PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה מה ההבדל בין OS הכחול LA לכסוף חוץ מהצבע



מטיס1
11-06-2010, 20:36:41
שלום,

אני מחפש מנוע 46 משומש במצב מעולה בלבד הגעתי למנוע LA 46 שמנסיוני מדובר בדגם החלש ביותר של OS בנפח זה ,האם הדגם הכחול טוב יותר ?אך הוא בהשוואה לFX AX?

תודה.
אורן

Shay
11-06-2010, 20:47:11
46 LA-מנוע חלש בעל מיסבי החלקה, חלש מאוד ביחס למשפחת ה46
46 FX- הגרסה היותר ישנה של מנוע ה46 של OS מנוע מצוין, עבד אצלי על הטריינר העל מחט גדולה על הבק-פלייט
46 AX- המנוע החדש ביותר של גרסת ה46 של OS מנוע חזק מאוד, מומלץ.

המנוע הכחול הוא LA

מטיס1
11-06-2010, 20:48:13
המנוע הכחול הוא LA אבל יש דגם שכולו כחול של LA ויש כחול חלקי ,יכול להיות שעשו קומבינה ?

Shay
11-06-2010, 20:49:00
יש לך תמונה?

מטיס1
11-06-2010, 21:05:55
לגבי הכחול ברור כי הוא LA החשוד שלי לפי מה שאתה אומר הוא כזה עם ראש מנוע כחול:confused:

אם אתה אומר שLA זה רק כחול השאלה שלי מיותרת .

Shay
11-06-2010, 21:35:17
הדגם של המנוע רשום על צד המנוע מתחת לצלעות הקירור

מטיס1
11-06-2010, 21:38:37
בדגם שכולו כחול ראיתי LA ואני מכיר אותו את הLA החצי כסוף חצי כחול ראיתי בשטח אצל מטיס אחר אין לי תמונה בטוח שזה היה LA אני זוכר ששאלתי אותו איזה מנוע זה משולב צבעים והוא אמר לי LA .כנראה LA קומבינה:)

DarZeelon
12-06-2010, 05:55:29
טאואר הוביז הציעו בזמנו את ה-LA עם חלקים בגימור מאולגן (אִלְגוּן = Anodized) כחול...

עדיין ניתן להזמין מהחברה חלקים כחולים כאלה, אבל המנועים כולם לבנים; כלומר אלומיניום חשוף.


ראו כאן (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0095P?FVSEARCH=OS+LA&search=Go); וגם בדפי ההמשך.

המחירים ברובם אותו הדבר (לפחוב בחלקים עיקריים - ראשים כחולים עולים יותר) וגם המוצרים...

אבי ורטהיימר
12-06-2010, 07:40:49
הבדלים בין OS46LA ל OS46AX (או ה OS 46FX הישן)

ראשית הLA זול יותר ב25%.
הסיבה, אין לו מיסבים כדוריים והקרבורטור שלו יותר פשוט.

במקום מיסבים כדוריים, יש לו מיסבי החלקה. המשמעות היא שאסור להפעיל אותו בסל"ד גבוה כי הוא ישחק מהר. לכן, כדי להגן על המנוע מפנ סל"ד גבוה, OS תכננו את הקרבורטור כך שהוא לא יוכל להגיע לסל"ד גבוה. הם עשו זאת על ידי כך שהקטינו את פתח כניסת האוויר של הקרבורטור.

לגבי הקרבורטור: פשטותו של הקרבורטור של הLA מתבטאת בכך שאין לו סיכה נגדית (שזה דבר מדוייק ויקר לייצור) ומבקום זה יש לו פתח אויר צידי עם בורג פשוט בעל תבריג פשוט שמווסת באופן פחות מדוייק את כניסת האויר בזמן שהמנוע בסרק.

שני הדברים החשובים ביותר לטעמי בשיקול של בחירת מנוע הם:
הסיבה הראשונה:
כשטיסן עומד על הקרקע ומתחיל את ריצת ההמראה, נותנים פול גז ומריצים על המסלול.
ככל שהמנוע חזק יותר, הטיסן רוצה לברוח שמאלה ומקשה על הטיסנאי להמריא ישר או במילים אחרות, פוטנצייאל לנזקים לטיסן בשלב נסיון ההמראה.
בנוסף לכך, בזמן הנחיתה, רוב הטיסנאים המתחילים מגיעים לאט מאוד ומציפים עד לשלב הזדקרות.
בשלב זה ההגאים כמעט ולא משפיעים והטיסן מתחיל לנטות בצורה מסוכנת לצדדים באופן אקרעי.
הטיסנאי נבהל בשלב זה ומנסה לבצע הליכה סביב על ידי פתיחת פול גז.
לכן, אם מורכב על הטיסן מנוע חזק, תיווצר החמרה של הבעייה של מצב הטיסן באוויר כי הטיסן ירצה לנטות בצורה חזקה שמאלה בעודו באויר, דבר שמביא פעמים רבות לגלגול וריסוק על המסלול או לצידו.
אם המנוע היה חלש מספיק (כמו הLA למשל) ההשפעה הזו הייתה חלשה יותר והטיסן היה ממשיך להמריא.
הסיבה השנייה:
בגלל טווח ההספק הצר של המנוע ומתחיתו על כל טווח הפתיחה של הקרבורטור ובגלל הסל"ד הסופי הנמוך, התזמון של ההצתה אמין יותר בטווח רחב יותר של תזמוני הצתה, קל יותר לתפעל את המנוע והוא רגיש הרבה פחות לכיווני הסיכה הנגדית.
בשורה התחתונה (כי אנימניח שההסבר היה מסורבל) זה שטיסנאי שאינו מיומן, יתקשה לתחזק כיווני מנוע מדוייקים כמו שנדרש בAX ובFX ועשוי למצוא את עצמו עם קאטים באויר עם הAX והFX, או יותר גרוע, בשלב של מייד אחרי ההמראה או בנסיון ללכת סביב (כל כך שכיח בקרב טיסנאים לא מיומנים בכיווני מנוע שממש "חבל על הזמן"...)

מצד שני, ישנו את הטיעון ה"ישראלי" (החסכני/קמצני/גלותי...) ש"עדיף מנוע שישמש אותי גם לטיסנים הבאים". (את מקור התפיסה הזו יבינו רק בנים לדור העלייה הראשונה מפולנייה שהאמהות אז קנו לילדים תחתונים בעשר מידות גדול יותר כדי שיתאים גם לשנים הבאות...)

לעניין התאמת המנוע לטיסן:
למשל, עבור טרינר סולו הייתי מציע בחום ללכת על LA.
עבור טריינר ססנה של Hangar 9, או סופר פליינג (שהם בעצם אותו טיסן) הייתי מציע AX או FX.
עבור טיסן שלב שני, למשל אקסטרא ספורט הייתי מציע LA ועבור T34 או הטריינר Tamecat (דמוי הF14) של וורלד מודל, הייתי מציע בחום את הAX.
עבור טיסנים כמו הגרובי או הSpot-0n הייתי מציע 46AX. (לאלו שממש יכולים להרשות לעצמם האידיאלי עבור שני טיסנים אלו זה מנועי 4 פעימות)

לסיכום, אני טוען שלהתחיל (וגם להמשיך) בתחביב הטיסנאות בצורה מקצועית ומהנה, קנו תמיד מנוע שמתאים כמו כפפה לטיסן ולכישורי ההטסה שלכם וכך תהיו גם טיסנאים מקצועיים יותר, תיראו מקצועיים יותר ותהנו הרבה הרבה יותר מהתחביב.
בהצלחה
אבי ורטהיימר