PDA

צפייה בגרסה מלאה : שרשור בניה su 29 קרש



yosi678
27-05-2010, 14:36:12
הדגם: ARF Models su29 profile
נקנה בארץ.

מנוע: asp 52
סרוואים - Futaba satndart 3004
פרופ' apc 12.25*375
מקלט Ar 7000

כל ההדבקות עשיתי אם אפוקסי 30 דקות.

התרשמות ראשונית:

הטיסן מגיע ארוז בקרטון אין יותר מדי הגנות אבל הדברים לא יכולים לזוז.
חוברת הבנייה על הפנים!,לא מבינים על מה הם מדברים בכלל.
הציופיים והעץ נראה די טוב.
אבל צריך לגהץ חלק מהציפויים בסוף עבודה.


טוב נתחיל,

הקרטון

http://up203.siz.co.il/img1/mxn2et3o3aiw.jpg (http://www.siz.co.il/go.php?i=mxn2et3o3aiw.jpg)

כנפיים
http://up203.siz.co.il/img3/jdg4nyyzuw3n.jpg (http://www.siz.co.il/go.php?i=jdg4nyyzuw3n.jpg)

גוף
http://up203.siz.co.il/img2/umwozy552i0m.jpg (http://www.siz.co.il/go.php?i=umwozy552i0m.jpg)

הדבקת צירים של המאזנת
http://up203.siz.co.il/img1/lgmz4tgnmzmt.jpg (http://www.siz.co.il/go.php?i=lgmz4tgnmzmt.jpg)

צירים מודבקים
http://up203.siz.co.il/img2/tuyzdzy0ncmw.jpg (http://www.siz.co.il/go.php?i=tuyzdzy0ncmw.jpg)

כנף
http://up203.siz.co.il/img3/0odjokdyn4eu.jpg (http://www.siz.co.il/go.php?i=0odjokdyn4eu.jpg)

התקנת סרוו של הכנף

http://up203.siz.co.il/img3/ytjmwzeij4nm.jpg (http://www.siz.co.il/go.php?i=ytjmwzeij4nm.jpg)

מאזנת מודבקת

http://up203.siz.co.il/img3/gwjmlzoywvyi.jpg (http://www.siz.co.il/go.php?i=gwjmlzoywvyi.jpg)

הסרוו של המאזנת עם פושרוד
http://up203.siz.co.il/img2/m1oamnu0jd2g.jpg (http://www.siz.co.il/go.php?i=m1oamnu0jd2g.jpg)

הגוף

http://up203.siz.co.il/img3/n3jizv2qytyz.jpg (http://www.siz.co.il/go.php?i=n3jizv2qytyz.jpg)

כני הנסע ראשיים

http://up203.siz.co.il/img1/yjvztgo0djlq.jpg (http://www.siz.co.il/go.php?i=yjvztgo0djlq.jpg)

גלגל זנב מותקן
http://up203.siz.co.il/img1/veymi3kxmyjz.jpg (http://www.siz.co.il/go.php?i=veymi3kxmyjz.jpg)

הכני נסע מותקנים
http://up203.siz.co.il/img2/ke3zoz0kmwjj.jpg (http://www.siz.co.il/go.php?i=ke3zoz0kmwjj.jpg)

התקנתי את הגה גובה הותקן ושמתי צירים להגה כיוון

http://up203.siz.co.il/img2/dm3ya4yt2qmm.jpg (http://www.siz.co.il/go.php?i=dm3ya4yt2qmm.jpg)

הגה כיוון מותקן

http://up203.siz.co.il/img3/mzi4wo3iewgy.jpg (http://www.siz.co.il/go.php?i=mzi4wo3iewgy.jpg)

התקנתי את הסרוואים של ההגה כיוון וההגה גובה

http://up203.siz.co.il/img1/j5zt3yzadytk.jpg (http://www.siz.co.il/go.php?i=j5zt3yzadytk.jpg)

ההורן של ההגה גובה

http://up203.siz.co.il/img1/lqnjg0t1nrzd.jpg (http://www.siz.co.il/go.php?i=lqnjg0t1nrzd.jpg)

סמנתי וקדחתי 4 חורים וחיברתי את המנוע.

http://up203.siz.co.il/img3/qnn2dxg4e1tm.jpg (http://www.siz.co.il/go.php?i=qnn2dxg4e1tm.jpg)


פתחתי חור מוכן (שהיה עליו ציפוי) התקנתי בו 2 קורות בלזה (מקבלים את זה עם הקיט) ועל זה מתקינים את הסרוו למצערת

http://up203.siz.co.il/img3/yjdemzrtygz4.jpg (http://www.siz.co.il/go.php?i=yjdemzrtygz4.jpg)

מיכל דלק
http://up203.siz.co.il/img2/ttuongz4a2zy.jpg (http://www.siz.co.il/go.php?i=ttuongz4a2zy.jpg)

חיבור הכנף
http://up203.siz.co.il/img3/yqefzmnwlo0w.jpg (http://www.siz.co.il/go.php?i=yqefzmnwlo0w.jpg)

הכנפיים מחוברות אחרי התקנת 2 פינים שמספוקים + מוט אלומניום גם מסופק + 4 ברגי אלן עם אום מצד שני.
http://up203.siz.co.il/img1/ywnyezrw2juj.jpg (http://www.siz.co.il/go.php?i=ywnyezrw2juj.jpg)

התקנת המכסה של כל המקלט והסוללה .
השתמשתי ב 4 ברגים קטנים והברתי לעץ מהצד השני המחסה
ואת המפסק הוצאתי החוצה
http://up203.siz.co.il/img3/jn2uqm0my4mg.jpg (http://www.siz.co.il/go.php?i=jn2uqm0my4mg.jpg)

http://up203.siz.co.il/img3/tutzt1z42iem.jpg (http://www.siz.co.il/go.php?i=tutzt1z42iem.jpg)

http://up203.siz.co.il/img2/zowmkwtgrzc2.jpg (http://www.siz.co.il/go.php?i=zowmkwtgrzc2.jpg)



וזהו הטיסן מוכן לטיסה
מלמעלה
http://up203.siz.co.il/img1/mdmx4qit5omu.jpg (http://www.siz.co.il/go.php?i=mdmx4qit5omu.jpg)


מלמטה
http://up203.siz.co.il/img1/zwwnjjuwgtrz.jpg (http://www.siz.co.il/go.php?i=zwwnjjuwgtrz.jpg)



כמה טיפים חשובים:
צריך לפתוח כמה ציופיים בטיסן אז לא להיבהל.
פתיחה ראשונה בשביל התעלה של הסרוואיםזה עיגול שנמצא ליד הסרוו של ההגה כיוון.(תמששו אותו)
פתיחה שנייה של הסרוו למצערת יש שני ריבועים ששם צריכים להכנס הקורות בלזה ועל הקורות מתקינים את הסרוו של המצערת
שמתקינים את הברגים של הכנף כדאי לשים דסקה גדולה מהצד של הראש בורג כדי שהלחץ יתפזר על כמה שיותר מקום.
כנ"ל בברגים של המנוע אבל בצד השני (לא הראש בורג)
מומלץ גם ללהוסיף דסקה קפיצית לברגי המנוע בנוסף לאום אבטחה שמספוק.
במכסה של המקלט והסוללת מקלט מומלץ לעשות לשים 4 ברגים קטנים (ב 4 הפינות) שיתחברו לצד השני של הפתח.
כדאי גם לעשות חור למספק והלוציא אותו מהפתח כדי שתוכלו לכבות ולהדליק את הטיסן ולא כל פעם לפתוח את הברגים.
כדאי גם לצבוע באפוקסי את החלקי עץ הפתוחים (כמו העץ שנשאר מהתושבת מנוע,התושבת של הסרוו מצערת,וה"אוזניים" של הברגים של הכנף.)
בשביל שהדלק לא יוכל את הבלזה.

tisanir
27-05-2010, 14:41:57
כל הכבוד יוסי!
שרשור מפורט ותמונות מצויינות.
תתחדש!

ניר :D

yosi678
27-05-2010, 14:53:00
שכחתי גם להגיד תודה על ההעזרה שלך.
בלעדייך כל העסק היה עוד חודש.


אגב כבר היה לטיסן טסט פלייט.

לפני שתי 3 שבתות עשיתי לו טסט פלייט
בהסתכלות מהקרקע כל כיוונים היו טובים ולא הפוכים.
אז עליתי לאוויר ופתאום המאזנת הייתה הפוכה לא הספקתי להגיב והטיסן צנח על האספלט.
הנזק היה גדול אבל אפשרי לתיקון.

בגלל שאין לי כל כך את הידע לתקן וגם לא את הסבלנות,
אז הלכתי על אותו טיסן חדש.
לפני שבת אחת עשיתי לו טסט והוא טס חלום:):rolleyes:;):p
יציב מאוד ויש לו הרבה נוכחות באוויר.

שבוע הבא נתחיל התרגילים,
ואולי אני יצלם סרטון ויעלה.

צפייה וקריאה מהנה
יוסי.

Shay
27-05-2010, 16:46:24
תתחדש יוסי, יופי של סקירה!
רק פרט חשוב קטן, לטיסן הזה יש בעיה של מרכז כובד אחורי, אני ממליץ לך לקדוח למנוע חורים מעט קדימה אתה תשים לב לכך בנייפים ובטיסה הכללית.

yosi678
27-05-2010, 17:56:57
שי תודה,
במהלך הטיסות הבאות אני אבדוק ואם זה כך אעשה את מה שאמרתה
תודה,
יוסי.

tisanir
27-05-2010, 18:04:03
אם אני מגיע בשבת לפרדס, מגיע לי סיבוב? :D

Shay
27-05-2010, 18:15:27
אני גם אשמח לשמוע על דיווח ממך על המנוע הסיני, ראיתי אצלי בשטח מישהו שאכל ממנו מרורים, פעמיים.

תודה, שי.

ניסן וצחי
27-05-2010, 19:41:34
אני גם אשמח לשמוע על דיווח ממך על המנוע הסיני, ראיתי אצלי בשטח מישהו שאכל ממנו מרורים, פעמיים.

תודה, שי.

לגבי המנוע הסיני- אני מחזיק אחד כזה והוא טס מעל ל- 5 חודשים. בתחילה על יאק קרש, עם פרופ 12X4 (אני בכלל לא ממליץ על 12.25X3.75), לאחר מיכן על אוקסליס F3A, עם פרופ 10X7, חווה התרסקות קשה עם האוקסליס (טוטאלוס...) וכיום טס על פיילון שעונה לשם סוויפט עם פרופ 10X7. ללא תקלות, ללא בעיות, ללא קאטים, מנוע חזק מאוד, ומורגש שהוא יותר חזק מ אואס 46. המנוע הבא שלי יהיה ללא ספק זה.
מה שכן, לאחר ההרצה לקח לי זמן עד שהצלחתי לכוון אותו כראוי עם הסיכה הנגדית, אבל באמת לא סיפור גדול.
מומלץ.
ניסן

yosi678
27-05-2010, 22:52:43
את המנוע קניתי בהמלצתו של גיל אוריאל.
אצלו זה מותקן על טריינר ולא עושה בעיות,עובד כמו שעון.

אגב אשמח לשמוע למה פרופ 12.25X3.75 לא מומלץ,
פרופ 12x4 אמור לתת קצת פחות דחף סטטי אבל טיפה יותר מהירות עם אותו מאמץ על המנוע.

אשמח אם תתקן אותי,
מכל מלמדי הסכלתי :)

MDreamer
28-05-2010, 01:20:30
אחלה שרשור בניה.. למה אתה לא מעלה את התמונות אלינו אלא שם באתר אחר?

haimz24
28-05-2010, 07:53:44
אחלה סקירה,תוסיף תמונות מהשטח!‏ח‏!‏

ניסן וצחי
28-05-2010, 11:19:41
את המנוע קניתי בהמלצתו של גיל אוריאל.
אצלו זה מותקן על טריינר ולא עושה בעיות,עובד כמו שעון.

אגב אשמח לשמוע למה פרופ 12.25X3.75 לא מומלץ,
פרופ 12x4 אמור לתת קצת פחות דחף סטטי אבל טיפה יותר מהירות עם אותו מאמץ על המנוע.

אשמח אם תתקן אותי,
מכל מלמדי הסכלתי :)

צודק. 12X4 כביכול יותר מהיר, אך מניסיוני הרוחב של הפרופ 12.25X3.75 רחב במידה כזו שזה מאמץ את המנוע, מחמם אותו וגורם לבלאי מואץ. לשם ההגינות - כשאמרו לי את זה די גיחחתי, אך לאחר מס' טיסות מועט עם מנוע אואס 46 והפרופ המדובר הבנתי שזה נכון. המנוע פשוט התאמץ והתחמם (וזה לא מנוע גמור או בעיית כיוון), ושהחלפתי ל- 12X4 התופעות נעלמו והמנוע "חי" יותר טוב.
יכול להיות שעל המנוע הזה התופעה לא תבוא ליידי ביטויי באופן קיצוני מכיוון שהוא 52, קצת יותר כח אך עדיין אם ישאלו אותי - 12X4 APC הוא הפרופ האולטימטיבי למנוע 46-55.

