התחברות

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! מנוע O.S 50 הלך לעולמו !



Shai_B
07-06-2010, 18:38:13
שלום לכולם !
בשישי האחרון בעת שהמסוק היה רגע לפני המראה, נשמע לפתע רעש מוזר מהמנוע והוא הפסיק לעבוד.
המנוע מורכב על ראפטור 50 כאשר הסיכה הייתה פתוחה כ 1.9 סיבובים והטמפרטורה נעה בין
90-100 מעלות . כשפתחתי את המנוע גיליתי שהבוכנה "פצועה" בקצוות והרינג מסביב לבוכנה שבור.
צירפתי תמונות, יש למישהו מושג למה זה קורה ואיך ניתן למנוע זאת בעתיד?
תודה מראש,שי.

asafsee
07-06-2010, 18:43:26
יש לך פילטר דלק?
יתכן והיה סתום, המנוע התחמם, ולכן קרה מה שבתמונות.
עושה גם רושם שהבוכנה שרופה מאוד ושלא הגיע מספיק דלק לשימון וקירור הבוכנה

אצלי במסוק זיהיתי טפמרטורה גבוהה למרות פתיחת סיכה והסרת הפילטר פשוט פתרה את הבעיה לפני שיפגע המנוע.

צוף
07-06-2010, 19:31:49
גם לי קרה הדבר בעבר בדיוק אותו תמונות
זה קורה או מהתחממות או מחוסר שמן בדלק
בדוק את הדלק שאתה מישתמש
זה גם יוכול להיות בלאי של המנוע או גוף זר שנכנס למנוע קשה לדעת מה בדיוק גרם לזה
חשוב מאוד !!! להחליף 2 מיסבים של הקראנק :)

צוף
07-06-2010, 19:37:17
דבר נוסף בדוק בטלפון את המחיר המקורי של הבוכנה והרינג בטיסני חיפה לפני שאתה קונה ממקום אחר שלא תשלם יותר הם היבואן

DarZeelon
07-06-2010, 19:37:42
שי,


בדוק אם כלוב הכדורים במסב האחורי, שלם ונמצא במקומו...

הנזק נראה כמו מה שיכול להגרם מהתפרקותו של אותו כלוב.


אסף, סבורני כי אתה טועה. הבוכנה לא נראית שרופה ואין נזק (סימני היתפסות בשרוול) המעיד על התחממות-יתר שלה.

חלקו של השמן בקרור הבוכנה; אפסי (המתנול בהתאיידותו תורם מעל 95% לקרור).


שברי טבעת-הבוכנה עלולים להעיד כי מרווח הקצה היה קטן מדי, מה שיכול לגרום לשבירת הטבעת בטמפרטורת עבודה.
עלות החלקים הדרושים לתיקון המנוע, גבוהה. אני מקווה שהוא עדיין באחריות היצרן...

כמות החומר המוצק העוברת דרך מסנן-הדלק ונתפסת בו, לא צריכה להפחית באופן כל כך קיצוני את ספיקתו...
מסנן דלק רגיל אמור להספיק עבור מנוע 1.60 אינצ' מעוקב (26 סמ"ק)...

szgal
07-06-2010, 19:46:48
שי,
עם איזה דלק אתה מטיס ?

ZvikaF
07-06-2010, 19:51:37
שי,


בדוק אם כלוב הכדורים במסב האחורי, שלם ונמצא במקומו...

הנזק נראה כמו מה שיכול להגרם מהתפרקותו של אותו כלוב.




+1

בכל מקרה תחליף את המייסבים

Shai_B
07-06-2010, 20:57:18
אני מטיס עם דלק 30% של טיסן חיפה, בדקתי את פילטר הדלק והוא נקי ונראה בסדר, קשה לי להאמין שזה נבע מהתחממות יתר מכיוון שבדקתי טמפרטורה באופן קבוע והחום היה יציב ועמד סביב ה 90 מעלות.

טלרועי
07-06-2010, 21:14:14
דבר ראשון המכות על ראש הבוכנה מעיד על משהו מתכתי במנוע שהיתפרק וגרם לך לכל

הנזק במנוע . כניראה מאחד המיסבים במנוע יכול להיות שהיה רעש מקדים לנזק ולא שמת

לב . דבר שני אני חושב שטמפרטורת עבודה של מנוע כזה 90 מעלות זה גבוה . אצלי

בערך 60 והמסוק טס מצוין לא דועך באיידל אף .

