התחברות

צפייה בגרסה מלאה : פלייברלס



לוי שלומי
25-06-2010, 15:20:56
לאור מסוקי ה90 וה50 החדשים המרהיבים בשוק. לא ברור לי מה הוא הכיוון הכללי של הענף.האם אנחנו ניפרדים מהפלייבר או לא??? אני נהנה לשחק עם המחשבה הזו לירכוש לי 90 חדש.והאמת שאין לי מושג לאיזה כיוון ללכת.לא ממש בא לי שוב על ה700 מיכוון שיצאו חדשים שמסקרנים אותי יותר.אבל הוא יהיה הכי נוח לפלייברלס והכי זול .(אם לאחרים ניתן בכלל להחליף ראש)

wonderd
25-06-2010, 15:48:15
שיסלחו לי כל אוהדי הניטרו - לך על חשמלי, זה עולם אחר ולא תצטער..

לשאלתך, נראה שה FBL מתחיל לתפוס תאוצה וגם המחירים של המערכות השונות יורד לאט לאט,
בעתיד הקרוב אני לא רואה שתהיה סיבה להמשיך עם הפלייבר, אני מעריך שרמת האפשרויות בתיכנות תעלה ותתרחב ותוכל לקבל איזה סגנון הטסה שתרצה בעזרת תיכנות פשוט.

לוי שלומי
25-06-2010, 16:07:54
חשמילי!?!? לא בא בחשבון.רק לא ברור לי למה ely.q ואחרים מוציאים דגמים חדשים שהם לא פלייברלס.והראש של וויז'ן החדש ממש מרשים.רק שזה לא ניראה לי רלוונטי לימינו.

AMIR
27-06-2010, 18:13:21
לי דיי נראה שהחלט כבר לא???
אתה ממש רוצה FBL...

ziki
28-06-2010, 11:35:32
לאור מסוקי ה90 וה50 החדשים המרהיבים בשוק. לא ברור לי מה הוא הכיוון הכללי של הענף.האם אנחנו ניפרדים מהפלייבר או לא??? אני נהנה לשחק עם המחשבה הזו לירכוש לי 90 חדש.והאמת שאין לי מושג לאיזה כיוון ללכת.לא ממש בא לי שוב על ה700 מיכוון שיצאו חדשים שמסקרנים אותי יותר.אבל הוא יהיה הכי נוח לפלייברלס והכי זול .(אם לאחרים ניתן בכלל להחליף ראש)

התשובה היא שניתן לכל מסוקי ה 90 הנפוצים בשוק להחליף ראש ולהתאים להם מערכת פלייברלס.
כמו כן, פלייברלס זה ההווה והעתיד, מערכות הפלייבר ילכו ויעלמו בהדרגה, הפלייבר המכני ישמש רק לצרכים מיוחדים כגון F3C או סקיילים למינהם אחרת פשוט אין הצדקה להשתמש בו.
אחרי הכל זה גם יוזיל את מחיר הקיט (פחות מכניקה).
בקשר ל 700, אתה צודק, הוא לא סתם הכי הזול, תמיד מדברים על יחס עלות תועלת ובמקרה של המסוק הזה בכל תצורה שתבחר לבנות אותו התועלת שתקבל תהיה גבוה בהרבה מהעלות.
לדעתי לא רחוק היום שיצרני המקלטים ישווקו מקלטים עם מערכת פלייברלס אינטגרלית בתוכם, מיקדו כבר עושים את זה וזה כנראה יהיה הכיוון של כל השוק.
יחידה של קופסא אחת על המסוק שמכילה מייצב מתח, מקלט ומערכת פלייברלס.

לוי שלומי
28-06-2010, 17:05:52
כבר כתבתי על זה מיזמן פה שברור שבעתיד הכול יהיה ביחידה אחת.אך שוב.זה לא שאני כול כך נילהב מי פלייברלס,רק שאם להתחדש במסוק חדש אז די ברור שעדיף שיהיה חדש בכול המובנים,אני מדבר על הוויז'ן90.אליין נותנים חבילה ממש כידאית של ה700 פלייברלס.רק שאני לא ממש בטוח שבא לי שוב על ה700 הזה.בקיצור...נמתין לו שיצא וניראה לאן נושבת הרוח.

liran
28-06-2010, 18:04:47
הפלייבר המכני ישמש רק לצרכים מיוחדים כגון F3C או סקיילים למינהם אחרת פשוט אין הצדקה להשתמש בו.


לא מבין מה כל כך מיוחד ב-F3C ובסקיילים שהם צריכים פלייבר מכאני ולא יכולים להנות מנפלאות האלקטרוניקה. ממה שנראה לי אנחנו נראה מערכות FBL בכל מסוק בדיוק כפי שהיום אף אחד לא יעלה על הדעת להטיס מסוק ללא ג'יירו לזנב.

tisanir
28-06-2010, 18:12:35
לא מבין מה כל כך מיוחד ב-F3C ובסקיילים שהם צריכים פלייבר מכאני ולא יכולים להנות מנפלאות האלקטרוניקה. ממה שנראה לי אנחנו נראה מערכות FBL בכל מסוק בדיוק כפי שהיום אף אחד לא יעלה על הדעת להטיס מסוק ללא ג'יירו לזנב.

