צפייה בגרסה מלאה : שאלה חיבור סוללת ליתיום לסטרטר
מטיס1
19-05-2010, 18:45:49
שלום,
יש בכוונתי לחבר סוללת לתיום לסטרטר ,האם לא צריך לחבר בקר בינהם על מנת שלא להרוס את הסוללה מוקדם מדי ?
yosi678
19-05-2010, 19:37:03
לא צריך שום בקר,
רק שים סקו'ץ על הסטרטר ,תלחים לסטרטר את אותו הקונקטור של הסוללה אבל בזכר.
וזהו יש לך סטרטר נייד.
סוללה מומלצת:
2200 mah 3s 25c
מטיס1
19-05-2010, 20:07:06
אך אני מגן על הסוללה שלא תהרס ,שלא תרד מהמתח המותר ? האם זה עניין של "שים לב" ...
תודה.
http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7223
השאלה איזה מנוע אתה הולך להניע?
מנוע 32 37 ללא קושי
מנוע 50 55 אפשרי בהחלט אבל מתחיל להיות גבולי.
מנוע 91 מומלץ 4 תאים.
מטיס1
19-05-2010, 20:28:45
מנוע הייפר 50 .
גבולי לגבי מספר התאים בסוללה? או גבולי ביכולת להניע באופן כללי?
תודה.
מנוע הייפר 50 .
גבולי לגבי מספר התאים בסוללה? או גבולי ביכולת להניע באופן כללי?
תודה.
אותו דבר
אם המנוע חדש עם קומפרסיה חזקה או לחילופין מעט מוצף יתכן ותתקשה להניע אבל באופן כללי לא אמורה להיות לך בעיה מיוחדת.
הסטרטרים הנפוצים בשוק נועדו למתח עבודה של 12V
מצבר רכב נותן כ 14V ותחת עומס כ 12.5V.
סוללת ליפו 3 תאים מלאה נותנת 12.6V ותחת עומס כ 11.8V אך רק כשהיא מלאה לגמרי.
מהר מאד היא יורדת לאיזור של 11.5V ואף פחות.
זו הסיבה העיקרית שסוללת 4 תאים עדיפה וכדאי שתהיה גם עם C גבוה על מנת שתעמוד בזרם ולא תתחמם.
b1yossi
19-05-2010, 22:19:26
אותו דבר
אם המנוע חדש עם קומפרסיה חזקה או לחילופין מעט מוצף יתכן ותתקשה להניע אבל באופן כללי לא אמורה להיות לך בעיה מיוחדת.
הסטרטרים הנפוצים בשוק נועדו למתח עבודה של 12V
מצבר רכב נותן כ 14V ותחת עומס כ 12.5V.
סוללת ליפו 3 תאים מלאה נותנת 12.6V ותחת עומס כ 11.8V אך רק כשהיא מלאה לגמרי.
מהר מאד היא יורדת לאיזור של 11.5V ואף פחות.
זו הסיבה העיקרית שסוללת 4 תאים עדיפה וכדאי שתהיה גם עם C גבוה על מנת שתעמוד בזרם ולא תתחמם.
התכוונת כשהאלטרנטור פועל (המנוע מונע) מתקבל מתח של 14V פלוס מינוס.
מצבר תקין ללא טעינה במנוחה (ללא עומס) מתח הדקיו יהיה 12.3-12.5, תחת עומס ירד בתלות בעומס - אם יועמס לעומס המאכסימאלי אליו מתוכנן המצבר מתח ההדקים לא אמור לרדת מ- 10V בקירוב, אם יורד יותר מזה הרי שהמצבר לאטעון\תקול\בסוף חייו.
מטיס1
19-05-2010, 22:43:07
תודה ,הסוללה שיש לי היא 2500 MAH 40 C
התכוונת כשהאלטרנטור פועל (המנוע מונע) מתקבל מתח של 14V פלוס מינוס.
מצבר תקין ללא טעינה במנוחה (ללא עומס) מתח הדקיו יהיה 12.3-12.5, תחת עומס ירד בתלות בעומס - אם יועמס לעומס המאכסימאלי אליו מתוכנן המצבר מתח ההדקים לא אמור לרדת מ- 10V בקירוב, אם יורד יותר מזה הרי שהמצבר לאטעון\תקול\בסוף חייו.
יוסי
הכוונה היתה לעומס של סטרטר ממוצע המשמש לטיסנים/מסוקים.
אני משתמש במצבר של UPS :
12V
20AH
כאשר הוא טעון ללא עומס הוא נותן מתח הדקים של 13.8V (הוא כבר לא כל כך חדש).
תחת עומס של סטרטר DYNATRON הוא יורד לכ 12V.
b1yossi
20-05-2010, 09:54:26
תבדוק שעתיים אחרי סיום טעינה, המתח שאתה מציין לא "טיבעי" למצבר עופרת.
תבדוק שעתיים אחרי סיום טעינה, המתח שאתה מציין לא "טיבעי" למצבר עופרת.
לא טבעי או כן טבעי זו עובדה
אגב, ברשותי שניים כאלו ושניהם מתנהגים באופן זהה.
MDreamer
20-05-2010, 14:34:33
ציקי,
מה שיוסי מתכוון הוא שאחרי שעתיים המתח אמור לרדת לסביבות ה 12.7V-12.5V
13.8V זהו מתח "חם" כלומר מייד אחרי סיום הטעינה.
ציקי,
מה שיוסי מתכוון הוא שאחרי שעתיים המתח אמור לרדת לסביבות ה 12.7V-12.5V
13.8V זהו מתח "חם" כלומר מייד אחרי סיום הטעינה.
כנראה שזכיתי :)
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.