צפייה בגרסה מלאה : שאלה חזרה לתחום
tomy669
26-06-2010, 14:13:09
שלום לכולם..
אחרי הרבה זמן שלא הטסתי (אמנם אני מתחיל) והזנחתי את תחביב הטיסנים החלטתי לחזור..
ברשותי טריינר SKY TREND עם מנוע 46 שלפחות שנה וחצי לא הונע..
רציתי לדעת אם יש אפשרות להניע את המנוע ללא צורך בניקוי או טיפול בחלקים השונים של המנוע ואם אין חשש שהוא יכבה בזמן טיסה באויר..
שאלה נוספת, האם הסוללות של השלט/טיסן וכל המערכת החשמלית בזקוקה להחלפה או שרק טעינה מסיבית תוכל לסייע?
והשאלה האחרונה, האם למישהו יש מושג אם עדיין מטיסים במישור אדומים??
תודה לעונים!!
DarZeelon
26-06-2010, 16:28:54
שלום לכולם..
אחרי הרבה זמן שלא הטסתי (אמנם אני מתחיל) והזנחתי את תחביב הטיסנים החלטתי לחזור..
ברשותי טריינר SKY TREND עם מנוע 46 שלפחות שנה וחצי לא הונע..
רציתי לדעת אם יש אפשרות להניע את המנוע ללא צורך בניקוי או טיפול בחלקים השונים של המנוע ואם אין חשש שהוא יכבה בזמן טיסה באויר..
שאלה נוספת, האם הסוללות של השלט/טיסן וכל המערכת החשמלית בזקוקה להחלפה או שרק טעינה מסיבית תוכל לסייע?
והשאלה האחרונה, האם למישהו יש מושג אם עדיין מטיסים במישור אדומים??
תודה לעונים!!
טומי,
טעינה מסיבית בכל מקרה לא תציל לך מארז-מצברים שאבד עליו הכלח, אבל לא נראה לי שתקופה של שנה וחצי, של חוסר פעילות, תביא מארז מצברים למצב כזה.
בצע מִחזוּר (cycling) של המארזים, עם מטען חכם, כדי לוודא לאשורו את מצבם, בכל מקרה...
גם את הקיבולת כדאי שתבדוק עם אותו המכשיר.
'מטען חכם' אינו בסגנון 'קופסת הפלסטיק' עם החוטים, שמערכת הרדיו שלך נקנתה איתה, אלא משהו כמו האקיוסל-6 (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7028), למשל...
וזה אפילו לא יקר...
מנוע שאוחסן עם שמן מתאים וללא שאריות מתנול בתוכו, שיספחו לחות מהאויר ויחלידו את מסביו, יכול להניע במכה הראשונה, גם לאחר 30 שנה של אחסון...
כל שאריות השמן שיבשו, יישטפו לאחר שניות.
ודא כי המצת אינו 'מאובן' יותר מדי ושהוא זוהר בכתום בהיר כשמחברים אליו מצבר\בובו.
וכן ודא כי מעברי הדלק פתוחים כולם (גם במיכל), ע"י כך שתנשוף דרכם עם צינורית דלק קצרה.
לגבי שאלתך; אם המנוע יכבה באויר, זה יכול לקרות רק באשמתך...
אם הורץ נכון וכוון נכון, מכל הבחינות; אין סיבה שייכבה לפני שאזל הדלק מהמיכל.
tomy669
26-06-2010, 19:38:04
טומי,
טעינה מסיבית בכל מקרה לא תציל לך מארז-מצברים שאבד עליו הכלח, אבל לא נראה לי שתקופה של שנה וחצי, של חוסר פעילות, תביא מארז מצברים למצב כזה.
בצע מִחזוּר (cycling) של המארזים, עם מטען חכם, כדי לוודא לאשורו את מצבם, בכל מקרה...
גם את הקיבולת כדאי שתבדוק עם אותו המכשיר.
'מטען חכם' אינו בסגנון 'קופסת הפלסטיק' עם החוטים, שמערכת הרדיו שלך נקנתה איתה, אלא משהו כמו האקיוסל-6 (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7028), למשל...