F3C- נותן הרבה יותר יציבות למסוק ופחות "תנועתיות".
סקיילים- גם למסוק המקורי יש פלייבר ולכן חובה שהוא יהיה בסקייל כדי לדמות את המסוק האמיתי.

liran
28-06-2010, 18:28:31
F3C- נותן הרבה יותר יציבות למסוק ופחות "תנועתיות".
סקיילים- גם למסוק המקורי יש פלייבר ולכן חובה שהוא יהיה בסקייל כדי לדמות את המסוק האמיתי.

מערכת FBL ניתן לכוון את מידת הרגישות המתאימה לכל צורך, גם ל-F3C. למסוקים אמיתיים אין פלייבר כך שאני לא מבין למה צריך לחקות אותם בסקיילים, נהפוך הוא, אלו שבאמת מקפידים על הפרטים שמים ראש שנראה בדיוק כמו הדבר האמיתי כמו למשל בדוגמה הבאה: http://www.starwoodmodels.com/products/bm/B309002overview.php
עדיין טוען ש-FBL מתאים לכוללם.

tisanir
28-06-2010, 18:33:24
מערכת FBL ניתן לכוון את מידת הרגישות המתאימה לכל צורך, גם ל-F3C. למסוקים אמיתיים אין פלייבר כך שאני לא מבין למה צריך לחקות אותם בסקיילים, נהפוך הוא, אלו שבאמת מקפידים על הפרטים שמים ראש שנראה בדיוק כמו הדבר האמיתי כמו למשל בדוגמה הבאה: http://www.starwoodmodels.com/products/bm/B309002overview.php
עדיין טוען ש-FBL מתאים לכוללם.

אתה מוזמן לשאול את כל מי שהתחרה בתחרות ה F3C עם מערכת פלייברלס כמה הם התקשו לייצב את המסוק בחלק מהתרגילים וכמה תרגילים המסוק פשוט זרק את עצמו.
בנוגע לסקייל- טעות שלי. אבל בכל מקרה מערכת פלייברלס ממש לא מדמה מסוקים אמיתיים.

liran
28-06-2010, 18:42:12
אתה מוזמן לשאול את כל מי שהתחרה בתחרות ה F3C עם מערכת פלייברלס כמה הם התקשו לייצב את המסוק בחלק מהתרגילים וכמה תרגילים המסוק פשוט זרק את עצמו.
זה רק עניין של זמן עד שהמערכות הללו יענו על כל צרכי המטיסים באופן מלאבנוגע לסקייל- טעות שלי. אבל בכל מקרה מערכת פלייברלס ממש לא מדמה מסוקים אמיתיים.מערכת פלייברלס לא באה לדמות מסוק אמיתי, היא באה לתת מענה בייצוב כלי טיס שהוא במהות שלו כלי בלתי יציב בעליל, פשוט מאלמנט מכאני עברו לאלמנט אלקטרוני. אז לפי דברייך צריך גם להוריד את הג'יירו מהזנב כי זה לא מדמה את הדבר האמיתי?

sagi
28-06-2010, 19:11:48
חבר'ה אתם שוכחים דבר אחד...
העומס שיש על הסרוואים כתוצאה
מהפלייברלס גורמים לבלאי גדול יותר.
נכון שאיפשהו אתם מרוויחים יותר כוח
וניצול יותר טוב של הכלי אבל עד שלא יצאו
סרוואים מתאימים אני לא משקיע בזה.
יתרה מזאת אני מכיר מישהו שריסק עם מערכת
פלייברלס והמערכת עצמה ניזוקה ככה שההוצאה שלו
גדלה לעומת ריסוק של פלייבר. וכפי שכבר נרשם פה
לכל דבר יש יתרונות וחסרונות הכל ענין של תקציב.
בהצלחה לכל הפלייברלסים :)

tisanir
28-06-2010, 19:12:38
אני לא אומר שהמסוק חייב לדמות דבר אמיתי. דברתי על מסוקים אמיתיים בכל הקשור למסוקי סקייל.
אני מסכים איתך שזה עניין של זמן עד שמערכת הפלייברלס יענו על כל צרכי המטיס אבל כרגע זה עדיין לא מתקיים.

RonTo
28-06-2010, 19:23:33
ניר,
רציתי לדעת אם התנסית בהטסת מסוק פלייברלס?

אם תשאל את המומחה בתחום - עוזי, תופתע לגלות כי ניתן לכוון את מערכת הFBL (לפחות זו של מיקאדו) כך שתסייע בהטסת F3C.
יותר מכך, ניתן לבנות כמה פרופילים כך שבהזזת מתג במהלך הטיסה המסוק יעבור ממצב רגוע ועדין המתאים ל F3C למצב אגרסיבי להטסת 3D עצבני.

אינני מסכים עם טענתך...

לוי שלומי
28-06-2010, 19:50:36
מתי פוטבה/JR יוציאו כבר!!!.אליין...לא ניראה לי.וה שתיים האחרים בעלי תג מחיר מזעזע.

tisanir
28-06-2010, 19:51:56
ניר,
רציתי לדעת אם התנסית בהטסת מסוק פלייברלס?

אם תשאל את המומחה בתחום - עוזי, תופתע לגלות כי ניתן לכוון את מערכת הFBL (לפחות זו של מיקאדו) כך שתסייע בהטסת F3C.
יותר מכך, ניתן לבנות כמה פרופילים כך שבהזזת מתג במהלך הטיסה המסוק יעבור ממצב רגוע ועדין המתאים ל F3C למצב אגרסיבי להטסת 3D עצבני.

אינני מסכים עם טענתך...

כן, התנסתי בהטסת מסוק FBL.
אולי אתה צודק ואשמח לשמוע הסבר ממך או מעוזי על השוני שבין מסוק עם פליייבר לבין מסוק בלי פלייבר, מה שרשמתי הוא ממה ששמעתי ממטיסי FBL בארץ ובעולם.

liran
28-06-2010, 20:05:59
נכון להיום המערכת המוצלחת ביותר אך גם היקרה ביותר היא ה-VBAR של מיקאדו. הלוואי ואליין יצליחו להדביק את הפער הטכנולוגי שקיים כרגע ויוכלו להציע יותר מרק תג מחיר נמוך יחסית למתחרות.

לוי שלומי
28-06-2010, 22:13:02
עם כול הכבוד ל VBAR אם יש להם ג'יירו זנב בילבד,אני לא מכיר מישהו שרכש אחד.ולא ניראה לי שמישהו היה קונה כזה.

liran
28-06-2010, 22:29:14
עם כול הכבוד ל VBAR אם יש להם ג'יירו זנב בילבד,אני לא מכיר מישהו שרכש אחד.ולא ניראה לי שמישהו היה קונה כזה.

על מה אתה מדבר?

gal15260
28-06-2010, 23:54:30
עם כול הכבוד ל VBAR אם יש להם ג'יירו זנב בילבד,אני לא מכיר מישהו שרכש אחד.ולא ניראה לי שמישהו היה קונה כזה.

לידיעתך יש כמה וכמה אנשים בארץ שמטיסים עם מערכות ה V-BAR

אם אני לא טועה :
רועי / עוזי
נדב ברק
ציקי
עמית שיסל
ליאור בר עמי
אורי לביא
חן צרפתי

וזהו למייטב ידיעתי...מספיק לך ;)

TooLy
29-06-2010, 00:50:40
אחרי שעבדתי עם זנב כמו של ה-V-BAR, אני לא מחליף אותו בשום ג'ירו, פשוט אין ג'ירו שיכול להשתוות לו, נקודה.
גם אם הייתי מטיס פלייבר, הייתי מתקין מערכת של מיקאדו בשביל הזנב, עד כדי כך !!!
לגבי המערכת, קיים הבדל משמעותי באיכויות הטיסה בין מערכת כמו של מיקאדו לזו של ALIGN.
ישנם עוד מספר מערכות FBL גרמניות ברמה זהה לזו של מיקאדו אך פחות פופולריות.
מערכת כמו ה-VBAR מאוד גמישה בסטאפ שלה, ניתן להתאים אותה לכל סגנון אם יודעים מה עושים.
מעבר לכך, נכון שהסרוואים עובדים קשה יותר, אך עם סרוואים טובים כמו שיש היום הבלאי הוא זניח, זו הדאגה האחרונה.
במעבר ל-FBL רק מרוויחים, מורידים מכלולים מכניים שמפחיתים את האופציה לכשל מכני ורק נהנים מיתרונות של כוח, מהירות, דיוק וגמישות באופי הטיסה.
המחירים של מערכות FBL הולכים ויורדים, המחיר אינו רחוק מאוד כבר מג'ירו זנב רגיל, קח שבריסוק אין הבדל גדול במיוחד לעומת מסוק עם ג'ירו רגיל.
אגב, סתם בשביל הידע הכללי, הגרמנים מטיסים FBL בערך 10 שנים כבר ולא סתם.

TooLy
29-06-2010, 00:53:02
מתי פוטבה/JR יוציאו כבר!!!.אליין...לא ניראה לי.וה שתיים האחרים בעלי תג מחיר מזעזע.

גם אם פוטבה או JR יפתחו מערכות כאלו, תהיה בטוח שהמחיר יהיה מזעזע.
ואין סיכוי שהם יעפילו על המערכות של הגרמנים.

TooLy
29-06-2010, 00:54:05
כן, התנסתי בהטסת מסוק FBL.
אולי אתה צודק ואשמח לשמוע הסבר ממך או מעוזי על השוני שבין מסוק עם פליייבר לבין מסוק בלי פלייבר, מה שרשמתי הוא ממה ששמעתי ממטיסי FBL בארץ ובעולם.

קח בחשבון שזה נורא תלוי בסוג המערכת ובאופי הכיוון של המטיס, מה שהוא קבע אינו בהכרח מתאים לך.

wonderd
29-06-2010, 08:30:23
לא יודע למה משמיצים את המערכת של אליין, אני מטיס איתה כבר כמה שבועות, אחרי פלייבר רגיל, ולמען האמת אני לא מרגיש הבדל גדול, הטיסה מדוייקת ויציבה ואין לי בעיות של איזון או של זנב.
נתתי הטסה אחת או שתיים גם לבחור שמטיס 3D יפה מאוד והוא גם נהנה מאוד מהמסוק ומהיציבות שלו.

אני אמנם לא מומחה ולא יודע לחוות דיעה על ההבדלים בין המערכות השונות אבל אין לי בעיה עם המערכת של אליין, להפך, אני מרוצה ממנה ולא רואה כרגע שום סיבה שבעולם להחליף במערכת יקרה יותר.