Shai_B
08-06-2010, 21:08:46
שלום כולם
ראשית תודה רבה על הנכונות לעזור :)
פירקתי את המנוע וכל המיסבים נמצאים במקומם ולא עושה רושם שזה נבע מהם.
יכול להיות שזוהי תוצאה של עייפות החומר והתפרקות של הרינג שמסביב לבוכנה כי השבר נמצא על הטבעת, זוהי האפשרות הכי הגיונית לדעתי.

ZvikaF
08-06-2010, 21:24:32
מוזר מאוד, הנזק שיש על הבוכנה מתאים לפגיעה מחלקיקים שפגעו בה מלמעלה, איך נראה הראש ?

בכל מקרה תוציא את המיסבים החוצה ותסתכל טוב, ואם אתה משפץ את המנוע - תחליף אותם.

תבדוק עלות החלפת בוכנה/סליב/מיסבים כנגד מנוע חדש.

צוף
08-06-2010, 21:39:20
שלום כולם
ראשית תודה רבה על הנכונות לעזור :)
פירקתי את המנוע וכל המיסבים נמצאים במקומם ולא עושה רושם שזה נבע מהם.
יכול להיות שזוהי תוצאה של עייפות החומר והתפרקות של הרינג שמסביב לבוכנה כי השבר נמצא על הטבעת, זוהי האפשרות הכי הגיונית לדעתי.

זה בדיוק מה שרשמתי בהתחלה
בלאי של המנוע,קשה לקבוע בדיוק מה גרם לזה
אבל בלי קשר רצוי מאוד להחליף מיסבים...

Roy B.A
09-06-2010, 14:56:29
שלום רב!
1. 1.9 סיבובי סיכה?? זה מצב די עשיר, הבוכנה לא נראית כאילו עבדה עם תערובת עשירה בכלל שלא נדבר על 100 מעלות - משהו כאן לא מסתדר.
2. יתכן מאוד שהטורים שלך היו גובהים מידי.
3. יתכן שנכנס גוף זר מאיזור הפעמון\קלצ' לחור יניקת אויר של הקרב' -בדוק את שלמות המייסבים שם.
4. נסה להחליף דלק לCOOL POWER

בברכה
רואי

DarZeelon
09-06-2010, 19:54:58
מהי טמפרטורת עבודה של מנוע? מישהו מוכן לחזור על זה?

במנוע בוער דלק בטמפרטורה של קרוב ל-900°C; אז, האם מישהו חושב ש-60°C היא טמפרטורה סבירה?
קודם כל, מד-טמפרטורה אינפרא-אדום מרוחק (remote IR thermometer), יתן קריאה שונה לכל נקודה שונה במנוע אליה 'תצביע' איתו... אז, על איזו מהן לסמוך? מהי טמפרטורת 'המנוע'?

לכן, על קריאתו של מכשיר כזה אין לסמוך כלל - המכשיר מיותר בעליל. בבחינת 'מלכודת שוטים'...

אם יש קריאה עליה ניתן לסמוך, היא כזו של צמד-חומני הממוקם על האטם של המצת.
אפשרות נוספת - EGT, או טמפרטורת גזי הפליטה.

אין הרבה (בלשון המעטה) מכשירים כאלה בנמצא (המיועדים לטיסנים), אז ה-'קריאה הנכונה' עבור רובנו היא: האם המנוע נשמע כאילו עבודתו תקינה? והאם הוא נותן את הכוח המצופה ממנו?

אם התשובה חיובית לשתי השאלות, הטמפרטורה נכונה (ולא משנה מה הערך המספרי והמדויק שלה).
אם התשובה שלילית לאחת, או יותר מהשאלות; הטמפרטורה אינה נכונה...


מנוע מקורר-אויר פועל כשחלקיו הפנימיים חמים יותר מנוזל הקרור של מנוע המכונית שלכם (זו בה אתם נוסעים). האם 60°C עדיין נשמעים לכם כמו טמפרטורה תקינה?

RoVal
09-06-2010, 20:10:32
בוכנה פצועה זה מילה קלאסית ליד הבוכנה הזאת :eek: