי לטיסה נוספת ומוצלחת, בסוף הטיסה הורדתי את ה IDEL ומיד כבה המנוע ושוב במזל הצלחתי להנחית את המסוק באוטורוטציה.
טוב זה היה סיפור ארוך ומפורט אני נוטה לחשוב שהבעיה בבקר המהירות אבל הייתי שמח לשמוע מאנשים שמבינים טיפה יותר ממני לפני שאני הולך לקנות בקר ב 100$
(מנוע סטוק בקר סטוק)
ההגדרות של הבקר שלך לפי הוראות יצרן ?
באיזה שעה הטסת היום ? אל תשכח היה מאוד חם !!!
מה הנתונים של הסוללות והאם הם חדשות ?
עם איזה פיניון אתה משתמש ?
מה הזוויות של הלהבים שלך ? גם איידל וגם נורמל !
איזו אלקטרוניקה יש לך על המסוק ?
איזה שלט ואיזה מקלט ?
nir212
08-05-2010, 18:02:22
1. ההגדרות של הבקר שלך לפי הוראות יצרן ?
ההגדרות של הבקר לפי הייצרן (וטס כך כבר הרבה זמן).
2. באיזה שעה הטסת היום ? אל תשכח היה מאוד חם !!!
הטסתי בשעה הרבע אחרי שהחום נשבר.
3. מה הנתונים של הסוללות והאם הם חדשות ?
הסוללות לא חדשות והם של RHINO 2350 25C
4. עם איזה פיניון אתה משתמש ?
אני משתמש בפיניון 13 שיניים.
5. מה הזוויות של הלהבים שלך ? גם איידל וגם נורמל !
זוויות הלהבים במצב נורמל 2- 11+ ובאיידל 11- 11+
6. איזו אלקטרוניקה יש לך על המסוק ?
אלקטרוניקה שעל המסוק גירו ספרטן QUARK סארוו זנב FUTABA 9527 וסווש HITEC HS82MG בקר סטוק מנוע סטוק.
7. איזה שלט ואיזה מקלט ?
שלט FUTABA 8FG מקלט 6008.
חשוב להוסיף שבזמן האחרון הרגשתי נפילות כח קטנות בכל הסוללות בזמן טיסה במצב נורמל.
כמה נתונים למחשבה !
תבדוק את איזון התאים של כל סוללה וסוללה !
יכול להיות שעבר זמנם ובמיוחד שהם 25C
בעונה זו של החום הזמן טיסה שניתן להגיע
עם סוללה של 25C אינו עובר את ה-3 דקות
אחרי זה אתה מתחיל לסכן את הסוללה ואת המסוק !
ולפני שכל המומחים יקפצו אני בדקתי את זה אתמול
באילת עם סוללות היפריון 25C ואחרי 2.5 דקות
ירד הכוח של המנוע והסוללה חזרה חמה לאללה !!!
אנו לעיתים שוכחים כי מזג האוויר מאוד משפיע
על הטיסה שלנו עקב התחממות או התקררות !
בחשמלי עדיף מזג אוויר קר ובטוח שביולי אוגוסט
כדי שאני אוכל להטיס את ה-600 אני אצטרך
מזג אוויר נעים דהיינו לקום ב-5 בבוקר כי
כבר ב-9 אפשר לבשל עוף בגריל באילת :)
המלצה שלי לרכישה הבאה שלך תקנה סוללות
עם C גבוה יותר וכך תוכל לשמור על אורח חייהם
ולהנות מסוללה קרה אחרי טיסה למרות שבפועל
אתה לא תנצל את כמות הזרם המתפרץ שהסוללה יכולה לתת !
nir212
08-05-2010, 18:31:09
תבדוק את האיזון של התאים של כל סוללות מושלם
ולא נראה לי שזה הסוללות ממספר סיבות
1. הסוללות ירדו לאחר טיסה של 5 דקות בול במצב IDEL לא קרות אבל חמימות מינוס
(לא 3D משוגע)
2. לאחר בדיקה שאחרי הטיסה המצב שלהם 3.75 בכל התאים בכל הסוללות וזה כך כבר הרבה זמן
כך שבעיה שיש לי אני לא חושב שזה הכיוון.
*
אתה עם המנוע השחור או הכסוף ?
nir212
08-05-2010, 19:15:51
שחור
bartovmoti
09-05-2010, 07:24:43
ניר,
כמי שמכיר את המסוק שלך מקרוב, ואנחנו יודעים על הסטורית בעיות קטנות בבקר (קפיצות)
כנראה שהבקר שלך מתקרב לסוף הדרך.
אולי באמת הגיע הזמן להתקדם למשהו ברמה.
wind556
09-05-2010, 10:02:00
זה המקרה ה11 בחודשיים האחרונים שיש בעייות באלקטרוניקה המקורית של אליין.
משום מה אנשים נוטים להסתיר את זה.
אחלה מסוקים, אלקטרוניקה לא אמינה
bartovmoti
09-05-2010, 10:08:59
זה המקרה ה11 בחודשיים האחרונים שיש בעייות באלקטרוניקה המקורית של אליין.
משום מה אנשים נוטים להסתיר את זה.
אחלה מסוקים, אלקטרוניקה לא אמינה
המסוק המדובר טס כשנה עם האלקטרוניקה המקורית ללא בעיה
כמו כן המסוק עבר ריסוקים פה ושם דבר שיכול לגרום לנזקים באלקטרוניקה.
זה המקרה ה11 בחודשיים האחרונים שיש בעייות באלקטרוניקה המקורית של אליין.
משום מה אנשים נוטים להסתיר את זה.
אחלה מסוקים, אלקטרוניקה לא אמינה
עודד אני מראש מתנצל על מה שירשם פה
אבל אני כבר זמן רב שומר על שתיקה וכמוני
עוד רבים !
מי בדיוק מעלים בעיות במסוקים של אליין ?!??!!?
מי אמר שהאלקטרוניקה שלהם מעולה !?!?!?!?
מי כל הזמן מהלל חברה אחרת שהינה חיקוי
של הטירקס והחלקים שלה מתפרקים באוויר בגלל חוסר לוקטייט !!!
תעשה טובה לא אני ולא אתה יצרנים של הדברים האלה
אבל דבר אחד בטוח הטירקס הוכיח את עצמו כמוצר
יעיל לעומת המחיר שאתה משלם ! תפסיק לתפוס טרמפ
על כל תקלה שיש למסוק הנ"ל ותתחיל לתת תשובות הגיוניות
כפי שפעם עשית לפני ששינת פאזה !!!
תעשה טובה לי ולכולם שחרר מאליין ותתחיל להעריך דברים
בצורה קצת יותר רצינית ואף יותר מקצועית !!!
ומנהלים יקרים גם אם הודעה זו תגרור אחריה הרחקה אני מוכן
להתמודד עם זה אבל נמאס לי שכל פעם שהשם של אליין עולה
וה"מומחה" אומר את דברו ואף אחד לא מגיב בגלל חשש כזה או אחר !!!
צר לי שיש פה הרבה ששותקים !!!!!
זה המקרה ה11 בחודשיים האחרונים שיש בעייות באלקטרוניקה המקורית של אליין.
משום מה אנשים נוטים להסתיר את זה.
אחלה מסוקים, אלקטרוניקה לא אמינה
אלקטרוניקה לא אמינה ביחס למה ולמי?
האם יש בידך סטטיסטיקות חודשיות של מקרים שקרו עם רכיבים של חברות מתחרות?
אם לא הרי שלמקרה ה 11 שציינת אין שום משמעות מלבד להדגיש העדפה אישית.
במבחן השוואה של עלות מול תועלת לאליין יש פתרונות יפים וטובים מאד!
האלקטרוניקה של אליין לא בטופ אבל ממקומת במקום טוב באמצע +.
מסוקים טובים יותר מאלו של אליין גם יש השאלה באיזה מחיר ומול מי משווים.
bartovmoti
10-05-2010, 10:16:54
עוד דבר שחשבתי עליו,
יכול להיות מצב שהבקר שלך מתוכנת בטעות על מצב גוברנור
במצב הזה גרף מצערת אמור להיות שטוח גם בנורמל לפחות עד נקודה 2 בגרף.
כשאתה מעביר לנורמל ויש לך גרף רגיל יכול להיות שאתה משגע את הגוברנור ופתאום הוא מכניס לך קאט אוף.
אני הייתי בודק שוב את התכנות של הבקר, יכול להיות שגם אם הוא היה מתוכנת נכון, אולי בעקבות הריסוק האחרון הוא השתגע לך וחזר למצב ברירת מחדל והוא על גוברנור..
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.