TooLy
29-06-2010, 08:49:44
המערכת של ALIGN עובדת טוב מאוד אבל ה-V-BAR עם יתרונות כמו יכולת הכיוון שלה ואופי הפעולה שלה (תקשורת בין הצירים) גוברת עליה.

ziki
29-06-2010, 10:47:01
לידיעתך יש כמה וכמה אנשים בארץ שמטיסים עם מערכות ה V-BAR

אם אני לא טועה :
רועי / עוזי
נדב ברק
ציקי
עמית שיסל
ליאור בר עמי
אורי לביא
חן צרפתי

וזהו למייטב ידיעתי...מספיק לך ;)

גל
אך שכחת את אדון דניאל קצב היקר שגם במקרה מייצג את מיקדו :)

Chen Zarfati
29-06-2010, 12:16:19
קוריוז בנוגע להטסת הF3C עם פלייברלס (אירוניה?)
מערכות הFBL אכן עוזרות בתרגילי אויר, אך בתרגילי הריחוף היתרון שייך לפלייבר. כך יעידו טובי המטיסים בעולם בינהם Ito, Curtis Youngblood, Scott Gray ועוד.
ההרגשה בריחוף הרבה יותר טבעית עם פלייבר וקיים איזשהו הסבר הקשור לרזולוציה והתיקונים. התגובות של הפלייבר מידיות בהשוואה לFBL.

lior_bar_ami
29-06-2010, 13:42:56
קוריוז בנוגע להטסת הF3C עם פלייברלס (אירוניה?)
מערכות הFBL אכן עוזרות בתרגילי אויר, אך בתרגילי הריחוף היתרון שייך לפלייבר. כך יעידו טובי המטיסים בעולם בינהם Ito, Curtis Youngblood, Scott Gray ועוד.
ההרגשה בריחוף הרבה יותר טבעית עם פלייבר וקיים איזשהו הסבר הקשור לרזולוציה והתיקונים. התגובות של הפלייבר מידיות בהשוואה לFBL.

לא מדויק, תגובות פלייבר מכאני לעולם יהיו איטיות יותר ממע' דיגיטאלית.
ההסבר עצמו טמוע בהבנת מבנה בפלייבר ותפקודו, ומתוך כך תמיד תהיה איזו השהייה (DELAY) בין הרצוי למצוי במע' מיכאנית הקשורה במכלול המיכאני - ואילו במע' דיגיטאלית השהייה אם תהיה, תהה תוצר של זמני תגובה ורזולוציות עבודה של רכיבים חשמליים, משמע זמנים מאוד מאוד קצרים.

אני סבור שההתאמה (או אולי חוסר התאמה) של מע' FLYBAR נובע מהיתרון הגדול שלה - יכולת התמדה ושמירת ה ATTITUDE של המסוק. אני אסביר את עצמי, מסוק FBL ישאף תמיד לשמור על זווית ה PITCH של הכלי (להבדיל מזו של הלהבים), בלי קשר לזווית - בין אם זה ריחוף או טיסה ישרה. לעומת זאת מסוק עם פלייבר מיכאני ישאף תמיד ליישר את המסוק ולשמור זווית PITCH=0 (ההסבר נמצא במאמר שכתבתי בנושא), את הנושא ניתן להרגיש טוב מאוד כשהוא מוקצן בטיסה מהירה קדימה, כשמע' FBL מכוונת תשמר את זווית האף (PITCH) ותתמיד בטיסה, ולעומתה מע' פלייבר מיכאנית תשאף להרים את אף המסוק ולעצור אותו למצב ריחוף (PITCH=0).
הנושא אמנם פחות מוקצן במהירויות נמוכות, אך בהחלט מורגש - וברגע שמטיס יתן פיקוד למסוק שיוציא אותו מריחוף, הוא בעצם נכנס למירוץ של "עקיפת" הכלי ומציאת הנק' בה שוב המסוק מרחף בצורה מדוייקת, כשבמע' FLYBAR המסוק "יעזור" לו למצוא את הנק' הזו באופן טבעי.


אגב, אותו גורם יתרון בריחוף של פלייבר מיכאני על דיגיטאלי (FBL) שמתואר מעלה - הוא בדיוק מושלם אותו אחד הגורם לדיגיטאלי (FBL) להתעלות על המיכאני בתרגילי הטיסה.

gal15260
29-06-2010, 13:54:59
גל
אך שכחת את אדון דניאל קצב היקר שגם במקרה מייצג את מיקדו :)

צודק שחכתי. את דניאל.....:-)

Chen Zarfati
29-06-2010, 14:47:52
ליאור שיחקת אותה, השכלנו.

TooLy
29-06-2010, 18:11:51
הערה קטנה :
גם במסוק מונהג fbl בטיסה במהירות גבוהה המסוק ישאף להרים את האף.
למשל , הריג'יד .
מעל מהירות מסויימת המסוק מרים את האף בצורה ברורה , וצריך לנהוג משנה זהירות בעבודה עם הסטיקים ע"מ לישר אותו.
מרווח הטעויות במהירויות כאלו הוא קטן ביותר .
עוזי

Shay
29-06-2010, 18:45:16
הערה קטנה :
גם במסוק מונהג fbl בטיסה במהירות גבוהה המסוק ישאף להרים את האף.
למשל , הריג'יד .
מעל מהירות מסויימת המסוק מרים את האף בצורה ברורה , וצריך לנהוג משנה זהירות בעבודה עם הסטיקים ע"מ לישר אותו.
מרווח הטעויות בבמהירויות כאלו הוא קטן ביותר .
עוזי

לפי מה שאני יודע זה בגלל רוטור הזנב.
האם זה מדויק?

