צפייה בגרסה מלאה : אוף! כשלון באוטורוטציה
wonderd
27-06-2010, 08:53:30
אהלן,
לפני שבוע, היתה לי 'נחיתת חירום' - הגג"ש הראשי פשוט נטחן באויר.
מעולם לא ביצעתי אוטורוטציה לפני כן ולכן זאת היתה ההזדמנות הראשונה - הורדתי סטיק לאמצע, גובה של כ 15-20 מטר, המסוק ירד די מהר כמצופה ועדיין שמר על סיבוב להבים, אבל בשני מטרים האחרונים כשרציתי לעצור את הנפילה, כנראה שלא היו מספיק סיבובים והמסוק אמנם נעצר מעט אבל עדיין נפל כמו אבן. הנזק היה שני סקידים שהשתטחו ולהב אחת שכנראה פגעה במשהו או שפשוט נסדקה מהכובד שלה ברגע הפגיעה בקרקע. לי נראה שלא הורדתי את הסטיק מספיק ולכן הלהבים לא צברו בכלל מהירות אלא אפילו ירדו במהירות הסיבוב מעט.
האם הייתי צריך להוריד את הסטיק מעט יותר לקבלת זוית שלילית?
איך אני יכול להתקדם מפה באימונים עם מסוק ולא רק בסימולטור בלי לרסק הרבה? האם מדריך עם כבל יכול לעזור בעניין מלבד הקניית בטחון?
Hagay
27-06-2010, 09:24:48
בחיפוש זריז...
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=21309
RonTo
27-06-2010, 09:31:20
אלעד,
מנסיון, אני בהחלט מציע לעשות זאת בהתחלה עם כבל חניך מדריך. ולא, לא רק לשם הקניית בטחון.
מדריך טוב, ימנע ריסוקים מטעויות גם במהלך אוטורוטציה.
ככה אני למדתי לעשות זאת.
wonderd
27-06-2010, 10:10:14
בחיפוש זריז...
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=21309
ראיתי וקראתי כמה פעמים, שגיא כותב לצריך להוריד סטיק לאמצע (0 מעלות) אבל אצלי זה לא עבד כמצופה ולכן השאלות שלי פה..
asafsee
27-06-2010, 10:16:58
הדבר הראשון שחובה לעשות במסוקים זה ללמוד אוטורוטציה...
אני לא יודע מה שגיא רשם בשירשור שלו...
אסור בפירוש להוריד ל 0 מעלות, אתה בעליל מעבד סלד!
אתה צריך להוריד סטיק למטה (לפי רגש - אבל בערך באזור הרבע) ולקבל זווית שלילית - זאת על מנת לצבור מהירות בלהבים, וכמובן שהתהליך הסופי כמו שאמרת - לבלום עי העלאת סטיק לזווית חיובית ונחיתה רכה
wonderd
27-06-2010, 10:31:37
טוב נו..זה עלול לכאוב אבל אני אנסה את זה באופן יזום בשבת אם אני אספיק להרכיב אותו עד אז.
כמובן שאני אתאמן בסימולטור כל השבוע לפני כן.
gal15260
27-06-2010, 11:33:01
כמו שאסף רשם ! גם אני חושב חייב ללמוד אוטורוטציה ...
זהו ערך חלשוב להטסה....
תכונן בסימולטור לצורך הדגמה ...( אם תרצה תוכל להוסיף גם ערך של רוח לשם הקניית ראליות מציאותית יותר )...
lior_bar_ami
27-06-2010, 11:40:08
היי אלעד,
אוטו' היא הליך חירום מאוד חשוב ללמידה ותרגול, חשיבותו באה לידי ביטוי במגוון רב של חירומים ולאו דווקא רק בחירומי דום מנוע (לדוג' תקלות זנב).
כמו כל תרגיל אחר - ליווי מודרך עושה את העסק לקל הרבה יותר, אך יחד עם זאת הוא אינו מצרך חובה וניתן ללמוד גם ללא מדריך כיצד לבצע אוטו' נכונה.
התהליך שאתה מתאר הוא ברובו נכון, אך יחד עם זאת ישנן נק' חסרות / לא נכונות שיש לעמוד עליהן ולתקנן.
זוויות מומלצות לביצוע אוטורוטציה:
נק' עליונה - מקס' חיובי אפשרי (לאפשר לך למקסם את "ההצפה" של המסוק).
נק' אמצע - עניין של העדפה אישית; או 0 או 5+, תלוי אם אתה נכנס לתרגיל לרוב ממצב של IDLE או ממצב NORMAL (לחירום אמיתי אין משמעות לנתון).
נק' תחתונה - זווית שבין (7-) ל (9-), שוב עפ"י ההעדפה אישית של קצב השקיעה, אני אישית משתמש ב 9- לביצוע אוטו' גם הפוכות.
עוד דגש אחד חשוב הוא ביצוע האוטו' תוך תנועה ולא ב"נפילה" אנכית, מקדם תנועה ולו הקל ביותר לתוך הרוח מגדיל את זרימת האוויר על הלהבים ומגדיל את העילוי שהם מייצרים - אני נוטה להאמין שאם היית שומר על כללים אלו היית מבצע את האוטורוטציה שלך בצורה מוצלחת.
ההמלצות שנתתי מבוססות ומיושמות על כל מסוקי, ומשמשות אותי לביצוע אוטו' ואף הפוכות גם עם ה 500 שלי - חשוב לזכור שמיקום סטיק הוא לא רלוונטי במהלך התרגיל, ולא ניתן להעביר מיקום סטיק נכון על דפי הפורום; הרגשה טובה למסוק, ושמירה על סיבובי ראש תוך תשומת לב לדגשים שנתתי מעלה - הם הסוד לאוטורוטציה מוצלחת.
אתה יכול לשאול את שרוןX שקיבל ממני שיעורי אוטורוטציה עם מסוק ה 500 שלו, הסיפוק שלו אחרי הצלחת התרגיל הוא משהו שקשה לשכוח - כמו גם המכנסיים :p, הנה השירשור המדובר (יש תמונה :D):
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?p=91720#post91720
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.