וזה אפילו לא יקר...
מנוע שאוחסן עם שמן מתאים וללא שאריות מתנול בתוכו, שיספחו לחות מהאויר ויחלידו את מסביו, יכול להניע במכה הראשונה, גם לאחר 30 שנה של אחסון...
כל שאריות השמן שיבשו, יישטפו לאחר שניות.
ודא כי המצת אינו 'מאובן' יותר מדי ושהוא זוהר בכתום בהיר כשמחברים אליו מצבר\בובו.
וכן ודא כי מעברי הדלק פתוחים כולם (גם במיכל), ע"י כך שתנשוף דרכם עם צינורית דלק קצרה.
לגבי שאלתך; אם המנוע יכבה באויר, זה יכול לקרות רק באשמתך...
אם הורץ נכון וכוון נכון, מכל הבחינות; אין סיבה שייכבה לפני שאזל הדלק מהמיכל.
תודה רבה על התשובה העניינית!!
לגבי ההרצה, כיצד אני אמור לעשות זאת?
איך אני יכול לכוון את המנוע/קרבורטור כך שיהיה עם תערובת עשירה בכדי לעשות לו הרצה של כמה מיכלים?
תודה לעונים ושבוע טוב!
flatspin
26-06-2010, 21:23:00
מנוע שפעל בעבר אינו מצריך הרצה נוספת. פשוט תניע אותו ותן לו למשוך את הטיסן.
לענין כיוונים, אין ספק שבמנחת אליו תגיע יעזרו לך וגם יסבירו לך את התהליך.
בהצלחה
tisanir
26-06-2010, 21:41:47
אין שום צורך בהרצת המנוע.
אבל בדר"כ רצוי לתת למנוע לעבוד כמה דקות אחרי שלא פעל זמן רב. לבצע מספר בדיקות וכיוונים ולראות שהמנוע אינו נחנק.
ניר
us780
28-06-2010, 13:51:04
דר צאלון:
נתקלתי בדילמה דומה עם אותה "קופסת פלסטיק" שמטעינה את סוללות ה NICAD שבשלט ובטיסן שלי.
מה עושים לאחר פרק הטסה קצר, והסוללות לא נפרקו ממש?
מה עושים אם היתה טעינה מלאה, המערכת ישבה בבית שבוע-שבועיים ואז יוצאים להטיס?
תוכל להרחיב מעט על המטען החכם הנ"ל ?
למשל - מתאים בחיבורים למערכת SANWA RDS 8000?
מתאים למפצל הטעינה של הטיסן?
ובכלל האם מתאים לטעינת NICAD?
תודה,
בועז.
tisanir
28-06-2010, 14:23:23
דר צאלון:
נתקלתי בדילמה דומה עם אותה "קופסת פלסטיק" שמטעינה את סוללות ה NICAD שבשלט ובטיסן שלי.
מה עושים לאחר פרק הטסה קצר, והסוללות לא נפרקו ממש? מטעינים מחצית מזמן הטעינה הרגיל
מה עושים אם היתה טעינה מלאה, המערכת ישבה בבית שבוע-שבועיים ואז יוצאים להטיס? לא יוצאים להטיס עם סוללות ניקל ששכבו טעונות. בניגוד לסוולות ליתיום, סוללות ניקל מאבדות כוח באחסון.
תוכל להרחיב מעט על המטען החכם הנ"ל ? מטען מצויין. מטעין את כל סוגי הסוללות.
למשל - מתאים בחיבורים למערכת SANWA RDS 8000? ניתן להלחים מחבר מתאים.
מתאים למפצל הטעינה של הטיסן? כן
ובכלל האם מתאים לטעינת NICAD? כמובן
תודה,
בועז.
מקווה שעזרתי, ניר
us780
28-06-2010, 14:42:29
בהחלט !
תודה,
בועז.
tomy669
30-06-2010, 11:55:42
תודה לעונים..
מישהו מכם יודע אם עדיין מטיסים במישור אדומים?
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.