TooLy
29-06-2010, 18:57:38
גל
אך שכחת את אדון דניאל קצב היקר שגם במקרה מייצג את מיקדו :)
תוסיף את :
ערן בן יוסף עם טירקס 600 חשמלי עם V-BAR
טירקס 500 עם מערכת פלייברלס של אליין
ניר גולדמן עם לוגו 600 עם V-BAR
פרוטוס עם MINI V-BAR
אדם וקסלר עם טירק-600 נייטרו עם V-BAR
rave-450 עם MINI V-BAR
רון אפרת עם טירקס 600 נייטרו עם מערכת של אליין
מטלון מצוות הרכבת עם טירקס-600 נייטרו עם סקוקום 2 צירים

ns_motiam
29-06-2010, 22:27:02
אני לא מטיס מדופלם ודווקא לכן אני יכול לתת חוות דעת הכי טוב
אני לא מתקרב לא לרמה של אף אחד מהבכירים שמטיסים פליברלס אבל דווקא בפיזיקה של מכניקת הטיס אני חושב שאני מבין לא מעט

כל המשמיצים של הפליברלס של אליין לדעתי לא מכירים את המערכת
המערכת צעירה רק מס חדשים ולידיעתכם הם כבר מכרו יותר מערכות ממיקדו שהוא וותיק מאוד
וכן הם מוכרים 40 ויותר מסוקי 700 על כל מסוק אחד שמיקדו מוכרים
מי שמתלבט שיקח את המערכת החדשה כולל חיבור למחשב. שיעדכן את תוכנת הסנסור ואת תוכנת הבסיס (היו שני עידכונים בחודשיים האחרונים )וילמד קצת על עשרות הכיוונים שחיבור ל PC מאפשר ויגלה מערכת מעניינת, בחצי מחיר מהמערכות הגרמניות.
התחביב הזה לא נוצר רק למליונרים או לאלופים שמימילא לא קונים את הציוד
ואני אומר לכם כמי שמטיס כבר מסוקים 20 שנה אני נהנה מהפיברלס הוא לא פחות יציב מפליבר גם למתחילים ההיפך הוא הנכון. אז פשוט תנסו ותאמינו לי לא תחזרו לראש עם פליבר שכל קרש מחייב כל כך הרבה חלקים שזה פשוט אטרף.

תנסו לא תצטערו:o:o:o;);):rolleyes::):)

lior_bar_ami
30-06-2010, 02:16:22
הערה קטנה :
גם במסוק מונהג fbl בטיסה במהירות גבוהה המסוק ישאף להרים את האף.
למשל , הריג'יד .
מעל מהירות מסויימת המסוק מרים את האף בצורה ברורה , וצריך לנהוג משנה זהירות בעבודה עם הסטיקים ע"מ לישר אותו.
מרווח הטעויות במהירויות כאלו הוא קטן ביותר .
עוזי

המסוק טבעית ישאף להרים אף בלי קשר להיותו מנוהג FLYBAR או FBL עקב אפקט הלהב התוקפת/רודפת שמקבלת עילוי גבוה יותר מהלהב השניה ועקב הפרסציה מייצרת מומנט מעלרד - יחד עם זאת, במסוק מיוצב FBL מע' שמכוונת היטב יודעת להתמודד עם נטייה זו ושומרת ATTITUDE בצורה טובה מאוד גם במהירות גבוהה מאוד; לכן ניתן להתייחס למסוק מיוצב FBL כמתמיד בזווית ה PITCH.

אגב, סייג למה שרשמתי הוא במהירויות מאוד מאוד גבוהות עם זוויות קולקטיב שעוברות זווית קריטיות (AOA>15°-20° ברוב סוגי הפרופילים), במצב זה הלהב הנרדפת שבנוסף לזווית הקריטית, מהירות האוויר עליה גם קטנה יותר מזו שעל הרודפת, עד למצב של אי יעילות הלהב הנרדפת או בהקצנה הזדקרות הלהב - במצב זה כבר מע' הייצוב, טובה ככל שתהיה, לא תוכל להתגבר על מומנט העילרוד שיווצר והמסוק יזרק מעלה.

lior_bar_ami
30-06-2010, 02:17:55
תוסיף את :
ערן בן יוסף עם טירקס 600 חשמלי עם V-BAR
טירקס 500 עם מערכת פלייברלס של אליין
ניר גולדמן עם לוגו 600 עם V-BAR
פרוטוס עם MINI V-BAR
אדם וקסלר עם טירק-600 נייטרו עם V-BAR
rave-450 עם MINI V-BAR
רון אפרת עם טירקס 600 נייטרו עם מערכת של אליין
מטלון מצוות הרכבת עם טירקס-600 נייטרו עם סקוקום 2 צירים

משה שמואלי עם קאסמה 90 ו V-BAR

ziki
30-06-2010, 08:04:04
משה שמואלי עם קאסמה 90 ו V-BAR

שכחתם גם את רון טוסמן עם ה 700 חשמלי המרשים שלו בעל מערכת מיקדו.
אחד המסוקים החזקים בארץ ;)

ziki
30-06-2010, 08:08:31
גם אני גם אני!!!

תפסיק לקפוץ, אתה ברשימת המכובדים :)

ziki
30-06-2010, 09:00:10
המסוק טבעית ישאף להרים אף בלי קשר להיותו מנוהג FLYBAR או FBL עקב אפקט הלהב התוקפת/רודפת שמקבלת עילוי גבוה יותר מהלהב השניה ועקב הפרסציה מייצרת מומנט מעלרד - יחד עם זאת, במסוק מיוצב FBL מע' שמכוונת היטב יודעת להתמודד עם נטייה זו ושומרת ATTITUDE בצורה טובה מאוד גם במהירות גבוהה מאוד; לכן ניתן להתייחס למסוק מיוצב FBL כמתמיד בזווית ה PITCH.

אגב, סייג למה שרשמתי הוא במהירויות מאוד מאוד גבוהות עם זוויות קולקטיב שעוברות זווית קריטיות (AOA>15°-20° ברוב סוגי הפרופילים), במצב זה הלהב הנרדפת שבנוסף לזווית הקריטית, מהירות האוויר עליה גם קטנה יותר מזו שעל הרודפת, עד למצב של אי יעילות הלהב הנרדפת או בהקצנה הזדקרות הלהב - במצב זה כבר מע' הייצוב, טובה ככל שתהיה, לא תוכל להתגבר על מומנט העילרוד שיווצר והמסוק יזרק מעלה.

ליאור
עוד נקודה קטנה אבל חשובה
שימוש בלהבים ארוכות יותר קרי מעבר מ 690 ל710 לצורך העניין יקטינו את התופעה וישמרו על מסוק יציב יותר במהירויות גבוהות.

TooLy
30-06-2010, 14:46:29
המסוק טבעית ישאף להרים אף בלי קשר להיותו מנוהג FLYBAR או FBL עקב אפקט הלהב התוקפת/רודפת שמקבלת עילוי גבוה יותר מהלהב השניה ועקב הפרסציה מייצרת מומנט מעלרד - יחד עם זאת, במסוק מיוצב FBL מע' שמכוונת היטב יודעת להתמודד עם נטייה זו ושומרת ATTITUDE בצורה טובה מאוד גם במהירות גבוהה מאוד; לכן ניתן להתייחס למסוק מיוצב FBL כמתמיד בזווית ה PITCH.

אגב, סייג למה שרשמתי הוא במהירויות מאוד מאוד גבוהות עם זוויות קולקטיב שעוברות זווית קריטיות (AOA>15°-20° ברוב סוגי הפרופילים), במצב זה הלהב הנרדפת שבנוסף לזווית הקריטית, מהירות האוויר עליה גם קטנה יותר מזו שעל הרודפת, עד למצב של אי יעילות הלהב הנרדפת או בהקצנה הזדקרות הלהב - במצב זה כבר מע' הייצוב, טובה ככל שתהיה, לא תוכל להתגבר על מומנט העילרוד שיווצר והמסוק יזרק מעלה.
לא הייתי יכול לנסח את זה יותר טוב, רק שגם הריג'יד הוא " רק " עם 14 מעלות פיטץ, ומכוון כהלכה, ועדיין מרים מעט אף במהירויות גבוהות ( אם כי באמת חריגות )...
ציקי , ההסבר מזכיר לך משהוא ??
בדיוק מה שדיברנו בשבת בדרך הביתה...

ziki
30-06-2010, 16:25:54
לא הייתי יכול לנסח את זה יותר טוב, רק שגם הריג'יד הוא " רק " עם 14 מעלות פיטץ, ומכוון כהלכה, ועדיין מרים מעט אף במהירויות גבוהות ( אם כי באמת חריגות )...
ציקי , ההסבר מזכיר לך משהוא ??
בדיוק מה שדיברנו בשבת בדרך הביתה...

מזכיר גם מזכיר :)

lior_bar_ami
30-06-2010, 21:16:52
תשתפו :p
(אלא אם כן זה כולל את שיסל וחוטיני....)

Shay
30-06-2010, 21:58:19
שיסל+חוטיני?
נשמע מעניין;)

Rafi
01-07-2010, 15:51:15
נדמה לי, שזה אחד מאותם מקרים, שבהם אפשר לחזות את התוצאה הסופית מבלי להבין כלום בפרטים. כלומר, בלי להבין עד הסוף את הפרטים של המקרה הספציפי הזה, אבל תוך הסתמכות על הכרות עם הפרטים של מקרים קודמים ועל אופן התפתחות ההיסטוריה של הטכנולוגיה.

הטכנולוגיה רצה קדימה, ובינתיים לפחות, תמיד באותו כיוון. מערכות אלקטרוניות מחליפות מערכות מכניות, ואלקטרוניקה דיגיטלית מחליפה אלקטרוניקה אנלוגית. יש לכך סיבות רבות, שמוכיחות את עצמן שוב ושוב. נכון, כאשר יוצא לשוק הדור הראשון של המערכת האלקטרונית החדשה, הוא עדיין לא מצליח לעמוד בביצועים של המערכת הישנה, שמאחוריה שנים רבות של פיתוח. אבל תוך זמן קצר מאד הפער נסגר, והמערכת הישנה נעלמת מהשוק כליל, למעט אצל מיעוט נוסטלגי, המשכנע את עצמו באותו ובמופתים ביתרונה. כך זה היה עם מגברי הטרנזיסטורים שהחליפו את מגברי השפורפרות, כך היה עם הדיסקים שהחליפו את הפטיפון, כך היה עם המצלמות הדיגיטליות שהחליפו את מצלמות הפילם, כך עם הג'ירויים שנכנסו לזנבות המסוקים וכך זה יהיה גם עם ה- FBL. אני מניח שלמערכות הקימות היום בשוק יש עוד כמה חסרונות (אני לא מכיר אף אחת מהן) אבל אני משוכנע שתוך דור או שניים יהיה צורך בנימוקים מעולם הרגש או המיסטיקה כדי להסביר את היתרון של המערכות הישנות, משום שטיעונים מדעיים לוגים יהיה קשה מאד לנפק... עד היום יש אמנם אנשים, המוכנים להישבע שלתקליטי ויניל יש צליל "חם" יותר מלדיסקים וגם בעוד זמן רב יהיו כאלה שיהיו מוכנים להישבע ש- FB מכני יותר יציב / מדוייק וכ"ו. אבל, גם אלה וגם אלה הם מיעוט שולי. בסופו של דבר מערכות FB מכני אפשר יהיה לקנות בעיקר בשוק הפשפשים, בדיוק כמו פטיפונים...