ניסן

ניסן

YAHELMOY
28-05-2010, 11:27:42
טיסן חלום תתחדש!!

yosi678
28-05-2010, 11:44:08
דרימר,
לאתר לוקח לי קצת יותר זמן לעלות את התמונות.
ואם אני יחליט לפרסם את זה גם בפורום אחר והייתי מעלה ל efly המשתמשים האחרים לא היו רואים את התמונות.

ניסן ,
תודה על ההסבר קיבלתי את ההמלצה שלך אני יחליף בקרוב.

תודה לכולם
יוסי.

MDreamer
28-05-2010, 11:52:02
דרימר,
לאתר לוקח לי קצת יותר זמן לעלות את התמונות.
ואם אני יחליט לפרסם את זה גם בפורום אחר והייתי מעלה ל efly המשתמשים האחרים לא היו רואים את התמונות.

ניסן ,
תודה על ההסבר קיבלתי את ההמלצה שלך אני יחליף בקרוב.

תודה לכולם
יוסי.
אפשר לראות את התמונת מכל מקום בלי צורך לעשות LOGIN - הורדנו את הצורך להירשם לפני שבועיים כחלק מהשדרוג. אתה יכול לשים אותן אצלנו ולקשר אותן לכל מקום!
לגבי הזמן - לא בטוח שאתה צודק. תבדוק אותי.. אולי זה המששק אבל זה לא הקו. אין מצב שמה שיש לך בבית יותר גדול ממה שהשרת מסוגל לקלוט. בDOWNLOAD זה כבר שונה.

yosi678
28-05-2010, 14:00:40
מעיין תודה על העדכון,
בשירשור הבא אני ינסה לעלות ל efly ונבדוק עוד פעם את הזמן.

yosi678
30-05-2010, 14:36:02
צודק. 12X4 כביכול יותר מהיר, אך מניסיוני הרוחב של הפרופ 12.25X3.75 רחב במידה כזו שזה מאמץ את המנוע, מחמם אותו וגורם לבלאי מואץ. לשם ההגינות - כשאמרו לי את זה די גיחחתי, אך לאחר מס' טיסות מועט עם מנוע אואס 46 והפרופ המדובר הבנתי שזה נכון. המנוע פשוט התאמץ והתחמם (וזה לא מנוע גמור או בעיית כיוון), ושהחלפתי ל- 12X4 התופעות נעלמו והמנוע "חי" יותר טוב.
יכול להיות שעל המנוע הזה התופעה לא תבוא ליידי ביטויי באופן קיצוני מכיוון שהוא 52, קצת יותר כח אך עדיין אם ישאלו אותי - 12X4 APC הוא הפרופ האולטימטיבי למנוע 46-55.

ניסן

ניסן

היי ניסן,
הפרופ בשבת נסדק לי בקצה ,
אז אני צריך להחליף פרופ.


יש לי כמה אפשרויות בתחום ה 12x4
ה apc
ופרופ עץ.

לפי מה שהבנתי פרופ מעץ הוא קל יותר ולכן יגרום להחשה יותר מהירה של המנוע?
קישור לדוגמא:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5749


תודה מראש,
יוסי.

מני2000
30-05-2010, 21:27:49
אני גם אשמח לשמוע על דיווח ממך על המנוע הסיני, ראיתי אצלי בשטח מישהו שאכל ממנו מרורים, פעמיים.

תודה, שי.

מנוע טוב,
אני משתמש בו מספר חודשים, הכיוון הראשוני די בעייתי אבל אחריו הכל דופק כמו שעון.

ניסן וצחי
31-05-2010, 18:17:33
היי ניסן,
הפרופ בשבת נסדק לי בקצה ,
אז אני צריך להחליף פרופ.


יש לי כמה אפשרויות בתחום ה 12x4
ה apc
ופרופ עץ.

לפי מה שהבנתי פרופ מעץ הוא קל יותר ולכן יגרום להחשה יותר מהירה של המנוע?
קישור לדוגמא:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5749


תודה מראש,
יוסי.

APC מחיש יותר טוב, בגלל המבנה שלו.
אני מטיס רק עם APC (אחרי שניסיתי את כולם כמובן...)

ניסן