רפי

ziki
01-07-2010, 16:06:54
נדמה לי, שזה אחד מאותם מקרים, שבהם אפשר לחזות את התוצאה הסופית מבלי להבין כלום בפרטים. כלומר, בלי להבין עד הסוף את הפרטים של המקרה הספציפי הזה, אבל תוך הסתמכות על הכרות עם הפרטים של מקרים קודמים ועל אופן התפתחות ההיסטוריה של הטכנולוגיה.

הטכנולוגיה רצה קדימה, ובינתיים לפחות, תמיד באותו כיוון. מערכות אלקטרוניות מחליפות מערכות מכניות, ואלקטרוניקה דיגיטלית מחליפה אלקטרוניקה אנלוגית. יש לכך סיבות רבות, שמוכיחות את עצמן שוב ושוב. נכון, כאשר יוצא לשוק הדור הראשון של המערכת האלקטרונית החדשה, הוא עדיין לא מצליח לעמוד בביצועים של המערכת הישנה, שמאחוריה שנים רבות של פיתוח. אבל תוך זמן קצר מאד הפער נסגר, והמערכת הישנה נעלמת מהשוק כליל, למעט אצל מיעוט נוסטלגי, המשכנע את עצמו באותו ובמופתים ביתרונה. כך זה היה עם מגברי הטרנזיסטורים שהחליפו את מגברי השפורפרות, כך היה עם הדיסקים שהחליפו את הפטיפון, כך היה עם המצלמות הדיגיטליות שהחליפו את מצלמות הפילם, כך עם הג'ירויים שנכנסו לזנבות המסוקים וכך זה יהיה גם עם ה- FBL. אני מניח שלמערכות הקימות היום בשוק יש עוד כמה חסרונות (אני לא מכיר אף אחת מהן) אבל אני משוכנע שתוך דור או שניים יהיה צורך בנימוקים מעולם הרגש או המיסטיקה כדי להסביר את היתרון של המערכות הישנות, משום שטיעונים מדעיים לוגים יהיה קשה מאד לנפק... עד היום יש אמנם אנשים, המוכנים להישבע שלתקליטי ויניל יש צליל "חם" יותר מלדיסקים וגם בעוד זמן רב יהיו כאלה שיהיו מוכנים להישבע ש- FB מכני יותר יציב / מדוייק וכ"ו. אבל, גם אלה וגם אלה הם מיעוט שולי. בסופו של דבר מערכות FB מכני אפשר יהיה לקנות בעיקר בשוק הפשפשים, בדיוק כמו פטיפונים...

רפי

FBL מערכת חדשה?
בתחום ה RC היא קיימת כבר כמעט 10 שנים רק שלא היתה נפוצה בארץ.
במסוקים אמיתיים כבר קיימת מספר עשורים.
נימוקים מעולם הרגש או המיסטיקה? על מה אתה מדבר?

Rafi
01-07-2010, 17:18:01
סליחה אם זה היה מעט מורכב.
העובדה שבמסוקים אמיתיים רבים אין Fly Bar אינה אומרת שיש להם מערכת FBL אלקטרונית. לרובם אין.
נימוקים מעולם הרגש הם נימוקים שאין מאחוריהם ביסוס מדעי מדיד. אם למשל מדידות מראות, שתחום הענות התדר ויחס אות לרעש של דיסק, טובים יותר משל תקליט ויניל, אז הטוענים שלתקליט ויניל יש צליל "חם" יותר או שהוא "מרגיש אמיתי יותר" משתמשים בטיעונים מתחום הרגש. בסופו של דבר אני משוכנע שמדידות יראו, שביצועי מסוקי FBL טובים יותר מביצועי FB. יחד עם זה, אני משוכנע גם, שזמן רב עוד יהיו מטיסים שיאהבו יותר FB, גם אם הנתונים האובייקטיבים יראו שביצועיהם של מסוקים עם FB נחותים. מן הסתם הם ישתמשו בביטויים כמו "מרגיש יותר יציב", או "יש לו נוכחות" וכ"ו. אלו ביטויים מתחום הרגש.

רפי

ziki
01-07-2010, 22:42:49
סליחה אם זה היה מעט מורכב.
העובדה שבמסוקים אמיתיים רבים אין Fly Bar אינה אומרת שיש להם מערכת FBL אלקטרונית. לרובם אין.
נימוקים מעולם הרגש הם נימוקים שאין מאחוריהם ביסוס מדעי מדיד. אם למשל מדידות מראות, שתחום הענות התדר ויחס אות לרעש של דיסק, טובים יותר משל תקליט ויניל, אז הטוענים שלתקליט ויניל יש צליל "חם" יותר או שהוא "מרגיש אמיתי יותר" משתמשים בטיעונים מתחום הרגש. בסופו של דבר אני משוכנע שמדידות יראו, שביצועי מסוקי FBL טובים יותר מביצועי FB. יחד עם זה, אני משוכנע גם, שזמן רב עוד יהיו מטיסים שיאהבו יותר FB, גם אם הנתונים האובייקטיבים יראו שביצועיהם של מסוקים עם FB נחותים. מן הסתם הם ישתמשו בביטויים כמו "מרגיש יותר יציב", או "יש לו נוכחות" וכ"ו. אלו ביטויים מתחום הרגש.

רפי

אכן, תקליט ויניל מרגיש "אמיתי" יותר כאשר הוא מנוגן בפטיפון איכותי בגלל אפקט התהודה שיש למחט כמו שתזמורת קלאסית בהופעה חיה תשמע טוב יותר מאשר בדיסק או פסנתר כנף ישמע טוב יותר מכל סינטיסייזר שיש.
לעיניין:
פלייברלס זו מערכת מכנית פשוטה יותר המשליכה באופן ישיר על תצרוכת הדלק הנמוכה יותר, ביצועים טובים יותר של מהירות וכוח ועל זה לא ניתן להתווכח, צריך להתנסות בשטח ולהווכח.
יחד עם זאת אם בוחרים מערכת גמישה ואיכותית ניתן לכייל ולקבל חיקוי כמעט זהה להתנהגות הפלייבר המכני המסורתי,גם במקרה כזה עדיין הגרר ישאר נמוך יותר ותצרוכת הדלק גם כן.
לדעתי האישית ומהכרות המערכות שכבר יצאו לשוק אין שום יתרון לפלייבר כיום מלבד מחיר החלקים ביחס למערכת הפלייברלס וגם היתרון הזה הולך ונעלם.
כל הביטויים של נוכחות או מרגיש יציב אינם רלוונטים לנושא.

Rafi
01-07-2010, 23:55:19
דוגמה מעולה. תודה:

"אכן, תקליט ויניל מרגיש "אמיתי" יותר כאשר הוא מנוגן בפטיפון איכותי בגלל אפקט התהודה שיש למחט..."

על זה בדיוק אני מדבר. נימוק מתחום הרגש, שאינו מתיחס לשום פרמטר מדיד, שאין לו שום אחיזה במציאות ולכן אין שום מדידה מדעית שיכולה לאמת אותו.

לפחות לגבי ה- FBL אנחנו מסכימים.

רפי

ziki
02-07-2010, 07:56:28
דוגמה מעולה. תודה:

"אכן, תקליט ויניל מרגיש "אמיתי" יותר כאשר הוא מנוגן בפטיפון איכותי בגלל אפקט התהודה שיש למחט..."

על זה בדיוק אני מדבר. נימוק מתחום הרגש, שאינו מתיחס לשום פרמטר מדיד, שאין לו שום אחיזה במציאות ולכן אין שום מדידה מדעית שיכולה לאמת אותו.

לפחות לגבי ה- FBL אנחנו מסכימים.

רפי

רפי היקר
בתחום המוסיקה יש חשיבות מכרעת לנושא התהודה
אין כאן שום עניין של רגש אלא עניין של אוזן

ZvikaF
02-07-2010, 11:36:48
אכן נראה שהפלייבר יצטרף למערכות נוספות כמו הגיירו המיכני (מי זוכר ? יש לי עוד אחד כזה של קראפט..) מצלמת ומסרטת הפילם, מסך שק"ק, רדיו שפורפרות (הטרודיין...) פעמון צלילה... ופלאי טכנולוגיה אחרים שחלפו מהעולם.
טכנולוגיה חדשה מתחילה עם יתרונות טכנולוגיים ומסיימת עם מחיר נמוך שהופך את המוצר המוחלף לחסר רלוונטיות.

לוי שלומי
02-07-2010, 13:25:06
לידיעתך יש כמה וכמה אנשים בארץ שמטיסים עם מערכות ה V-BAR

אם אני לא טועה :
רועי / עוזי
נדב ברק
ציקי
עמית שיסל
ליאור בר עמי
אורי לביא
חן צרפתי

וזהו למייטב ידיעתי...מספיק לך ;)

אתה יכול לתת לי גם רשימה כפולה באורך,זה לא משנה.כי לי ברור שעם לV-BAR היה ג'יירו שהוא רק לטובת הזנב מעטים היו מטיסים איתו וזה לא אומר שהוא לא יכול ליהיות איכותי אלה רק בשל העובדה שזה לא מספיק מוכר פה בארץ.יש וותיקים וטובים מימנו או לפחות שכמותו(לך תדע אולי יש להם או שהיה)

TooLy
02-07-2010, 14:07:20
הג'ירו זנב של ה-VBAR עובד טוב בזכות העבודה שהוא קשור ל-2 הצירים הנוספים של המערכת, ללא זה, הוא באמת היה ג'ירו רגיל.
הג'ירו שלהם היום כחלק מהמערכת הוא הטוב ביותר, לא סתם הם מתפארים בזה.

לוי שלומי
02-07-2010, 14:44:23
שיכנעתה אותי! רק שיורידו קצת את המחיר כי זה ממש לא לעניין!